december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beate, ik denk dat jij dat als moeder het beste kunt beoordelen. M zou dat sociaal echt niet trekken met 3,5, maar T juist wel.

Nelly, woeheoeoooe een gezonde zoon! Leuk!

Feestje was een enorm succes. Wel kapot nu. Morgen nog een dagje werken en dan ... 2 weken vakantie ... :D

2. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Hallo allemaal, hier ben ik ook weer eens. Ik lees altijd keurig mee, maar heb vaak geen tijd om te reageren.

hier gaat alles z'n gangetje. Inmiddels alweer 35 weken zwanger van ons 4e wondertje. Alles gaat goed met de zwangerschap al is het nu wel erg zwaar. Vooral met al 3 kindjes die rondlopen.

Lynn is afgelopen zondag 5 geworden. Ze heeft een erg leuke verjaardag gehad. Lynn heeft dit jaar nog geen verjaardagsfeestje. ik zie het nu niet echt zitten en het hoeft van haar ook niet zo heel erg.
    Lynn doet het verder erg goed. Het is nog steeds een pittige tante waar we ons handen aan vol hebben, maar ik merk wel dat ze steeds wat makkelijker wordt. Ze wordt nu echt groot.

Semm is een erg gevoelig mannetje. Hij kan soms erg onzeker zijn in bepaalde situaties. Het zindelijk worden is een lastig onderwerp bij hem. Hij plast wel op de toilet, maar poepen durft hij echt niet..... Ik heb al van alles geprobeerd, maar er zit echt geen vooruit gang in. Hebben jullie nog tips?

Tess is ons zorgen kindje. Ze is dit jaar al 2 keer geopereerd aan buisjes (februari en oktober). Helaas blijft ze erg vaak ziek met oorontsteking en doordat haar oor open is door de buisjes natuurlijk komt het buisje er steeds ook uit door de ontsteking. Ze is nu alweer 1 buisje kwijt..... Schiet niet echt op dus. 10 januari gaan ze nu haar neusamandelen knippen in de hoop dat dat een beetje helpt. ik ben benieuwd.
    Daarnaast is ze voor ons doen ook een lekker klein hummeltje. Ze past nog in maatje 80. Ze is wel een stevige en weegt al 12 kilo. Semm is al 1.08 en weegt nog maar 13 kilo hi hi.
    Tess heeft ook een buikhernia (onder ontwikkelde buikspieren kan je vergelijken met zwangere vrouwen waarvan de rechte buikspieren opzij gaan staan door de dikkebuik). Hier heeft ze verder geen last van, maar ze loopt nog erg wankel. ze valt erg veel doordat ze zo onstabiel is. Ze gebruikt haar buikspieren dus niet. Als ze ook omhoog komt uit ligstand dan zie je een flinke bult op haar buik. Dat zijn haar darmen die omhoog komen. Erg raar gezicht.... gelukkig is het niets ernstigs en moet het vanzelf beter gaan en opereren doen ze toch niet op jonge leeftijd. We wachten dus wel af.
    Het is verder een heel makkelijk en tevreden meisje met ook de nodige pit!!!

Nou dames ik zal proberen weer wat vaker wat van me te laten zien.
    Ik wens jullie alvast fijne feestdagen toe en een heel goed en gezond 2013!

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Vandaag de laatste schooldag voor Annabel. Heerlijk twee weken vakantie!
    Volgens mij was het kerstdiner vanavond wel geslaagd. Ze heeft niet veel verteld, maar ik zal haar morgen eens "uithoren". De groentetjes waren bijna allemaal op gegaan en de helft van de (veel te veel gemaakte) stoofpeertjes ging weer mee naar huis. JUMMIE!!!

Morgen moet ik nog een dagje werken en dan lekker twee weken vakantie! Heb er zin in!
    Naja, als ik bedenk wat we nog allemaal in die twee weken willen doen/afspreken...

@sanneke: Annabel zit ook op een katholieke school, maar vertelt er bar weinig over. Uit het maandblaadje van school (wat erg laat was deze keer) begreep ik dat ze zich wel degelijk met het echte kerstverhaal bezighouden. Ze hebben zelfs een adventsproject. Annabel heeft niets verteld, maar ze hebben het project vandaag afgesloten met een gezamenlijke kerstviering.

@olga: heel begrijpelijk dat ieder nog zijn plekje/ritme moet vinden in jullie nieuwe huis. Hele dikke knuf voor jullie geweldige prestatie in deze superdrukke tijd tot nu toe!
    Hopelijk kan je wel tijd voor jezelf nemen en lekker bijtanken.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

@Beate: wauw, dat S zo hard gaat! Heerlijk om te zien, maar ook erg moeilijk voor mama. Ik herken het heel erg met Annabel destijds. Ze vroegen op het KDV op een gegeven moment ook naar welke school ze zou gaan, zodat ze daar wat werkjes konden halen, want ze had gewoon meer uitdaging nodig. Liep kindjes te klieren, omdat ze zich verveelde. Gelukkig kon Annabel haar tijd uitzitten met spelletjes/werkjes van de BSO (5+).
    Ik geloof dat kinderen pas met 3 jaar en 10 maanden op zijn vroegst naar school mogen en dan maximaal vijf hele dagen. Super dat H het ook zo goed naar haar zin heeft op school. Ik merk in Annabel ook steeds meer het "moederen".
    Veel plezier je laatste dagje werk! Twee weken vakantie?

@Salapio: haha, ook een kinderfeestje achter de rug. Wat een energie kunnen die kindjes af en toe vreten he!
    Morgen ook lekker je laatste dag werken. Heerlijk!

@all: willen jullie trouwens allemaal niet zo zeggen dat een jongen "zo anders dan een meisje" is! Hihi... 'k Krijg er gewoon de kriebels van! *stukje ontkenningsfase*

Groetjes!

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Sam28: 't begint lekker op te schieten he... Heb je nu verlof?
    Nog gefeliciteerd met Lynn's vijfde verjaardag.
    Bij Evelien heeft het ook enorm lang geduurd voor ze op de wc poepte. Plassen ging prima, maar poepen... Echt niet! Tot papa het op een gegeven moment zo beu was dat hij haar "dwong" om op de wc te poepen. Daarna hebben we haar telkens beloond d.m.v. een stickerkaart. Toen die vol was, kreeg ze een mooie knuffel.
    Maar dat had natuurlijk ook heel anders uit kunnen pakken...
    Balen dat Tess zo kwakkelt met haar gezondheid. Ik hoop echt dat ze baat heeft bij die operatie in januari.
    Raar van die buikhernia. Annabel heeft dat als babietje ook gehad, geloof ik. Maar dat was maar een paar maanden.
    Wel fijn dat ze ondanks alles gewoon heerlijk zichzelf is.
    En voor jullie buikbewonertje. De laatste loodjes! Weten jullie trouwens wat het wordt?

5. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ja Nelly we weten wat het wordt..... Een jongen!!! Super leuk 2 meiden en 2 jongens!

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    op een site van de overheid lees ik dit:
    Kennismakingsperiode basisschool

Als uw kind 3 jaar en 10 maanden is, mag het al een paar dagen op de basisschool komen wennen. Dat mag maximaal 5 dagen. Scholen kunnen deze 5 dagen verdelen in 10 halve dagen. Ze mogen de kennismakingsperiode ook korter laten duren. Basisscholen zijn niet verplicht een kennismakingsperiode aan te bieden.

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Daar pakten we met Annabel toen dus mis op, omdat de school decemberkindjes pas in januari laat instromen. Ze hebben dan wel een kennismakingsochtend (ook voor de januarikindjes) en starten ze direct na de vakantie in januari. Ik wist trouwens ook niet van die regeling af. Maar goed, het is allemaal goed gegaan.
    Evelien mag straks wel gewoon vijf woensdagen komen wennen. Tja, dan is het even kijken in hoeverre ons vierde ukkie roet in het eten gooit. *lol*

@Sam28: ooooh, wat leuk! Twee van ieder geslacht! Ik ben jaloers! Hihi...
    Dan hebben ze altijd een vriendje of vriendinnetje. Tja, of juist niet...

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even zwetsen hoor...

Hier een fotootje van de groente"kerstboom" die ik voor vanavond had gemaakt voor Annabels kerstdiner:

groentekerstboom

Lekker simpel, komkommerschijfjes in de vorm van sterretjes als groen van de boom, parijse worteltjes en snoeptomaatjes als kerstballetjes en gele paprika voor slingertjes en een ster.
    Fotootje van de stoofpeertjes heb ik niet, want die had ik gewoon in een plasticen bak gedaan en op school pas omgekieperd in een kleine slaschaal.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    leuk hoor nelly!!! (en je mag best ff pronken hoor ;)

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, wel een heftige periode gehad dus! nu ff lekker tot rust komen. Zet em op!

sam, nog ff wachten op de baby dus. sterkte met de laatste loodjes. Leuk een jochie!
    En L is ook maar een ukkie, die is van juni 2010 en heeft ook nog steeds kleren maat 80 aan, al ligt er inmiddels meer 86 in de kast. Gewicht is 11,5 kg

11. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Sanneke dan is L echt een kleintje hi hi.
    Maar omdat mijn man en ik en Lynn en Semm juist erg groot zijn valt het zo op. Lynn zit al in maat 128.....

Vandaag een rustig dagje. De kindjes gaan naar het kdv dus ik heb een dagje voor mezelf. Om half 11 komt er een collega op de koffie en verder wat boodschappen doen en ik kruip vanmiddag nog even terug mijn bed in. Nu kan het!!

Lynn zit nu al op haar kamertje met playmobil te spelen wat ze van haar verjaardag heeft gehad (de paardenranch), Semm ligt heerlijk tegen me aan op de bank en Tess slaapt nog heerlijk. Lynn is al vrij dus ik heb geen haast. Lekker relaxt dus.

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Oh, het kan dus niet eens, eerder naar de basisschool! Haha, nou, lekker advies dan weer van het CB. Verbaast me eigenlijk ook niet echt; kreeg laatste keer weer een enorme preek over vrouwenbesnijdenis. Ben echt boos geworden! Ze hebben nu (eindelijk!) een aantekening gemaakt in het dossier dat ze met niet meer betuttelend zullen toespreken.
    Maar goed, als eerder naar de basisschool geen optie is, kan wellicht wel contact worden gelegd tussen school en KDV zoals bij Annabel. Goede tip!

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    grrrr... CBs...

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sjongejonge Beate, vrouwenbesnijdenis ... volgens mij heb je inmiddels wel genoeg bijzondere verhalen om een boek mee vol te schrijven ;)

Sam, wat betreft het poepen. Heeft hij pijn bij het poepen? Is de ontlasting hard of stevig? Vraagt hij wel om een luier voor het poepen of doet hij het in zn broek? In het eerste geval is hij namelijk wel zindelijk ;). Ik zou het even een maand helemaal laten en dan opnieuw proberen.

15. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Salapio volgens mij doet het geen pijn bij hem. Het is bij hem nooit hard. Hij poept soms zelfs 3x op een dag. Hij zegt nooit iets als hij moet poepen. Meestal trekt hij zich een beetje terug en als ik het dan merk vraag ik aan hem of hij mee naar de toilet of potje gaat, maar dit wil hij gewoon echt niet..... Zelfs niet voor een cadeautje of centjes. Bij het plassen wil hij dat wel!

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Sam, N wilde ook nooit op het potje maar kon best zn plas ophouden en op pot/ wc doen. Pas bij 3 jaar en 4 maanden was hij zelf zover

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M ging pas met ruim 3,5 op de po poepen, iets daarna op de wc. Maar zij had wel veel pijn bij het poepen. Ik denk ook omdat ze te lang wachtte. Je zoontje is net drie en je geeft zelf al aan dat het een angstig mannetje. Misschien vindt hij het eng? Ik zou vooral heel goed naar je kind kijken en proberen van daaruit een 'techniek' of manier te ontwikkelen hoe je hiermee om moet gaan. Zeker nu er bijna een baby op komst is zou ik het zelf laten gaan tot in de lente als alles weer een beetje genormaliseerd is. Maar goed, dat is zonder je zoontje te kennen en meer gebaseerd op mijn kinderen ;)

18. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Joehoeee... Kennen jullie mij nog??

Ik kwam even spieken omdat ik las dat er iets met Jufffie aan de hand is?? Maar kon zo gauw niet iets vinden. Wie kan me bijpraten??

Met ons gaat alles goed. Sam inmiddels 5 en vol in ontwikkeling. Het popi jongetje in de klas en nu al zo goed als zeker van een plekje in groep 3. Hij gaat zo enorm hard... Ben supertrots op mijn kereltje.

Roan is een lekker mannetje. Bijt flink van zich af maar loopt ook ver vooruit op dingen. 1 ding is zeker. Ik heb mijn handen vol aan die 2 kereltjes.

Met mij iets minder goed... Beetje tegen een burn out aan het aanhikken dus na de feestdagen meer tijd voor mezelf. Ik zal er niet te veel op doorgaan maar alles komt goed!!! Fijne feestdagen alvast voor jullie allemaal!!!

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Britteke: hoooooooooooi! Tuurlijk kennen we je nog!
    Super dat je boys het zo goed doen!
    Knuffie voor jezelf. Tja, probeer rustig aan te doen... Makkelijker gezegd dan gedaan...
    Volgens een berichtje op facebook zal Essebes ons op de hoogte houden. Hier op het forum heeft Jufffie niets gemeld, dus er valt niet veel bij te praten... Ik ben ook erg benieuwd.

Verder, iedereen een fijne kerst gewenst!!!

Liefs,
    Nelly

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Iedereen gezellige dagen gehad?

Hier vooral rustig aan gedaan. Spelletjes, filmpje kijken, gourmetten enz...
    De kinderen zijn giga druk. Evi wil werkelijk alles zelf doen en doet haar grote broer in alles na. Maakt zelfs dezelfde opmerkingen en geluiden als Senna.
    Zelf voel ik me nog niet helemaal mezelf zeg maar...Ben even niet niet helemaal in balans en baal daar enorm van. Moet morgen weer werken en heb weinig zin.
    Met oud en nieuw zijn we zoals ieder jaar met veel vrienden en kindjes bij elkaar bij iemand thuis. Verderop bij ons in de straat dus dat is makkelijk! Alle kindjes op een grote hoop met bedjes en matrasjes op de boven verdieping tot een uur of half 12 en dan mogen ze uit bed (als ze er al niet uit zijn natuurlijk)

Leuk om Sam en Britteke weer even voorbij te zien komen!

Deel Deze Pagina