hoi Allemaal , heb weer ff bij gelezen. hier ook 1 fanatieke peuteraar.. zeg er vaak genoeg iets van, maar dan doet ze het gewoon achter dr hand of ik het dan niet zie hihi. Nina zit in groep 1 nu echt op dr plekkie, ze is slim genoeg, had daarmee misschien ook groep 2 wel aan gekunnen maar sociaal gezien ben ik blij dat ik daar niet voor heb gekozen. Zwemles is ook gestart in september al, maar het is niet zo,n spetteraar...de kracht en de tecniek is er wel, nu alleen nog onder water..voor een kind wat eigenlijk bijna alles durft, is het met zwemmen en dan vooral onder water en erin springen echt een watje Maar ze gaat vooruit, en wat er ook gebeurt Mama is sowieso trots!! De oudste is op school getoest en is een erg slimme dame, loopt met haar taal en woordenschat ver vooruit, en doet in de klas veel pluswerk. En ze zijn bezig een groepje op te starten waar ze vreemde talen mee gaan oefenen. * ff naar school*
Nelly, aha over een jongensnaam hoeven jullie je al een poosje niet meer druk te maken! En een lekker eigenwijsje dus bij de echo. Zou een beetje gek zijn als er opeens een heel klein ukje uit je buik komt. Je meiden zijn toch ook alle drie best lang net als jullie? Leuk dat Annabel met lego speelt. Senna vindt het de laatste tijd heel leuk om lego te bouwen aan de hand van het boekje. Het spelen ermee als het klaar is, lukt hem nog niet echt. Dan moet hij te veel zelf over een verhaal nadenken, ha ha. Gevolg is dat er wel allemaal afgebouwde lego werkjes staan, maar dat er daarna niet meer mee gespeeld wordt. Zwemles: na 2 of 3 keer mee zwemmen met je kind, mag je er daarna niet meer bij zijn. Je kan ook niet kijken vanuit de kantine. Er zijn dan wel een aantal kijklessen in het jaar. Ninien, Nina zit dus al een poosje op zwemles. Geeft toch niet hoe snel het gaat. Dat diploma komt er wel en als ze het maar naar hun zin hebben en er vooruitgang in zit. Vind het wel duur trouwens. 38,50 voor 4 lessen is het hier. En bij ziekte wordt er gewoon een les afgeschreven...
Zwemmen, doen we pas na de zomer. We konden na de afgelopen zomervakantie al beginnen, maar ik vond het wel genoeg: nieuwe klas + juf en op balletles. Mirre is wel stoer met water trouwens, maar ik weet niet hoe ze het gaat doen op les (dat ze dan dingen moet enzo). Ik ben blij want ze doet nu ook mee met de preselectie voor ballet. Als dat door blijft gaan dus 3 activiteiten na de zomer ... Lego, M vindt het leuk, maar speelt er (te) weinig mee. Het staat op haar kamer, maar alleen daar spelen vindt ze saai en samen met T loopt tegenwoordig steeds op ruzie uit. Met vriendinnen speelt ze in haar winkeltje of doet ze 'prinsesje' oid . T is gek van de lego. Maakt eigen bouwsels: auto's, vliegtuigen etc. En lijkt nog ook! Duplo gaat wel makkelijker en dat staat ook beneden, dan scherm ik een stuk kamer af en zit hij veilig voor de sloopactiviteiten van S.
Waaaaaauw, Annabel deed het vanmiddag hartstikke goed op zwemles. Terwijl ze er geen zin in had, omdat ze eigenlijk wilde afspreken. Ze durfde zonder handje van de juf/meester in het bad te springen. *trots* En was al een stuk dapperder dan de vorige lessen. Heerlijk om die vorderingen te zien. Wij betalen 140 euro voor 20 lessen van 30 minuten. Twee keer per week zwemles en gemiste lessen mogen in overleg worden ingehaald. Ooh, ik realiseer me net dat Annabel dan voor de bevalling klaar is met de cursus. Maar ik neem aan dat ze dan nog niet klaar is met zwemmen. Hoelang doen ze eigenlijk over zwemdiploma A? @olga: lijkt me ook wel weer vreemd om weer zo'n pasgeboren friemeltje in mijn armen te hebben. Maar ik kijk er zo ontzettend naar uit! Zo sterk had ik dat bij onze drie meiden niet. Ik hoop maar dat het niet tegenvalt... Onze meiden zijn inderdaad vrij lang, dus ik verbaasde me niet zo over de lengte van ons manneke. De echoscopiste wel, die had het bovenbeentje wel drie keer gemeten. *lol* Voor de rest zit hij netjes op/iets boven het gemiddelde lijntje. De lego is hier een verslaving, al maakt ze nu ook hele bouwwerken en verhalen met Duplo, samen met Evelien, voor zolang dat goed gaat. Lego maakt ze ook de voorbeeldjes na. Zo schattig om te zien hoe geconcentreerd ze dan bezig is. @Ninien: wat heerlijk dat je meiden het goed doen! Met recht een trotse mama! En die Nienke, wauw, die gaat snel! Wat voor talen gaan ze dan leren? En super dat Nina het zo goed naar haar zin heeft. Lekker genieten dus! Bij ons zijn ze bij de kleuters dit schooljaar gestart met engelse les. Maximaal een halfuurtje per week. Ik had in eerste instantie zoiets van huh?! Maar 't is zo grappig om engelse woordjes uit een kleuterbekkie te horen! Die uitspraak, geweldig! Laatst kwam ze thuis met "botterflai". Klik hier voor een fotootje van ons manneke met een handje en een voetje bij zijn koppie. Oja, Marjolein heeft weer een antibioticakuurtje voorgeschreven gekregen. Mupke heeft sinds zaterdag koorts en loopoortjes. *zucht* Hopelijk lukt het met dit kuurtje en hoeven we niet net als vorig jaar naar de KNO-arts. Bij de apotheek trof ik trouwens een man die wateraders kan vinden. Hij had Marjolein "bekeken" met zo'n pendel en kon me zo vertellen dat haar bedje midden boven een waterader stond. Vanmiddag heb ik het bedje en de commode van plaats verwisseld. Baat het niet, dan schaadt het niet... Mijn broertje was vroeger ook erg gevoelig voor wateraders (bedplassen), dus ik geloof er wel in. Groetjes, Nelly
@Salapio: wauw, een danseresje in huis! Prachtig! En dat ze het zo goed doet. Geniet ervan, trotse mama! Haha, en vervang qua Duplo T maar door Annabel/Evelien en S door Marjolein. Ik moet soms ook zo lachen, als Marjolein zo'n sloopmodus-blik in haar oogjes heeft. Ondeugend ding.
zwemles: hier 45 euro voor 4 lessen van een uur. Je kaart is 6 weken geldig, dus je hebt speling; als je een keer niet kunt ben je niet gelijk de les kwijt. Maar k vind het wel duur. N zit in badje 3 (net) en ik verwacht niet dat hij voor de zomer al afzwemt. Hij is in augustus begonnen. Over A doen ze vaak wel ruim een jaar en B meestal maar een paar maanden
hier kost de zwemles 44 euro per maand 4 lessen van een uur. Je mag je kind binnen brengen, dan gaat er een lamp aan, als die weer uit gaat moet je de zwemzaal verlaten Voor het einde van de les gaat diezelfde lamp weer branden en kun je weer naar binnen waar je dan een minuut of 10 mag kijken. Dit is sinds een paar weken, eerst had je 6 kijklessen per jaar. Ik verwacht eigenlijk vrijdag een briefje voor het volgende bandje. Ze doet zo goed dr best, dus ik vind het wel zo eerlijk als ze daar ook voor beloond wordt een keer @Nelly Ze gaan dan frans duits en engels leren, maar dat is dan enkel voor erbij , dat telt niet echt mee voor het rapport. En ze is met de taal van het niveau a naar niveau b gegaan. Die opdrachten zijn dan ook net wat uitdagender. Rekenen zit ze op het laagste niveau...voor haar doen dan , en scoort in het rijtje van onvoldoende, matig, voldoende, goed, en uitstekend, een goed. Dat is natuurlijk hartstikke goed, maar volgens haarzelf is ze slecht in rekenen
Hallo allemaal, hier nog steeds geen baby geboren en ben morgen al 41 weken...... Ben het zo zat en niets wil meer. Gelukkig komen mijn ouders vandaag. Tess was ook weer goed ziek met hoge koorts en diarree dus aan de ene kant was ik ook wel blij dat hij nog even bleef zitten, maar nu is het echt genoeg geweest!!! Straks de vk bellen zodat ze me vandaag of morgen kan strippen. Ligt eraan hoe het vandaag met Tess gaat. Ik hou jullie op de hoogte.
Gisteravond om 22.03 uur is na een turbo bevalling onze zoon Dexx geboren. Thuis geboren en alles is goed gegaan. Het is een flinke jongen van 4100 gram. Wat wil je met bijna 42 weken!
@Sam28: wat fijn dat jullie knulletje er eindelijk is! GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon en broertje Dexx. Is het nu echt waar dat de volgende bevallingen steeds sneller gaan? Geniet in ieder geval lekker van jullie nieuwe gezinnetje! Echt superleuk nieuws!!!
Nelly, wat een mooie echo foto zeg. Wij hebben bij Evi toen een pretecho laten maken, maar dat was echt een flop. Was echt niets te zien. Geen enkele duidelijk herkenbare foto.
Salapio, ja het begint aardig te wennen. Beneden is alles zo goed als af. In de hal nog 1 muur die gesaust moet worden maar dat stellen we steeds uit omdat het daar zoooo koud is! Verder moet het nog wat persoonlijker worden. Beetje eigen sfeer aanbrengen zeg maar. Maar als ik zo beneden rondkijk ben ik wel blij met wat ik zie en voel ik me fijn. Het is ´ruimer´ en op de een of andere manier ´volwassener´ en helemaal zoals we in gedachten hadden. De grote oud houten teaktafel staat er inmiddels en past er helemaal bij. Dressoir en salontafel willen we tzt ook vervangen, maar dat heeft geen prioriteit. Eerst maar eens verder met de bovenverdieping, want daar ziet er er nog niet uit. Hoewel er al wel 2 kamers behangen en gesaust zijn en van de week zijn er boven aan de achterkant ook nieuwe kozijnen geplaatst. Jan blijft elke vrije minuut aan het klussen. Zijn huidige project is een schuifdeur boven aan de trap i.p.v een gewone deur. Jan heeft ook voor beneden een soort wandkast gemaakt. Lijkt een beetje op een grote letterbak. Zal eens kijken of ik een keer een foto ervan kan plaatsen. Wanneer wordt S nu ook al weer 1 jaar. Dat is al bijna volgens mij! En T is dan ook al bijna 3 want hij is 6 weken voor Evi geboren! Jeetje wat gaat de tijd toch snel!
salapio,m nog van harte! olga, lekker dat het beneden in ieder geval bijna af is en naar je zin! Zwaai
@olga: tenx voor je complimentjes. Onze gup was erg standvastig en bleef zijn handjes en voetjes bij zijn koppie houden. Jammer dat jullie van Evi geen mooie 3D fotootjes hadden. Super dat jullie huis steeds meer eigen wordt! Hoe vinden Senna en Evi het? En inderdaad, klussen stopt nooit! @Salapio: nog GEFELICITEERD met de verjaardag van T! Jeetje, is die ook al drie?! @Sanneke: zwaaaaaai! Ook lekker vakantie? Wij zijn druk bezig met de zolderverbouwing. De muren staan en het ziet er zo anders uit! Woensdag komt mijn broertje gaten boren en sleuven frezen voor de elektrazooi en van het weekend is de timmerman er weer. Ik wil in ieder geval de nieuwe kamers van de meiden klaar hebben voor ik met verlof ga. Dan kan ik op mijn gemak de boel inruimen/reorganiseren. Hopelijk... Met mij gaat het wel goed, al merk ik aan mijn lijf dat ik het wat rustiger aan moet doen. Valt niet mee met twee ruziende peuterpubers. Gelukkig is Annabel superlief en helpt goed mee. Jeetje, wat is ze ineens groot geworden! Zwemles gaat ook goed, ze wordt zelfs ondeugend/brutaal. Oeps. Ze baalt er ontzettend van dat deze week geen zwemles is. Ze durft niet zoveel als de andere kindjes, maar ik zie echt wel vooruitgang. Zo mooi! Verder is Marjolein weer aan het kwakkelen met loopoortjes. Ze heeft er nu net de tweede antibioticakuur opzitten en vrijdag mogen we bellen voor de uitslag van een kweekje wat de huisarts heeft genomen. Evelien is erg aan het stieren. Je hoeft maar te wijzen en ze zet het op een brullen. Zo vermoeiend! Zondag is manlief met de twee oudsten naar de optocht wezen kijken, Marjolein lag op bed en ik lekker op de bank te dutten. Maar Evelien klampte zich helemaal vast aan papa en was heel erg stil. Ze vertelde thuis wel dat ze het mooi vond. Ik hoop dat het een fase is... Groetjes, Nelly