Oooh, er is weer lekker gekletst, maar ik heb even geen tijd om te reageren... 'k Had even een vraagje. Geven jullie de kids een beloning voor het (overgangs)rapport? Ik herinner me van vroeger, dat we onze rapporten aan opa's en oma's lieten zien en er een gulden voor kregen. Geen idee of we wat van onze ouders kregen... Groetjes, Nelly
Ik weet niet of M een rapport krijgt. Wij geven er niets voor denk ik, behalve een compliment. Beate, knuf! Toetsen, volgens M's juf 'moest' zij getoetst worden omdat ze een herfstkindje is ... om te kijken of ze over kan naar groep 2. Ik vind het trouwens maar belachelijk hoor, nu al toetsen.
H heeft gister haar eerste rapport gekregen, terwijl zij eigenlijk pas na de vakantie een rapport zou krijgen. 'T is toch best raar om zo'n verslag te lezen en je eigen kind er helemaal niet in te herkennen. Stond in dat ze allerlei dingen nog niet kon die ze echt al heel lang kan en doet. Volgende week dan toch maar even intekenen voor het 10-minuten-gesprekje.
Ha bah wat naar Beate ... idd tijd voor een 10mingesprek ... Dikke knuf! Overigens denk ik dat zoiets bij M ook zou kunnen gebeuren hoor. Hier thuis is ze heel erg bezig met schrijven en rekenen, maar kan me voorstellen dat ze op school alleen maar in de poppenhoek wil spelen en dat dus helemaal niet laat zien. Stond er ook iets in over het sociale aspect? Heeft ze het wel naar haar zin?
Zo. Papa is heerlijk verwend voor vaderdag. Annabel had op school een medaille gemaakt van strijkkraaltjes en een gedichtje erbij, Evelien op het KDV een autopoetssetje gemaakt (bus pringles versierd met ingekleurde autoplaatjes, potje met autoshampoo en een spons erin) en Marjolein ook op het KDV een placemat (geverfd A4tje met fotootje van onze smeerpoets). Echt superleuke ideetjes van de juffen. Verder heeft hij 6 paar sokken gekregen (van 3 paar een bosje roosjes gemaakt), een springtouw en een door de meiden samengesteld bosje bloemetjes. Als Marjolein zometeen weer wakker is, gaan we naar mijn ouders. Mijn vader krijgt ook sokken en een sleutelhanger voor zijn nieuwe auto. Nee, mijn broertje en ik heb niks geknutseld... @sanneke: hoe wat het dagje/nachtje kamp? Super dat L nu weer goed gaat slapen! Wat een schattig avondritueel! Ik zie je zo rondspringen om monsters te verjagen. @Salapio: haha, ook nog het eerste kindje van je vriendin. Echt typisch! Heerlijk, een dubbeltrotse mama. Fijn dat M goed vooruit gaat met de logopedie. Wanneer krijg je iets te horen van die cito-toets? Ik vond het ook belachelijk in het begin, nu al toetsen, maar je hebt toch een beetje een idee hoe het op school gaat. @DaphneenEstelle: mijn man is ook redelijk over ons verlies heen. Voor mij is het ook niet zo heftig meer, maar die stomme hormoonhuishouding iedere maand gooit de boel overhoop. Haha, die Nadine kun je ook niet voor de gek houden tegen bedtijd. Pittig meisje, niet? Spannend die dansvoorstelling van Estelle aan het einde van het jaar. Fantasie valt hier wel mee. Al was Annabel gisteren helemaal in de rol van kok/ober, erg grappig om te zien. En dat taalgebruik... "mag ik uw bestelling opnemen / ik kom zo bij u". Hoe was het pennenbakje geworden? Leuke foto's! Haha, wie het langste zijn mond kan houden! Dat ze erin trapte. Super! @Sam28: wat fijn dat Lynn nu in een rustiger klasje zit. Marjolein was ook vrij laat met lopen (17 maanden), maar toen ze het eenmaal kon, was er geen bijhouden meer aan. Geniet er maar lekker van, dat Tess redelijk op dezelfde plek blijft. @dromen: daar zijn Annabel en Evelien niet zo mee bezig. Ik merk 's nachts wel dat ze dromen. Wordt er ineens gegild of gekletst, wel grappig. @Beate: jaaah, echt apart dat H al aan het wisselen is! Dat moet wel een raar gezicht zijn, zo'n fietsenrek. Huh?! Zomaar ineens gedumpt en je ex weer vervelend aan het doen. Weet niet wat ik moet schrijven, eigenlijk alleen maar lelijke dingen... Hele dikke knuf! Wauw, en S zindelijk! Wat goed! Evelien wil nog steeds niet echt. We zijn nu wel meer aan het oefenen en ze is trots als het gelukt is, maar het zet nog niet echt door. Heerlijk hoor, even een paar dagen alleen op vakantie. Zou ik ook wel willen! Wauw, en een nieuwe opleiding! Mijn respect. Huh? Wat raar dat H op school zo weinig laat zien. Inderdaad even bijpraten met de juf. @olga: Annabel heeft begin februari al een toetsronde meegedaan, omdat ze blijkbaar had laten zien dat ze zoiets wel leuk vond. Voor zover ik begrijp hebben de kleuters hier 3x per jaar toetsen taal/rekenen, zo rond de rapportenrondes. Wat lezen jullie kinderen trouwens? Ik heb voor Annabel naar school ging "Bang Mannetje" gekocht, omdat ze daar toen op school mee bezig waren. Annabel en Evelien mogen om beurten een verhaaltje kiezen, maar als het Eveliens beurt is, wordt altijd "Bang Mannetje" uit de kast getrokken. We lezen dat boek nu dus al ongeveer een half jaar... Annabel heeft het een tijdje terug zelfs voorgelezen aan Evelien, erg schattig. Ze wist de tekst letterlijk op iedere pagina op te dreunen. Met een beetje hulp kan Evelien het boek ook "lezen". Wij worden er echt simpel van... Oh, gisteren hadden we van de buurt een sport- en spelletjesmiddag voor de kinderen, aansluitend barbecue. Jeetje, wat hebben onze oudste twee zich vermaakt. Echt superleuk om te zien. En wat hebben ze zich uitgeleefd op het springkussen! 's Avonds waren ze hartstikke moe. Annabel had ook een wedstrijdje met het kinderteam mee gevoetbald, maar ze snapte er niks van. Ze speelden ook nog eens tegen het team van papa. Was wel een beetje sneu om te zien. Maar het was voor de meiden echt een superleuk middagje.
Lezen, heel erg veel. T vindt Het Grote Taartenboek geweldig. M is gek op de sprookjes van The Tjong King, Robin en ... (Sjoerd Kuyper, verschillende boeken), Julia en Ot (o.a. Elle van Rijn). Echte voorleesboeken dus ... heerlijk! Knofje en Jubelientje ook leuk, maar mn de eerste hebben we al vaak gelezen evenals Pluk en Otje.
Druk weekend gehad met verjaardag van jan (zaterdagavond vrienden en zondagmiddag familie) Het was wel weer gezellig in ieder geval, maar ben best een beetje moe nu. Senna kreeg de klassenindeling voor volgend jaar mee naar huis en hij gaat met zijn 3 vriendjes naar dezelfde klas. Leuk! Hij heeft daarnet ook een meisje uit de klas gevraagd of ze een keertje komt spelen, zo lief! Lezen doen we hier ook graag. Evi leest graag Woezel en pip en de 2 boeken van LIEF! en plaatjesboeken waarbij ze alles benoemd. Senna is inderdaad al meer met de verhalen en sprookjesboeken bezig. Nelly, gezellig dat jullie een buurt feestje hadden gisteren! Schrijven: senna kent bepaalde woordjes heel goed. Zo schrijft hij overal mijn naam op ha ha! Hij kent niet het hele alfabet, en staat er ook niet voor open om te oefenen, maar hij schrijft wel woordjes met veel dezelfde letters: STOP, POST, STEP, VIS; PAPA; OLGA; POT; SENNA; OPA, EVI.
Dee, thanks voor het compliment over de foto´s. Ik zal het aan jan doorgeven. En dan zijn dit alleen nog maar foto´s die 2 lieve draakjes van me. We hebben natuurlijk prachtige natuur-, steden- en sfeer-foto´s. Ahhh...hoe is het nu met Estelle´s pols? Ik hoop dat het niets ernstigs is. Ik voelde me behoorlijk rot toen bleek dat Senna zijn arm gebroken had en ik hem eerst nog helemaal door heb laten fietsen naar de stad en zei dat het zo wel over zou zijn...
We hebben tijdens de vakantie aan de kust bij venetie veel schelpen gevonden. Ik had de kinderen beloofd dat we daar wel iets creatiefs mee konden doen. Nu hebben ze vanmiddag allebei een klein houten doosje (xenos) geverfd. Die ga ik op mijn werk even een laagje vernis geven en daarna mogen ze hem nog versieren met schelpen. Hebben ze allebei een zelf gemaakt aandenken aan de vakantie. Moet zeggen dat Evi´s creatie erg kunstig is geworden. Zij heeft natuurlijk nog geen plan, maar kloddert gewoon hier en daar een klodder verf erop. Die van senna is helemaal in vlakken geverfd en hij heeft zijn naam erop gezet.
Olga, wat een mooie foto's en dito kindjes . Duidelijk broer en zus en ook duidelijk een eigen gezicht, leuk! Leuk idee ook van de schelpendoosjes. Dee, helaas geen succes met de dromen. Hier ook wel als manier om te rekken hoor, maar wel binnen het verhaal (muv die kuikentjes dus ).
Jemig wat zit die S in een TUF! Frequent beetjes spugen en veel overstrekken. Vrijdag gaan we naar de osteopaat, ben benieuwd ... Met T gaat het enorm goed, lekker ventje die errug twee is en een goeie eigen wil heeft. Maar ook heel veel humor en is meestal goed bij te sturen. Wel minstens zo eigenwijs als zn zus En met M gelukkig ook alles heel prima. Heeft het erg naar haar zin op school met name met vriendinnetje S, die willen het liefst iedere dag samen spelen. Vandaag kwam ze sip uit school want S wilde niet met haar spelen. Dus ik in het verhaal dat dat kan en zij ook wel eens enzoverderenzovoort ... ondertussen komt S aanlopen: M, wil je met me spelen? M was zo blij dat ze S innig omhelsde ... een wederzijdse liefdesuiting, zo schattig om te zien . Ze kunnen ook heel leuk spelen samen.
Olga, wat een gave foto's zeg! En wat een mooi stel! Salapio, ben benieuwd wat de osteopaat zegt. L had er wel baat bij, die is één keer geweest en was een stuk rustiger daarna. Dee, hoe is het met de pols afgelopen? Nelly, hoe is het nu met je meid? Knuf. Lezen: wij zijn lid van de bieb en halen regelmatig het maximale aantal boeken voor N prentenboeken, jip en janneke, zoekboeken, liedjesboeken, voorleesboeken, informatieboeken enz. Hij verslindt alles. L is momenteel gek op kikker van max velthuis. En nijntje is ook favoriet bij haar. -- Vanmiddag is N's vriendje aangereden. Al de 3e keer in vrij korte tijd dat hij een hersenschudding heeft. De ambulance reed net weg toen ik ze op ging halen bij de oppas, het is het buurjongetje van de oppas. Ik was er naar van. Ben ook supermoe van de laatste schoolweken en moest er thuis gewoon om janken. Spelen jullie kids al alleen buiten? N wel, die mag een rondje fietsen en weet mieters goed dat hij niet de straat op mag. Gister geoefend om samen te fietsen, watn dat gaat nog niet zo best, maar gister bleef hij supergoed naast me fietsen en ook aan de goede kant.