december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ben wel laat met het advies, maar zodra er luizen zijn geconstateerd spray ik hier met Quit nits preventiespray. Nienke heeft ze ooit 1 keer gehad, heb haar behandeld met quit nits creme, en vanaf die tijd gebruik ik de spray, en nooit geen last meer gehad gelukkig, dus dat spul is echt een aanrader

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, gezellig zo´n uitje naar de tandarts, ha ha! Vorige keer toen ik met Senna voor controle ging vond Evi het doodeng. Zij hoefde nog niet te zitten, maar die grote stoel en lamp en de tandarts en assistente met die kleding aan, vond ze een beetje te spannend.

Senna gaat lekker. Hij eet weer zowat alles, heeft praatjes en is weer actief. Nog wel erg witjes en sneller moe, maar dat trekt hopelijk snel bij. Eigenlijk mag hij officieel pas woensdag weer naar school, maar ik denk dat ik hem dinsdag ook vast een ochtendje laat gaan en dan mag hij ´s middags bij oma blijven. Hij vraagt steeds wanneer hij weer mag en hij wil zijn vrienden weer zien.

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @ninien, hoe gaat het met jullie meiden?
    Tenx voor de tip voor luizenspul! Ik heb het meteen opgeschreven. Maar mocht het nodig zijn, ga ik toch eerst op de ouderwetse manier aan de slag met cremespoeling en een netenkam.

@olga: jaah, dat tandartsuitje was ook gewoon leuk. Marjolein hoefde eigenlijk ook niet te zitten, maar dat "moest" van Annabel. De tandarts werkte gelukkig mee.
    Super dat Senna zo goed opknapt! Ik heb wel andere verhalen gehoord... Echt fijn joh!

@iedereen: waar zijn jullie???

Hier: een jippie-momentje!!! Evelien heeft vandaag voor het eerst thuis een drolletje in de wc laten plonzen! Trots dat ze was en ik natuurlijk ook. Ein-de-lijk... Ik ben er echt blij mee, omdat ze al ruim een half jaar met haar ontlasting aan het klooien is. Ze was eigenlijk al lang zindelijk, alleen haar poepje moest van haar in een pamper. Als tussenoplossing moest ze van ons vorige week wel gewoon naar de wc, als ze moest poepen. Want tja, zo'n stinkielucht in de woonkamer is natuurlijk niet fijn. Dat vond ze prima, dus ging ze met pamper aan netjes naar de wc om te poepen.
    Vanmiddag heeft ze een stickervel uit mogen kiezen en nu prijkt een mooie glitter-minnie-mouse-sticker op haar beloningskaart. Trots dat ze is! Heerlijk hoor.

Oh, hoe hebben jullie jullie kids los leren fietsen? Annabel crosst nog steeds vrolijk rond met zijwieltjes, maar ik ben het eigenlijk een beetje beu.

Liefs,
    Nelly

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even totaal off-topic...

Manlief had vanavond zijn moeder aan de telefoon en nu zit ik met het volgende:

Is het gebruikelijk dat je iemand een cadeau geeft als hij/zij opgenomen wordt in een verpleeghuis?
    Schoonpa is nu zover dat als er een plekje vrijkomt in het verpleeghuis dat hij wordt opgenomen.

Zijn broers/zussen hebben hem een supermooi fotoboek gegeven met herinneringen uit zijn leven toen. Dat vind ik een erg leuk gebaar.

Nu begreep ik dat manliefs opa en oma schoonpa graag een gezinsfoto cadeau willen geven als hij opgenomen wordt. Zo'n foto is sowieso wel leuk, want de momenten dat het gezin compleet is zijn zeeeeeeeeeer zeldzaam. Maar gevoelsmatig zit het me gewoon niet lekker. Op een of andere manier vind ik het niet gepast om iemand een cadeau te geven als hij opgenomen wordt in een verpleeghuis. 't Zal echt geen feestdag zijn...

En zou er nu van ons ook geacht worden om iets leuks te doen/geven aan schoonpa. Ik vind dit zo moeilijk!

Groetjes,
    Nelly

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leren fietsen, Jan heeft een stok (bezemsteel) aan haar bagagedrager gemaakt met tie-wraps. Die hield ik dan vast. Extra voordeel: ik kon m ook loslaten terwijl zij dat niet doorhad en dan naderhand zeggen dat ze het zelf had gedaan ;)

Cadeau, ik zou ook wel zoiets doen, niet omdat het feestelijk is maar vanwege hart onder riem.

Zo S zn slaapje is weer over (30 min) dus ... Doei! ;)

6. @ Nelly Met de meiden gaat het goed

Nina zit inmiddels op zwemles, en vind het erg leuk!!
    Ze is op school weer begonnen in groep 1, en is nu 1 van de oudste, en het is een heel ander kind!!
    Wat ben ik blij dat ik samen met de school deze beslissing heb gemaakt.

Wat betreft het fietsen zonder zijwieltjes, Nina zei zelf dat ze zonder zijwieltjes ging fietsen, en dat deed ze dan ook.
    Ik heb er nooit achteraan hoeven lopen, het ging gewoon gelijk goed!

Onze oudste dochter lijkt ook haar draai te vinden op school ( groep 6 ) dat heeft lang geduurd.
    Heeft ook heel veel geduld begrip en begeleiding gekost, maar het resultaat (zeg ik voorzichtig) is er naar.
    Ze kan zich al zoveel beter staande houden.
    Want als moeder zijnde is het van de zijlijn toekijken heel moeilijk, zeker als je ziet dat je kind ook tegen zichzelf vecht.
    Maar het gaat gelukkig een stuk beter.

Nina is qua persoonlijkheid veel sterker
    Die staat der mannetje wel, in veel dingen is ze vaak te... maar ik ga haar niet remmen, behalve dan in haar brutale mond ;)
    Kinderen hebben het in deze tijd nodig om van zich af te bijten!!
    Dat heb ik door ervaring ondervonden.

7. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haai meiden zoow das lang geleden..

Hier een hoop gedoe geweest.. de meiden die ook op fb zitten zullen we het een en ander gelezen hebben..

het begon met robin niet lekker continu ziek rare uitslag...
    anafalaxtische shock gehad,. nu blijkt dat hij Koemelkallergie heeft en pinda en noten allergie.. pff,, wat een gedoe hij mag heel veel niet eten, niet drinken overal rekening mee houden..maar hij voelt zich gelukkig stukken beter :) hij ontwikkeld zich als een vrolijk eigenwijs peutertje :)

Met demy ging het ook niet zo lekker vanaf nov2011 heeft ze al 2 keer long ontsteking gehad en blaas ontsteking,, eindelijk na veel 5 en 6ze, bij de kinderarts terrecht gekomen.. nu blijkt dat ze verwaarloosde astma heeft en vandaag is er bloed geprikt om dat ze in 2 mnd tijd 4,5 kilo is afgevallen... heel gedoe,, ht nieuwe school jaar begon dus neit zo lekker voor ons,, ze is meer thuis geweest dan op school. ze heeft nu puffertjes en het gaat een stuk beter :) verder ontwikkeld ze zich goed ze is een echt madammeke aant worde en wijs,, soms snap ik neit waar ze het vandaan haalt.

en als of de negatieviteit op ons gezin nog niet voldoende was kreeg mijn oma de diagnose darmkanker :S.. ze is geopereerd ze hebben 1,5 kilo tumor weg gehaald, ze is goed ziek er van geweest.. stoma gekregen en zit nu in een verzorgings huis., ze krijgt nu chemo.. ze gaat hee erg achtr uit vind het zoo sneu om te zien want ze was nog zo pief.

was een rommelige tijd.. gelukkig gaat het mij nu echt stukken beter ben een heel stuk uit het diepe dal geklommen ben er nog lang niet.,. dat weet ik heel goed, maar we zijn een heel eind.. ik kan alles weer over zien.,

ook hebben we de keuze gemaakt om voorlopig nog nit zwanger te raken. we wille heel graag een 3e kindje, maar ht kan gewoon niet..lichamelijk kan ik het nog niet aan en geestelijk heb ik net alls op de rit, ik heb er voor gekozen om een spiraal te laten zetten. en vond het geen makkelijke keuze maarja, misschien over 2 a a3 jaar zien we het wel weer anders :)..

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @ninien: wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met je meiden!
    Super dat Nienke eindelijk haar plekje heeft gevonden op school. Dat lijkt me echt verschrikkelijk om je kind zo te moeten zien lijden. Ik ben er eigenlijk ook een beetje bang voor met Annabel, want dat is zo'n gevoelig typje. Maar tot nu toe lijkt ze het goed naar haar zin te hebben op school. Zeker omdat ze in een groepje zit voor leerlingen die extra uitdaging krijgen.
    Ik vind het ook erg fijn dat ze durft af te spreken met vriendjes/vriendinnetjes.
    Poeh, je meiden hebben echt een heel verschillend karakter zeg! Nina af en toe de rem erop. Erg fijn dat ze zo mondig is.

@fietsen: woensdagmiddag gingen Annabel en ik naar de fietsenmaker voor een slot voor op haar fiets. Want als ze gaat fietsen, moet ze haar fiets ook wel op slot kunnen zetten op school. Alleen was ik dus van tevoren vergeten te kijken of er op het fietsje uberhaupt wel ruimte was om een vast slot op te zetten. Ach, Annabel heeft nu in ieder geval een nieuwe fietsbel. Binnenkort maar even terug naar de fietsenmaker voor een slot.

Hier gaat het verder wel goed.
    Gisterenavond belde de Jumbo dat Annabel een prijs had gewonnen met de kleurwedstrijd. Toen ze ophingen, begon ik me toch te brullen. Stomme hormonen! Ach, heeft ook wel wat he...
    Tja, en dat koppie vanochtend toen ik vertelde dat de Jumbo gebeld had. Annabel was meteen klaarwakker en hyper-de-hyp. Manlief heeft vanochtend samen met de meiden de prijs opgehaald. Trots kwam ze het op mijn werk (bij ouders) laten zien. Een pakketje met douchegel, shampoo en tandenborstel van die sprookjesboomserie en een zakje pepernoten. 'k Stond ervan te kijken dat ze de pepernoten spontaan uitdeelde.

Groetjes,
    Nelly

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Even vlug gelezen, maar ik krijg nu visite dus ik schrijf later weer!

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Lindy: ik had jouw berichtje helemaal niet gezien...
    Potverdikkie, wat een heftige tijd hebben jullie doorgemaakt. Wel heel fijn dat het nu allemaal de goede kant op gaat.
    Hele dikke knuf!

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    nelly: geeft niej hoor :).
    wat leuk dat je dochter een prijsje heeft
    gewonnen :) altijd leuk
    hoe gaat het verder met je
    ik las dat je weer zwanger
    bent wat leuk :) gefeliciteerd
    hoe ver ben je nu?

Hoe is het met de rest van de meiden?,

Hier een lekker weekendje gehad :) gister met de kinders over de markt geweest was wel even spannend alleen met de kids,, doe dit namelijk nooit, hihi en zeker zonder kinder wagen om dat we op de fiets waren hihi, maar moet zeggen ondanks dat we robin even kwijt waren vond ik het best gezellig :) ijsje gegeten en ik heb nieuwe fietstassen :) die ik al een tijdje zocht :D helemaal blij kan ik weer boodschappen doen op de fiets als het ooi weer is,. het lijkt nu wel heel herfstig,,. vanavond bij mijn schoon ouders gegeten kaasfondue was erg gezellig :). steef was druk aant werk.. de kindertjes hebben dikkertjes gegetej zijn kleine pannenkoekjes met rozijntjes er door heen :).. ze zijn daarna nog lekker even in bad geweest en liggen heerlijk te slapen.,

morgen weer drukke dag eerst met demy naar het ziekenhuis naar de long verpleegkundige kijken hoe en wat kwa medicatie en hoe de afgelopen week is geweest,, smiddags overleg met de kinderarts van robin hoe en wat nu verder. dus dagje ziekenhuis voor mij,, blehhh

fijne week :D

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, wat een narigheid met de gezondheid van je kinderen. Vervelend als ze er pas zo laat achter komen wat er met je kindje aan de hand is...Hopelijk krijgen ze nu beide goede controle en behandeling.
    Goed ook om te horen dat het met jou een stuk beter gaat. Fijn als je dingen weer wat overziet en kan genieten van de kinderen.

Nelly, oh wat leuk dat Annabel een prijs had gewonnen! Wat zal ze blij en trots geweest zijn! Je mag zeker al bijna voor de echo ondertussen?

Hier de hele dag mijn neefje van 5 maanden erbij. Wat een lekker ventje zeg! Maar wel weer even een geregel met de planning en het rotweer...
    Snel Evi uit bed halen, want we moeten weer op weg naar school!

13. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Leuk olga je neefje van 5mnd der bij ja heen en weer naar school zeulen met 2 kleintjes is een heel geregel denk ik.. ik ben blij dat het hier voorlopig nog ff bij 2 kids blijft hihi ik zou niet weten hoe ik dat allemaal in moet delen hihi..

zwaar respect voor de meiden met 3 of 4 kids zeg,, ik zou niet weten hoe het is mijn opeltje corsa gaat passen hihi :)

vanmorgen met demy int ziekenhuis geweest haar puffers slaan aan :) jippiej.. ze is ook weer iets aangekomen en krijgt haar volledige eet lust weer terug :)..
    nu over paar weken af wachten..
    vrijdag uitslagen van haar bloed ben benieuwd ze kon er vandaag nog niks over zeggen..

we krijgen vandaag de uitslag van robin zijn onderzoeken,. ben benieuwd de kinder arts zou bellen maarja duurt altijd zo lang wachten., ja tussen 11.00 en 16.00 bellen wij nou onder tussen dus 15.45 nog niks gehoord,, spanningg,,,,,,

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Lindy: ik ben nu ruim 8 weken zwanger. 't Gaat allemaal wel goed, wel wat meer last van klachtjes dan de vorige zwangerschappen, maar het mag nog geen naam hebben.
    Oooh, jij zondag een lekker dagje in je uppie met de kids. Klinkt heerlijk!
    En fijn dat er vooruitgang zit in Demy's gekwakkel. Goed van je dat je erop aan bent blijven dringen!
    Enne, drie/vier kindjes, maakt niet veel uit in de planning en het geregel hoor. Je groeit erin mee!
    Hopelijk hebben jullie binnenkort uitslagen van de bloedonderzoeken, waar jullie iets mee kunnen.

@olga: tja, zomaar ineens een guppie erbij, vergt wat improvisatie he! Maar heerlijk hoor, zo'n hummeltje. Ik kan niet wachten!

Hier gaat alles wel goed. Annabel is nu spelen en ik hoop dat het droog is als ik haar op moet halen, want we moeten een aardig eindje fietsen (woont aan de andere kant van het dorp een eind het buitengebied in). Voor de zekerheid zometeen mijn regenpak maar even opzoeken.

Morgen hebben we de eerste echo en de intake bij de vlos. Zooooo spannend!
    't Voelt ook dubbel, want de vorige keer was deze echo gewoon goed, maar de termijnecho niet.
    Kunnen we niet gewoon even een maand overslaan?

Groetjes,
    Nelly

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Vandaag bij de vlos geweest. Alles was goed. Mooi knipperlichtje gezien, echt een geruststelling.

Fotootje 1e echo:
    Bekijk bijlage 276183

Op naar de termijnecho! Die hebben we 22 oktober. We wilden geen extra echo i.v.m. onze miskraam met 11 weken. We gaan er gewoon vanuit dat deze zwangerschap normaal verloopt.

Groetjes,
    Nelly

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat een prachtig kindje! En heel goed om zo positief te zijn over deze zwangerschap!

Lindy, lekker dat Demy weer vooruit gaat wat betreft gezondheid!

Hier net naar een ouderinfo avond geweest. Heb gehoord hoe ze handelingsgericht werken op school en ik ben naar een ´groep 2´bijeenkomst geweest. Leuk om te zien en horen wat ze precies doen en hoe ze werken. Senna verteld heel veel en het klopte ook allemaal, maar nu heb ik er een beter beeld bij. Op woensdag ochtend is er een speciaal programma voor alle groep 2 kinderen. Dan gaan ze uitdagender en voorbereidende groep 3 werkjes doen. En ze hebben dan een gymles. Ik vind het nogal wat hoor...het mannetje zit feitelijk pas ruim een half jaar op school. Maar Senna vind het wel erg leuk om die nieuwe dingen te leren en is daar wel aan toe. We zullen zien of hij aan het eind van het jaar ook sociaal emotioneel gezien toe is aan de overstap naar groep 3. Anders blijft hij nog lekker een jaar kleuteren. Het duurt nog een tijd voordat we daarover moeten beslissen.

17. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik kom ff zwaaien.. ben helemaal in de schoonmaak modus :p..
    alles uitzoeken weg gooien verkopen ..

I love it.. scheelt weer een hoop ruimte :)..

doeeii doeeiii

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Er kwam net iemand wat spullen ophalen via MP. Blijkt dat het een jongen (inmiddels man natuurlijk) was waarmee ik op de basisschool heb gezeten. Erg grappig!

Vandaag BHV herhaling gehad en weer helemaal opgefrist wat betreft kennis en vaardigheden. Geoefend met een Lotus erbij, wat ook wel goed is.

Nu lekker WEEKEND!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    jeetje dames...we zijn aan het uitsterven hier....

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook erg jammer, dat er zo weinig meiden meer actief zijn in dit topic...

@olga: ik heb ook wel zin in de ouderavond morgenavond. Ik weet wel wat ze allemaal doen, maar toch altijd leuk om het weer te horen. Senna dus ook een lekker druk programma. Heerlijk om te merken dat ze het goed oppakken he. Enne, groep 3 duurt nog wel even hoor!
    Haha, typisch, dat je een oud-klasgenootje trof via marktplaats!

@Lindy: schoonmaakmiep! Als je nog tijd over hebt, heb ik hier nog wel een huisje.
    Hier gaat alles wel goed. Ik ben erg moe. En 't is ook wel te merken dat de R weer in de maand zit. Pfff... 't Snot vliegt je hier om je oren.

Ik weet trouwens niet wat Annabel met haar broeken doet, maar ze zijn echt allemaal kapot. Als ze vanmiddag gaat spelen, ga ik mijn nieuwe naaimachine eens uitproberen. Binnenkort even op zoek naar een adresje voor naailes.

Groetjes,
    Nelly

Deel Deze Pagina