Dat is idd een frustererende opmerking. Dus eigenlijk wil J wel een derde kindje maar laat hij zich tegenhouden door de praktische omstandigheden?
De kijkers waren volgens de makelaar een jong stel en erg enthousiast. Ze vonden het zeer goed onderhouden en ruim. Moet zeggen dat we ook goed hadden gesopt en opgeruimd en ook wat groot materiaal aan kinderspullen hadden opgeborgen. Daardoor vond ik het er ook opeens rustig en best ruim uitzien. (niet dat het anders een zooitje is hoor...ben best netjes) Dee, wat heerlijk dat die meiden zo creatief kunnen spelen. Senna heeft dat echt absoluut niet! Hmm...die opmerking van hem....lastig te interpreteren. Dat hij hem maakt zegt natuurlijk wel iets. Hoe zou jij er tegenover staan?
Hoi meiden, Ik lees nog steeds mee. De wil om te reageren is er wel, maar ik heb zo ontzettend weinig tijd en puf 's avonds. Heerlijk om te lezen hoe het allemaal gaat met jullie en de kids, veel is ook erg herkenbaar. Ego-up... Hier gaat het allemaal wel goed. Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd, dat ik niet alles naar mijn hand kan zetten, dat ik dingen los kan laten, dat het loopt zoals het loopt. En dat bevalt me eigenlijk wel. Manlief is vorige week naar zijn ouders geweest om te praten n.a.v. mijn mail. Echt superfijn dat het een en ander uitgesproken wordt. Hij gaat binnenkort nog een keer terug, omdat ze nog lang niet klaar waren. 'k Heb er alle vertrouwen in, want ik merk nu al verbetering in de relatie. Na een gesprek met mijn ouders hebben we besloten om voorlopig nog lekker in ons huis te blijven wonen. T.z.t. willen we naast mijn ouders gaan wonen, maar dat is ook afhankelijk wat er straks met het bedrijf en de extra woning (is officieel een garage) op het terrein gaat gebeuren. We willen ons huis nu in ieder geval flink aanpakken, zodat we hier gewoon fijn wonen. Tja, en onze buren... Blijkbaar zijn we niet de enigen die last hebben van hun harde muziek e.d. Vorige week zondag was manlief niet zo tactisch geweest door keihard over de schutting te roepen of de muziek wat zachter kon. Een van onze buren heeft die aanleiding gegrepen door onze buren per post een anonieme boze brief te sturen, waardoor de buurman dinsdag met een kwaaie kop aan onze deur stond. Fijn om te weten dat er nog meer buren last hebben, maar niet zo fijn dat wij beschuldigd worden van die brief. Als mijn kop ernaar staat, wil ik nog in de buurt rondgaan om te peilen wie er allemaal last heeft van onze buren. Bij de gemeente heb ik een verzoek via de mail gedaan om informatie over geluidsoverlast. Annabel is deze week weer begonnen met school. Wat had ze er zin in! Ze was er ook echt aan toe. Ik had er al helemaal rekening mee gehouden dat ik een huilend kind achter moest laten, maar ik heb haar nog nooit zo enthousiast gezien! Heerlijk! Ze had zelfs 's middags spontaan verteld wat ze op school gedaan hadden. Niet dat ik alles kon volgen, maar toch. Alleen is ze nu ineens geen vriendjes meer met S, vanaf het moment dat ze op school zat haar grote liefde. Erg jammer, maar we zien wel hoe het loopt. Ow, en ze heeft haar eerste blauwtje gelopen. Nieuw vriendje E kwam hier spelen en Annabel zei dat ze met hem ging trouwen, maar E zei dat dat helemaal niet kon, dat hij al met T ging trouwen. Zo schattig! Vanochend met het wegbrengen was het weer als vanouds. Beenklevertje... Maar na wat praten, knuffelen en kusjes, vond ze het wel goed dat ze samen met de juf voor het raam ging uitzwaaien. Pfiejoewww... En nu ben ik thuis. 't Zou vandaag mijn eerste werkdag weer zijn, maar ik heb afgebeld. Evelien en Marjolein hadden nare dromen vannacht of last van muggen/vliegen, want ze werden om beurten gillend wakker en bijna ontroostbaar. Pfff... Vandaag doe ik even rustig aan hoor. Annabel blijft over, Marjolein en Evelien zijn naar het KDV, manlief is werken, dus ik heb ook echt tijd voor mezelf. 't Is vandaag sowieso een rare dag, want het is de uitgerekende datum van ons vierde kindje. Vanochtend heb ik onbewust onze meiden allemaal shirts met vlinders aangetrokken. Op een of andere manier blijft ons ukje toch bij ons. Liefs, Nelly
Toch even wat teruggebladerd. Annabel houdt ook niet van verkleden. Wil liever knikkeren. Ze is ook zo ontzettend nuchter. Al had ze samen met vriendje E gisterenmiddag ineens een onzichtbaar vriendje. 't Is niet zo'n meisjesmeisje. We hebben steevast ruzie 's ochtends als ik haar haar wil kammen of zelfs maar een staart durf te maken! Niks aan. Vanochtend had ik haar wel zover dat ik haar bijgroei-pony in mocht vlechten, want vandaag hebben ze gym en da's wel zo handig dat haar haar vast zit. Evelien vindt staartjes e.d. wel leuk, maar ze heeft zo'n dun glad haar, dat er bijna niets mee te doen is. @DaphneenEstelle: ik vind het ook moeilijk om Annabel los te laten, maar ik merk dat ze dingen wel gewoon kan. Annabel is ook erg bezig met kinderfeestjes. Ze is nu al iedereen aan het uitnodigen voor haar verjaardag en vraagt dan meteen of zij dan ook bij hem/haar op feest mag. Ze is nog maar een keer naar een kinderfeestje geweest. Balen van je afwasmachine! Wat ontzettend dubbel dat Jurgen het ineens over drie kinderen heeft. Het speelt toch wel bij hem. Hier is manlief ook zo ontzettend praktisch ingesteld (financien, woonruimte) en depressies gaan je zeker ook niet in je kouwe kleren zitten. Maar in mijn ogen zijn dat tijdelijke dingen. Overal zijn oplossingen voor te vinden. Hele dikke knuffel! Zo ontzettend herkenbaar wat je schrijft! Aaaah, wat schattig dat fietsdutje van Nadine. En arme Estelle, miste je... @olga: hopelijk gaat het vandaag wel beter met Senna en Evi, beterschap! Spannend, je huis in de verkoop. Ik duim voor jullie! Heel veel succes! Annabel en Senna reageren volgens mij hetzelfde op nieuwe situaties. Ik kneep hem ook goed, toen de KVW begon. Ze is ook nog zo jong. Maar goed, als ze het niet leuk vond, mocht ze gewoon thuisblijven. Geen verplichtingen hoor. "Gewoon" proberen. Bah, dat loslaten... Balen dat Senna soms zo moeilijk doet bij Jan. Ik herken het hier helaas ook. Grappig om te zien hoe kinderen zo ontzettend verschillen he. Ik vind het prachtig als het klikt tussen vriend(innet)jes, maar ook als er wat "strijd" is. SeaLife lijkt me ook erg leuk. Stond bij ons ook op de planning voor de vakantie, maar daar zijn we niet geweest. Was het nog gelukt met de kaartjes? Oooh, en een superleuke vakantie in Belgie gehad. Dat blotevoetenpad klinkt erg leuk! @Beate: heerlijk om te lezen dat je met je meiden in een tent op vakantie bent geweest! Supermama!!! @Salapio: ow? wilde dat vriendje geen prinsessenjurk aan? LOL!! Tenx dat je je inbox openstelt! Knuffie! Oooh, heerlijk, alleen met Jan wezen eten. Moeten wij gauw ook weer een keertje doen. Super dat M zo vooruit gaat!!! Balen dat T aan het tuffen is, wel fijn dat hij 's nachts toch weer gaat slapen. Helemaal omdat je er voor S toch nog uit moet voor nachtvoeding. Wauw, wat gaat S hard in zijn ontwikkeling! Toch wel heerlijk, borstvoeding. Al moet ik zeggen dat ik bij Marjolein wel blij was dat ze na haar 1e verjaardag geen tiet meer wilde. Ik ben er ook wel trots op dat ik lang gevoed heb, al voelt dat niet echt als "lang". 't Is gewoon de natuur. @sanneke: ondertussen weer terug van vakantie? Lekker genoten? De KVW was trouwens supergoed gegaan. Annabel heeft alle vijf de dagen meegedaan. Een dag ging het afscheid wat moeilijk, want het moment dat ze zich omdraaide om naar de hut te gaan, kreeg ze een elleboog in haar gezicht. Een leidster heeft haar toen huilend mee naar de bossen gedragen. Maar die dag ging verder supergoed volgens de leiding. Zo. Nu gauw een theetje en dan naar de C1000 voor zolang die nog hier in het dorp zit...
Nelly, je klinkt weer een stuk positiever dan pas geleden. Goed om dingen wat meer los te laten. Soms kom je er dan achter dat het allemaal best wel loopt al is het dan op een andere manier. Ik hou ook best graag de regie moet ik zeggen, maar ik ben wel flexibel, kan me aanpassen. Ik heb geleerd te kijken naar waar voor mij de prioriteiten liggen en me daar op te richten. Maar dat betekend niet dat ik af en toe flink tegen mezelf aanloop hoor... Je hebt een hoop te vertellen zeg... Wat goed dat een en ander met je schoonouders is opgehelderd. En voorlopig blijven jullie lekker wonen in het huis. Willen jullie echt gaan verbouwen of voornamelijk indeling/interieur aanpakken? O jee, dat is ook wat...krijgen jullie de schuld van de boze brief van andere buren. Maar inderdaad wel goed om te weten dat er meer mensen last van hebben. Sealife: het is gelukt, we gaan begin oktober. Koorts bij de kinderen heeft maar 1,5 dag geduurd. bij Senna spelen die rottige amandelen steeds op. Dan heeft hij weer mega dikke klieren in zijn nek en zijn de amandelen niet alleen groot maar ook erg rood. Leuk dat Annabel de KVK uiteindelijk leuk vond en alle dagen is geweest. Vandaag een dubbele dag voor je vanwege de uitgerekende datum. Heb je al wat van de tattoo meneer gehoord?
Dee, ik herken wel bepaalde dingen die je schrijft. De liefde voor nog een uniek mensje zou ik geweldig vinden. Het houden van en het genieten zijn fantastisch natuurlijk. Het zwanger zijn zou ik ook leuk vinden, maar aangezien ik bij de andere 2 de eerste 20 weken aan het spugen ben geweest, lijkt me dat niet zo fijn. Ik kon soms echt niets meer en dan zou de zorg voor senna en evi best wel zwaar zijn. Verder zie ik ondanks dat de bevalling van Evi wel goed ging, toch ook op tegen weer een bevalling. De herinneringen aan Senna zijn start hebben de overhand. Financieeel en praktisch gezien vind ik het ook wel fijn zo met mijn twee liefjes. Ook vind ik het nu best pittig af en toe en eis ik graag een enkel keertje wat tijd voor mezelf op. En daarbij heb ik een Jan die echt niet nog een derde wil; dat was allang duidelijk. Stel dat ik op de een of andere manier toch zwanger zou worden, dan zou ik er wel blij mee zijn. Jan daarentegen niet en ik weet niet of mijn relatie daar tegen bestand zou zijn.
De kijkers hebben laten weten dat ze er sowieso vanaf zien. BALEN! Blijkbaar zag de jongen het nog niet zitten om een huis te kopen met zijn nieuwe vriendin. Hij had eerder al een huis gekocht met een ex wat hem nadat het uitging waarschijnlijk veel geld gekost heeft of iets dergelijks. Nu weer afwachten wanneer een volgende kijkers zich aandient.
Wat een benauwde warmte vandaag zeg... Ik ben met de kindjes naar een vriendin gegaan die een behoorlijk zwembad in de tuin had staan. Senna en Evi waren aan het springen en duiken, terwijl zoontje van vriendin niet nat gespetterd wide worden. Tja...dan moet je niet met die 2 van mij gaan zwemmen...
Senna wordt 12 september aan zijn amandelen geholpen. Ik vind het wel sneu voor hem en het lijkt me heel moeilijk om je kind achter te laten op de OK. Maar ik denk dat hij er alleen maar profijt van heeft als ze weg zijn. Dan heeft hij eindelijk weer genoeg doorgang om normaal te kunnen ademen en eten. Zijn er al meer kindjes hier die er aan geholpen zijn?
Olga, tjee spannend hoor! Goede reden om heel heel heel veel ijsjes te eten ... Dat OK gebeuren lijkt me ook heel naar.
M heeft vandaag haar laatste echte logopedieles gehad. Ze praat perfect aldus de juf. Veel is vanzelf gegaan: M ging spontaan de rrrrrrrrrrrollende rrrrrrrrr zeggen bijvoorbeeld. Ik ben zo trots! En heel fijn voor haar dat ze nu echt heel goed verstaanbaar is voor iedereen. Ik merk het ook aan haar, ze voert nu graag telefoongesprekken, voorheen liever niet: hoorde te vaak 'wat zeg je?'. En supergoeie timing want maandag weer naar school! En nog een mijlpaal: ze fietst zonder zijwielen! Weliswaar nog niet zonder stok en een rennende mama/papa ernaast (goed voor de conditie!), maar opstappen, wegrijden, fietsen, bochtje om, remmen, afstappen, ze kan het allemaal zelf. En o wat was ze trots!
Salapio, wat heerlijk voor M en voor jullie natuurlijk dat ze met logopedie zo goed vooruit is gegaan en het zelfs niet meer nodig heeft. Zal haar vast veel meer vertrouwen en zekerheid geven. En ik zie haar al helemaal stoer zelf fietsen en jullie er hijgend naast/achter rennen. Nog een week verder en jullie hoeven niet meer mee te rennen denk ik!
Senna maakt trouwens geen mooie rrrrrrrollende RRRRRRRRRRRR. Hij maakt de R voor in zijn mond in plaats van achterin te ´rollen´. Zeg maar met de voorkant van zijn tong tegen zijn gehemelte. Het klinkt soms best raar...
Dat is de manier waarop ze het aanleren met logo: voor in de mond. Omdat het makkelijker is en mooier klinkt. M zegt m in haar keel. Ik ook. En Jan kan het niet zo goed Rollende R hoeven ze nu nog niet te zeggen trouwens, pas met 6 jaar ...
Hmm wat senna doet is eigenlijk niet rollen voorin zijn mond. Lijkt soms wel een beetje op een snelle ´D´. (b.v. in brand of broek) Ik maak hem ook achterin met mijn keel trouwens. (alsof je gorgelt) Nou ja...maakt ook allemaal niet zoveel uit. Als je maar verstaanbaar bent!
@olga: 'k ben ook heel erg blij dat ik nu weer beter in mijn vel zit. Dingen waar ik al zolang mee zit heb ik allemaal actie op ondernomen en dat voelt echt goed. Vuurtje gestookt tussen manlief en schoonma, tattoo krijg ik deze week een ontwerp via de mail, huis gaan we opnieuw inrichten en misschien de zolder verbouwen, buren die zich wat rustiger houden (voor hoelang?) en binnenkort ga ik naar een info-avond van een fitnesscentrum voor een afslankprogramma. ACTIE op alle vlakken dus. Fijn dat Senna en Evi niet zo lang ziek zijn geweest. Arme Senna met zijn amandelen. 't Is maar goed dat ze eruit gaan. Hier geen ervaring mee. Staat me wel iets van bij dat er een van onze decemberkids meer zijn/haar amandelen had laten verwijderen. Jayda? 'k Weet het echt niet meer... Wat balen dat de kijkers van het huis afzagen. Op naar de volgende potentiele kopers! @Salapio: Goooooooo M! Wat knap van het fietsen en helemaal tof van de logopedie! Da's echt een flinke boost voor haar zelfvertrouwen. Hier fietst Annabel gewoon met zijwieltjes. Ik merk wel aan haar dat ze "jaloers" is op leeftijdsgenootjes die wel zonder zijwieltjes fietsen, maar ze heeft nog niet gevraagd of we de zijwieltjes eraf willen halen. Annabel (en Evelien ook) heeft een echte "kak"-R, wel grappig zo hier tussen het plebs. *lol* Evelien praat erg duidelijk en rustig, maar ze heeft zo'n hoog stemmetje dat het soms toch niet te verstaan is. Ze spreekt alleen de S soms als F uit "fpelen", maar corrigeert het goed als we er iets van zeggen. Zo grappig om te lezen dat er stiekem toch nog kriebels voor een derde zijn bij een paar decembermama's. Hier is de kriebel ook nog niet weg, maar we zien wel hoe het allemaal loopt. Morgen gaat Annabel voor het eerst ook op vrijdagochtend naar school. Ze heeft er echt ontzettend zin in. Ik ben daar zo blij mee! Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze reageert als ze haar twee beste vriendjes dan niet ziet, want die zitten in groep 1. En vandaag vond ze het overblijven ook echt niet erg, ze vond het superleuk, want dan mochten ze op de grote speelplaats spelen. Pfiejoew, weer een "gevecht" minder. Ze is ook ontzettend veranderd, veel spontaner, durft veel meer en vertelt ook over school. Deze week heeft ze al drie speelafspraakjes gehad. Ze vertelde gisteren zo mooi serieus, dat ze echt een probleem hadden op school. Vriendje S wilde afspreken met vriendje C, maar Annabel wilde dat ook al met C. Toen hebben ze het samen opgelost door met zijn drietjes bij vriendje C te gaan spelen. Trots dat ze was! Gelukkig kwam het ook uit bij vriendje C thuis. Zo schattig! Evelien slaapt nu de tweede nacht zonder pamper. Spannend! Ze wilde hem echt niet meer aan. Ze is nu zo goed als zindelijk. Plasjes gaan netjes op de wc, of bij hoge nood net ervoor *lol*. Alleen weigert ze te poepen in de wc of op het potje. Als ze moet, vraagt ze om een grote-meiden-pamper (=luierbroekje), poept hem vol en daarna kiept hem daarna mee in de wc. Hopelijk duurt het niet lang meer voor ze op de wc durft te poepen. En Marjolein, die gaat ook hard zeg. Echt een eigenwijze wijsneus. Weet precies hoe alles werkt en hoe ze je om je vinger kan winden. Ze benoemt nu ook spontaan dingen die ze aanwijst. Ons clowntje. Ze is nog geen twee jaar oud maar zit al een tijdje in de NEE-fase en wil alles selluf-doen. Dat wordt nog wat... Groetjes, Nelly
Dee, Wauw, Nadine zonder speen! Evi wordt echt gek als ze haar speen niet krijgt bij het slapen gaan...Evi heeft net zo´n gebitje als ik toen ik klein was. Met een overbeetje van de boven tanden. Alleen was ik geen speen kindje maar duimde ik. Senna duimt nog steeds, maar heeft er geen gek gebitje van gekregen. Die heeft duidelijk het gebit van Jan! Nelly, wat een fijn gevoel dat Annabel zo goed is gestart in het nieuwe schooljaar! Met plezier naar school en gezellige verhalen naderhand! En je hebt duidelijk actie op alle vlakken ondernomen, super hoor! Alleen al het feit dat je er actief mee bezig bent, moet goed voelen lijkt me. Zo werkt het bij mij in ieder geval wel.