december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: dat klinkt goed! Superfijn dat je makelaar contact opneemt met de eerder geinteresseerden. Ik duim voor jullie!

Hier heeft Annabel vanmiddag niets afgesproken, terwijl ze het er al de dagenlang over had. Achteraf maar goed ook, want ze ligt nu met 39,5 graden koorts onder een dekentje op de bank. Ze klaagde daarstraks ineens dat ze duizelig was en ze was ook niet zo actief als anders.
    Even afwachten hoe het gaat lopen. Ze vroeg zelf wel om een zetpil, dus ik hoop dat dat wat verlicht.

Groetjes,
    Nelly

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, tja...de makelaar moet wel he! Hij heeft tot nu toe niet zo veel werk aan ons gehad. En daarbij zitten wij er ook bovenop natuurlijk!
    Ach wat sneu voor Annabel dat ziek uit school kwam. Ze voelde het wel goed aan door niet af te willen spreken. Kinderen kunnen daar heel duidelijk in zijn en zelf heb je het pas later door.

Senna zijn beste vriend kwam weer spelen vanmiddag. Maandag was hij al daar geweest. Hij zegt dat hij 3 beste vrienden heeft, maar volgens mij springt er eentje uit. Toch is het spelen nog wel moeilijk. Ze starten altijd met de auto´s of de lego, maar Senna is er dan al snel weer klaar mee. Of ze gaan heel druk en wild doen waar ik vaak niet zo blij mee ben...
    Vorige keer hebben we lekker geverfd en dat vonden ze super leuk. Vandaag o.a het spel ´Knibbel Knabbel Knuisje´ gedaan. Ik geloof dat ze het nog wel fijn en gezellig vinden als ik mee doe.

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Annabel kwam niet ziek uit school, maar werd tegen een uur of vier ineens koortsig. Zo raar dat dat zo snel kan gaan met kleine kinderen. De zetpil had wel geholpen, want tegen bedtijd had ze een opleving en hebben ze hier zowat de kamer afgebroken. Wat een lol.
    In bed crashte ze wel meteen. Haar hoofd voelde erg warm, maar ik heb geen zetpil meer gegeven. Ze sliep ook direct in. Maar goed, gisteren viel ze ook pas na half tien in slaap, want ze had zo'n zin in morgen, dat ze dan lang kon afspreken...
    Even afwachten hoe het morgenochtend gaat. Als ze fit genoeg is, mag ze gewoon naar school, maar ik wil haar dan niet laten overblijven.

@olga: heerlijk dat Senna al een aantal echte vrienden heeft. Alleen wel lastig dat ze zo snel uitgespeeld zijn. Misschien kan je ze een keer buiten uit laten razen? Lekker het bos in ofzo?
    Ik laat de kinderen meestal vrij in wat ze willen doen. Wel met de voorwaarde dat ze eerst opruimen, voor ze iets anders gaan doen. Meestal beginnen ze hier met lego/playmobil/duplo/littlepeople en gaan ze later naar buiten om uit te razen. Soms wordt er ook nog gekleid of geknutseld, maar dat is aan Annabels vriendjes niet zo besteed...

Oh, en totaal iets anders Evelien kan al bliklopen! Ze had Annabel een poosje terug zien stuntelen en moest en zou dat dus ook kunnen. Trots dat ze is! Zo mooi om te zien. Helemaal als ze in slowmotion "valt".

Hehe, eindelijk, mijn wasmachine is klaar!
    Weltrusten!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, ik krijg wel de indruk dat meiden wat ´makkelijker´ kunnen spelen. Meestal hebben ze allerlei plannen enzo. Als ik naar mijn nichtje en dochters van vriendinnen om me heen kijk is dat in ieder geval wel zo. Senna vind het wel makkelijk als iemand het plan heeft. Daar lift hij dan lekker op mee. En brengt dan ook wel wat eigen ideetjes in.
    Wow, Evelien op de blikken aan het lopen. Super knap. Ik denk dat Senna dat niet eens kan. (wij hebben ze ook niet)

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    frederike, van harte!!

olga, wat balen van de kopers.. hopelijk vandaag kijkers die het willen hebben!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo!

Kopers van vrijdag hadden afgebeld. Maar een ander geïnteresseerd stel heeft een bod gedaan. Zij hadden 6 weken terug ook een bod willen doen, maar toen waren die andere mensen hun net voor geweest. Nu hebben ze zonder voor een 2e keer te komen kijken een bod neergelegd. Op aandringen van jan heeft de makelaar aan ze gevraagd of ze niet per ongeluk een negatieve BKR notering hadden staan. Dit hebben ze uitgezocht en dat blijkt niet zo te zijn. Voor de vorm hebben wij een tegenbod gedaan en daar zijn ze mee akkoord. Dinsdag dus weer een voorlopig contract tekenen en dan weer 4 weken afwachten tot de ontbindende voorwaarden verlopen zijn. Deze keer zit er wel wat meer haast achter omdat wij anders 15 november al de sleutel krijgen. Laten we hopen dat het goed komt!
    Het is wel idioot hoe het allemaal kan lopen en hoe snel we zelf ook moeten schakelen. We hadden de schuifpui al afbesteld en nu dus weer in behandeling gezet. Het doet ook veel met je gemoedstoestand en dat heeft zijn uitwerking vooral bij Jan ook lichamelijk.

Nelly, mooie banner!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, wel geluk dan dat je zo snel weer 'verkocht' hebt. Hoop voor je dat het nu wel goed gaat. Wel zo fijn voor je gemoedsrust.
    liefs

8. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    gefeliciteerd frederike :)..

ik ga vanavond ff bij lezen :D

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: leuk decemberkadootje, die loopklossen. Ik stond ook zo verbaasd dat Evelien er zowat gewoon op wegliep. Annabel krijgt het ook voor elkaar, maar die stuntelt er veel meer mee.
    Wat een goed nieuws van jullie huis! Nu maar hopen dat de koop gewoon doorgaat! Dikke knuffel voor de psychische druk...
    Tenx voor je complimentje! Ik ben ook erg blij met mijn banner. Helemaal nu we een goede termijnecho hebben gehad.

Och meiden, vanochtend kneep ik hem goed toen we de echo hadden. Gelukkig zag de echoscopiste direct een hartje kloppen, ikke niet (door het extra oogvocht ;) ), maar toen ze het aanwees gelukkig wel.
    We hebben ook de hartslag in de navelstreng gezien, de hersentjes, de kaaklijn en vingertjes. Was erg mooi! Wat een opluchting.
    Ik weet niet hoe groot ons ukkie is, maar het klopte in ieder geval precies met de termijn (11+5).
    Ik ben ook superblij dat ik gewoon bij de verloskundigenpraktijk mag blijven en niet naar de gynaecoloog hoef. Ik moet wel gewoon onder controle bij de internist blijven voor mijn schildklier.

Als je goed kijkt, zie je op dit fotootje de hersentjes in het hersenvocht, de kaak en de navelstreng.
    En op dit fotootje kun je de vingertjes zelfs ook zien.

Groetjes,
    Nelly

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oooh, en even lachen:
    Marjolein kwam vanmiddag thuis van het kdv, zag de flink teruggesnoeide bomen in de achtertuin: "ow neej, boom, stuk... blaadjes nou?"
    Ik kwam niet meer bij!!!

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, fijn, zo'n mooie echo! en fijn dat je gewoon bij de vk kan blijven.

--
    hier een lekkere baaldag... L is al de hele week sjag omdat ze erg verkouden is (arme gup) en dan ga je zelf al gauw mee sjagrijnen. Nu ligt ze in bed, maar jan liep net naar boven en daar is ze wakker van geworden... grrrr

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ha dames, hier wordt de soap bijna lachwekkend...

We zijn door een grove fout van KNP volledig afgelsoten van telefoon en internet. Ik zit nu bij mijn ouders mail te checken, internetbankieren en hier te koekeloeren.

We zouden per half dec. in de nieuwe woning overgaan naar KNP, maar dit wilden we binnen de bedenktijd toch nog annuleren. (en dus gewoon bij tele2 blijven) Van zowel knp als tele2 bevestigingen gehad, maar nu heeft KPN vorige week bij tele 2 toch alles af laten sluiten. Niemand kan het terugdraaien. Dus we hebben geen telefoonnummer meer enz...
    En we hebben ondertussen al voor meer dan 100 euro mobiele telefoonkosten gemaakt voor het bellen met tele2 en kpn. En we krijgen van tele2 nog een afrekening van bijna 200 euro omdat we binnen de contractduur verbroken hebben. We gaan natuurlijk proberen om alles door kpn te laten vergoeden, maar of dat gaat lukken...
    Beetje warrig verhaal he. Maar het is in ieder geval niet iets wat we er nog bij konden hebben. We verwachten allerlei belangrijke telefoontjes en mail rondom verkopen/verhuizen/makelaars/ notarissen/bestellen van materialen enz...

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga wat een verhaal. Sterkte!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knuf!

15. jeetje olga wat een stress, er is niets zo vervelend dan geen telefoon te hebben...sterkte!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nou moe, olga, dat kan er ook nog wel bij... Wat een gedoe met die grote maatschappijen. Heel veel succes met je gevecht!

Even een berichtje tussendoor...
    Ik heb gisteren in mijn profiel een album aangemaakt met daarin de fototaarten in verschillende thema's voor de verjaardagen van de meiden.
    Als je graag daarvan de plaatjes wil hebben die je kan gebruiken om een fototaart te laten maken, stuur me maar een pb-tje.
    Handig he!

Groetjes,
    Nelly

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als er een like button was had ik je taarten geliked ;)

Maar ik gok dat M dit jaar een prinsesse(N?)taart wil en T zal wel iets met 'plolities en brandweren' willen :D ... hoe bedoel je stereotype?!

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen M vier werd had ze dit plaatje (lekker antroposofisch :D).

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo even snel om een hoekje kijken hier...

Nelly, wat een leuk idee om je taartplaatjes te delen! Ik ga er eens even kijken. Misschien wel iets leuks voor Evi komend voorjaar!

Wat duurt het wachten lang zeg...nog 2 weken en dan weten we of onze kopers de financiering rond hebben. Ondertussen kunnen we dus nog maar weinig echt plannen, data vastzetten, bestellen, aanschaffen enz... Dat wordt echt als een gek alles regelen de week voordat we de sleutel krijgen.
    Wat ook nog zo vervelend is...Jan mag geen dagen van volgend jaar opnemen. Dus heeft hij nu in totaal maar 10 dagen om vrij te nemen om een heel huis te verbouwen.

Hoe is het hier verder?

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat het goed.

M is een heerlijke meid die uren kan tekenen. Huizen, bomen, mensen, vogels, vlinders, regenbogen en natuurlijk zon, (regen)wolken, lucht, gras en bloemen. Ook steeds meer dieren zoals koeien en katten. En vrachtauto's (voor T) :). Op school gaat het erg goed, ze heeft veel vriendjes en heeft het naar haar zin. Soms is ze op eens woorden aan het schrijven (kijkt ze mee van groep 3) zoals ik, pen, maan, man etc. Verder wil ze er niet echt iets mee, ze vindt het leuk om te kunnen, maar hoeft nog niet te leren lezen en schrijven. Ik zou bijna zeggen gelukkig, het is nog zo'n hummie! Vandaag waren we op kraamvisite en ze zit dan zo volleerd en liefdevol met de baby op schoot. Ze zit op ballet en vindt dat ook erg leuk.

T is erg 2 aan het zijn: snel driftig als iets niet lukt of mag, tenzij je het echt goed kunt uitleggen. Kan uren spelen met zn auto's en met de echte pannen (ja van ons), hij bakt pannenkoeken en ook zn auto's staan te garen in de oven. Is een heerlijke klets met veel gevoel voor humor. Heeft het erg naar zn zin op de speelzaal met name met vriendje R die ook gek is op autos. Inmiddels al 3 speelafspraakjes achter de rug. Zn vriendje is al bijna 4 dus die zal hij wel erg gaan missen ...
    T is mn dol op plolities en vandaag stapte hij op een agent af met een heel verhaal: 'ik heb ook plolities thuis' (zn auto's) 'het is een volkswagen' etc. Met een beetje vertalen kwam er zowaar een gesprekje tot stand. T erg trots toen hij een pen kreeg. Daar heeft hij even mee gekrast en vervolgens in en uit elkaar gehaald (hoe bedoel je jongen ;)).

S is ook een heerlijk kind. Na zn moeilijke start is hij zo blij en vrolijk: wat een geluk! Slapen is niet zn hobby (1x uur en 1x half uur gemiddeld), drinken ook niet echt. Inmiddels krijgt hij overdag vaak een flesje ipv borst omdat hij niet de rust heeft om te drinken. Uit de fles kan hij beter in de gaten houden wat er gebeurt. Dan drinkt hij 50-120 max, meestal rond de 70 ml. Uit de borst drinkt hij wel goed voor het slapen en nog een keer of 2-vaak in de avond/nachtg ;). Brood is jummie en yoghurt ook. Fruit en groente gaat maar heel matig: niet of slechts een hapje. Er lijkt wel een stijgende lijn in te zitten.
    Draaiend om zn as op zn buik komt hij een heel eind, soms lijkt hij bijnna te gaan kruipen of tijgeren ... maar nee en dat is frustrerend! Drift! Oeioeioei! Zitten is probleemloos, kan nog net niet vanuit lig gaan zitten, maar als hij bijna ligt vanuit zit dan komt ie gewoon weer in zitstand. Hij heeft nu 4 tanden :)

Met mij ook alles goed. Werk gaat lekker, thuis ook. Ik geniet echt enorm van mn drie kids. Baal wel van de slechte nachten want man wat ben ik moe. Jan ook: hij moet er nog wel eens uit voor T (heel zelden M) en wordt eigenlijk altijd wel wakker van S. Het balen wordt nog iets versterkt door het idee dat als we drie makkelijke slaper hadden gehad, we waarschijnlijk wel voor een vierde zouden gaan ;), tja ... blijft toch een beetje kriebelen hier. Zeker na zo'n kraamvisite en als ik M dan lief zie doen met zo'n baby! ;):) (maar ben erg gelukkig hoor zo!)

Deel Deze Pagina