december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S komt nog minimaal 2 keer per etmaal, maar soms ook ieder uur ;). M en T deden dat beiden tot (ruim) 12 maanden, toen heb ik de melkbar ook dichtgegooid. Dus we moeten nog een maand of 8 afzien :D

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ik vind het sowieso knap dat je dat vol houdt!

Lange dag gehad vandaag. We konden de kinderen pas 5 minuten voor sluitingstijd ophalen bij de opvang i.v.m. een afspraak die we hadden. Is nog nooit gebeurd...vond het wel sneu voor ze zo´n lange dag.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Olga, eigenlijk toch juist een fijn idee dat het nooit eerder is gebeurd ;). En op een gegeven moment kom je in een soort flow, weliswaar een wattige flow, maar het is wel een flow :D. En ik heb de mazzel dat Jan precies nu vakantie heeft: 2 weken lekker alles samen doen!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oh lekker dat jan nu vrij heeft. Alles even in een meer relaxed tempo en meer tijd voor leuke dingen!

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ben jij wel eens in Sea Life geweest in Scheveningen? Lijkt me wel leuk voor de kinderen. Denk dat ze al die vissen wel mooi vinden en volgens mij is het echt goed te zien voor kinderen.
    Ik probeer nu kaartjes te bestellen met die c1000 kortingsvouchers, maar het lukt niet....

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heel veel liefs vanaf de meeleesbank!!!

't Is hier druk, erg druk. We zijn weer vreselijk aan het kwakkelen. Manlief heeft een verschoven tussenwervelschijf, natuurlijk precies op het moment dat ik er helemaal doorheen zit... 't Gaat niet goed met me. Kan nergens van genieten, alles is een grote opgave. Ook flinke ruzie gehad met manlief, was zelfs een dag met de kinderen naar mijn ouders vertrokken.
    'k Heb een paar dagen geleden een heel epistel naar schoonmoeder gemaild waarin we alles geschreven hadden wat ons dwars zat. Dus dat vuurtje is ook aangestookt.
    Daarnaast overwegen we te verhuizen, want we voelen ons niet prettig in ons huis en de omgeving.
    Uitgerekende datum zit er ook aan te komen. Tattoo-man heeft nog niet gereageerd op mijn mailtje. Zal nog wel vakantie hebben. Dinsdag bel ik er achteraan (maandags gesloten).
    'k Probeer alles weg te vreten, maar dat werkt niet. Duh. Ik word alleen maar dikker, waar ik ook weer verdrietig van word. Pfff... Lekker cirkeltje zit ik in.
    Einde geklaag.

We zijn vorige week een dagje met mijn ouders en broertje naar de Efteling geweest. Was echt superleuk!
    Morgen begint voor Annabel de kindervakantieweek. Ik zit met een enorme knoop in mijn maag. Manlief en ik zouden om beurten meehelpen, maar omdat hij nu niets kan vanwege zijn rug, kunnen wij niet meedoen. Ik hoop dat Annabel toch nog gewoon mee wil doen. Haar beste vriendje zit gelukkig wel in hetzelfde groepje...

Liefs,
    Nelly

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jan is er geweest met M toen T klein was. Met trappetjes dus niet met de wagen gaan! Verder was het erg leuk, al vond hij het niet mooier dan het aquarium in Blijdorp ...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Nelly wat een rotsituatie voor jullie ... Als je behoefte hebt: pb staat open hoor. Dikke knuf!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijke vakantiedingen aan het doen en gisteren samen met Jan uiteten geweest, heeeeeerlijk was dat! Kinderen hebben het (uiteraard) ook goed gedaan bij oma en opa (die hebben opgepast, S kan ik echt nog niet een nachtje missen ;)).

M is echt zo'n grote meid aan het worden, veel makkelijker ook met gaan slapen bijvoorbeeld, gewoon omdat ze het allemaal beter overziet, snapt en accepteert. Met de logo gaat het fenomenaal, ze is zelfs spontaan de R aan het zeggen. Ik denk dat ze nu voor buitenstaanders gewoon prima te verstaan is. Het geeft haar ook een egoboost :). Het is ook een dappere dodo, stapt op potentiele vriendjes af, loopt tot aan het nek in de zee (met een van ons erbij uiteraard) en doet haar hoofd onder water in het zwembad (heeft ze nooit gedurft).

T is ook een beetje aan het TUFfen, snel aan het brullen, snel boos (frustratie!) en wordt steeds vaker snachts (1x) wakker. Gaat na een knuffel heel lief slapen, maar ja, we moeten er wel uit ...

S lijkt uit de TUF. Slaapt en drinkt beter overdag en de nachten normaliseren: 19-23-3-6 (om en nabij). Ik teken ervoor (al mag die van 3 wel wegvallen hoor!). Vaak geeft Jan een flesje poedermelk als laatste avond en dat drinkt hij ok (100-150 ml).

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat vervelend dat het allemaal even niet zo loopt thuis. En dan ook nog alles tegelijk...
    Wel knap dat jullie bij je schoonmoeder hebben aangegeven waar jullie moeite mee hebben. Staan jan en jij daarover op 1 lijn?
    Gelukkig wel een leuke dag in de Efteling gehad met jou familie.

Salapio, dus jan vond het wel leuk in Sea Life. Het is me vanmorgen niet gelukt kaartjes te bestellen. Ik probeer het zo nog een keer. Met 25 euro korting is het wel leuk om daar eens te gaan kijken!

Jemig de pemig....het is hier echt ontzettend aan het hozen en stormen.

Vanmiddag zijn we nog wel een eind wezen fietsen, dus wel lekker buiten geweest vandaag.

11. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @DeE: wat een mooie meiden!
    @Nelly: Knuffel!!

Wij zijn terug van vakantie! Hebben het heerlijk gehad. Erg leuk, met twee dametjes in een tentje. Gelukkig heel veel zonneschijn gehad. De meiden waren erg onder de indruk van de bergen. Erg leuk! Maar ook wel heel fijn om weer thuis te zijn :)

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heerlijk om die leuke berichtjes van jullie te lezen!

'k Heb Annabel net opgehaald van het eerste dagje KVW. Ze ligt nu voor pampus op de bank en heeft nog niet veel verteld. Wel dat ze verdrietig was toen ze vriendje S kwijt was in de groep.
    Van de leidsters had ik begrepen dat ze de wc's (toilettenwagen op het terrein) erg vies vond. Tja... En dat ze op een gegeven moment helemaal verdrietig was, dat ze me miste. Maar toen ze met een van de leidsters naar de "KVW-oma" ging (haar moeder, officieel is er geen KVW-oma) en een koekje kreeg, zakte het.
    Ik vond het zoooooo fijn dat ze 's ochtends niet aan me plakte. Ze keek wel wat paniekerig rond, wat wil je ook met ruim 500 kindjes om je heen, leiding en harde muziek, maar toen vriendje S er was, ging het wel goed. Ze had geen traan gelaten met het afscheid en liep hand in hand met vriendje S naar de bossen.
    Echt een opluchting!

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, knap van Annabel zeg! Ondanks dat ze je miste en heel even verdrietig was, heeft ze het blijkbaar heel leuk gehad. Ik denk dat Senna het niet aan zou kunnen. Te onvoorspelbaar, te onbekend en te onoverzichtelijk voor hem. Daar raakt hij verdrietig en vooral in paniek van.

Beate, fijn dat je genoten hebt van de vakantie met de meiden. waar zijn jullie geweest? En ben jij weer helemaal goed opgeknapt na je ziekenhuis opname?

Dee, logeren en een dagje uit met opa en oma is toch helemaal geweldig voor Estelle! En jij lekker met de jongste op pad. Twee vliegen in 1 klap!

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna had net enorm bonje met jan. Het ging om iets kleins, maar Senna ging helemaal door het lint. Gillen, huilen, schreeuwen....en maar blijven volhouden dat hij naar mama wilde en dat papa niet lief was. Ik vindt je stom en stout papa...Niet zo leuk voor jan.
    Ik heb me er niet mee bemoeit en uiteindelijk kwam er weer wat rust in de tent. Toen ik hem een kusje ging geven, wilde Senna dat ik ging voorlezen. Papa mocht het niet doen van hem. Maar ik heb gezegd dat hij met papa bezig was en ik niet weet wat de afspraak was en dat ze dat samen maar op moesten lossen.

15. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: we zijn in Luxemburg geweest. Mooi land!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmiddag kwam een schoolvriendje van senna spelen. Wat een verschil tussen die twee zeg. Vriendje kon enorm goed spelen. Ik had de lego gepakt en de oude ´wegen platen´ van jan en hielp ze mee. Maar vriendje werkte zijn eigen ideetjes uit en maakte huisjes, bruggen enz... Senna kon alleen maar heen en weer rijden met de motor over het weggetje. Ook met ander materiaal kon vriendje heerlijk bezig zijn (ook zonder senna). Senna was zich trouwens enorm aan het uitsloven en gek en druk aan het doen. Vriendje had daarentegen helemaal geen concentratie en zin in een spelletje (samen met mij), terwijl senna dat weer heel leuk vindt om te doen. Voor senna moet het funktioneel zijn/een doel hebben, maar als er fantasie of eigen inbreng voor nodig is, haakt hij af...

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Grappig die verschillen! Hier wordt er steevast verkleed met vriendinnen. M was helemaal perplex dat vriendje (stoere jongen) geen prinsessenjurk aan wilde :D

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ha ha...Senna verkleed zich ook echt niet hoor. Terwijl Evi het wel leuk vindt om een princessenjurk te dragen.

Dee, ja onze kleuters worden nu veel meer beinvloed door hun omgeving en niet alleen papa en mama zijn meer hun voorbeeld, maar vooral ook de juf en vriendjes en vriendinnetjes. Wel lastig als je min of meer 'gedwongen' wordt om je regels/ideeen bij te stellen. Aan de andere kant ook wel eens goed om ergens met andere ogen naar te kijken/handelen en zeker als je ervaart dat je kind het goed oppakt en het aan kan. Dat zal niet altijd het geval zijn, maar dat is ons probleem waar we mee moeten leren omgaan toch?
    Leuk dat je zo'n lekkkere dag met Nadine hebt gehad. En Estelle een leuk uitje met opa, oma en neefje.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna en Evi waren gisteren allebei opeens helemaal niet lekker. In de loop van de dag dag werden ze hangerig en kregen koorts. (jan was thuis met ze en heeft het rustig aan gedaan) Bij Senna ook weer rode en nog grotere amandelen en nog dikkere klieren dan anders.
    Vandaag waren ze nog niet fit, maar ging het wel weer aardig.

Wij krijgen maandagochtend onze eerste kijkers voor het huis. Het staat sinds afgelopen vrijdag 3 weken in de verkoop. Dat had ik nog niet verteld volgens mij. We zijn er de afgelopen weken enorm druk mee geweest. We hebben ook een huis gekocht onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Als onze woning eind december niet verkocht is, kunnen we van de koop afzien, maar het hoeft niet. Het is dus erg spannend allemaal. We beginnen nu eindelijk een beetje enthousiast te worden en krijgen eigenlijk echt zin om het andere huis te gaan bewonen. Er moet wel giga veel gedaan worden, maar dat gaan we in stappen doen. Wel al een beetje wezen orienteren op vloeren, kunststof kozijnen en keuken ontwerpjes gemaakt.
    Morgen gaan we dus flink soppen en het huis aan kant maken om een zo goed mogelijke indruk te maken op de kijkers. We hebben al flink opgeruimd, maar we zetten alles op alles om het snel te verkopen. Het staat ook voor een scherpe prijs te koop, dus hopelijk trekt het kijkers aan. En het is volgens de makelaar een aantrekkelijk geprijsde eensgezinswoning met garage, dus het zal starters en doorstromers aantrekken. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten die enthousiast is!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, senna heeft nog geen partijtje gehad trouwens. Geen idee wat hij daarvan zou vinden.

Nu duik ik mijn bedje in, doei!

Deel Deze Pagina