december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Net bij het naar bed brengen:
    N wil nog één ding zeggen voor hij gaat slapen: als er morgen sneeuw ligt, wil je dan de slee naar beneden halen?? Ja hoor, dat wil ik wel :)

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Whahahaha die N, prachtig :D

En wat betreft zo'n bericht, ik zou ook even flink moeten sjenken hoor! Brrrr ... M mag niet alleen buiten spelen, maar ik ga gewoon mee naar het speeltuintje, met T en S. Als het even kan zit ik op mn luie ... maar de laatste tijd wil M alleen maar springtouwen. En voor ik het weet sta ik te draaien voor alle meiden :)

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna was was ook altijd gek op ´het luie lieveheersbeestje´en ´het hongerige rupsje´. Nu vindt Evi die boekjes ook zo leuk. En het boek ´de aap met de blauwe billen´doet het nog steeds goed bij Senna. Die is op rijm en Senna en ik lezen/vertellen hem dan altijd samen.
    De verhalen van Kikker en zijn vriendjes, dikkie dik, nijntje....noem maar op. Heb nu ook 2 super mooie prentenboeken voor Evi, maar die verhalen zijn nog te lang en snapt ze niet goed.
    En de boeken met korte verhalen van Marianne Busser en Dagmar Stam vindt Senna ook leuk.

Sanneke, o getsie wat naar van N zijn vriendje. Dat is wel een brokkenpiloot met al die hersenschuddingen.
    Senna mag nu wel af en toe alleen bij ons op het pleintje spelen. Voornamelijk met lekker weer als ik in de tuin ben en de garagedeur en tuindeur open staan zodat ik de kindjes kan horen spelen. En ik moet zeggen dat ik dan heel regelmatig naar buiten loop om te kijken. Pas mocht hij voor het eerst een rondje om ons huizenblok fietsen. Dat is helemaal over de stoep, maar hij mag dat niet zomaar doen zonder het te melden. Senna is wat dat betreft ook wel voorzichtig en zal niet zomaar de hort op gaan. Evi zou zo zelf op onderzoek uit gaan, dus die moet ik overal en altijd in de gaten houden. Zij gaat er gewoon vanuit dat ik wel weet waar ze is. Ze raakt ook niet direct in paniek als ze mij niet meer ziet, terwijl Senna heel snel bang is dat hij me kwijt is.

Salapio, hopelijk kan de osteopaat iets voor S betekenen. Lief dat M al echt een beste vriendinnetje heeft.

4. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hoihoi

zo grappig...zit je in zuid-frankrijk op de camping en wie kom je tegen?............Essebes...:-D

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Frederike, neeeee dat meen je niet! Wat een giller zeg!

Zitten jullie daar nog? Doe Essebes maar de groeten dan en vraag gelijk of ze nog eens komt buurten op ZP.

Dee, wat een opluchting dat er niets met estelle´s pols aan de hand is. En eenmaal in bed kwam blijkbaar alle spanning eruit van het ziekenhuis bezoek...

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dee, gelukkig maar van Estelle haar pols. En logisch dat ze een beetje van slag is :)

Fred, wat onwijs leuk! Veel plezier in la douce France ... benniejaloershoor ;)

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Frederike, lachen zeg!! Fijne vakantie!

Dee, gelukkig niet gebroken.

Het vriendje van N mocht gister weer naar huis. zn ouders wilden hem vandaag eerst weer naar school doen... tsss. Echt niet wijs.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Huh ... die zijn idd niet zo wijs. Arm knulletje!

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: wat 'n prachtige foto's! Geweldig.
    @DeE: Gelukkig is de pols niet gebroken.
    @Salapio: wat schrijf je altijd fijn en relaxed over je kinderen.
    @Frederike: hilarisch zeg. Kleine wereld

Ben bij de juf van H geweest en helemaal gerustgesteld. Ht bleek dat ik de schaal in het verslag onjuist had geinterpreteerd. H doet het supergoed! Ze doet precies wat ze zou moeten doen en kunnen. Maar wat ik vooral heel fijn vond: de juf vindt H een blij, vrolijk en gelukkig kind die heel goed haar weg vindt met andere kinderen. Dat is wat voor mij nu echt het belangrijkste is. Dus ik ben helemaal blij en opgelucht!
    Bij H wordt pas in februari besloten of ze in groep 1 of 2 zit. Aangezien het motessorionderwijs is zitten groep 1 en 2 sowieso bij elkaar in de klas. Juf schat wel in dat H in groep 1 blijft. Zij vindt dat sowieso beter voor okt t/m dec-kindjes. Ik vind het helemaal prima. Zie dat ze goed oog heeft voor H, dus vertrouw haar oordeel.
    Ja, ben echt opgelucht! :)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, nog een paar daagjes en L is ook alweer 2 jaar!

Beate, wat een goed gesprek met de juf van H. ontzettend fijn dat ze zo goed over H te spreken was en dat H helemaal op haar plekje zit. Echt een geruststelling.

Vanmiddag kwam er voor het eerst een vriendje spelen bij Senna. Hoe lang duren bij jullie de speel afspraakjes ongeveer? Ik merkte na 2 uurtjes dat het vriendje meer op zichzelf werd en het ´zat´werd. Hij is 2 1/2 uur geweest.

Senna lijkt niet helemaal fit. Is erg verkouden. Nou ja...de snottebellen vallen nog wel mee. Meer een vervelende loopneus en een verkouden lucht uit zijn mond en hij klaagt soms over hoofdpijn. Vanmiddag voordat vriendje kwam heeft hij ook 3 kwartier op de bank gelegen en nu net was hij zo klaar met de dag dat hij er om 7 uur in lag. Eerst nog wel samen in zijn bed een verhaal gelezen. Hij vind het zo gezellig als ik bij hem kom liggen of als we allebei op onze buik liggen en ik het boek voorlees. Het is ook wel een lieffie!

Evi ook goed te spreken vandaag. Ze is zo lekker in de weer met haar pop de hele dag. Vanmorgen ging ze met haar pop in de poppen buggy mee boodschappen doen en pop mocht de komkommer vasthouden. Later moest pop mee naar de markt. Zo mooi hoe ze dan met die pop in haar armen de halve stad door zeult. En toen ze het warm kreeg moest zowel haar jas als die van pop uit. Pop kreeg ook een stoel toen we bij de hema wat gingen drinken en pop mocht vanmiddag buiten tijdens het fietsen bij Evi in het poppen fietszitje. Maar ze kan pop ook zomaar opeens negeren of aan mij geven omdat ze zelf iets ´interessanter´s´ moet doen.

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, wat een lief verslag van je kindjes :) En ik zie het helemaal voor me van die pop.

speelafspraakjes duren meestal 2 tot 3 uur, maar dan is het ook wel klaar. N gaat het liefst uit spelen :)

En idd nog één weekje en dan is mn meisje alweer 2. Time flies. Het is een kleine ukkepuk van 83 cm en 10.1 kg.
    N is 110 cm en 18 kilo, die is in gewicht niet gegroeid afgelopen jaar, maar in de lengte wel meer dan 10 cm volgens mij.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, volgens mij was Evi met 2 jaar 84 cm en bijna 12 kilo! En Senna is denk ik 106 cm ofzo en ook tegen de 18 kilo.

En het is me weer niet gelukt om op tijd naar bed te gaan. Hoewel ik echt moe ben...snel douchen en kijken of ik de slaap kan vatten.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op lange dagen is het ophalen/brengen om 17u (15u is de school uit).

Op woensdag (12.15 uit) rond 15u, of pas vanaf 15u-17u.

Gisteren is M bij haar vriendin blijven spelen, echt een mijlpaal voor haar. Ze heeft het enorm naar haar zin gehad en wilde eigenlijk niet weg: we moeten nog verkleden! S wil ook nooit weg als ze wordt opgehaald :).

Wat ik wel doe, zeker met mooi weer, is: wat drinken + eten, eventjes thuis spelen (meestal op M's kamer) en dan naar buiten. Met dat laatste voorkom je het inkakmoment ;). Laatst was het slecht weer en heb ik het inkakmoment gevuld met schminken :D

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn nieuws Beate!

T is ruim 90 cm en zo'n 13 kilo. Staat hij ook al een tijdje op trouwens, was behoorlijk afgevallen, lijkt nu wel weer erbij te ziteen. Qua lengte ook even een stilstand / mindere groei. Maar onze kinderen lijken zomergroeiers te zijn :D

M is zo'n 104 cm? (max!) en bijna 15 kilo. Ik vertil me dan ook regelmatig als ik een ander kindje in de bakfiets moet zetten :D

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een gekneusde arm is heel pijnlijk, zeker als je de pijn nog niet kan wegrelativeren zoals een kleuter. En het is natuurlijk ook een gegeven bij uitstek om extra aandacht mee te krijgen. Vooral geven :). Jurgen moet zich misschien proberen wat meer te verplaatsen in Estelle als kind ipv als volwassene ;)

En dat grenzen verkennen = heel herkenbaar. Wij zijn allebei streng en consequent, ik iets meer nog dan Jan. Ik probeer niet te ontvlammen en het naar een spel of grap om te buigen, daarmee meestal, zelfs in drukke momenten succes. Als ik toch ontvlam, dan zeg ik altijd sorry en verwijs is naar de vader van 'Julia en Ot' (voorleesboek), die heel gek doet bij wegbrengmomenten (kip zonder kop is er niets bij). Uitleggen werkt ook heel goed: M, als jij nu goed meewerkt dan kunnen we snel naar school en dan kan ik nog even kijken naar je werkje :)

Brutaal, ik noem het eigenwijs: 'Jahaa weet ik toch?!'

16. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Leuk om al die statistieken voor te zien komen. H en S zijn al lange tijd niet meer gewogen en gemeten, maar volgens mij gaan ze momenteel allebei erg hard. Moest wel even slikken toen ik voor H een nieuwe broek moest kopen in maat 128 (!) omdat haar pijpen te kort waren geworden. S zit nu in 104 (wordt in okt. 3). Ik denk dat H ook al wel bijna 25 kilo weegt.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Grappig die foto's :). Hieronder Jan en S.

Vandaag was ik te vroeg bij de speelzaal en ik kon dus even tussen de struiken doorgluren naar het spelen van T in het tuintje. Zo lief en zoet! Lekker aan het rondrijden op een fietsje, beetje ronddarren over de paadjes en bij het 'Wij gaan opruimen'-liedje, snelde hij naar een harkje om die naar juffie te brengen. Na de kring (doen ze ook buiten) mogen wij ons laten zien. Ik liep als 3e de tuin in, maar T had me al lang gezien en rende jubelend in mijn armen. Meuheuheu!

M was in tranen omdat ze niet met S mocht afspreken van mij (ze kwamen al hand in hand aanlopen), thuis bleek dat ze haar brood niet eens had aangeraakt, verklaarde haar enorme emotionele reactie. Toch weer eens aankaarten bij de juf ... (hoewel M meestal wel haar brood, maar niet haar appel op heeft) ...

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    salapio
    haha, stiekem door de bosjes gluren :) en zooooooooo braaf opruimen.

ik vind het ook irri als het fruit of de boterham niet op is, maar uit (juffen)ervaring weet ik dat het best lastig is om allemaal in de gaten te houden

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanneke, o maar dat realiseer ik me maar al te goed, daarom denk ik dat het goed is als de juf weet dat M een notoire waneter is :D, kan ze haar extra in de smiezen houden.

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hier een loeidonkere lucht, supermooi

Deel Deze Pagina