december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, zeker een roerig maandje voor jullie! Is stiekem met zijn drietjes al helemaal zeker of nog even afwachten? Spannend zeg!

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Nelly: wat spannend!!!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend!

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik weet het nog niet...
    Afgelopen vrijdag had ik een positieve test, maar die van zaterdag (NOD) en vandaag lijken lichter te worden.
    Even afwachten dus...

Liefs,
    Nelly

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    poetserdepoets....sopperdesop....

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pfoeh, volgens mij is je huis nog nooit zo schoon geweest, olga! :D

Als het huis straks verkocht is en je krijgt ontwenningsverschijnselen, weet ik nog wel een huisje waar je kunt komen afkicken! :D :D

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, als we ons huis verkopen, dan krijgen we nog een behoorlijk zware klus aan het nieuwe huis...Maar het is hier inderdaad erg opgeruimd en schoon!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, heb je al weer een test gedaan die meer duidelijkheid geeft?

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    We hebben vandaag een bod gekregen en zijn nu dus in onderhandeling. Niet zo handig communiceren met Jan die in Hamburg zit voor zijn werk, maar goed...
    Wel heel spannend, maar ik denk dat we er zeker uit gaan komen met de geïnteresseerden. Dus misschien volgende week een voorlopig koopcontract ondertekenen. Maar alles is pas 100 % zeker als de financiering van de koper rond is...

Morgen zullen we meer horen denk ik, want de makelaar heeft een tegenvoorstel bij ze neergelegd.

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ooooh, Olga, wat fijn!!! Zo snel al enthousiaste kopers!
    Heel veel succes met de onderhandelingen en alvast een voorzichtige GEFELICITEERD!

Gisteren had ik nog een test gedaan en die was wel duidelijker dan die van afgelopen weekend.
    Fotootje: http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/nod-forum/270280d1346052843-nod-lijst-16-t-m-31-augustus-2012-p1140250kl.jpg
    De test waar niets op geschreven is, is van gisterenochtend.
    Misschien dat ik binnenkort nog een test haal. Nu ik zo terugkijk, is het streepje nog vrij licht.

Maar goed, ik heb in ieder geval vast op 25 september een afspraak staan voor de eerste echo en intake bij de verloskundigenpraktijk. Spannend...

Liefs,
    Nelly

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, eigenlijk vind ik de streepjes wel heel duidelijk te zien hoor. Dus ook jij een voorzichtige felicitatie! Afspraak is al over een week of 4/5; dat is al snel.

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Zo Olga, dat gaat wel heel rap. Geweldig! Al is het natuurlijk even afwachten of alles rond komt. Maar in deze tijden durf je hiervan toch alleen maar te dromen.

En Nelly, dat zijn toch duidelijke strepen! Spannende tijd!!

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, streep is streep!! Gefeli!

olga, spannend van het huis! hopelijk komt het allemaal rond!

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Yes! Ons huis is mondeling verkocht! We hebben er een goede deal van gemaakt.
    Ik hoop dat we volgende week het voorlopige contract kunnen tekenen. En natuurlijk dat de kopers de financiering rond krijgen. Onze makelaar zei dat het een serieus stel was dat al wel wat zicht had op de mogelijkheden wat betreft financiën. Dus we gaan er maar vanuit dat het goed komt.
    Vanavond komt jan terug uit Hamburg en kunnen we het eindelijk ´live´met elkaar delen en blij zijn!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeuj! Goed nieuws Olga!

Mooie streepjes Nelly :)

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Yesss, olga, wat goed, wat fijn!
    GEFELICITEERD!!!
    Whieoeeeeeeh!

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie? 't Is hier aardig rustig...

Hier gaat het in ieder geval goed zat.
    Mijn moeder was er met het bevolkingsonderzoek borstkanker uitgepikt voor een knobbeltje wat ze al 15 jaar in haar borst heeft. Was een onschuldig verstopt talgkliertje. Maar met de punctie die ze in het vervolgonderzoek onderging in het ziekenhuis heeft ze een bacterie opgelopen waardoor de boel helemaal ontstoken is geraakt. Flinke opgezette schijf in haar borst. Gisteren hebben ze de boel open gemaakt en nu moet ze om de dag op controle want ze loopt nu rond met een open wond om het vocht en troep eruit te laten. Ze is zo ontzettend boos! Zeker niet onterecht. Ze heeft een tijdje terug ook al met een open teen rond gelopen. Dat duurde vanwege haar suiker ruim 2 jaar voor die dicht was.
    Toen ze gisteren trouwens belde dat ze opgehaald kon worden (ze wilde niemand meehebben), was ik wel heel blij dat mijn vader haar kon gaan halen. Ze lag namelijk op dezelfde afdeling waar ik toen lag voor de currettage.
    Maar goed, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Evelien heeft weer last van verstopping. Loopt weer te krijsen als ze aandrang krijgt. Arm gupje. Op advies van de huisarts moesten we na een half jaar haar medicatie afbouwen. Maar ik denk dat we nu maar mooi terug gaan naar de oude dosering, dit is echt niet leuk.

Over Annabel eigenlijk weinig nieuws. Is heerlijk grenzen aan het verkennen, komt met nieuwe woorden/uitdrukkingen thuis van school. Echt leuk, meestal.

Marjolein is zo'n heerlijk eigenwijs ukkie. Ze vindt het ontzettend leuk om dingen te benoemen. Je ziet haar leren, onze spons. Ok, de woorden zijn vaak niet compleet, maar we weten wat ze bedoelt. "Bèwl" = Annabel, "Liennn" = Evelien, "Leintjjj" = Marjolein(tje). Je ziet haar dan zo mooi geconcentreerd moeite doen om de woorden te maken.

Oja, wat doen jullie dec-kids allemaal zelf? Annabel weigert haar bovenkleding zelf aan/uit te doen ("dat kan ik niehiet"), Evelien kan dat al zelf. Ze smeert haar brood niet zelf. Vaak moet ik van haar mee naar de wc om haar billen te poetsen. *zucht*

Liefs,
    Nelly

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat een nare toestand voor je moeder. Niet leuk dat de ´klachten´ juist erger zijn geworden door een artsenbezoek...
    Ach wat sneu voor Evelien dat ze door afbouw van de medicatie gelijk weer zo veel last krijgt van haar ontlasting.

Senna kan wel zelf bovenkleding aan en uit doen. heeft af en toe hulp nodig bij kleine knoopjes. Brood smeren doet hij ook niet zelf. Hij kan wel de boter smeren, maar heeft daar niet altijd zin in. Billen afvegen doet hij meestal zelf. Soms roept hij me omdat hij zoooooo veel moest poepen en hij dan denkt dat zijn billen ook heeeeeeel erg vies zijn, ha ha!

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Geweldig! :D

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    billen vegen: hier kan hij het wel zelf, maar hij heeft een keer verschrikkelijk veel poep aan zn vingers gehad en sinds die tijd vraagt hij me meestal wel of ik het wil doen, maar dan moet hij het meestal toch zelf doen van mij.

Aan en uitkleden kan hhij al een lange poos zelf, maar heeft niet altijd zin. Ik help hem vaak wel als ik vind dat het op moet schieten.

boter smeren vind ik zo'n kliederboel en dat kan hij ook nog niet zo goed, dus dat doe ik meestal.

Douchen kan hij helemaal zelf sinds kort, maar kraan aan en instellen doe ik. Afdrogen gaat ook zelf.

---

olga, super van je huis!! leuk vooruitzicht hoor!

nelly, balen voor je moeder. hopelijk gaat deze wond sneller dicht dan die van haar teen.

Deel Deze Pagina