december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Salapio, heerlijke update van je! Ik hoop voor je dat je nachten snel beter worden!
    Olga, ja, wachten duurt lang he. Bij mn broer en schoonzus is de koop ook inet doorgegaan op financiele gronden. Ze hadden zelf al een huis gekocht onder voorbehoud van verkoop eigen huis (gelukkig) maar wel berezuur dat het dan niet doorgaat. En in die week zijn ze ook nog weer papa en mama geworden, dus lekker heftig allemaal.

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Nelly, hoeistie??

Dit is waar N zich momenteel mee bezig houdt. Hij had het zelf helemaal bedacht. Hij lag ineens op de grond een letter te maken. "Dit is de U" zei hij, "en hij is erg moeilijk" :)

Toen ik vroeg welke hij nog meer kende, deed hij alle letters van zn naam. Die hebben we maar ff vastgelegd :)
    niels letters.jpg

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @sanneke: is L ondertussen weer opgeknapt?
    Wauw, die N met zijn letters, geweldig! Hebben ze op school een keer letters uitgebeeld ofzo? Echt superknap!

@olga: is dat gedoe met KPN/Tele2 opgelost? 'k Hoop dat je niet teveel telefoontjes gemist hebt...
    Heel veel succes met wachten. Is echt een rottijd nu zeg. Mijn duimen draaien overuren voor jullie!

@Salapio: tenx voor je ge-like!
    Wat schattig, T is echt een jochie met zijn pliesie en brandweer!
    En dat plaatje voor M's vierde verjaardag is heerlijk zoet cute!
    Oooh, wat heerlijk om over jullie kids te lezen. Wat een verschillen zeg. Echt genieten! En wat gaan ze hard in hun ontwikkeling! Alleen jammer van de nachten. En toch nog "last" van weggestopte babykriebels...

Hier gaat het wel goed, op ontzettend moeoeoeoeoeoeoeoeoe na... Ik heb inmiddels toch maar mijn positiebroeken uit de kast gehaald, want mijn gewone broeken zaten echt niet lekker. Verder niet extreme kwaaltjes, wat buikpijn/misselijk en last van maagzuur, maar dat mag geen naam hebben. Alleen die vermoeidheid, pffff, daar word ik echt niet goed van.
    Over anderhalve week hebben we weer controle en ik hoop zo dat we dan het hartje mogen horen! Tot nu toe hebben we die alleen op de twee echo's zien knipperen.

Gisteren zijn we trouwens naar de "premiere avant" van Skyfall in Antwerpen geweest. 'k Ben niet echt een Bond-fan, maar 't was toch wel erg leuk. We moesten nog zo'n overnachtingsbon van de Hema besteden, want die verliep in december. Alleen viel de overnachting in het 4-sterrren hotel ontzettend tegen. Wat hebben wij slecht geslapen! En dan werden we 's ochtends ook nog eens doodleuk wakker gemaakt door "bedactiviteiten" van de buren. Goeiemorgen zeg. Nee, een hotelletje voor de lol, doen we dus echt niet meer.
    Voor de film waren we trouwens nog gaan eten in een restaurant met een eigen bierbrouwerij. Echt super-superlekker gegeten!
    Ik baal er alleen goed van dat dat extra uurtje vannacht voor ons dus niet extra slaap heeft betekend. Vanavond lekker vroeg naar bed dus.

Liefs,
    Nelly

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S tijgert! Eerste move vanochtend en vanmiddag maakte hij al het huis van mn schoonzusje onveilig (of beter: hij wees ons op het feit dat het huis van mn schoonzusje nog niet babyproof is) :)

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Go S!!! Knappert!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is trouwens meer buikschuiven dan tijgeren: lijkt meer op een zeehondje ;)

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Meiden, wat een leuke updates van jullie!

Salapio, heerlijk hoe je over je kinderen verteld. Er klinkt zoveel trots en liefde in door.

Sanneke, wat geweldig die lichaamsletters van N.! Senna leert op school wel de gebaren van de individuele letters. Is ook erg leuk om te zien en vooral als hij ze mij aanleert. Neehee mama, je doet het verkeerd, het moet zo....

Nelly, nee we hebben de komende tijd gewoon geen telefoon en internet. Dat moeten we opnieuw aanvragen en duurt minimaal 3 tot 4 weken. We laten dat dus ingaan zodra we verhuisd zijn.

Over de verhuizing weten eind van de week eindelijk meer. Dan is het defenitief duidelijk of we 15 nov de sleutel krijgen en aan de gang kunnen.

Tot later!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Olga!

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Salapio: wat leuk om zo'n klein hummeltje mobiel te zien worden!

@olga: ennnn, heb je goed nieuws over de verhuizing??? 't Wordt kort dag joh!

Wij gaan nu de zolder aanpakken. Manlief heeft de garage opgeruimd, zodat we alle zooi van zolder tijdelijk in de garage op kunnen slaan.
    Als de zolder leeg is, gaan we de vloeren aftapen waar we muren willen hebben. Op papier hebben we een mooie indeling, maar het is wel fijn om het in het "echt" te zien.
    De planning is vier kamers op zolder met misschien een extra toilet. Dat betekent wel dat we ook in ieder geval drie dakramen moeten plaatsen. Annabel en Evelien krijgen op zolder een eigen kamer. Een kamer gebruiken we voor de was en een kamer wordt computerhok/studeerkamer. Op de eerste verdieping verhuist Marjolein naar Annabels en Eveliens kamer, zodat de babykamer weer vrij is.

Verder gaat het hier wel goed. Dinsdag hebben we bij de verloskundige het hartje gehoord. Die week ervoor hadden we het thuis al gehoord met de angelsound die ik na veel wikken en wegen toch gekocht had. Ik vind het nu een rare tijd, omdat ik de kleine nog niet kan voelen. Zo heb ik toch een beetje zekerheid. Al ben ik me er wel bewust van dat ik niet altijd het hartje kan vinden. 'k Ben tenslotte geen expert.

Marjolein had vanaf vorige week zondag pseudo-kroep. Wat was ze zielig. En wij ook, jeetje, die gebroken nachten hakten er flink in! Zeker omdat ik ontzettend last heb van vermoeidheid deze zwangerschap.
    Gelukkig is ze goed opgeknapt. Ze hoest nog wel wat, maar ze heeft er in ieder geval geen last meer van.
    Alleen begint Evelien nu ineens vreselijk te hoesten...
    Als ze allemaal maar beter zijn voor Marjoleins feestje a.s. zaterdag.

Annabel is nu trouwens voor het eerst naar Jong Nederland. Een vriendje uit haar klas had de hele klas uitgenodigd om een keer mee te doen. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. Vroeger heb ik heel wat jaren bij Jong Nederland gezeten.

Vraagje...
    Gebruiken jullie ook nog steeds traphekjes? Ik zit erover te denken om ze eraf te halen. Als Marjolein straks naar een peuterbed gaat en de kleine is geboren, zetten we de hekjes in de deuropeningen van hun slaapkamertjes.

Groetjes,
    Nelly

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Goed nieuws!

Sinds donderdag weten dat een ons huis definitief is verkocht! Er staat nu een mooi 'verkocht' bord in de tuin.
    Komende donderdag krijgen we de sleutel van de nieuwe woning al. Het is echt zo gek joh!
    We zijn nu als een gek vanalles aan het regelen. Pfff wat gaan wij het druk krijgen de komende maand. Als we over moeten zal ons huis nog lang niet af zijn. Misschien is zelfs de keuken nog niet bruikbaar. Maar goed....we zullen zien.

Nelly, hier geen traphekjes meer. We hebben ze er eind juli afgehaald, maar dat had meer verband met de verkoop van onze woning. Evi kan zelf goed de trap op en af. Naar beneden gaat ze nog omgekeerd zeg maar...
    Spannend dat jullie de hele zolder gaan verbouwen. Dat is wel een behoorlijke ruimte dan als er 4 kamers gaan komen. Of moeten er naast dakramen ook echt dakkapellen geplaatst worden?

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oooh, olga, wat fijn dat jullie huis verkocht is! Geniet er maar van!
    Tja, en naast de decemberdrukte nu nog een extra drukke tijd voor jullie. Ik ben zo blij voor jullie!

Hier gaat Marjolein heel eigenwijs met een handje aan de leuning naar boven en naar beneden. Naar beneden is doodeng, want haar beentjes zijn nog zo kort. Meestal loop ik ervoor en houd haar andere handje vast, maar laatst was ze ontsnapt en stapte ze zelf al een paar treden naar beneden.

Onze zolder is ruim 8x8m onder een kap van 45 graden. Dus vier kamers zou makkelijk moeten lukken. Denk ik... We zullen het wel zien als de boel afgetaped is.

Nu gauw gaan fietsen om Annabel op te halen!

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Annabel heeft trouwens vandaag haar eerste rapport meegekregen. Heerlijk om te lezen dat ze het zo goed doet. Er staan geen rare dingen in. Maarre, erg leuk i.c.m. die hormonen. *snif* Haha...
    Volgende week maandag hebben we het 10-minuten gesprek. Toch altijd wel fijn om van de juffen te horen hoe het gaat.

Groetjes,
    Nelly

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, olga, manlief had het in eerste instantie ook over dakkapellen, maar de ruimtes zijn groot genoeg, dat dat die niet nodig zijn.
    Bovenop de kamers komt trouwens nog een ruime bergzolder.
    We weten ook nog niet wat voor muren we willen zetten hout/celbetonblokken/o.i.d.?? Eigenlijk moeten we een "mannetje" hebben die ons daar goed advies in kan geven.
    Eerst maar eens die zolder leeg zien te krijgen, dat we de boel af kunnen tapen.

En nu gauw wat drinken pakken en op de bank voor Greys! Haha...

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed nieuws Olga! Succes met alle drukte :). Wat vindt S ervan?

Nelly, leuke plannen met de zolder! Hier wel traphekjes, maar ze zijn ledig en staan altijd open. Behalve die op zolder (kamer T en M), die gebruiken we om he trapgat af te sluiten als ze daar aan het spelen zijn. Hij is dan dus niet op slot, maar ze kunnen ook niet in hun spel van de trap donderen. T ligt nu nog in een ledikant maar zat vanavond te sippen: hij wilde ook een bed waar hij uit kan. Dus dit weekend gaan we het oude ben van M neerzetten. Dan zullen we het hekje ook niet op slot doen, wel als afsluiter voor de trap. Maar ik denk niet dat onze held alleen naar beneden durft :D (we zullen zien).

S is eindelijk wat meer aan het eten. Fruit vindt hij wel ok en een paar happen neemt hij wel. Brood gaat heel goed (vandaag bijna een hele!). Groenten matig. Wat hij wel heel erg lekker vindt: vleesvervangers ... Stukje 'knakworst' van M ging er helemaal in en daarna miepen om meer! Maar er zit volgens mij best wat zout in, dus maar niet te veel. Echt heel anders dan M en T, die kregen het niet weg. S wel: vegafilet en balletjes vond ie ook al zo lekker. Binnenkort maar eens vis proberen. En haring! Zou leuk zijn als er toch nog ééntje van haring houdt (Jas is er gek op, ik alleen met veel zuur ... je bent een 'Amsterdammer' of je bent het niet ;)).

Oudergesprekje, heb ik donderdag. Ben benieuwd. Maar het gaat volgens mij harstikke goed en de juffen lijken dol op M. Ook niet moeilijk: op school is ze heel erg braaf ;).

Met T ook alles prima. Hij is de hele tijd grapjes aan het maken. En herkent en schrijft de T. Vandaag zei hij ook nog: Het is de T van *naam*, en de T van tuin, en de T van trein, ... :). Verder zijn zn oren continu kwijt en kan hij superstout doen. Echt een pestkop! Nu wordt hij ook wel belaagd van twee kanten: slimme grote zus en een broertje dat steeds hijgend en kwijlend op hem en zijn auto's afkomt :D

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, fijn dat dakkapellen niet perse nodig zijn, want dat gaat toch flink in de centjes lopen denk ik. Fijn dat Annabel een goed rapport had. Hier eind volgende week geloof ik. Jekkie, enge Marjolein alleen van de trap af willen gaan...Evi doet het hier nog keurig op de omgekeerde manier!

Salapio, het is voor Senna allemaal best duidelijk tot nu toe. Hij weet precies waar het nieuwe huis is (bij opa en oma in de straat) en weet ook dat papa, mama, opa, enz...eerst heel veel gaan klussen om het mooi te maken. Ik heb nu ook een kalender voor hem gemaakt waarin alle verjaardagen, sinterklaasfeest en het 1e nachtje nieuwe huis op aangegeven staan. Hij mag ook helpen zijn eiegn spullen in te pakken straks en hij zal best nog eventjes gaan mee klussen met papa en opa.
    Ahh die T is ook een lekker eigenwijsje zo te horen. Hier is Evi net zo. Ze kan zooo stout, maar ook zo ontzettend lief en grappig zijn. Maar ze is vooral heel erg bezig met haar eigen wil en maakt het dan voor mama heel lastig soms. Geduld is een schone zaak toch?

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, supergefeliciteerd dat je huis verkocht is!

Nelly, grote zolder zeg!

Salapio, knappe T, hoe oud issie nu?

hier vandaag bij de intocht geweest. N is er superintensief mee bezig, dat hadden we nog niet meegemaakt met hem.

L heeft een poosje weer moeilijk gedaan met slapen, maar negeren en laten huilen heeft zn vruchten afgeworpen (lijkt het), net als in juni (afkloppen). Hopelijk blijft het zo.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T wordt in feb 3.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hier druk druk druk....

De klus in nieuwe huis is nog groter dan al gedacht!
    Maar de hele beneden verdieping en tuin zijn al leeggehaald (behalve de tegels in tuin) door Jan en zijn vrienden en schoonpa. Lekker dat het nu een bouwplaatst is en niet meer iemand anders zijn huis. Vanaf nu weer langzaam opbouwen!

Sanneke, lastig he die periodes van slecht slapen. Respect voor de ouders met alleen maar gebroken nachten! Hier momenteel ook wel paar keer eruit voor de kinderen i.v.m. mega verkoudheid en oorpijn.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    oh oh....al ruim 10 dagen niemand geweest!

20. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    druk druk druk.. hier,,

4 wkn geleden mijn lieve oma verloren, heeft ontzettend veel los gemaakt in mij en mijn gezin.,., het is een pittige periode en begin nu eindelijk weer een beetje rust te vinden..

met de kids gaat het super :).

verder ja lichamelijk neit zo hier,, heb in sept een spiraal laten zetten maar de eerste week was drama.,, daarna leek het super te gaan en nu al 2 wkn ontzettende buikpijn :(..
    ik kijk het nog even aan tot na het weekend en dan ga ik maar eens langs de huisarts,, want prettig is het niet,. je haalt je de gekste dingen in je hoofd,., zou ik zwanger zijn? het kan,, maar de kans is nihil., en waar komt het dan vandaan.. pff,,

Hoe is het met jullie meiden

Deel Deze Pagina