december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hihi, mijn langetermijngeheugen is inderdaad nog niet aangetast door zwangerschapsdementie. *lol*

Annabel fietst niet veel, maar vindt het wel erg leuk. De zijwieltjes mogen er alleen nog niet af van haar. Ik wil binnenkort toch met haar gaan oefenen, want zelf naar school fietsen zou wel het makkelijkst zijn. Ik denk, dat als we met Annabel aan de slag gaan, dat Evelien ook direct zonder zijwieltjes wil. Maar twee net fietsende kindjes vind ik een beetje te spannend op weg naar school.
    Met een beetje geluk beval ik in de meivakantie van ons manneke en dan is het nog een week of 7 tot de zomervakantie. School is redelijk op loopafstand en we gaan het mooie weer in, dus dan is het met de duowagen wel te doen, denk ik. 't Scheelt ook dat Evelien eind mei ook naar school gaat, dan heb ik maar twee kindjes thuis.
    Gaat allemaal wel goedkomen.

Poeh, over dik 2,5 weken start mijn verlof al... 'k Ga met 34 weken met verlof. 't Begint nu toch wel een beetje te kriebelen hoor!

Liefs,
    Nelly

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    #4282 Nelly, 5 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
    Wat voor zitje kan achterop dan? Ik heb een accu onder de bagagedrager en daar mag maar max. 25 kilo op. Het GMG achterzitje dat ik heb, kan ik niet eens achter de bagagedrager haken...
    Voor nu is het zelfs al behelpen met de bakfiets. De meiden zijn zo lang... Zonder kap moet Annabel op het voorste bankje zitten, want die past niet meer op het achterste bankje met haar lange stelten. Als ik de kap er wel op heb, moet het voorste bankje eruit en gaat er eentje met een kussentje op de bodem van de bak zitten. 't Duurt trouwens niet lang of Evelien komt ook met haar knietjes tegen het voorste bankje als ze op het achterste bankje zit.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier geen accu, dus een gewoon bobike zitje.

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wauw, dat doe ik je niet na, volle bak zonder ondersteuning!

Maar goed, dat betekent dus nog even improviseren voor ons...
    Oh, wacht, volgens mij heb ik op mijn andere fiets zo'n bagagedrager-verbreder/verlenger o.i.d. zitten. Die bagagedrager had geen dwarsspijltjes waar ik een zitje achter kon haken. Manlief zometeen maar eens laten proberen of die ook op mijn bakfiets past. Dan zou er wel een zitje achterop kunnen, of die baby-mee voor de maxicosi...

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet niet hoe ik het trek met een buik van 30+ ;)

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    ... ehhh, oja... hihi... Maar dan nog, al die tijd zonder ondersteuning. Ondanks dat de fiets verbazend licht fietst, ben ik erg blij dat ik toen toch voor ondersteuning gekozen heb.
    Oh, ik realiseerde me daarstraks, dat mijn fietsje behoorlijk te verduren heeft... Volle bak is zo'n 160 kilo in totaal... Vraag me eigenlijk af hoeveel de maximale belasting is...

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha, Annabel wilde daarstraks uit school persé een spannende tekenfilm zien. Toevallig was scoobydoo op tv...
    Nu droomt ze er dus over... Toch ietsje te spannend geweest, eigenwijsje!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Herkenbaar Nelly! Van mijn man mag het absoluut niet maar ik laat het dan wel eens toe en prompt wordt er over gedroomd.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo dames,

ben ik ook weer eventjes snel...

Vorige week hier opeens lekkage in de hal en wc beneden. Vette stress natuurlijk, want er zit een verlaagd plafond in en alles was netjes gesausd. maar de grote vraag was waar het lek vandaan kwam. Ik heb 2 dagen zonder water gezeten en ging met de kinderen bij mijn ouders douchen. (gelukkig in dezelfde straat) Jan heeft wat tegels bij het bad weg moeten halen en een gat onderin de badwand gemaakt om de leidingen te vinden, maar het lek is gevonden en gerepareerd. Nu zitten we alleen met een half kapot bad. De badkamer hadden we nog niet aangepakt, maar dat waren we ook nu nog niet van plan...

Verder had ik zaterdag een bruiloft. Huwlijks ceremonie was erg intens en emotioneel. Het feest ´s avonds was lekker gezellig en veel dansen. Pfff ik hield het zowat niet vol joh. Ben echt niks meer gewend!

Vanmiddag met mijn schoonmoeder en Evi kadootjes voor haar verjaardag gaan uitzoeken. Ze weet heel goed wat ze wel en niet leuk vindt. Uiteindelijk weet ze niet wat we hebben mee genomen.

Vrijdagavond ben ik met Senna naar de stad geweest. Voor het eerst in het donker met mij mee en echt opblijven! Hij vond het zo speciaal en we hebben er echt een uitje van gemaakt. Hij had 2 euro uit zijn spaarpot gehaald en we zouden een barbie gaan kopen voor Evi´s verjaardag. Evi had al verteld dat ze de Ariel barbie bij de kruidvat wel wilde hebben, dus heb ik de rest van het geld bij gelegt en mocht hij het zelf gaan kopen! Bij de Kruidvat zag hij ook nog een lego sleutelhanger met lichtje erin die hij wel heel mooi vond. Die heeft hij van mij gekregen. (was 2 euro dus eigenlijk heeft hij die zelf gekocht en heb ik de barbie betaald...maar dat weet hij niet!) Ook nog broeken voor hem gekocht en bij de hema chocomel en iets lekkers genomen. We waren om 20.45 thuis en hij bleef me maar knuffelen en zeggen dat hij me zo lief vond.

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, hoe is het met je neefje?

Salapio, wanneer heb je de echo?

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn he zo'n speciaal momentje! Ik ben laatst met M uiteten geweest (T en S logeerden bij mn ouders). Was ook zo speciaal en gezellig en intiem. Heerlijk!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ooooooooo wat erg!

Echo was helemaal goed. Voorlopige datum 21 oktober (dacht zelf 25e). En het hartje klopte! Zo mooi :)

Die avond aan M en T vertelt en ze vonden het geweldig. M zei wel direct: dan wil ik nu een zusje :D. Ik merk aan M dat ze er erg mee bezig is, doet extra lief naar mij en als ik puf of steun komt ze me helpen of zegt ze: ik weet wel waarom je dat doet hoor mama ... er zit een baby in je buik.

Ook direct al 'omgeroepen' in een volle kleedkamer bij ballet. Dus het is geen geheim meer ;). Was wel heel leuk om met de mama van haar beste vriendin (inmiddels ook een vriendin van mij) erover te kletsen tijdens het ballet. We gaan dan altijd koffie drinken.

T is er ook mee bezig, op zijn manier. M's vriendinnetje vertelde dat hun poes een paar nachtjes uit logeren was om te vrijen met een mannetjeskat om zo zwanger te worden etc. En T zei: mijn mama heeft ook een baby in haar buik :). Hij wil graag een broertje (maar gisteren was het nog een meisje).

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, oh fijn zeg... de 1e echo zit erop en zag er goed uit! Heerlijk om een kloppend hartje te zien! Wat gezellig dat je met M uit eten was geweest. Echt een speciaal mama en dochter moment!

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Een mooie echo. Wat fijn Salapio! En superleuk dat je met M uit eten bent geweest.

Balen van de lekkage Olga! Wel fijn dat je Jan het lek heeft gevonden. En lekker met S shoppen. Leuk!

Vrijdag ga ik naar de pedagoog voor S. Ben erg benieuwd. Weet denk ik wel wat de oorzaak van haar gedrag is. Ben benieuwd hoe de pedagoog daar tegenaan kijkt. Helaas weinig invloed op wat ik denk dat de oorzaak is, dus ik wil vooral tips en tricks hoe ik met haar moet omgaan. Hoop echt op bruikbare handvatten, want deze situatie vraagt zoveel energie van ons alledrie. Hoe het ook zij, S is en blijft zo'n fijn kind <3 Hoop dat ze snel lekkerder in haar vel zit.

Dit weekend ben ik jarig en ga ik met lief een weekendje weg. Zoveel zin in!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beate hopelijk krijg je snel duidelijkheid en goede tips. Wat denk je dan dat er is?

16. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Salapio: een samenloop van een heleboel dingen die ik liever niet drop op dit openbare forum. Ik PB je even :)

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe was je weekendje weg met je lief? Waar zijn jullie geweest?

Nelly, hoe is het? Schiet het al op met de zolderkamers?

pareltje, ik zie je online! Hoe is het met jou en je meiden?

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ben zondag met Evi naar Nijntje de film geweest. Ze vond het geweldig en zat zo leuk mee te kletsen de hele tijd. Ze zat er helemaal in en kon zich goed concentreren op het verhaal.

Senna en Jan zijn toen gaan zwemmen, dus iedereen had een leuk uitje!

Evi wordt vrijdag gewoon alweer drie jaar. Ze heeft helemaal zin in het feest. We gaan nog mini cake´jes bakken voor het dagverblijf en vieren het vrijdag voor familie en zondag voor vrienden. Druk dus. Ik besef me opeens dat ook zij dan echt niet meer zo klein is.

19. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.544
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Betrapt. Nou, het gaat hier redelijk. Ik ben nu herstellend van een flinke periode kwakkelen met luchtweginfectie en daarna bijholte-ontsteking. Al met al toch ongeveer 4,5 mnd mee zoet geweest en daarvoor ongeveer 4 antibioticakuren gehad. Het gaat nu eindelijk de goede kant op. Met de meiden gaat het ook goed. Eliora doet het erg goed op school; ze zit in groep 1 en daar heeft ze het erg naar haar zin met een aantal vriendinnetjes. Ze loopt met een aantal dingen voor op haar leeftijd en dat is natuurlijk wel prettig. Helaas blijkt ze motorisch wat achter te lopen op haar leeftijdsgenootjes en daar krijgt ze nu oefentherapie voor op school. Dat gaat inmiddels wel steeds beter. Ze is nog steeds een klein en fijn meisje, maar ze groeit in haar eigen tempo.

Nathanja is een echt boefje, ze plundert met enige regelmaat de boekenkast op zolder (haar vader deed dat vroeger samen met zijn tweelingbroer) en ja de ondeugd straalt er van alle kanten van af. Ze praat nog maar heel weinig, maar ze communiceert wel heel goed ;) Komende donderdag moet ik daarvoor naar het CB. Een extra afspraak op hun verzoek en ook Nathanja is nu 'te klein en te licht' bevonden. Hoe krijg ik het voor elkaar zou je denken. Als je soms ziet wat ze naar binnen werkt. Nathanja heeft 20 maanden en 10 dagen borstvoeding gehad, maar ik ben gestopt vanwege de antibioticakuur die ik op dat moment had. Zij wordt ook al weer bijna 2. De tijd gaat erg snel als je erover nadenkt.

Manlief is druk met zijn studie, hij doet nu 2 modules van mba tegelijk en dat kost veel tijd. Verder gaat het hier wel zijn gangetje.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Pareltje, leuk om je update te lezen! Wat naar dat je zelf zo met je gezondheid in de weer bent geweest. Helemaal niet fijn met 2 kinderen, maar gelukkig gaat het eindelijk de goede kant op.

2 kleine meisjes dus...maar als ze genoeg voedingsstoffen binnen krijgen, energie hebben en zich lekker ontwikkelen zou ik me verder niet te druk maken.

Deel Deze Pagina