Frederike, ook al weer over de helft! Weten jullie het geslacht van de baby? Me2, ja de hoeveelheid kinderen is behoorlijk geloof ik. Maar er zijn er dan ook een paar die van geen ophouden weten, ha ha!!! Nelly, oh leuk met het hele gezin naar het zwembad geweest! Nu kon het nog een keer! Schattig dat Annabel zo trots haar kunsten liet zien.
Salapio, is het zwanger zijn van de vierde al een beetje geland bij jullie? En weet je familie al van de zwangerschap? Ik weet ondertussen dat jij het niet lang voor je kan houden....
Mijn moeder (en vader en zusje) weten het wel. Voor alle anderen wachten we nog anderhalve week tot de echo. Vooral omdat ik het dan eerst aan de kinderen wil vertellen en ik denk dat die hun mond niet kunnen houden. Hoewel M ... nou ik ben benieuwd . Bij ons is het verder wel ingedaald hoor. Jan maakt zich wel zorgen, heel erg bang dat er nu wel iets vervelends gaat gebeuren (met mij, met het kindje). En hij vraagt zich ook wel af hoe hij dat gaat doen op zijn vrije middag/dag ... Ik denk daar gewoon niet over na
Olga: nou, bij ons gaan er echt definitieve maatregel gebeuren na dit kindje hahahaha. Bij ons loopt het gewoon een te harde vaart. Enkel no1 was gepland. De rest volgde gewoon door af en toe te weinig opletten hahaha We zijn heel dankbaar hoor, zeker omdat mijn man enig kind is omdat het gewoon niet lukte bij zijn ouders. Omdat zijn ooms helemaal geen kinderen hebben gekregen dachten wel altijd ergens dat het bij mijn man ook wel eens niet zou gaan. Dat ligt dus echt heeeel anders hahahaha. Mijn schoonmoeder is in ieder geval in de wolken!! Wij ook hoor, maar eerst maar hopen dat alles goed verloopt.
@frederike80: sorry, sorry, sorry!!! Mag ik het op zwangerschapsdementie gooien? *lol* Hoe gaat het verder met je? En met de kids? @Salapio: heerlijk dat jullie nu kunnen genieten van jullie zwangerschap! Ik herken het gevoel/doemgedachten van jouw Jan wel hoor. Ik heb mijn man duidelijk gezegd, dat als hij moet kiezen tussen mij en de baby, dat de baby dan vette pech heeft. Al mijn zwangerschappen trouwens. Hihi, en die vrije dagen... Geen idee of manlief dat trekt met vier kleintjes, waarvan er straks twee naar school gaan. We zien wel... @Me2: klinkt eerlijk gezegd wel een beetje tegenstrijdig, drie niet "geplande" kindjes... Maar wel heel begrijpelijk gezien de situatie van man's kant. Super dat alles bij jullie gewoon goed gaat! 'k Ben wel benieuwd wat voor maatregel jullie gaan nemen. Hij of jij? Ik vind dat zo moeilijk. Bij de man is het een simpele ingreep, bij de vrouw is het toch een operatie. Stel dat mijn bevalling helemaal anders loopt, mogen ze van mij gerust de hele boel eruit halen. Die maandelijkse ongemakken zou ik echt niet missen. Maar goed, ik ga ervan uit dat ik gewoon zelf een keuze kan maken op een ander tijdstip. Hihi, volgens mij schroeft dit clubje inderdaad het gemiddelde van aantal kinderen per gezin flink omhoog! Over anticonceptie hebben manlief en ik nog niet echt gepraat, maar dit is echt ons laatste kindje. 't Zwembad was zondag ook echt genieten. Ik liep er wel een beetje tegenaan te hikken om met een dikke buik drie meiden om te kleden. Maar manlief nam Marjolein mee en de oudste twee werkten goed zat mee. Erg fijn dat zwemleskindjes zondags tussen 10 en 13 met het hele gezin gratis mogen zwemmen. Anders zou ik dat ook echt niet doen, veel te duur voor zo'n schijtbadje, hihi... We troffen trouwens ook nog de buurman met zijn zoontjes, buurvrouw was met dochtertje thuisgebleven. Tweede zoontje is daar ook in januari begonnen met zwemles, dezelfde dagen als Annabel, alleen op een ander tijdstip. En ze zitten ook nog samen bij Jong Nederland. Zo typisch! Groetjes!
Nelly: 3 niet geplande kindjes is niet zo tegenstrijdig als je denkt. Wij hebben niet gepland van "nu gaan we voor een baby". No 2, 3 en 4 zijn alle drie ontstaan door een keer onveilig te doen. Een groot gezin hebben geen van ons twee ooit over nagedacht. Wij zijn gezegend denk ik maar, en dat terwijl de aanloop naar no1 toch echt heel anders was. Mijn man gaat zich laten helpen maar ziet daar erg tegenop (meeste van zijn vrienden hebben het gedaan en bij sommigen gaf dat stuwing etc...ik heb totaal 2,5 jaar borstvoeding gegeven, dus over stuwing moet hij niet zeuren ) Mijn man is ook altijd van de praktische kant. Moeten nu een andere auto dus daar is hij al driftig naar op zoek. Ook zullen we nu iemand moeten vinden die mijn man helpt als ik voor mijn werk een nacht weg ben. Heb ik me altijd vreselijk tegen verzet, omdat we het prima zelf kunnen maar voor hem is het zeker het eerste jaar rustiger als hij er niet alleen voor staat sochtends met 4 kleine kinderen.
Hoi allemaal Moest even zoeken om jullie terug te vinden ,,sommige heb ik in mijn facebook ...hoop dat alles goed gaat met julie zag dat er kleintjes op komst waren gefeliciteerd... Zal eens rustig terug lezen ,er wordt niet zoveel meer gekletst he. Ik kom ook een nieuw brengen ,,ook hier hebben we het geluk,,ik ben weer zwanger en happy..en leukste is niet van een maar van 2 . Groetjes Gerda ( jullie kennen me nog wel toch )
Oooooooh Gerda! Weer zwanger! Wat een leuk nieuws!!! En nog wel een tweeling! Hoever ben je, hoe voel je je? Vertel, vertel!! *snotter*
Ja misselijk heel misselijk ,,,,verder gaat best goed en moe maar dat hoort er bij ik had het niet verwacht meer na de miskraam in dec 2011 we zijn toen tijdje gestopt en het laten rusten en vorig jaar dec hebben we besloten te stoppen met de pil,,ik heb 14 dec een operatie gehad en ja hoor in was gelijk raak ,,ben morgen 12 weken ,,,onze eerste echo zag ik er maar een dat was met 7 weken toen keken ze echt alleen naar een kloppend hartje,,en die was er en afgelopen maandag weer echo gehad en ineens waren het er 2 schrok me rot moet ik zeggen denk hoe kan dat nou ,,,begin er steeds meer aan te wennen ,,,en vind nu wel heel bijzonder.. Nick is helemaal happy hij krijgt er 2 zegt hij ,, Met Nick gaat alles ook goed hij doet het goed op school ,,en is een echte lieverd,,en wordt al grote vent.
@gerda79: ik herken je gevoel na de miskraam... Super dat het gewoon goed gaat nu! Ben je nu trouwens voorbij de termijn van de miskraam? Ik vond dat een verschrikkelijke tijd, zo onwerkelijk ook. En wat lief hoe Nick reageert! Super dat het goed gaat op school! Hele dikke knuf en beterschap voor je misselijkheid. Als ik goed tel... september kindjes? @Me2: wel fijn dat er meer vrienden van jullie zijn die zich hebben laten helpen, dan kan je man daarmee praten. Maarre, stuwing! Drie jaar borstvoeding en niet klagen over stuwing hoor! Hihi... Oja, de praktische kant... Heerlijk, die mannen. Begin vorig jaar kon mijn man een auto leasen en had gekozen voor eentje waar nog twee extra stoelen achterin zitten. Ben ik wel blij om! Oh, iemand die meehelpt in de ochtendspits, da's met je nachtdiensten zeker wel fijn! Hier gisterenochtend een groei-echo gehad. Alles was goed, meneertje ligt mooi op het gemiddelde lijntje. Koppie naar beneden, rug langs mijn rechterzijde en de voeten bij zijn hoofdje. Eigenwijze luiwammes! De meiden waren rond de 7 pond met de geboorte, dus de vlos verwacht voor ons manneke ook zoiets. Ik moet alleen ff op mijn ijzer letten, want dat was wat gedaald. Verder gedurende de dag een hoop rotnieuws gehad. Oud-klasgenoot van de basisschool voor een trein gelopen, opa van Annabels vriendje overleden, leidster van het KDV miskraam gehad. En zonet kregen we op de vaste lijn een SMS. Voor zover ik het begrijp is ons neefje van 7 maanden opgenomen in het ziekenhuis, omdat hij al die virussen maar niet teboven komt. Vanavond even bellen dus. *zucht* Annabel heeft nu een vriendje over de vloer en zijn wonder-boven-wonder superlief aan het spelen. Hij is nogal druk en Annabel nogal eigenwijs. Ben benieuwd wanneer de eerste "ruzie" is... Groetjes, Nelly
Gerda: van harte! En nog wel twee! Mijn zusje heeft net een tweeling gekregen: double trouble maar ook double joy!
Gerda, wow gefeleiciteerd! Zwanger van twee kindjes...daarmee ben je de eerste bij de dec. mama´s. (toch dames?) Me2, Nelly en Salapio, grappig dat jullie er wat het praktische deel betreft heel luchtig tegen aan kijken. Zo van ´het komt wel goed met die vierde erbij´. En jullie mannen verdienen ook wel een schouderklopje hoor! Mijn jan zou het echt niet zien zitten.
Kreeftje heeft toch een december-tweeling? Thirza en Kyara, als ik het goed schrijf? Maar er zijn inderdaad nog geen tweeling-broertjes/zusjes voor de decemberkids! Tenx! Ik probeer inderdaad nuchter te blijven. Voorlopig gaat alle aandacht naar de verbouwing incl. interne verhuizing en heb ik eigenlijk nog niet echt nagedacht over andere praktische zaken. Zoals vervoer van vier kindjes op de fiets naar school... Drie kindjes in mijn uppie tussen de middag voorzien van boterhammetjes, baby van voeding en dan toch weer op tijd op school zijn... Ehm... Ik stop even met nadenken hoor! Hihi...
Nelly, nou met die zwangerschapsdementie valt het wel mee geloof ik! Kreeftje heeft inderdaad een tweeling. Dat was echt nog van de allereerste lichting dec. mama´s. Er zijn er in de loop van de jaren zoveel bijgekomen en afgehaakt... En verder komt het vast goed met ukkie nr 4 erbij. Met drie is het toch ook allemaal gelukt. Praktisch gezien zul je misschien wat creatiever moeten zijn. Kan Annabel al zelf mee naar school fietsen? Zij was geloof ik niet zo van het fietsen toch? En de school ligt ook niet heel erg in de buurt van huis dacht ik?