Hoi, ik leef ook nog!!! 'k Ben de laatste tijd voornamelijk actief met zwangerklets in het meimama-topic. Marjolein is ondertussen 2 jaar geworden. De 17e hadden we haar feestje, maar de helft van het bezoek kon niet en kwam de 18e. Wel jammer, maar zo konden we ook een keer lekker bijkletsen. Marjolein is flink verwend en vond het allemaal superleuk. Op het KDV heeft ze gisteren getrakteerd en vanaf a.s. dinsdag gaat ze voortaan naar de peutergroep van Evelien. 'k Ben benieuwd hoelang dat goed gaat, hihi... Woensdag ben ik met haar naar het CB geweest en ze weegt gewoon 14,2 kilo bij een lengte van 87,7 cm! De arts stond er wel verbaasd van, want dat zie je aan haar niet af. Advies gekregen om toch op te letten met eten/tussendoortjes, maar dat deed ik al. Ze eet net zo als haar oudere zussen op die leeftijd. Ze lust alles, behalve worteltjes en zo extreem veel eet ze niet. Tja... Over 3/4 maanden moeten we terugkomen i.v.m. haar gewicht. 't Zal wel. Verder ben ik volop bezig met Annabels verjaardag. De uitnodigingen zijn eindelijk de deur uit. Ze weigerde telkens om haar naam op het kaartje te schrijven. *zucht* En ik mag aan de slag voor een "chocolade dino taart met een grote vijf en een kersje erop". Tja, mama is creatief, maar 'k ben bang dat dit niet helemaal gaat lukken, meis! *lol* Oh, iemand trouwens tips/ideeen voor een kinderfeestje? Ik heb geen idee hoe ik de 12e acht kids (4 jongens/4 meisjes) moet vermaken... Ik ga in ieder geval voor pannenkoeken/poffertjes met een door hen zelfgemaakte groentespies als avondeten. Kunnen ze lekker mee knoeien. Qua zwangerschap gaat het redelijk. Ik ben nog steeds ontzettend moe en zit ondertussen in de ziektewet. Dat geeft wel een stuk rust, maar toch... Volgende week donderdag mag ik weer op controle bij de vlos en de 18e hebben we de 20-weken echo. Daar kijk ik op een of andere manier toch best tegenop. Geen idee waarom, puur gevoel. De zolder begint stukje bij beetje steeds leger te raken. Dat doen we in de avonduren, voor zover ik niet loop te kwakkelen, een van de kids zich ellendig hoest of manlief moet sporten. Gaat wel goedkomen... @Salapio: hoe ging het met T in zijn nieuwe grote bed? Wat knap dat hij al letters herkent! Kleine wijsneus. Haha, toch ook wel goed dat hij van zich afbijt naar zijn grote zus en kleine broer. Super dat S beter aan het eten is. Haha, "vleesjes" pikken van zijn broer/zus. Hoe ging het oudergesprekje van M? @olga: super dat Senna zo bewust met de verhuizing omgaat. Straks een nieuwe kamer, dat gaat goedkomen! Kalender werkt fijn he. Dan kunnen ze zelf zien waar ze aan toe zijn. Oeps, ik herinner me dat ik de decemberbladzijde nog niet gemaakt heb. *notitie* Heerlijk dat Evi een eigen willetje heeft, maar tja... Hoe gaat het met het huis? Superdrukke periode nu natuurlijk. Echt fijn dat jullie zoveel hulp hebben! En hoe gaat het met het gehoest en oorpijn bij de kids? @sanneke: hier is Annabel ook erg intensief bezig met Sinterklaas, ze vindt het superspannend. Van school uit volgen ze het Sinterklaasjournaal, dus we kunnen er ook niet omheen. Laatst wilde ze haar schoen niet zetten, want dan zou verliefde piet die meenemen! Even uitgelegd, dat het om vrouwenschoenen ging en niet kinderschoenen. *lol* Ons gupje... Super dat L weer goed gaat slapen! @Lindy: ik had het al op fb gelezen van je oma. Gecondoleerd ook via deze weg. Hoe gaat het nu met Demy, heeft ze het al meer een plekje gegeven? Wat een verdriet zeg. Balen dat je lichamelijk weer in een dip zit. Heel veel beterschap. Zwanger lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Misschien dat het een allergische reactie is op je spiraaltje? Schijnt vaker voor te komen met koperen spiraaltjes. Groetjes!
Ik kom ook weer eens even spieken. Wat een leuk idee die groente spiesjes tijdens een partijtje. Hier de 8e 6 princessen over de vloer. We gaan na de taart en cadeau's sieraden kistjes (hartjes vorm) beschilderen en versieren, schminken, knakworstjes op brood eten en dan gaan ze naar huis. Voor in het kistje krijgen ze een kitsche princessen ketting mee , een mini princessen douchegel en een mini zakje snoep. Ik heb gevraagd of ze hun mooiste princessenjurk aan willen doen, het kroontje mogen ze thuis laten, die heb ik bij de action gekocht voor ze. Ben benieuwd, haar eerste feestje.. Overigens als er ook jongens zouden komen hadden we kerstboomhangers gemaakt (met kralen).
Olga, hoe is het nu in je huis? Nelly, alweer bijna op de helft dus! Is M qua lijn ineens heel erg omhoog gegaan? Hier nog aan het nadenken over het feestje, maar we hebben nog bijna een maand. Bij de bieb heb je vast leuke boeken emt ideetjes, ik heb er al een meegenomen om es te kijken. Maandag gesprekje met de juf over wel of niet door naar groep 2. Van mij hoeft het niet. Zie hem in augustus nog niet in groep 3 zitten qua stilzitten en werkhouding.
Feestje, wel mee bezig, maar S alarm (dankzij alarm) dus komt zo. Maar 8 kindjes ?! Sjemig. Past niet in huis S wilde net perse een auto van de garage van T (waar hij natuurlijk niet mee mag spelen), dus hij trekt zich 'maar gewoon even' op tot staan ... Ik stond wel even te kijken. S niet. Die stond heel blij een poging te doen het autootje van T kapot te rammen. En M leest! Niet hele zinnen hoor, maar losse simpele woordjes gaan zo goed als probleemloos: kat, vis, vos, boom, vaas etc.
Partijtje: - uitnodigingen samen knutselen: toverstaf - spel met verstopte appels van sneeuwwitje (genummerd), rode = 1e cadeau, nr 2 = 2e etc. - cakejes versieren en opeten - sprookjes voorlezen - kroontjes knutselen en opzetten - schminck, glittergel (tijdens knutselen misschien - kan natuurlijk maar 1 tegelijk) - als het mooi weer is iets buiten (de prins redden bijvoorbeeld, mag Jan verkleed als prins buiten staan, eventueel met T ) - bij rotweer iets binnen, misschien ook prins redden, misschien gewoon spelen, misschien een spannend verhaal samen (omstebeurt) verzinnen, een dansvoorstelling geven, dansen en zingen met K3 Zoiets. Afhankelijk van hoe het gaat, welke kindjes er zijn etc. Ik gok dat er misschien 1 of geen jongens worden uitgenodigd, we willen de limiet houden op 5-6 kindjes.
En avondeten?! Hier is het feestje van 14-16u/.30. Dus ze mogen thuis eten (zowel lunch als avond ). We doen het ook de woensdag voor haar verjaardag, dat scheelt natuurlijk ook. Geen zakje, maar een mooi doosje met een prinsessenring erin. Kroontjes mogen ze ook meenemen uiteraard. Misschien een snoepketting oid. Maar daar ben ik nog niet uit. Sowieso niet hoor. Wat doen jullie met uitdelen op school? Hier een nietsnoepbeleid dat in de praktijk nauwelijks tot uiting komt. Ik ben er wel op tegen (snoep en chips uitdelen, vooral ook de hoeveelheden en frequentie) en vind dus dat wij daar niet in mee moeten gaan. Ik denk er nu over om samen met M kaarsenhoudertjes te kleien (ik denk dat dat mijn taak wordt ) en te beschilderen + versieren met glitters. En dat dan uit te delen. Is ten slotte ook bijna kerst. Vinden 2e/3egroepers dat leuk? M zou het prachtig vinden, maar ja, die is ook wel van dattum . Anders misschien iets met gedroogd fruit, maar tot nu toe vonden alle vriendjes van M dat smerig muv haar 'antroposofische' vriendin
@ salapio ook een lekker crea bea feestje Roos trakteerd een geknutseld uitlje met daarin een doosje smarties en een jojo. Op de trakteer mand hebben we leuke lekkers geplaks met H oe oe oe ra! Ziet er vrolijk en gezellig uit.Dit gaat mee naar huis. Op school voor in de klas neemt ze slagroom soesjes mee om uit te delen. Waxinelichtjes houder klinkt leuk! Roos had 2 jaar terug appels uit gedeelt met daarop geprikt een kerstboom (kerstman) hanger van vilt. Deed het erg leuk en lekker snel klaar
Hai, Hier moe en druk met alles tegelijk! Sinterklaas, verjaardag/traktatie bedenken, klussen, inpakken, materiaal aanschaffen en alle andere dingen rondom verhuizen. Best een beetje veel, maar ik maak me zo min mogelijk druk. Sommige dingen komen gewoon niet af en met berhuisberichten doorgeven zijn we sowieso te laat. Mede dankzij het ontbreken van telefoon en internet, joehoe wat fijn.... Nu is Jan aan het klussen, de babyfoon staat bij mijn buren en ik ben weer bij mijn ouders om keukenapparatuur te zoeken te internet... Verder moeten we over anderhalve week al over en hebben we nog een heel kaal huis! Zie wel leuke ideetjes voor trakteren voorbijkomen.
Gefeliciteerd voor alle jarige kindjes!! (en wie jarig is geweest en nog jarig wordt, ben het overzicht een beetje kwijt!) 5 jaar geleden waren we heel wat drukker aan het kletsen.
Hoi meiden, Hier weer een hoop ideetjes voor Annabels eerste kinderfeestje. 'k Heb een beetje een draaiboek gemaakt van spelletjes die de kids kunnen doen. We beginnen met drinken en een koek, dan mag Annabel kadootjes gaan zoeken die haar gasten verstopt hebben. Stoelendans, plakje cake versieren, dobbelen voor kadootjes uit de grabbelton, blikgooien, eierlopen, fruitprikkers maken, koek/snoep happen en fotolijstje versieren heb ik ook op de lijst staan. Als ze te druk zijn, mogen ze ook in de speeltuin vlakbij uitrazen. I.p.v. poffertjes (duurt me toch te lang) krijgen ze aan het einde van de dag broodjes knakworst. Schaaltjes met groenteknabbels voor wie wil. Na het ijsje krijgen ze een zakje mee naar huis met een potlood/gum/notitieblokje, klein h.aribo-zakje snoep en natuurlijk het geknutselde fotolijstje met foto van de groep. Annabel kijkt er erg naar uit, ze kan niet wachten tot het woensdag is. Ikke stiekem ook. Ze mag woensdag ook op school trakteren. Morgenmiddag gaan we cijfer-5-koekjes bakken en versieren. Misschien een doosje krentjes erbij en klaar. Haar taart voor het feest van zondag zit al helemaal in de planning. Ik heb van die silconen taartvormen van de I.kea, daar kan ik een stapeltaart van maken. Van p.laymobil heb ik dino's besteld, dus ik hoef niet meer verder te zoeken naar dino-uitsteekvormpjes. Simpel 5-kaarsje erop, decoreren met chocoladeglazuur en van die nepkersjes erop. Klaar is de chocolade-dino-taart-met-kersjes-en-een-vijf-erop. Tja, ze mocht kiezen... Qua zwangerschap zit ik bijna op de helft. Wat gaat het weer snel. Sinds een paar weken kan ik de kleine ook al voelen. Volgende week dinsdag hebben we de 20-weken echo, toch weer spannend... Manlief wil graag het geslacht weten, ik weet het nog niet. Misschien toch wel. Pfff... Ik zit nu ongeveer een maand in de ziektewet, omdat ik nog steeds zo ontzettend moe ben. Ik werk zoveel ik kan, maar tot nu toe komt dat neer op ongeveer 2 ochtenden per week (i.p.v. 4 hele dagen). Hopelijk gaat dat gauw over, want ik ben het helemaal beu. @augustus: kerstboomhangers is een leuke! Ga ik zeker onthouden voor volgende feestjes. @sanneke: Marjolein is qua lijn niet echt extreem gestegen. Ze zat sowieso altijd al ruim boven de lijn, maar deze keer is ze qua lengte minder hard gestegen. Dus nu valt het schijnbaar op. Aan haar zie je het niet af. 't Is gewoon een stevig meiske, maar absoluut niet vet. Onze kleine directeur, helemaal in haar ik-ben-twee-en-zet-nee-fase zit. Dat eigen willetje, geweldig! Hoe ging het gesprekje met de juf over N wel of niet door laten stromen naar groep 2? @Salapio: ik ben ook erg benieuwd hoe we 8 kids bezig gaan houden. Annabel begon er vandaag over dat ze nog een kindje wilde uitnodigen... Heel sneu, maar nee dus. Ik vond het wel erg moeilijk om dit te "verbieden". Heerlijk dat M al aan het lezen is. Annabel doet dat ook. Mam, daar staat school he? Of als ik aan het voorlezen ben en een woord komt vaker voor, weet ze dat feilloos aan te wijzen en te benoemen. Wat gaat het hard he... Wauw, S staat al!!! Zometeen loopt hij al met zijn eerste verjaardag! Owww, wat leuk, zo'n prinsessenfeestje, maar helaas niet aan onze meiden besteed... Ik ben ook niet zo van de snoeptraktaties, dus houden we het bij een redelijk verantwoord koekje en misschien een doosje krentjes. Misschien kan je iets creatiefs doen met mandarijntjes en krentjes? Of fruitspiesjes? @olga: poeh, meid, zo druk in de al zo drukke decembermaand. Hele dikke knuf! Petje af! Hoe gaat het nu met het huis? Hebben jullie het nog kunnen redden binnen die anderhalve week? Oja, natuurlijk alle kindjes (en fam.) gefeliciteerd met de vijfde verjaardag! Wat vliegt de tijd... Groetjes, Nelly
Ik kom ff zwaaaieeen.. knuffiejj meiden,, en de jaarige jobjes gefeliciteeerd mijn kleine uk wordt over ruim een week al weer 3 jaar.. en Demy wordt al weer bijna 5 jaar,, gaat hard,,
Dee, he wat vervelend. Mag je hart luchten via PB als je daar behoefte aan hebt! Pfffff ... ik krijg wat van die voorbereidingen voor het partijtje . Bijna klaar! En dan nog wat bedenken voor het kerstdiner van donderdag (ik denk dat ik voor de pastasalade met komkommer, paprika, mais, kleine blokjes kaas ga, dat lust M tenminste en vrijwel al het andere wat op de lijst staat niet - merendeel ook vlees en verder vega pizza en quiche wat ze wel aardig vindt voor 1 hapje ... prinses op de erwt)
@Lindy: zwaaaaai! Hoe gaat het nu met je? Gaat inderdaad snel he, met die kleintjes. Voor ik het vergeet, alvast gefeliciteerd met de derde verjaardag van je grote kleine manneke! En natuurlijk ook voor je grote meid haar vijfde verjaardag. @DaphneenEstelle: hoooooi! Leuk weer wat van je te lezen in dit topic! Ik ben niet superactief op facebook... Balen dat je nu thuis zit. Dikke knuf! En als je er behoefte aan hebt, stuur maar een pb! Oooh, heerlijk he, om je kind zo te zien genieten van een verjaardagsfeestje. En erg herkenbaar, dat ze echt toe zijn aan vakantie. @Salapio: is het nog allemaal gelukt met de feestvoorbereidingen? Had M vandaag haar feestje? Hihi, jij ook al aan de slag voor een kinderkerstdiner op school... Hier gaat eigenlijk allemaal wel goed. Annabel heeft een superleuke verjaardag gehad. Ze wilde graag een chocolade-dino-taart-met-vijf-en-een-kersje-erop. Annabel vond hem helemaal geweldig. Ik vond hem er niet erg spectaculair uitzien, maar jeetje, wat was hij lekker!!! *trots* Ze is ook ontzettend verwend met playmobil en "meidenlego". Daar is ze echt verslaafd aan. Annabel is trouwens ook ontzettend toe aan vakantie. Ze hoeft nog gelukkig maar twee dagen naar school en dan kan ze twee weken bijtanken. Gisterenochtend begon ze in bed ook ineens te piepen dat ze niet naar school wilde. Gelukkig kijkt ze erg uit naar donderdagavond, dan heeft de hele school een kerstdiner, waarvoor ouders voor hapjes zorgen. Ik ga stoofpeertjes maken (nog nooit gedaan) en wat groentesnacks. Dat wordt nog ruzie, want Annabel wil graag dat ik kerstkoekjes bak. Met ons buikbewonertje gaat alles super! Vanochtend hebben we de 20-weken echo gehad. Spannend, maar alles was goed. Enne... We krijgen een zoon! *paniek* Hoe werkt dat nu? We zijn alleen meiden gewend!!! *lol* Annabels reactie: "yesss, ik had gelijk" Met Evelien gaat het ook goed. Ze is erg toe aan school, maar doet gelukkig nog niet zo moeilijk met naar het KDV gaan als Annabel destijds. Ze heeft het nog wel naar haar zin. Ze heeft nu ook wat afleiding, nu Marjolein in dezelfde groep zit. Zo schattig, die twee samen. Daar kunnen ze heerlijk samen spelen, maar thuis... Water en vuur! *lol* Marjolein gaat superhard. Ze praat ontzettend veel en is zo wijs! Ze is ook bezig met zindelijkheidstraining. Tijdens het verschonen vragen we of ze op het potje wil en dat doet ze goed, meestal ook een plas. Afgelopen maandag stond ze aan mijn arm te trekken "mama, pasj, mama, potjieh". Tot mijn verbazing deed ze ook nog een flinke plas in het potje en had ze een vrijwel droge pamper. Dus nieuwe doelstelling: Marjolein zindelijk en Annabel zonder zijwieltjes voordat broertje-lief geboren wordt! Hihi... Groetjes, Nelly
Oja, Annabels taart had ik gevuld met twee lagen per "verdieping". De onderste had een laag banketbakkersroom en een laag slagroom-kersenvlaaivulling, de bovenste slagroom-kersenjam-slagroom i.p.v. kersenvlaaivulling. dus geen kersje erop, maar lekker erin. @olga: hoe gaat het met jullie nieuwe huisje? .
@sanneke: tenx! Zijn jullie ook druk met kerstvoorbereidingen voor school? Hier staat een pan met stoofpeertjes op voor het kinderkerstdiner morgenavond. Als ze smaken zoals het hier nu ruikt... *kwijl* Heeeeeeeeeerlijk! Normaal geef ik niet zoveel om wijn, maar nu heb ik me er toch zin in... Vandaag had de hele school een kerstknutselochtend. Zo leuk om die trotse gezichtjes uit school te zien komen! Annabel had een kerstboom op papier geborduurd en erg netjes volgeplakt met sterretjes/kerstballen/stickerzooi. Zag er erg mooi uit. Groetjes, Nelly
nelly, kleuters hadden vandaag kerstviering, bovenbouw morgen. En bij ons wordt gevierd dat Jezus is geboren Dat is ons feest! Dus geen diners oid. N was een engel in een liedje. heb even gegluurd, was wel aan het werk, maar werk op dezelfde school dus das dan weer leuk!
Hallo dames, Zo de verhuizing zit erop. Sinds dit weekend wonen we in het nieuwe huis. Het is nog maar half af en Jan blijft iedere avond druk klussen. Het heeft er bij mij behoorlijk in gehakt allemaal. Het is zo veel tegelijk geweest de afgelopen 2 maanden. Maar ik heb sinds 2 dagen wel eindelijk weer internet en telefoon! Het is heerlijk ruim en licht hier, maar het is natuurlijk nog helemaal niet vertrouwd. Het voelt bekend aan door de oude meubels, maar ik ben heel mijn ritme en loopje kwijt in de dagelijkse dingen. Moet overal zo over nadenken en overal ligt nog gereedschap en staan dozen. Ik probeer zo veel mogelijk weg te werken, maar momenteel ben ik gewoon even op. De kinderen moeten ook wennen en kunnen hun draai nog niet zo goed vinden. En ik kan weinig van ze hebben. Met de kerstdagen hebben we geen verplichtingen dus kunnen we rustig aan doen. Behalve Jan want die klust gewoon door. Senna heeft wel een leuk feestje gehad tussen de dozen in het oude huis trouwens! En komend weekend ben ik zelf nog jarig...pfff Senna heeft vandaag 2 keer een uitvoering van de kerstmusical op school. Iedere klas doet een optreden en zij zijn de kaarsjes met het bijbehorende liedje. Vanavond eten ze ook met elkaar in de klas. Nelly, wat leuk een zoon op komst! Het is echt zo anders...fijn dat de echo er goed uitzag! En wat heb je een leuk, druk programma voor het feestje van Annabel! Dee, vervelend dat het niet zo lekker met je gaat. Met je meiden wel alles oke? Verder natuurlijk de felicitaties voor alle jarige jobjes!
@Nelly: wat gaaf, een gezond jongetje! Kan me je lichte paniek best voorstellen, haha. Ben nu al erg benieuwd naar de naam @Olga: fijn dat de verhuizing erop zit. Dat de afgelopen tijd erin heeft gehakt kan ik goed begrijpen. En voorlopig nog in een half af huis. Hopelijk schiet het klussen snel op. Succes in ieder geval! @DeE: lees nog altijd je trotse en vrolijke updates op FB. Naar dat het nu even niet zo lekker gaat en de depressie blijft opspelen. Knuffel! @All: gefeliciteerd met de jarige kids! Hier gaat alles z'n gangetje. S loopt erg voor, vnl qua taalontwikkeling. Ze heeft geen aansluiting meer bij de kinderen op het KDV en wil er eigenlijk niet meer naar toe. Het advies van KDV en CB ligt er om haar met 3,5 jaar al te laten starten op school. Ik weet het niet hoor. Vind het best een moeilijke beslissing. Een leuke babbel is één ding, maar ik heb mijn vraagstekens of ze ook op andere vlakken er al wel aan toe is. Het KDV deelt die zorg niet. En ik zie ook wel dat ze nu niet happy is. Ze brengt toch vier dagen per week door op het KDV. Begin volgend jaar heb ik een gesprek op de basisschool. H gaat ook lekker. Heeft het erg naar haar zin op school en ze wordt steeds liever en attenter in haar gedrag, Een heerlijk kind. Zelf ben ik hard aan vakantie toe, haha. Nog 1 dagje werken....