december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo, Senna is bij een vriendje, evi ligt op bed, ik heb net gedweild en ga nu even wat foto´s uitzoeken en bestellen.
    Lekker klusje op een regenachtige middag!

Nelly, hmm dan speelt Annabel veel op de grond denk ik! En ik merk hier wel duidelijk verschil tussen de goedkope broeken en de iets duurdere broeken. Van Zeeman of Wibra zijn ze hier sneller stuk dan van Hema of C&A.

2. Ik lees ook altijd wel mee hier
    Maar er is soms echt dagen geen activiteit.
    En dan krijg ik ook geen inspiratie om te reageren, terwijl ik wel elke dag hier op zp rondkijk

Olga ik las bij jou dat Senna het zo goed doet in groep 2, super is dat!!
    NIna had de stof ook wel makkelijk aan gekunnen, maar sociaal gezien ben ik zo blij dat ze niet door gegaan is. Het is nu al een heel ander kind, zo blij en onbezorgd.
    Ze vond vorig schooljaar de school ook wel leuk, maar toen was ze nog te verlegen, Nu vind ze school echt geweldig.

Ze is nu ook begonnen met zwemles, en ook dat vind ze geweldig.
    Het is ook echt een kind van uitersten , ze vind het of helemaal geweldig of ze vind het helemaal niets, en dan doet ze er ook geen enkel moeite voor...

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ninien, wat heerlijk dat Nina het nu zo geweldig vind op school. Senna zit wel in een groep 1/2 klas trouwens, maar op de woensdagochtend dus een speciaal programma voor de oudste kleuters.
    Ik hoop dat Senna in januari ook kan beginnen met zwemles.

4. ik had Nina opgegeven voor de zomervakantie, en er was een wachttijd tot dec of misschien zelfs wel januari.
    Dus ik baalde al stevig, en ineens vanuit het niets kwam er nog 1 plekje tevoorschijn, dat was gelijk al in september, ik zeg DOEN ;)

Vanmiddag gaan ze met de hele school naar het bouwterrein
    Ze krijgen een nieuwe school en daar is de bouw afgelopen maandag mee gestart en nu gaan ze vanmiddag met de beide scholen symbolisch de eerste paal slaan ;)

Ze hebben er lang op moeten wachten, ik ben er blij mee, want nu kunnen ze vanaf volgende herfst lopend naar school.
    En als ik boven achter uit het raam, kijk ik er zo op...dus dat is heel gezellig.

Nienke gaat dan nog 2 groepen naar de nieuwe school.
    En dan naar voortgezet onderwijs....Mennnn wat gaat het hard..pffff

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi!!

ik krijg geen melding meer, ff instellen. Maar wil nogsteeds graag meekletsen hoor, dr is alleen niet zoveel meer te vertellen als in het begin.

Lindy, heftig zeg, wat je meemaakt met je kids. hopelijk gaat het nu de goede kant op!

nelly, mooie foto!! nu dus een week of 10?

Hier alles goed. N doet het lekker op school. Ook spreekavond gehad . Hij heeft weinig zitvlees en huppelt behoorlijk vaak van zn stoeltje. Hij kan wel geconcentreerder werken dan voor de vakantie en maakt puzzels van 120 stukjes. Ze gaven aan dat zn rekenontwikkeling echt heel ver is voor een kind van zijn leeftijd :) Leuk om te horen. Ze doen er ook wel wat mee en hij wordt uitgedaagd gelukkig. Ook bij ons werken ze handelingsgericht. Ik vind dat een fijne manier van werken.

Gister met L naar het cb geweest, ze is nu 2 jaar en 3 maanden en met dr lengte is ze opeens naar het gemiddelde gegroeid :) In 5 maanden tijd is ze 6 1/2 cm gegroeid. t Is wel een smallertje: gewicht uitgezet tegen lengte is -2, maar ze is wel in die 5 maanden een kilo gegroeid, dus ik vind het wel meevallen. Verder doet ze het prima qua ontwikkeling, maar dat vind ik niet zo belangrijk, die mevrouw zat steeds te juichen dat het zo'n knap kind was :)

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ninien, leuk dat ze kon zwemmen! Ik had mazzel en hoefde niet te wachten. N zwemt op zaterdagmorgen 1/2 11 en hij vindt het superleuk.

En dichtbij school wonen is heerlijk!

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, leuke update! Leuk dat N al zo veel interesse in cijfers/rekenonderwijs heeft. L is dus een klein beetje aan het inhalen qua groei. Evi blijft een lekker potig meiske. Ze is niet te stevig hoor, maar Senna was en is nog altijd heel tenger. Oh N al op zwemles joh!

Ninien, wanneer verwachten ze dat de nieuwbouw van de school af is? Fijn dat het straks zo dichtbij is. Als wij verhuizen, moet ik wel iets verder, maar met de fiets ben ik er nog steeds in 5 minuten.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees wel mee maar heb gewoon geen puf om leuke verhalen op te schrijven. Het gaat allemaal erg goed, maar sjemigdepemig, die nachten ...

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Zwaai zwaai!
    Ook ik lees nog altijd trouw mee, maar van uppen komt het niet zo vaak. Alles gaat z'n gangetje. Wel erg druk, zeker nu het gerace van school naar BSO naar KDV naar zwemles helemaal los is...
    Met de meiden gaat het erg goed! H doet het goed op school en S op het KDV. Ze zijn allebei vrolijk en blijven groeien als kool. H draagt nu al maat 134. Heb af en toe het idee dat ik al tienerkleding sta te kopen terwijl het kind nog 5 moet worden.
    Verder erg druk op mijn werk. Ook weer met een opleiding gestart. Heb sinds een aantal maanden een hele lieve vriend. Was eigenlijk wel klaar met mannen en blijkbaar komt het dan op je pad. Hij heeft ook twee dochters, zelfde leeftijd als mijn meiden. Dolle boel dus :D

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Beate: wauw, H in maatje 134. Gaat echt hard zeg! Annabel heeft nu echt maat 128 nodig. Het 122 shirt van vanochtend was echt te klein, zag ik toen ik haar in de klas bracht *shame*...
    Heerlijk dat je meiden het zo goed doen! Trotse mama!
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Heerlijk, een nieuwe liefde. Super! Geniet ervan! En wat gezellig, twee meiden erbij!

@ninien: super dat Nina het zo lekker zichzelf kan zijn op school! En ook al lekker op zwemles.
    En een nieuwe school, echt leuk! Hoe was de opening van de bouw?
    Bleeeh, Nienke over een paar jaar al naar het voortgezet onderwijs. Ik vind het nu al zo snel gaan!

@olga: broekjes van Zeeman/Wibra koop ik niet meer, die redden het maar een paar dagen. Maar duurdere broekjes gaan ook erg hard. Woensdag heb ik wat van die applicaties op de gaten gestreken. 'k Ben benieuwd of die het houden, anders toch maar even met de naaimachine vastzetten. Dat was woensdag niet meer gelukt.

@sanneke: super dat N het zo lekker doet op school. En extra reken-uitdaging, super! Hier voor Annabel ook. 'k Merk echt aan haar dat ze dat leuk vindt. Zo leuk om haar simpele sommetjes (2x4 e.d.) uit te zien rekenen in haar koppie. N ziet er ook zo heerlijk wijs uit.
    En L een groeispurt in de lengte. Heerlijk, die lovende woorden van het cb.

@salapio: hele dikke knuffel voor die onrustige nachten!!!

@zwangerschap: morgen ben ik precies 10 weken zwanger. Als de termijnecho (22 okt) goed is, plaats ik een nieuwe banner. Eerst zien, dan geloven. 'k Heb in ieder geval wel wat kwaaltjes, maar dat mag geen naam hebben. Het vervelendste vind ik die vermoeidheid, pfff...

@zwemles: Annabel start in januari. 't Is een verrassing, want ze krijgt het van ons met haar verjaardag, samen met het openluchtzwembad van playmobil, waar ze al zolang om loopt te zeuren. Zwempak is dan wel een leuk kadootje om mijn broertje(peetoom) te laten geven.
    Voor zwemles had ik niet de indruk dat er een wachtlijst was. 'k Had ingeschreven via internet en een bevestiging teruggekregen, dat ze in januari kon starten. Nadere info/tijden volgt nog.

Gisteren hadden we een ouderavond. Eerst een algemeen praatje over de kleutergroepen, daarna met de juf naar de klas, waar ze ook nog het een en ander vertelde. Eigenlijk niets nieuws gehoord, maar gewoon leuk.

Verder weinig te vertellen eigenlijk. De dames doen het goed.
    Annabel doet het goed op school en ik verbaas me er telkens over hoe zelfstandig ze eigenlijk is. Heerlijk, die ontwikkeling.

Evelien is trouwens sinds afgelopen weekend helemaal zindelijk! Ze wil eindelijk niet meer alleen in de pamper poepen, maar gewoon als een grote meid op de wc! *emo-traantje* Stomme hormonen, haha.
    Nu op naar het volgende zindelijkheidstrainingsslachtoffer. *lol* Nee, we zien wel hoe het loopt. Al tikte Marjolein laatst wel haar "pèmpuh" aan en poepte ze er ietsje later in.

Marjolein is echt een klein spook. Zo ondeugend, niet normaal. Nog steeds wel leuk ondeugend, maar we doen er wel goed aan om regels te stellen. Laatst zat mijn broertje op een stoel. Mevrouw loopt er achterdoor en prikt met haar vingertje in die bouwvakkersspleet. Mijn broertje vloog omhoog en mevrouwtje loopt door alsof er niets gebeurd is. Wij kwamen niet meer bij!

Zo. En nu tijd voor een bammetje.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een lange meiden! M draagt nog met gemak 104, soms 110 (maar dan is het wel op de groei) ;).

12. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    zwaai!

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Evelien heeft heel lang in 98 gezeten, maar draagt nu ook 104, soms 110. En onze "kleine" Marjolein heeft volgens mij ook een groeispurt gehad, die zit nu in maat 92.
    Ik vind het zo jammer dat ze hier zo snel uit de baby/kindermaatjes groeien.

Afgelopen zaterdag zijn we op pad geweest voor laarsjes voor onze meiden. Voor alledrie geslaagd, maar mijn portemonnee vond het echt niet leuk. Nu maar hopen dat ze komend seizoen overleven...
    Voor Annabel moet ik alleen nog wel even zooltjes op maat knippen, want ze zijn ietsje te ruim. Maatje 31 zat aan de strakke kant en 32 net te ruim. Evelien zit net tussen 27 en 28 in, maar heeft nu een ruimere 27. En Marjolein heeft maatje 24, die gup liep nog in maatje 22 zomerschoentjes. Oepsie.

Verder zijn we zaterdag op kraamfeest geweest bij ons neefje. 'k Vond er niet veel aan, maar ik ben ook niet zo'n fan van kraamfeesten. Ze wonen erg klein en het was dus een enorm geprop met zoveel gasten over de vloer, waar we ook nog eens bijna niemand van kenden.

Gisteren hebben we helemaal niks gedaan. Ik heb de hele dag in mijn pyjama rondgebanjerd. Wel wat wasjes gedraaid.
    Maar heerlijk, lekker helemaal niks wat moet. Alleen wel balen dat ik goed verkouden ben.
    Oh, en ik heb gisteren voor het eerst aardappels droog laten koken. Jeetje, wat stinkt dat! Ik kende de lucht niet en moest ook goed zoeken waar dat vandaan kwam. "Gelukkig" had manlief er wel ervaring mee. *lol*

Groetjes,
    Nelly

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heeej, frederike80! Wat een leuke banner!
    GEFELICTEERD!!!!
    Gezellig, nog een mei2013mama!!!
    Hoe voel je je?

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hier ontzettend baal nieuws...

Onze kopers staan BKR geregistreerd en krijgen dus geen financiering. Echt zo klote. we moeten nu weer helemaal opnieuw beginnen en zijn vorige week de open huizen route misgelopen omdat we daar niet aan mee mochten doen. Het wordt nu wel erg krap om onze woning voor december verkocht te krijgen. En wat gaan we dan doen???? Toch verhuizen of alles laten varen....

We dachten dat het niet meer mis kon gaan. Na deze week zou alles in orde zijn en nu kregen we afgelopen vrijdag dit rotte bericht. Jan heeft het erg slecht.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Frederike, wauw wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd hoor!

Nelly, de laarzenjacht is geslaagd! Nu inderdaad hopen dat ze het hele seizoen mee gaan! Je hebt lange meiden met grote voeten. In verhouding klopt het natuurlijk allemaal wel.
    Kraamfeest is vooral leuk als je er een goede locatie voor hebt denk ik. Maar zelf vond ik de visites toch veel persoonlijker.

Salapio, Senna draagt broeken ook nog steeds wel 104, maar ik koop nu alles in 110 voor hem en schoenmaat is 27/28 geloof ik. Dus ook nog steeds een klein en fijn kereltje.

Beate, nou jouw meisjes groeien zeker als kool. Maar hun papa is denk ik erg lang en jij bent volgens mij ook best lang? Kan me wel voorstellen dat het voor H best lastig is om kleding te vinden die past bij haar leeftijd. Wat fijn dat je een lieve man hebt leren kennen. En lachen zeg dat zijn meiden van dezelfde leeftijd zijn als die van jou!

17. Frederike GEFELICITEERD!!

Ik zag een aantal lengtes voorbij komen.
    Ik heb voor Nina nieuwe kleding gekocht, in maat 122/128.
    Ze is erg hard gegaan de laatste tijd.

Het was een kleintje, maar dat heeft ze ingehaald.
    Ze is de grootste van het zwemlesgroepje, en van de klas.
    Nou is dat niet altijd handig, ze worden vaak overschat.

Maar ja het is zoals het is he ;)

@Olga wat een rotnieuws zeg!!
    Kan me voorstellen dat Jan aangeslagen is.
    Deze tijd is toch al zo onzeker, en als je denkt je huis te verkopen , en je krijgt zoiets...das echt niet fijn.
    Laten we hopen dat er nog snel een koper zich meld.

18. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: wat ontzettend rot! Hopelijk komt er snel een nieuwe koper.

@Frederike: gefeliciteerd!

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: jeeeees, wat een *gecensureerd* nieuws... Wat een rotmoment om erachter te komen dat de kopers BKR geregistreerd stonden.
    En dubbel balen dat jullie daardoor ook nog de openhuizenroute misgelopen zijn.
    Maar, jullie hebben wel al snel veel kijkers gehad. Ik hoop echt dat die trent zich doorzet en jullie wel een geschikte koper treffen!
    Wat ontzettend jammer als jullie in december niet kunnen verhuizen...
    Hele dikke knuf!

@ninien: wauw, Nina heeft echt een mega-groeispurt gemaakt! Inderdaad dat overschatten, erg herkenbaar...

Hier zijn de snotneusbacillen hyperactief. Jeetje, wat voel ik me ellendig. Hoest me een ongeluk. En Marjolein ook al. Zo zielig. Vandaag heb ik me een dagje ziek gemeld om bij te tanken, ik ben kapot. Vannacht ben ik er een aantal keer eruit geweest voor mezelf en voor Marjolein en ik had ook al wat verhoging. Dus vandaag even rust. Da's weer een nadeel van zwanger zijn, geen medicijnen... Bleeeeeh... Marjolein en ik tutteren nu samen het flesje hoestdruppels (0-6jr) leeg.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Makelaar heeft contact opgenomen met een aantal mensen die wel interesse hadden in onze woning. (die een bezichtiging wilden afspreken nadat onze woning ´verkocht´was) Als het goed is, komen er vrijdag weer mensen kijken. En een ander stel wat tegelijk met de andere ´kopers´ geïnteresseerd was, laat ook nog van zich horen. dus we hopen maar dat het ons nog eens gaat lukken!

Ninien, jemig wat is Nina hard gegroeid de afgelopen tijd!

Nelly, zwanger en dus net weer even wat vatbaarder voor alle bacillen he! Succes met het gesnotter en gehoest!

Deel Deze Pagina