december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @sanneke: super dat N ondanks dat poepongelukje toch zelf zijn billen weer poetst.
    Wauw, zelf douchen! Knap!

Annabel kan zichzelf wel aan- en uitkleden, op school met de gym kan ze het ook zelf, maar ze verrekt het thuis gewoon. Evelien daarentegen wil perse alles zelf doen. Als het niet lukt, horen we het wel. En o, wee, als ik hulp aanbied zonder dat ze het vraagt... Hittepetitje...

ALS Annabel haar brood smeert, duurt het heeeeeeeeel lang. En da's niet zo handig in de ochtendspits. In het weekend probeer ik haar wel zelf te laten smeren, maar dan wil ze vaak niet.

Haren borstelen is hier trouwens een groot drama. Pfff... Annabel wil echt niet zomaar een staartje of vlechtje. Alleen als ze die dag moet gymmen, kan ik haar overhalen. Gelukkig wil ze wel speldjes of klemmetjes in haar haar, anders valt haar bijgroeipony continu in haar gezicht.
    Tijdens de controle een dikke week geleden was trouwens in haar klas hoofdluis geconstateerd, dus dat wordt nog wat als ze ze krijgt. De kam en cremespoeling ligt al klaar...

Oooh, en over douchen/badderen gesproken. Afdrogen weigert madammeke dus ook.

Wanneer douchen of badderen jullie kids?
    Wij doen de meiden om de avond alledrie tegelijk in bad.

Liefs,
    Nelly

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M kleedt zichzelf vaak aan- en uit. Soms help ik, zeker met haast, soms mag dat, soms zegt: dat kan ik al lang zelf hoor!

Brood kan ze zelf smeren, maar wij doen dat meestal. We eten wel aan tafel, maar smeren in de keuken. Als we het M laten doen dan duurt het veel te lang, zeker inclusief eten. Soms dekken we in het weekend een ontbijttafel, dan mag ze zelf smeren en dat gaat prima.

Billen vegen doet ze zelf, zegt vaak dat ik het moet doen, meestal zeg ik nee. Jan doet het meestal wel en de oma's altijd (denk ik).

Vandaag heeft M met succes T zn sandalen aangedaan. Dus een heel trotse grote zus :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Douchen, M meestal voor het slapen ff afspoelen, T met washand. En een x aantal keer in bad, saampies.

4. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier douchen we om de dag en dan idd allebei (achter elkaar aan) als het erg zweterig weer is doen we het dagelijks. (anders dus 'ene dag douche andere dag met washand wassen) in het weekend mogen ze (meestal) een keer in bad samen. Aankleden doet danielle echt al heel lang zelf. ze kiest vaak ook zelf haar kleren uit (onder toeziend oog) en dat gaat prima.Brood smeren mag ze van mij in de ochtendspits niet (ivm niet snel genoeg) maar dat kan ze ook prima, smiddags mag ze het zelf doen. douchen en afdrogen kan ze ook zelf.Roel kan best zijn onderkleding aan/uit trekken maar heeft daar meestal niet zo'n zin in. Hij is zindelijk en kan wel zelf plassen maar met poepen moet ik zijn billen komen vegen (mag nog als je twee bent...toch?!) Danielle kan dat allemaal zelf.pff die twee zijn gewoon best verschillend, haha.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Douchen/badderen: niet te vaak in verband met exceem.
    Senna vindt het heerlijk om te douchen en kan dat ook zelf(behalve de warmte instellen). Droogt zichzelf ook af. Met dat zweterige weer of als hij veel in het zand gespeeld heeft gaat hij wel iedere dag, maar dan is het meer een snelle afspoel beurt.
    Tegenwoordig gaat het ook beter als ze samen in bad gaan. Dat gebeurd meestal 1 keer per week.

Evi oefent al regelmatig zonder luier. Soms blijft ze goed droog en geeft ze het zelf aan, maar ze heeft ook nog ongelukjes hoor. Ik laat ook nog niet standaard de luier af.

Vandaag naar de Efteling geweest. Wat een heerlijke dag. Goed weer, bijna geen wachtrijen en 2 dolenthousiaste kinderen!
    Het was voor mijzelf ook ongeveer 10 jaar geleden dat ik er was, dus ook ik vond het geweldig. De kindjes waren ook super lief en hebben het goed volgehouden. Voor Evi hadden we toch maar wel even de kinderwagen van stal gehaald, want het zijn wel grote afstanden daar.

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, leuk naar de Efteling! Kon je met Evi al wel ergens in?

In bad gaan ze hier om de dag en dan samen. Soms douchen ipv bad en als ze heel vies zijn of als het zweterig is ook elke dag ff snel afspoelen. L gilt als een varken als ze onder de douche moet, n vindt het heerlijk.

Heerlijk gewerkt deze week. k ehb een heftig klasje (of zei ik dat al) maar deze week heb ik ze erg strak gehouden en mn verwachtingen bijgesteld en daarmee ging het een stuk beter! Ben dinsdag weer begonnen met een hardloopgroep en dat is ook lekker! vanavond weer.

vandaag lekker vrij. L zit naast me op de bank brandweerman sam te kijken. Vindt ze erg leuk :) en straks nog ff boodschapjes doen.

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    boswandeling juli.jpg
    ff spammen

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Aaaaaaah! Te cute!
    *smelt*
    En wauw, wat ziet ze er heerlijk wijs uit die L!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, wat een vrolijk meiske zeg! Echt een lekker bekkie. Je kunt wel zien dat ze broer en zus zijn!

Het leuke aan de Efteling is dat er echt voor alle leeftijden van alles te doen is. Evi kon dus ook in veel attracties. Droomvlucht vond ze super leuk; daar zijn we 2 keer in geweest. Natuurlijk het Caranaval Festival (die met dat irritante deuntje!), en de carrousel, de monorail in het Land van Laaf, zo´n auto parcours en wat andere draaimolen achtige dingen. En ze mocht ook mee in de Piranja (die wild water bootjes). Dat vond ze leuk en spannend. Ze was alleen boos omdat ze nat was geworden, ha ha! De Fata Morgana vond ze doodeng. Ze begon gelijk te brullen, dus toen heeft ze met haar oogjes dicht lekker tegen me aan gelegen en was het weer goed.
    Al met al dus prima te doen voor haar.

Senna wilde in de achtbaan. De Bobbaan vond hij heel gaaf. Wel eventjes spannend, maar samen gillen in de achtbaan vond hij helemaal leuk. Hij wilde ook met jan, maar die houdt daar helemaal niet van. Toen zei Senna ´maar papa, ik ga het je wel leren hoor´en toen kon Jan natuurlijk geen nee meer zeggen. jan kwam er met knikkende knieën uit! Met Senna ook in Joris en de Draak geweest, maar dat was echt te heftig. Toen we erin zaten en omhoog gingen zei hij dat hij toch eigenlijk niet wilde, maar ja....dat gaat dan niet meer. Ik had van te voren wel gezegd dat hij het best spannend mocht vinden en dat ik het ook spannend vond. Toen die karretjes dus eenmaal als een idioot door die baan heen suisden begon hij toch te huilen. En ik vond het eigenlijk ook wel erg heftig...
    Ik kon niets meer doen dan hem goed vasthouden en zeggen dat ik bij hem ben en dat het niet erg is dat hij het niet leuk vindt en dat het bijna klaar is.
    Eenmaal eruit heb ik verteld dat ik het ook erg spannend vond en dat ik er niet meer in wilde. Ook benoemd dat het juist heel stoer en dapper is dat hij het toch geprobeerd heeft, ook al vond hij het spannend. Hij was het al snel weer vergeten, maar zegt nu wel tegen iedereen dat de 1e achtbaan leuk en gaaf was, maar dat de 2e achtbaan veel te hard ging en dat hij dat niet leuk vond.
    Senna is ook met Jan in Villa Volta geweest, maar daar kan ik dan weer niet goed tegen.

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo?

Iedereen geniet dit weekend van het heerlijke weer zeker!

Gisteren zijn we nog even in Scheveningen aan het strand geweest. Kinderen lekker met emmer, schep en zand/water in de weer.
    Vandaag kinderverjaardag en ik ben met Senna nog even naar de boekenbeurs geweest. Hij mocht een boek uitkiezen omdat hij van de week geopereerd wordt aan zijn amandelen. Kan ik in het ziekenhuis en thuis lekker voorlezen. Heb uiteindelijk 2 flink afgeprijsde boeken voor hem meegenomen van Marianne Busser &Ron Schroder met illustraties van Dagmar Stam. ´Gekke verhaaltjes voor het slapen gaan´ en ´feestelijke verhaaltjes voor het slapengaan´. Over de belevenissen in het paleis van Koning Bobbel. Senna ligt echt in een deuk om die grappige verhalen.

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Poeh, 't is echt rustig hier bij de decembermama's...

@olga: ah, wat goed dat Evi al een beetje bezig is met zindelijkheidstraining! Marjolein gaat soms heel wijs mee naar de wc en weet precies wat de bedoeling is, maar we gaan haar nog niet trainen.
    En de Efteling klinkt echt als een superdagje uit. Wij zijn in augustus ook geweest, maar ondanks dat wij schijtlijstertjes hebben, was het een super geslaagd dagje. Ik baalde er alleen van dat we droomvlucht gemist hadden. Haha, en carnival festival, geweldig! Heerlijk deuntje... NOT!
    Oh, die boeken klinken erg leuk! Is Senna erg bezig met de aankomende operatie? Alvast Veel succes alvast!

@Salapio: aaaah, superschattig als grote zus kleine broer meehelpt! Hier laat Marjolein zich ook regelmatig uit haar jasje helpen door Evelien of Annabel. Dan gaat ze heel geduldig op de onderste tree van de trap zitten.
    Hier is het net andersom. Marjolein probeert Annabel de sandaaltjes aan te doen.

@johana79: echt fijn dat Roel al zindelijk is!

@sanneke: hihi, die toffe juf is toch een strenge juf... Super dat je ze onder de duim hebt.
    Hier gaat het allemaal wel zijn gangetje. Mijn moeder loopt inmiddels 24/7 rond met een vacuumpomp om haar wond te reinigen. Echt superranzig... Je hoort dat ding "slurpen", naja, ik ben sowieso al vies van etterige wonden bij anderen, maar nu in mijn situatie kan ik er helemaal niet tegen.
    Zoals het er naar uit ziet, mag ze dat ding een paar weken meesjouwen. 't Is niet zo'n groot apparaatje hoor. Gewoon een kleine handtas.

Vandaag zijn we bij schoonouders geweest en het was gezellig. De dames hadden zich lekker vermaakt met een emmer water en gietertjes, zo schattig om te zien. Alleen had Marjolein op de heenweg even de boel ondergekotst. Geen zakje knijpfruit meer dus.
    We hebben onze zwangerschap trouwens nog niet aan schoonfamilie verteld (mijn ouders weten het wel), want daar komen we eigenlijk nooit zonder kinderen en die wil ik nog even er buiten laten. Dus dat zal op zijn vroegst pas na de eerste echo worden. En stel dat het weer mis gaat, willen we schoonma daar niet mee belasten. Ze heeft het al druk genoeg met de naderende opname van schoonpa.

Verder weinig nieuws. Morgen weer een drukke dag met twee ukkies thuis en eentje halen en brengen naar school. Zometeen even de spulletjes klaarmaken en onze slaapkamer opruimen, want morgen komt ook nog iemand om onze boxspring te repareren.

Groetjes,
    Nelly

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat fijn dat jullie een gezellig en ontspannen bezoek aan je schoonouders hadden van het weekend! De lucht is aardig geklaard geloof ik.
    Hoe is het met jou? Hoever ben je nu zwanger? Een week of 6/7?

Dee, goed dat je er weer bent! Ja erg fijn van het huis he! We hebben gisteren getekend. Nu hebben ze officieel tot donderdagavond ´bedenktijd´ en dan nog tot 11 oktober om de financiering helemaal rond te krijgen. Pas daarna is het helemaal zeker. Maar ze waren enthousiast over ons huis en dachten dat het met de financiering wel goed zou komen. Echt een heel jong meisje nog (22) en 14 weken zwanger. Kan me niet voorstellen dat ik zelf ook nog zo´n ´meisje´was toen ik ging samen wonen (ik was net 22)
    Leuke jasjes heb je gekocht voor de meiden. ik heb vorig jaar in de uitverkoop al wat jassen ingeslagen. 2 voor Evi en 1 voor senna voor 30 euro totaal! (hema en scapino)

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Morgen vroeg met Senna naar het ziekenhuis. Straks maak ik hem wakker om nog even een bakje vla te eten, want morgen ochtend mag hij niets meer eten...

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: pfff... Herrie op het werk... Fijn dat het weer beter gaat!
    Tenx voor je felicitatie. Het gaat wel goed. Ik durf nog niet echt te genieten, terwijl ik dat eigenlijk wel wil, omdat dit als alles goed gaat de laatste zwangerschap is. Over twee weken hebben we de echo en de intake bij de verloskundigenpraktijk. Alleen mijn ouders weten van ons kleine geheimpje. De rest hoort het wel als we een goede echo hebben gehad.
    Ooooh, wat goed dat Estelle zonder zijwieltjes fietst! Annabel wil nog niet echt. Ik denk dat Evelien eerder zonder zijwieltjes rondcrosst.
    Heerlijk dat jullie gup haar draai zo goed heeft gevonden op school.
    Leuke jasjes!

@olga: ik ben nu ruim 6 weken zwanger. Even tellen, 6 weken en 3 dagen om precies te zijn. Hihi... Maar het is nog heel erg pril, dus ik durf er nog geen banner aan te wagen.
    Super dat het huis zo goed gaat. Onvoorstelbaar he, dat je 10 jaar geleden in hetzelfde schuitje zat, qua samenwonen dan he. Wat lijkt iedereen toch jong nu. Hihi...

Hier gaat het wel goed. Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven misselijkheid als zwangerschapskwaaltje mogen ervaren. Haha, wat voelde ik me toch zielig ellendig...
    Verder gaat alles wel zijn gangetje. Annabel wilde gisteren uit school bij vriendje E spelen, maar daar bleken de ouders niet van thuis te zijn. Dus mocht ze dat van mij niet, zeker omdat het voor de eerste keer daar is. Traaaaanen! Pijn in mijn moederhart... Maar ze snapte het wel, want ze vertelde het heel duidelijk aan papa tijdens het avondeten. Pfiejoew...
    Vanmiddag wilde ze weer bij vriendje E gaan spelen, dus wij naar zijn moeder, blijkt E voor straf deze week helemaal geen speelafspraakjes te mogen maken. Annabel keek eventjes sip, maar snapte het wel. Dat vond ik zo knap.

Liefs,
    Nelly

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: spannend morgen. Heel veel succes!

16. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hey olga, hoe ging het met Senna's operatie?
    Waren het trouwens zijn keel- en neusamandelen?
    Hopelijk gauw goed nieuws...

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo!

Zo wat is mijn kleine grote jongen toch dapper geweest gisteren. Ik denk dat ik zelf meer zenuwen had dan hij. Maar dat heb ik heel goed kunnen verbergen. Ik ben zo trots op hem.
    Geen paniek en huilbuien van te voren. Ik ben er ook heel nuchter over geweest en eerlijk. Pas een paar dagen van te voren verteld dat hij moest en ik heb steeds benoemd wat er zou gaan gebeuren en dat ik er bij zou blijven.
    Het in slaap brengen vond ik wel lastig om te zien. En toen hij werd terug gebracht was hij nog maar half wakker en aan het huilen. De ingreep zelf is in 5 minuten gedaan. Terug op zaal heeft hij lekker bij me gelegen en af en toe wat slokjes gedronken en van een raketje gelikt. We mochten rond 12 uur naar huis, maar dan moest hij wel eerst wat gaan rondlopen en eventueel spelen. Dit in verband met misselijkheid en spugen.(oud bloed in de maag wat eruit moet) Ze hebben liever dat dat nog in het ziekenhuis gebeurd. Wat zag Senna wit zeg, maar het lukte niet om te spugen. Uiteindelijk steeds wat slokjes drinken gegeven ook al wilde hij liever niet. En toen hem recht op bij me genomen en daar kwam de golf...Waardoor het natuurlijk veel pijn deed en hij dacht dat hij niet meer kon slikken. 'Mama ik weet wel dat het moet, maar ik kan het niet meer'....Arm kind. Na toch een waterijsje te hebben gegeten konden we wek en waren we om 13.oo weer thuis. s' middags lekker geslapen en 's avonds kreeg hij weer wat praatjes. Vannacht een paar keer wat laten drinken en vanmorgen had hij veel trek en at hij een witte boterham zonder korstjes! Hij is nog wel moe, maar heeft weer praatjes.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een stoere S!

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wauw, olga, wat een verhaal en wat heeft Senna het goed gedaan!
    Fijn dat hij zo snel al opknapt!

Hier zijn we gisteren met zijn allen naar de tandarts geweest. Evelien sprong als eerste op de stoel, die vond het "tandjes tellen" en "beetje blazen" wel erg leuk. Daarna vond Annabel dat Marjolein aan de beurt was. Die gup ging doodstil met haar armpjes naast haar lijfje zitten, maar hield met haar supereigenwijze koppie haar mondje stijf dicht. Je had het gewoon moeten zien, die ondeugende uitdagende oogjes. Wij lagen helemaal dubbel. Tja, en toen was onze schijtlijster Annabel aan de beurt. Ze verbaasde ons enorm door heel rustig in de stoel alles over zich heen te laten komen. Het krabbertje mocht zelfs gebruikt worden. Wat een verschil met de vorige keer zeg.
    Zelfs toen ik wat bloed uit mijn mond spoelde na het tandsteen krabben, werd ze niet angstig ofzo. Ik heb het ook gewoon rustig uitgelegd.
    Daarna heb ik in de wachtruimte nog een boekje over de tandarts voorgelezen en toen was manlief ook klaar. Arm mannetje mag weer een keer terugkomen om 3 gaatjes te laten vullen. Wat dat betreft hoop ik echt dat de meiden mijn tanden hebben. 't Is echt iedere keer raak bij hem.

Weltrusten!

Deel Deze Pagina