december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is van nature braaf, maar ook hier zitten oren vol met poep! Uitdagen tot we boos worden en dan dikke tranen: 'ik vind het zo jammer dat ik niet luisterde / stout deed'.

Hier is het denk ik ook wel uittesten: hoe ver kan ik gaan (niet zo ver) en wat gebeurt er dan?

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    N vindt het wel naar als we boos worden maar is het zo snel weer vergeten (10 tellen denk ik)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien een stickersysteem. Iedere dag dat er geen kwijtgeraakte oortjes waren = sticker oid?

Verder heb ik geen idee. Ik TUF lekker met je mee :D

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    stickers werken hier echt niet
    ongevoelig voor beloning, ongevoelig voor straf...

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan zou ik (denk ik) op mijn tanden bijten en zo negerend mogelijk te werk gaan. En steeds precies dezelfde consequentie voor bepaald gedrag.

Denk ik ... moeilijk hoor! T is ook een stuk minder gevoelig voor bijvoorbeeld de gang ... ik heb m wel eens horen zeggen: T huilen, lukt niet, nee, huilen lukt niet, ik gang, ik huilen, lukt niet *zucht* en dan heel vrolijk weer naar binnen :D

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    N vindt de bijkeuken niet leuk en als ik begin te tellen weet hij ook dat hij moet komen, maar ik moet wel steeds weer tellen... Bijkeuken zit hij gelukkig niet zo vaak.
    We hebben nu met slapengaan het roepen genegeerd en dat gaan we denk ik maar vaker doen. Ik heb eerst aangekondigd: jij roept steeds voor niks, we gaan niet meer komen als jij roept
    Alleen vervelend dat hij L er ook mee uit dr slaap houdt.

7. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Sanneke, hier nog een. Nu we op vakantie zijn nog erger...
    Ook ongevoelig voor straf of beloning...

Ik ga denk ik na de vakantie de opvoedpoli inschakelen. We zijn sinds mei bezig...

Ze kan zo goed zeuren, als ze haar zin niet krijgt, stampvoeten/gille/huilen en sindskort ook duwen...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overdag en met luisteren valt het nog allemaal wel mee met M, als ze echt vervelend doet dan is het meestal duidelijk wat de oorzaak is: drukke dag, moe, S onrustig dus wat minder M-aandacht. Meestal werkt het dan om even rustig met haar op de bank een boekje te lezen. Of het te benoemen, scheelt ook al :)

Met naar bed gaan is het wel een gedoe. Maar dat wordt denk ik ook verergerd doordat wij dan ook aan het eind van ons Latijn zijn, want minder geduld.

Mijn ervaring is dat geduldig zijn en rustig blijven, consequent zijn, negatief gedrag negeren en positief gedrag benoemen, het beste werkt.

Zeuren kan M ook goed. Krijgt ze een snoepje. 'Mag ik er 2' (IRRITANT!). Maar als ik hier sec naar kijk dan is mijn irritatie misschien wel het grootste probleem. Dat een kleuter van 4 zich nog niet kan beheersen en om nog meer vraagt ... tja das eigenlijk ook wel normaal. Meestal reageer ik op dit soort zeuren met: je mag kiezen tussen 0 of 1 snoepje. Dan is het wel duidelijk :D.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hier werkt zelf rustig blijven ook het beste :) En de keus tussen 0 en 1 kennen we hier ook.
    misschien vraag ik ook wel teveel van hem hoor. En hij ziet dat L veel positieve aandacht krijgt en niet zoveel negatieve omdat ze gewoon nog niet zoveel stoute dingen doet en hij krijgt het natuurlijk wel te horen als hij stout is. Dus vandaag hebben we het anders aangepakt: veeeeeeeeeeeeeel extra positieve aandacht en maar weer een stickerkaart en bij alles wat goed gaat een sticker (je hebt gezellig een spelletje gedaan enz.)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoi,

Vanmorgen zijn we gaan zwemmen en vanmiddag toen de regen gestopt was, hebben we een stuk gelopen. (de kinderen gefietst)
    Evi is al net zo´n waterrat als haar broer en ook het fietsen met zijwieltjes gaat haar nu erg goed af. Ze gaat zelfs al stunten zoals ze dat senna ziet doen. Namelijk staand fietsen...

Senna weet verschillende dingen die hem in de vakantie te wachten staan en vraagt daar dus steeds naar.
    Heb nu voor de vakantie in belgie maar even een aftelkalender uitgeprint.
    Woensdag einde van de middag gaan we met zijn drie schoolvrienden (en de mama´s) spelen en pannenkoeken eten bij ons in de buurt. De jongens vinden het helemaal leuk!

Sanneke, ik blijf me er ook over verbazen dat we alles steeds maar weer moeten benoemen en afspraken moeten maken, maar dat er vaak gewoon niet geluisterd wordt. Het gaat hier wel in fases moet ik zeggen. Consequentie als naar de gang leidt vaak tot enorme boze kleuter die gaat schreeuwen, stampen en gooien met deuren... Maar ik moet zeggen dat Senna nu ook wel steeds beter doorheeft dat het het beste werkt als hij terug komt en zegt dat hij klaar is of verteld dat hij weer gewoon kan doen.
    Ik merk ook dat ik op moet letten tussen het verschil in leeftijd tussen de kinderen. Evi doet juist wel heel veel stoute en onaardige dingen en die spreek ik er zeker op aan. Maar toch raak ik dan ook geïrriteerd als Senna er b.v. op ingaat of het benadrukt.

Sam, gelukkig toch nog een leuke vakantie gehad, maar wat een schrik toen jullie die botsing hadden zeg. Dan sta je er wel even bij stil dat het zomaar anders had kunnen gaan.

Juffie, op vakantie zijn de regels vaak wat minder strak en daar maken kinderen graag gebruik van volgens mij. Ook zijn er misschien andere mensen in de buurt die zich met Jayda ´bemoeien´waardoor ze moeite heeft te filteren. En dan luisteren kinderen natuurlijk het liefst naar wat in hun straatje past. Ik merk dat Evi er altijd moeite mee heeft en dat ze zich dan vaak tegen mij keert...

11. hoi meiden ben blij dat jullie hier blijven ;)
    ook al klets ik niet zo vaak mee.
    Nina is ook echt niet te pruimen...
    ze gilde en huilde gewoon de hele dag door om dr zin te krijgen.
    Nu heb ik afgesproken, als ze overdag huilt of dwint of gilt
    krijgt ze geen snoep, en savonds na 6 uur betekend gillen of dwinghuilen naar bed.
    vorige week lag ze al een keer om half 7 op bed :D
    het lijkt wel te werken
    ik had echt geen zin om 6 weken met een gillende dwingende kleuter rond te lopen.

Verder gebruikt ze heel veel woorden(schutting) waarvan ik denk, waar haalt ze het vandaan...Nienke durft het gewoon niet uit te spreken en zij gooit ze dr gewoon uit

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ninien, nou volgens mij ben je duidelijk en consequent en het heeft effect! Huilen en drammen om niets is erg vervelend. Lijkt me heel goed om gelijk aan het begin van de vakantie de regels en afspraken aan te kondigen. Weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Hier een rustig aan dagje gedaan de 1e echte vakantiedag. (eigenlijk is het alleen maar een verschil voor Senna) Maar de kindjes hebben zowaar lekker uitgeslapen. Jan vertrok om 7.15 en normaal komen ze er dan ook uit, maar nu bleef het stil tot 8.30! Heerlijk voor mij.

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ninien, erg he, die schuttingwoorden... hier af en toe.

olga, lekker hoor, dat uitslapen!

14. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.546
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Facebook, ik heb daar helemaal niets mee en daar ga ik dus ook niet kijken.

@niet luisteren, het valt hier wel mee, we kunnen behoorlijk goed afspraken maken met Eliora en soms moet je haar daar even aan herinneren, maar over het algemeen mag ik niet klagen.

Heeft iedereen nu van de dec. kindjes nu vakantie? Eliora is afgelopen zaterdag gelijk opgehaald door opa & oma voor het jaarlijks terugkerende logeerpartijtje samen met haar neefje. Ze komt donderdagavond weer terug.

Eliora gaat straks naar groep 1 en dat vind ik prima zo. Ze is letterlijk nog zo klein, hoewel ze haar mondje wel klaar heeft als er iets gebeurd wat haar niet aanstaat.

Wij gaan zelf over 2 weken een weekje op vakantie naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders. Ik heb er echt zin in.

Nathanja heeft weer eens een keer last van ontstoken oogjes; ze werd 2x een ochtend wakker met dichtgeplakte oogjes, echt een beetje zielig.

15. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ladies, leuk dat jullie toch hier blijven kletsen!
    Lig al bijna een week in het ziekenhuis :( van het ene op het andere moment doodziek. Bleek een buik vol infecties te hebben. Gaat nu wat beter. Mag waarschijnlijk snel naar huis.
    De meiden worden geweldig opgevangen door familie, vrienden en exlief. Ze zijn wel flink van slag. Erg druk, huilerig. Gelukkig komen ze elke dag op visite.

@niet luisteren: hier vooral met S behoorlijk mee te stellen. Gang werkt aardig. Probeer zoveel mogelijk consequent te blijven, maar het valt niet altijd mee...

16. jeetje al een week in het ziekenhuis...dat was schrikken, en dat zal voor die meiden ook wel heel heftig zijn geweest.

Gelukkig ben je al een stuk opgeknapt!

Vanmorgen hele discussie gehad met schoonmoeder over de straffen die ik voor Nina heb bedacht, ze was het er totaal niet mee eens en vond dat ik er niet zo op ze moest letten, en ze vond maar dat ik alleen aan het klagen was en dat ik niet moest zeuren want ik wilde tenslotte kinderen...;)

Dat was voorlopig wel weer genoeg vistie bij Oma.
    We gaan zondags altijd naar haar toe, maar als mijn man erbij is zegt ze veel minder.
    Nou ik ga voorlopig niet meer door de week.
    En daarbij houd ik ze daar altijd in toom omdat zij er niet tegen kan dat ze te druk zijn.

Oja en ik moest gaan werken de hele week.
    Dan zou ik minder tijd hebben om op mijn kinderen te letten...pffff ben er zoooo klaar mee.

Sorry voor mijn geklaag...moest ff kwijt.

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ninien, rol behang nodig voor je schoonma?? Laat maar kletsen, de beste stuurlui...

beate, heftig zeg! is het ook duidelijk vwaar het vandaan komt? Knuff en hopelijk knap je snel op

Wij zijn naar schiphol geweest om mn zus, zwager en nichtje uit te zwaaien. Gingen om 12.20 weer met de trein terug en waren pas om 4 uur weer op station nijkerk... stroomstoring bij hilversum.. hebben van kwarrt voor 1 tot 3 uur op station hilversum gewacht en uiteindelijk met bus naar a'foort. Daar vertrok gelukkig de trein naar huis vrijwel direct, maar pffffffffff wat een onderneming. Gelukkig hebben de kids zich UITSTEKEND gedragen, dat geeft de burger moed. N was superlief en was het wel heel erg zat, maar ik was supertrots op hem! heerlijk hoor

18. nou jij mag ook trots op jezelf zijn sanneke, met 2 kids zo,n onderneming..petje af!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ninien, wat een bemoeierij (huh dat zal wel geen woord zijn...) van je schoonma. Iemand mag zijn eigen mening hebben en bepaalde dingen anders doen dan jij, maar je de les wijzen of bepalen dat je het niet goed doet vind ik echt niet kunnen.

Beate, jeetje ik schrik er van dat je al een week in het ziekenhuis ligt. Heftig zeg. Had je al langer last van je buik of kwam het opeens opzetten? En weet je ook waardoor het ontstaan is? Sterkte en hopelijk ben je snel weer bij je meiden.

Sanneke, wat balen van die lange vertraging vandaag. Fijn dat de kindjes het zo goed deden. Het is voor hen natuurlijk ook wel een beetje een uitje om met de trein te gaan en bij Schiphol te zijn.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Einde van de middag ben ik met Senna en Evi naar het pannenkoekenhuis gegaan. Senna zijn 3 vriendjes waren er al. Ze hebben eerst lekker gespeeld in de speeltuin. Dit ging wel een beetje gepaard met ruzie en huilen, maar eigenlijk waren ze alle vier gewoon te opgewonden en misschien ook wel een beetje moe. Om half 6 kwamen jan en nog een andere papa ook mee eten. De jongens vonden het superleuk en met de volwassenen was het ook heel gezellig. Om half 8 waren we weer thuis want morgen weer vroeg op.

Deel Deze Pagina