december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook nieuwsgierig Nelly :D

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Olga: kan ik me best voorstellen dat je 4 te druk vindt. Ik vond 3 al meer dan mooi hahahaha. Gewoon ook alle praktische dingen, aandacht geven etc. Ik ben eigenlijk altijd bang dat de anderen te weinig aandacht krijgen. Ik zie zelf in de praktijk hoe dat is bij mijn zusjes. Bij mij gaat altijd alles prima, dus ik krijg (hoewel niet expres) het minste aandacht van mijn ouders. Is soms niet fijn, maar is wel hoe het werkt.

Salapio: jij dus ook bij de derde een huilbaby. Daar ga je niet meer vanuit hè bij no3...weet je waar hij last van had? Guus had hele erge last van reflux. eigenlijk al vanaf de eerste nacht na de geboorte. Dat is verergerd en uiteindelijk helemaal ontstoken slokdarmpje. Hij heeft heel lang medicatie gehad, maar elke keer als hij bijv. buikgriep oid had dan speede het weer op. Hij heeft de eerste 6 maanden bijna alleen maar gekrijst. Dat werd langzaamaan minder. Ik ben er zelf bijna aan onderdoor gegaan en weinig steun gehad van de buitenwereld, omdat iedereen altijd denkt dat ik het wel red. Gelukkig was dat allemaal over toen het ook beter ging met Guus, maar ik ga nu toch wel echt iets anders de eerste periode na de geboorte in qua gevoel.

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Me2, is snap dat het best spannend voor je is hoe de 1e periode met nieuwe baby zal gaan. Mooie cyclus van jaartallen heb je in de geboortejaren van de kinderen! Nu weer een meisje zeker!

Nelly, thanks. oja, Frederike is ook nog zwanger. Het houdt maar niet op hier...Ga bijna ook weer kriebels krijgen!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, bij jullie komt er steeds minder leeftijdsverschil tussen de kinderen!

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, wij niet als het aan jan ligt en ik weet het niet, maar ik vind 2 ook heel mooi! en jullie?

en nelly, ik ben ook nieuwsgierig :)

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @sanneke: jij bent toch ook lid van de besloten dec-mama-groep op facebook? Als je ff bladert, weet je zo wie er een tweede kindje verwachten... En anders stuur ik je wel ff een pb-tje!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    :) is ook zo nelly thanks.
    truste!

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Trusten!

Ik ga manlief van de zolder trekken. Morgen is er weer een dag om te klussen hoor!

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Superleuk, al die zwangeren! Zelf totaal geen kriebels mee. Compleet gelukkig met mijn 2 ukken. Daarbij de 2 lieve meiden van mijn vriend ook regelmatig over de vloer; druk zat. Deze zomer zelfs met z'n 6'en op vakantie :$ Weet niet wie het vroeg, maar dit is niet die man met wie het niet goed liep. Die is exit gegaan. Heb niet lang daarna deze superman ontmoet. Ik wist niet dat liefde zó fijn kon zijn *zwijmel*. Het gaat heel erg goed!

Zit met mijn griephoofd in de startblokken voor het kinderfeestje. We gaan gewoon spelletjes doen en cakejes versieren. De aflsuiting is een spetterende disco met stoelendans. Wordt vast leuk!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veel plezier Beate!

11. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hallo dames, kennen jullie me nog? Ik lees hier zo heel af en toe nog wel mee. En een aantal dames heb ik op facebook zittten.

Ik zal eens kort updaten. Patrick is ondertussen een stoere vent van bijna 5,5. Hij heeft het erg naar zijn zin in groep twee. Volgend jaar waarschijnlijk wel een jaartje langer kleuteren. Maar goed, dat maakt niet uit, hij is gewoon nog niet echt toe aan groep drie. Hij komt verder met alles redelijk goed mee, ondanks zijn vroeggeboorte. hij loopt motorisch iets achter en sociaal emotioneel is hij ook wel wat jonger. HIj kan super lief en aanhankelijk zijn, maar hij heeft ook heel moeilijke buien. Daar willen we in de toekomst nog wel mee verder gaan. Nu is dat niet handig aangezien ik zwanger ben van nummer twee (na een miskraam en met hulp van iui). Het blijft spannend of ik weer ziek wordt of niet. Maar de gyn is nog steeds positief, al is het voor mij wel een zware zwangerschap, vooral emotioneel gezien en door de vele medicatie die ik moet slikken voor de bloeddruk. Nou, jullie zijn weer een beetje op de hoogte. Zwaai naar iedereen! Hoop dat het goed met jullie gaat.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat het spannend is voor je. Ik hoop dat je dit kindje bij je mag houden tot 40 weken! Fijn dat het met P ook goed gaat :)

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo Malaika, wat leuk dat je even langs komt met een update!
    Fijn om te horen dat je zwanger bent van de tweede. Je onzekerheid is zeker begrijpelijk. Gelukkig krijg je goede begeleiding.
    Fijn dat het met P ook lekker gaat op school. Een jaartje langer kleuteren is helemaal niet raar. Denk dat meerdere van onze dec. kleuters dat gaan doen.

Beate, je klinkt erg gelukkig! Oh wat leuk dat je vriend ook twee meiden heeft. Schelen ze veel in leeftijd met jou meiden?

Sanneke, hier hoeft er voor jan ook geen derde te komen. Maar daar is hij altijd al heel duidelijk in geweest. Ik vind het om verschillende redenen helemaal prima zo met mijn 2 lieve schatjes. Maar heel soms, heel stiekem flitst de gedachte wel eens door me heen dat ik best nog eens zwanger zou willen zijn. Het idee van nog zo´n uniek kindje...

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, hier echt precies hetzelfde verhaal als het om een 3e gaat, maar volgens mij staan jouw en mijn jan er ook al heeeeeeel lang hetzelfde in ;)

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ha ha wat grappig.

Ben aan het werk en heb even pauze...voel me echt niet fit.
    Nog een paar uurtjes maar.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    He niemand geweest van het weekend?

Ik had gisteren een vrijgezellenfeestje en was zo snotterig dat het gewoon als water mijn neus uitliep zonder dat ik het doorhad. Erg vervelend. Voel me nog steeds niet optimaal. Mijn hoofd blijft vol zitten en ik kan amper ademhalen. Heb ook echt een zere rode neus en een kilometer wallen onder mijn ogen. Joehoe lekker florisant!

Morgen senna weer naar school. Wel een beetje sneu voor hem dat hij gewoon de hele vakantie ziek is geweest.

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: he, bah, wat vervelend dat je zo ziek/snotterig bent. Hopelijk ben je er gauw vanaf. Wat een ellende zeg. Beterschap! Dit griepje schijnt trouwens erg hardnekkig te zijn, mijn oom is zo'n drie weken goed ziek geweest...
    Ach, en Senna ook al zo ziek geweest. Heeft hij wel weer zin in school?

@Beate: hoe ging het met het kinderfeestje? En hoe gaat het nu met je griep... Beterschap!
    Schelen de dochtertjes van je vlam veel in leeftijd met H en S? Klinkt wel supergezellig, met zijn zessen op vakantie!

@Malaika: leuk dat je hier ook even een upje komt plaatsen! Super dat het met Patrick goed gaat! En ook hier gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik duim voor je dat dit ukkie lekker lang bij je blijft zitten.

@Salapio: wat een schattige banner!

Hier gaat alles wel goed. Drukke dag achter de rug, maar eigenlijk ook wel relaxed. Tenminste na een week normaal ritme plus flink wat avonden klussers in huis...

Vanochtend zijn we gaan zwemmen met het hele gezin, want Annabel had geen Jong Nederland. Ze liet supertrots zien wat ze al kon, ik ken haar gewoon niet terug! Heerlijk! Evelien en Marjolein moesten eerst flink wennen, maar al gauw durfden ze los in het water. En konden wij er achteraan, hihi... Tranen met tuiten toen we uit het zwembad gingen. Dus ze vonden het leuk.
    En ik vond het ook heerlijk om een beetje rond te poedelen. Alleen voelde mijn lijf superzwaar toen ik uit het zwembad kwam.

Vanmiddag zijn we op feest geweest bij mijn oma. Ze vierde haar 85e verjaardag met een etentje, we zijn net terug. Ondanks dat er eigenlijk alleen maar ouw vel was, hebben de meiden zich super vermaakt! Ik snap er niks van, hihi...

Nu ga ik met mijn 30-weken buik lekker mijn bedje opzoeken. Hakt er best in zo, die drukke dagen...

Weltrusten!

18. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hoe kon je mij nou vergeten Nelly ;)....dikke knuffel voor iedereen!!

19. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    even 10 pagina's teruggelezen...en wat zie ik sam bevallen! gefeliciteerd!!...en salapio en me2 weer zwanger! gefeliciteerd!!!...:-D...rest ben ik inmiddels al weer kwijt...hormonen ?:(;):):p

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Gaat lekker zo met die december 2007 dames!
    Frederiek en Malaika ook gefeliciteerd!!!
    Volgens mij spant dit topic de kroon met de hoeveelheid kids dat het heeft voortgebracht!

Nelly: wat leuk zwemmen met z'n allen!

Deel Deze Pagina