december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even heeeeel kort vanaf mijn werk.

Waaaaauw, sanneke en frederike80, wat een mooie foto's!

@frederike80: nog gefeliciteerd met jullie huwelijk en Bentes 3e verjaardag!

'k Kom binnenkort weer even bijkletsen, maar nu geen tijd...

2. De fancy fair was erg geslaagd, ze hebben een hoop geld opgehaald voor het goede doel
    en het weer was fantastisch!

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier even weer upje. 'k Heb wel bijgelezen, reacties volgen later nog wel.

Vanochtend zijn we even naar een dierentuintje geweest hier in de buurt, dat maar 6 dagen per jaar open is. Was echt supermooi, maar wat hebben wij een ongeduldige dochter. "Kijk, Annabel, daar zit een ...". Annabel werpt een blik op het beest en loopt direct door naar het volgende hok. Tja, ze neemt het wel heel letterlijk, diertjes kijken.
    Donderdag sloot Annabels school het schooljaar af in een natuurtheater. Alle klassen deden een stukje, want het was ook meteen een afscheid van twee juffen en groep 8. Het weer was super en de optredens waren ook echt leuk. Alleen ons madammeke wilde absoluut niet en stond in tranen aan de hand van de juf mee te doen. De ouders die voor het vervoer zorgden, mochten ook de dag bijwonen, maar dat doe ik de volgende keer niet. Dat was erg verwarrend voor Annabel.
    Maandag had Annabel haar rapport gehad. Er staan geen gekke dingen in, ze doet het hartstikke goed en de juffen vinden het knap wat ze allemaal al kan. Alleen dat "sterk eigen willetje" zit me niet zo lekker. Ik vind het fijn dat ze niet zomaar over zich heen laat lopen, maar ze moet natuurlijk geen "lastig kind" worden. Quote: "Als je ergens je zinnen op hebt gezet, ben je maar moeilijk een andere kant op te bewegen. Je maakt het voor jezelf daarmee niet gemakkelijk". Naja, we zien wel hoe dat gaat lopen.
    Afgelopen woensdag fietste ik met de moeder van beste vriendje S mee naar huis en S was er heilig van overtuigd dat hij volgend jaar naar groep 2 ging. Moeder begreep in eerste instantie niet hoe hij daar nu ineens bijkwam. Het kwartje viel toen ik zei dat Annabel wel naar groep 2 ging. Ik vind het dan zo moeilijk om met die scheve/jaloerse blikken om te gaan.

Gisteren had ik het trouwens weer even moeilijk. Mijn oude schoolvriendin, die een zoontje heeft dat twee dagen ouder is dan Marjolein, is weer zwanger, in februari uitgerekend. Echt superleuk, maar mijn hormonen sloegen 's avonds helemaal op hol. Om weer wat tot rust te komen, ben ik in de tuin gaan werken. Eén border is weer onkruidvrij, dus da's mooi meegenomen.

Met Evelien gaat het supergoed, al had ze gisteren overdag ineens boven 39 graden koorts. We waren 's ochtends naar schoonouders gegaan, omdat Annabel haar rapport natuurlijk ook aan hun moet laten zien. 't Was gezellig *NOT*. Wat was schoonmoeder ongeinteresseerd, ook in Annabel. Ze las alleen maar het rapport, gaf geld en vroeg helemaal niet door. Manlief probeerde nog een beetje een gesprek op gang te brengen door te beginnen over hun vakantie (waar we alleen maar van wisten, doordat ze een vakantiekaartje gestuurd hadden), maar daar werd ook niet echt op gereageerd.
    Ik weet eigenlijk nog niet of ik ze wel over een paar weken uit wil nodigen voor mijn verjaardag...

Deze vakantie willen we trouwens met Annabel gaan oefenen zonder zijwieltjes. Ik ben alleen "bang" dat we er dan ineens twee tegelijk zonder zijwieltjes hebben. Evelien die sjeest me toch een partij rond op d'r fietsje (met zijwieltjes), die is echt niet bang. Marjolein kan trouwens ook al aardig fietsen op haar driewieler.
    Oooh, ik heb echt zo'n zin in de vakantie. Even lekker geen gehaast/geregel. Nog twee weken en dan heb ik bouwvak. Manlief neemt een week later vakantie, zodat hij na de bouwvak met de KVW mee kan helpen.

Marjolein gaat ook als een speer. Ze begint echt woorden te gebruiken om dingen aan te duiden. Maakt niet uit hoeveel lettergrepen. Erg grappig. En het is echt een ondeugend meisje en dat weet ze zelf ook dondersgoed. Als manlief en ik de borden opstapelen om plaats te maken voor het toetje, zit ze al met twee vuistjes op de tafel te timmeren "toeteh, toeteh". Inclusief ondeugende oogjes om haar zussen uit te dagen om mee te doen.

Zo. Nu even spullen inpakken, want we gaan naar een pannenkoekenrestaurant.

Liefs,
    Nelly

4. leuke update Nelly!!

hier vond Nienke het ook altijd lastig als ik ergens bij was.
    Dus ik ben ook al gauw niet meer mee gegaan.

De jaloerse scheve blikken moet je je niks van aantrekken.
    die blijven komen, want als ze in groep 1 was gebleven waren er weer moeders geweest die daar weer commentaar over zouden hebben...
    je doet het volgens de schoolpleinmaffia toch nooit goed ;)

wat leuk om te zien dat het met die meiden zo goed gaat!!

Hier gisteren inene ook allebei ziek, hoge koorts en hoofdpijn, maar gelukkig vandaag weer opgeknapt dus wel lekker naar school

Wat raar trouwens van je schoonouders dat ze zo weinig intresse tonen...maar goed dat zegt meer over hun dan over jullie!!

en nog 1 week dat inderdaad heerlijk VAKANTIE!!
    lekker 6 weken niks, Nienke telt de dagen af, die is er zoooooo aan toe

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, wat naar toch van je schoonouders ... misschien gewoon even laten gaan en hun het initiatief laten nemen? En knuf voor de hormonen, zijn jullie wel weer bezig voor een 4e? Verder erg leuke up :D

Ik ben zelf wel erg toe aan vakantie geloof ik. S is enorm aan het spoken de laatste nachten ... jemigdepemig wat ben ik moe. Het is weer luciferhoutjestijd ;)

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even kijken hoever ik kom met reageren... De dames vermaken zich nu (nog) goed zelf.

Ondanks dat Annabel nog maar pas naar school gaat, moet ik toch wel even wennen. De eerste dag niet naar school. Toch wel heerlijk om niet telkens op de klok te hoeven kijken. We doen lekker rustig aan. Zonet wilden ze met alle geweld in de tuin spelen. Prima! Maar toen de tuin vol lag met speelgoed, gingen ze weer naar binnen. 'k Denk dat we een halfuurtje buiten zijn geweest, waarvan ik voornamelijk zomerspeelgoed aan het opblazen was. En bedankt! Haha...

@ninien: schoolpleinmaffia... *lol*
    Ik probeer me er niet veel van aan te trekken, maar dat valt soms niet mee. Ik ben een gevoelig typje dat alles perfect wil doen. Dat heeft Annabel niet van een vreemde...
    Raar he, dat die kleintjes van het ene op het andere moment doodziek zijn en ook weer zo snel beter.

Voor die desinteresse van schoonmoeder wordt schoonvaders Alzheimer misbruikt. Dat excuus wordt de laatste tijd echt uitgemolken. Het is natuurlijk ook een ernstige ziekte en schoonma is absoluut geen zorgtype, maar hoe moeilijk is het om een keertje te bellen? Terwijl als er ook maar een scheet dwars zit, schoonzus direct op de hoogte is.
    Sinds pasen hebben wij geen initiatieven meer getoond, behalve bij de verplichtingen (sterfgeval/verjaardag/e.d.), maar schoonma heeft tot nu toe niets van zich laten horen.
    Na pasen heb ik alles opgeschreven wat al die jaren al aan ons vreet, eigenlijk om op te sturen naar schoonmoeder. Dat opschrijven scheelt voor mij ook al stukken. Alleen weet ik nog niet of we er verstandig aan doen om het ook op te sturen. Iedere keer dat ik op het punt sta om het te verzenden, gebeurt er weer iets. Tante overleden, verjaardag Evelien, oma in ziekenhuis. Maar goed, er is altijd wel iets. Zoiets komt ook nooit gelegen.

*zucht* Marjoleintje moppert om aandacht...

Even snel nog:
    @Salapio: nee, we zijn niet bezig voor een vierde. Ik wil wel een vierde kindje, maar nu nog niet voor de volle 100%. Manlief houdt de boot ook af, financiele onzekerheid, bla, bla...
    Succes met jullie nachtbrakertje. Echt raar, dat je die tijd zo snel vergeet. Knuffie! Slapen de oudste twee wel gewoon goed?

Tot later!

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Even snel m´n gezicht laten zien hier...

Gisteren zijn we naar een natuurgebied van staatsbosbeheer geweest in Zoetermeer. De Balij geloof ik. Erg leuk speelbos voor kinderen en een kinderboerderij. Er kunnen ook grotere wandelingen gemaakt worden, dus we gaan nog wel een keertje terug. De kindjes vonden het leuk. Met het pontje/vlot het water oversteken, kruiptunnels, boomstammenpaadje, hutten bouwen, stevige touwbrug en sjouwen met grote takken.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna had vrijdag ook zijn rapport mee. Een kleine beschrijving van zijn functioneren, maar heel herkenbaar. Hij kan als een tornado door de klas heen gaan, maar als hij daar op aangesproken wordt luistert hij ook goed. En hij vindt het leuk om met creatieve materialen te spelen. Dan maakt hij een enorme rommel, maar ruimt ook alles weer zelf op. En hij was erg gegroeid en doet nu met alles goed mee. Hij heeft het naar zijn zin en zit op zijn plekje.
    Hopelijk gaat het volgend jaar in de nieuwe klas net zo soepel!

9. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieve dames,

Er is een pagina aangemaakt op Facebook voor de decembermama's. De meeste mama's zijn daa te vinden ipv hier op de forum.
    Zoek ff op de naam "Decembermama's 2007".
    Olga, wil jij aub ook een account maken? Ik Mis jou en Salapio en volgens mj nog meer meiden. Inmiddels zijn we daar met 21 meiden.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelly, M en T slapen redelijk resp goed :)

Olga, klinkt goed die speeltuin en dat rapport ook!

11. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Komop, hoppa richting FB ;)

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hey, iedereen op FB behalve ik zo te zien...

Niemand kletst dus meer hier? Dan is het wel een beetje eenzaam voor mij...

Ik zal me eens in FB gaan verdiepen. Heb er echt nog nooit zelfs maar naar gekeken en ben dus echt een leek op dat gebied. Heb geen idee hoe het werkt en wat je er nu allemaal mee kan doen en hoe. Ik heb echt het idee dat als ik op FB zit, ik alleen maar weer de hele tijd op de laptop/pc zit en dat wil ik eigenlijk niet.

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb deze week ook een account op facebook aangemaakt, maar ik kan er nog niet echt mijn draai vinden. Hyves had ik al een tijdje, maar daar doe ik eigenlijk niks mee.
    Al heb ik de laatste tijd niet meer zoveel gepost, toch vind ik het hier in dit topic altijd erg prettig kletsen.
    Erg jammer dat er zoveel leegloop is...

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, ik heb ook nooit hyves gehad en ik vind het ook jammer dat het hier leegloopt. Het was toch altijd wel ´veilig en knus´hier bij de dec. mama´s.

Nu snel evi uit bed halen en senna van school halen.

15. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ik lees nog wel mee hoor en zal proberen om ook af en toe te reageren! We zijn woensdagavond terug gekomen van vakantie. We hebben een heerlijke vakantie gehad al was de start minder. We hebben namelijk een verkeersongeval gehad in Frankrijk. De auto is Total loss, maar wij hebben gelukkig niets...... De kindjes en wij waren natuurlijk wel heel erg geschrokken!

16. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    We hebben gelukkig een vervangende auto gekregen. Een Nederlandse auto met nog maar 21 km op de teller. Echt gloednieuw! Omdat we veel bagage hadden en natuurlijk 3 kindjes met autostoeltjes moesten we wel een grotere auto. We hebben er 1 dag op moeten wachten en kregen een hotel aangeboden van de verzekering met een familie kamer. Was echt prima geregeld gelukkig. Van mij hoefde de vakantie in eerste instantie niet meer, maar onze lynn vroeg gelijk...... Mama gaat de vakantie nog wel door? Nou dan krijg ik het echt niet door mijn strot om nee te zeggen! En achteraf ben ik blij dat we doorgezet hebben.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben er ook nog hoor! Facebook en ZP hou ik liever gescheiden, dus geen aparte facebookspace voor mij. Ik vind dit ook veilig en knus Olga :)

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Jammer, had meerdere meiden op FB gewild. Het is een besloten groep dus niemand anders ziet onze berichten!
    We zitten nu met 22 leden!

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ik klets ook liever hier

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Dames, help, N is zooooooooooo stout, luistert voor geen meter en dingen lijken niet te landen. Herkent iemand dit?

Deel Deze Pagina