december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoi,
    We hebben een super druk weekend achter de rug met op vrijdag als eerste Evi´s 3e verjaardag. Ze was echt jarig en genoot ervan. Helemaal blij met de kadootjes die ze van ons kreeg. De sneeuwwitje/assepoester jurk wil ze iedere dag aan, het boek moet worden voorgelezen, barbie´s haren worden gekamd, de hello kitty knuffel gaat overal mee naar toe en het playmobil setje wordt gebruikt in het poppenhuis dat ze van opa en oma kreeg. ´s middags toen de familie kwam was ze door het dolle heen. Druk en bijdehand aan het doen, maar wel gezellig. Ze kreeg vooral echte meisjes dingen zoals barbie´s, little pony, princessen puzzel en muziekdoosje met danseresje erin en o ja een roze walki talki set.

Zaterdag druk met cake´jes bakken en ´s middags naar de verjaardag van mijn beste vriendin en toen zondagochtend weer feest voor evi want toen kwamen er veel vrienden met kinderen langs. Wat een gesnoep deze dagen zeg...en moe dat Evi was, maar ze ging echt niet slapen in de middag. ze heeft vandaag met alles tegelijk gespeeld zo ongeveer. Wel heel lief! Rond half 3 viel ze zowat om van de slaap, maar toen moesten we weer naar school om senna te halen en daarna ook nog naar zwemles...

hoe is het hier verder? niet zo druk geweest...

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, van harte met je kleine grote meidje!
    en hier alles goed, maar drukdrukdruk.

kom binnenkort ff updaten

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met Evi!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, hier ook erg druk...
    Ik probeer af en toe maar dingen los te laten (of uit te stellen...net hoe je het wilt noemen!)

Nelly, even melden graag! Je hoeft niet zo lang meer geloof ik. Alles klaar voor de kleine?

Salapio, hoe voel jij je? Lijkt me pittig zo´n vierde zwangerschap als er al 3 rondlopen. (maar nu was ik bij beide 20 weken aan het spugen, dus dat is niet zo´n fijne maatstaf) Je buikje zal al wel zichtbaar gaan worden of niet?

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoooooi!

Ik zal me inderdaad weer eens even melden. Zit tegenwoordig meer op facebook als hier op zp... Sorry!!!
    Hier gaat alles goed. Ik ben wel erg moe, maar zit inmiddels gelukkig in mijn verlof. Lekker alles op mijn gemakkie doen en laten. Heerlijk!
    Alleen schiet de zolder niet op. De schilder had alle kamers in de verkeerde kleur getext, dus die mag komende week(en) alles herstellen...
    Eigenlijk zouden de meiden komend weekend over kunnen, maar dat schuift weer een weekje verder, vrees ik.
    Gelukkig kan de kleine (als ik alles opgeruimd heb) gewoon bij ons op de slaapkamer, dus we zien wel hoe het gaat lopen.
    Ik heb een beetje last van struisvogelpolitiek en moet echt eens een start gaan maken met alle babyzooi op orde te krijgen. Geen idee of ik voldoende kleertjes heb, wiegje en ledikant moeten nog opgebouwd worden, bevallingsbed moet nog naar beneden, vluchttas is nog niet klaar...

@olga: getver, wat balen van die lekkage!
    Ik begrijp best dat je met de bruiloft helemaal op was, een verbouwing vreet stiekem toch veel energie.
    Oooh, heerlijk hoe Senna op zijn avondje uit reageerde!
    Neefje mocht na een nachtje observatie naar huis om aan te sterken. Ik hoor geen rare dingen, dus het zal wel weer goed gaan.
    En nog gefeliciteerd met Evi. Poeh, drie jaar alweer, wat gaat het snel he!!! Klinkt als een superleuke verjaardag!

@Salapio: aaaah, wat schattig hoe M al met de baby bezig is! Hier Annabel ook, ze kijkt er echt naar uit en weet al precies wat ze met hem wil doen.
    *proest* en T lekker nuchter met dat poezenverhaal!

@Beate: hoe was het bij de pedagoog gegaan? Nog tips gehad?
    En nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

@pareltje2212: balen van het kwakkelen zeg! Knuffie!
    Super dat Eliora het goed doet op school en dat ze goede begeleiding krijgt.
    En Nathanja klinkt echt als een lekker ondeugend meisje. Had het CB nog iets bijzonders te melden?

Liefs,
    Nelly

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat het prima. Wel moe maar ik ervaar deze zwangerschap niet als veel zwaarder... was al gewend dat ik geen dutjes kon doen :)

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, lekker dat je met verlof bent. Hopelijk heb je ondanks het drukke ritme met de andere 3 ook nog wat tijd voor jezelf! Wat een oen zeg die schilder! Hoe kun je nou de kamers de verkeerde kleur geven. Zijn de meiden al wel enthousiast over hun nieuwe kamers?

Salapio, fijn dat je zwangerschap goed voelt. Hoe gaat het bij jullie met kamertjes? De baby gaat voorlopig eerst bij jullie op de kamer denk ik, maar daarna?

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hier gezeliige paasdagen gehad. 1e paasdag kwamen de opa´s en oma´s gourmetten en hebben we ze verrast met een persoonlijk kadootje als bedankje voor de hulp rondom de verhuizing. Mijn schoonvader doet trouwens nog steeds veel voor ons. Hij is in de vut en vindt het heerlijk om op zijn eigen tempo een beetje te klussen.
    Helaas had ik Evi dinsdag en woensdag ziek met hoge koorts en oorpijn en keelpijn. Vandaag heb ik haar met verhoging wel naar het kdv gebracht (oei, lastig voor het moedergevoel), maar ik ben haar wel eerder gaan halen. Ze kwam niet boven de 38°c vandaag, dus het ergste is alweer achter de rug.
    Senna was deze week vrij en heeft lekker rustig aan gedaan. Woensdag hele dag in zijn joggingbroek rondgelopen; vindt hij zo lekker.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    zo...ik zie dat er 4 gebruikers actief zijn!

10. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.543
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Nelly, De laatste loodjes alweer. Hopelijk kunnen je meiden snel in hun nieuwe kamertjes en zijn ze snel gewend.

@Salapio, ook een 4e. Van harte en een voorspoedige zwangerschap gewenst.

Het CB was niet geheel te spreken over de spreekvaardigheid van Nathanja. Ze is nu doorverwezen naar het audiologisch centrum voor nader onderzoek. dit omdat ze deze winter 2x een loopoor heeft gehad en dit mogelijk een beetje schade heeft aangericht. Helaas kan ik pas op 6 juni daar terecht. Verder staat ze nu op de wachtlijst voor de peuterspeelzaal voor voorschoolse educatie voor 4 dagdelen. dit omdat kinderen het van elkaar minder accepteren als een ander kind alleen maar wijst en eh eh zegt als het iets wil hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat aflopen.

Verder van deze kant niet zoveel te melden.

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoihoi

Olga, balen dat Evi ziek was, de winter moet echt snel weggaan he! Hier ook virus na virus bij L. N iets minder gelukkig, die zal wel wat meer weerstand hebben.

Pareltje, hoe lang is de wachtlijst van de psz? En hoe doet Eliora het, is de KLB een leuke school?

Nelly, balen van die schilder, wat een oen!

---

Hier dus veel virusjes, maar we gaan de goede kant op! Vanaf de kerstvakantie is L al een keer of 6 ziek/ verkouden geweest. Echt niet grappig. Ik heb zelf 2dagen buikgriep gehad en N is ook een paar dagen niet lekker geweest, maar niet echt ziek.
    Verder is Jan per 17 juni zn baan kwijt door een reorganisatie, niet leuk. Hij krijgt wel vanaf dan nog een jaar uitbetaald, maar t is niet leuk. Hopelijk heeft hij gauw wat anders. Binnnen het bedrijf zijn er nog wel wat mogelijkheiden zoals het er nu uitziet. Hij houdt de moed erin gelukkig.
    Op mijn werk is het zeer druk en hectisch en we hebben dit jaar een zeer complex jaar qua kinderen, maar ik trek het wel.
    L is 2 jaar en 9 maanden en een pittige peuter qua buien, maar verder een heerlijk grietje. Ze doet het prima en ze kletst 100uit met prachtige volzinnen. Zeer onverstaanbaar voor een buitenstaander, maar ik snap haar 99%. Ze gaat sinds de kerstvakantie op vrijdagochtend naar de PSZ (ik vermoed een verband tussen de virusjes en de psz :) Inmiddels heeft ze er plezier in, dat duurde wel even. Ze is ook nog jong.

N is van de week bij de schoolarts geweest, hij is 1,17 en 20 kg. Verder volledig goedgekeurd. Zn ogen heeft ze niet bekeken omdat hij ook al bij de orthoptist loopt.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    De baby gaat idd eerst bij ons. S gaat naar wat nu de werkkamer is en dan ligt de vierde op rij op de babykamer. Bureau en twee boekenkasten gaan bij ons op de kamer. Dus van een zaal naar een gezellig hokkie ;)

Wat een zieken! Hier ook hoor, tijd voor een flink warme lente!

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vreselijk al die zieken. Hier Guus ook al sinds november steeds en aan hoesten en verkouden. Vandaag is hij twee geworden maar vannacht een gloeiwormpje dus maar ibuprofen gegeven. Vanochtend geen koorts en oogde verder ook niet ziek. En natuurlijk verrukt van zijn cadeaus.

Kwam even spieken hoe het met Nelly ging. Gaat hard!

Hier eergisteren vruchtwaterpunctie gehad en gisteren al de snelle uitslag gehad (voordeel van in Zwitserland wonen). Alle uitslagen tot op heden goed en we verwachten weer een meisje. Heb ik straks twee Koningskoppels. Kinderen vinden het erg leuk en spannend.
    Voel me ook prima. Deze zwangerschap zelfs nauwelijks vermoeider.

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Gefeliciteerd met Guus! Vraagje, geef je hem ibuprofen? wist niet dat dat er ook voor kleine guppies was.
    grappig dat je met de vruchtwaterpunctie nu al weet wat het geslacht is. Doen ze dat standaard in Zwitserland?

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nee je bent nooit verplicht om een vwp te doen maar zowel mijn gyn in NL als in Zwitserland hebben me dat aangeraden. Wij willen nl gewoon 100% zekerheid over die paar zaken die je wel van te voren kan weten. Ik ben ook net 38. Ik heb een enorm vertrouwen in die beide gynaecologen en mijn lijf dat ik het ook wel aan durfde. Ik heb er overigens ook een gedaan bij Guus omdat ik toen een verhoogd risico had als uitslag bij de combinatietest. Die heb ik dit keer dus niet meer gedaan.

Ja hier geven ze kinderen vanaf een jaar of 1,5 ibuprofen (mefenacid zetpillen of Algifor drankje). Dit is ook speciaal voor kinderen. Bij Fee en Guus werkt dat beter dan paracetamol.

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Me2, nog gefeliciteerd met Guus! Wat fijn dat de punctie er goed uitzag en leuk dat er weer een meisje komt. Je maakt er een mooi rijtje van!

Salapio, super leuk toch dat alle 4 de kindjes in dezelfde babykamer hebben gelegen! En jullie eigen kamer staat straks gezellig vol!

Sanneke, N is al best lang inmiddels. Volgens mij haalt Senna die lengte nog niet. Hij is wel zo´n 20 kilo denk ik. Hij zit in kledingmaat 110/116. Vervelend dat L ook zo aan het kwakkelen is geweest. Ik heb ze hier ook allebei een paar keer ziek gehad deze winter. En zelf heb ik 3 keer helemaal vol met snot gezeten en flink wat neusspray gebruikt. Ik werd lichtelijk gek van steeds die druk op mijn hoofd, dichte en suisende oren en die loopneus/verstopte neus.

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Hier alles nog rustig. Vorige week hebben we een liggingsecho gehad en de kleine ligt er helemaal klaar voor. Hij is ook al ingedaald, wat een vervelend gevoel zeg... Dat kan ik me van de meiden niet herinneren. Nu loop ik continu met een soort spierpijngevoel in mijn bekkenbodem en liezen. Ik heb ook het idee dat de kleine nu een flinke groeispurt maakt, omdat ik nu in mijn verlof meer tijd neem om te rusten.
    Vanochtend zijn we naar een rondleiding geweest in het nieuwe ziekenhuis, wel zo handig dat we een beetje de weg weten, al hopen we wel thuis te bevallen.

De zolderverbouwing gaat gestaag door, de schilder komt maandag nog voor de overloop en wat houtwerk te schilderen. Echt fijn dat het bijna klaar is! Daarna nog wat kleine klusjes en dan verhuizen Annabel en Evelien komend weekend naar hun nieuwe kamertjes. Ze kijken er erg naar uit. Spannend...

Annabel kijkt ook erg uit naar de baby, zo schattig. Ze is volop tekeningen aan het maken. Maar het wordt nu ook steeds echter. Ik heb nu een bed op klossen in de woonkamer staan en de babywasjes hangen er ook te drogen.
    Annabel doet het ook goed op school, al vraag ik me af hoe ze het op sociaal vlak doet, want ik ze heeft al een paar weken geen speelafspraakjes meer. 't Is "uit" met haar beste vriendje, had ik begrepen. Hihi...
    Afgelopen vrijdag had ze haar laatste zwemles/pretles van het eerste blok. Nou, voor haar niet echt een pretles, want ze moesten door het gat en ze sloten de les af door met zijn allen van de glijbaan te gaan. Nou, dat durfde ze dus allebei echt niet. Arm gupje... Ik ging maar eerder naar het kleedhok.

Evelien vindt het ook leuk, komt regelmatig mijn buik knuffelen en ze probeert ook het hartje te horen, maar dat valt niet mee in een paar seconden op een plek waar de kleine echt niet zit. *lol*
    Verder mag ze woensdag voor het eerst een ochtend oefenen op school. Ik heb voor haar een kalender gemaakt, waarop ze de dagen af kan strepen. Dat geeft een stuk rust, want ze kijkt er zo naar uit!

Marjolein doet lekker haar eigen ding. Is niet met baby's bezig. Ze heeft wel weer voor de zoveelste keer een loopoortje. Ik heb al contact gehad met de huisarts en als het maandag niet over is, moet ze even langskomen. Daar gaan we weer...
    Verder kan ze al tellen (tja, die zussen van haar), maar is absoluut niet geinteresseerd in kleuren. De ene keer is alles blauw, dan weer geel. Eigenwijsje. Laatst zei ik "wijsneus" tegen haar en wat doet madam? Ze wijst met haar vingertje haar neus aan. Of ze corrigeert me, "neej, ikke Marroleijn".

@olga: balen dat Evi aan het kwakkelen is. En Senna lekker een weekje vrij. Hier eind april twee weken meivakantie.
    En beterschap voor je snothoofd! Ik ken het... Heb er ook vaak hoofdpijn bij. Maar ik mag niet veel gebruiken nu...
    Hoe gaat het nu met het huis?

@pareltje2212: balen dat het bezoekje aan het cb tegenviel. Ik wist niet dat loopoortjes schade konden veroorzaken aan het gehoor. Dat ga ik zeker even in de gaten houden bij Marjolein, zij heeft al zovaak loopoortjes gehad en diverse kuurtjes daarvoor. Beterschap voor Nathanja!

@sanneke: pfff... Lekker aan het kwakkelen zeg. Hopelijk blijft alles nu weer gewoon rustig!
    Balen dat je man binnenkort geen baan meer heeft. Knuffie! Hopelijk heeft hij gauw iets anders gevonden.
    Super dat het goed gaat op je werk, ondanks de drukte en de hectiek.
    Heerlijk dat L zo vooruit gaat. Soms zou ik willen dat het niet zo snel ging, maar ja...
    Super dat N ook goedgekeurd is. Hier nog niets gehoord van een schoolarts. Geen idee hoe groot Annabel nu is, ze draagt steeds meer maatje 128. Evelien krijg ik niet meer in maatje 104 gepropt en Marjolein stevent op maatje 98 af. Zijn van die lange tantes...

@Salapio: hihi, bij jullie t.z.t. ook een interne volksverhuizing! Gaat wel goedkomen he!
    Hier liggen/lagen de kinderen ook allemaal in dezelfde babykamer. Ehm... Onee, Annabel niet, die lag meteen in haar grote kamer.
    En inderdaad, echt lente, daar ben ik ook wel aan toe. Veel te koud nu.

@Me2: nog gefeliciteerd met Guus zijn verjaardag! Balen dat hij ook zo aan het kwakkelen is. Beterschap!
    De zwangerschap gaat hier inderdaad hard. In principe mag ik gewoon al over een week bevallen... *geen tijd*
    Super dat de uitslagen van de testen allemaal goed zijn! Geniet ervan! Wat leuk, twee jongens en twee meisjes straks! 'k Ben benieuwd welke naam jullie meisje krijgt...

Groetjes,
    Nelly

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat een uitgebreid bericht! Er was een tijd dat we allemaal van die lange lappen tekst schreven en elkaars antwoorden allemaal in elkaar overliepen...
    Wat lekker dat de meiden van het weekend kunnen verhuizen naar hun nieuwe kamer! Kunnen ze als het goed is nog even een poosje wennen voor hun broertje er is.
    En een rondleiding in een ander ziekenhuis gehad. Wel fijn om te weten waar je moet zijn natuurlijk. Maar waarom een ander ziekenhuis dan?
    Leuk dat de oudste twee zo met de komst van de baby bezig zijn. Het hartje luisteren is wel een moeilijke klus! En de baby ingedaald geeft zo'n fijne (ahum) druk he. Bij Evi zat haar hoofdje vast in het bekken, maar kon ze het nog wel draaien en dat deed ze heel vaak. En dat gaf zulke pijnlijke scheuten/steken iedere keer dat ik soms midden in de winkel zowat stond te kreunen van de pijn.
    Senna heeft hier begin mei ook nog twee weken vakantie, maar hij gaat op vrijdagmiddag naar school, dus zijn er voor de kleuters over het jaar verdeeld wat extra vrije dagen.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vandaag was kijkles bij Senna met het zwemmen. Leuk om te zien hoe gemotiveerd hij is en hoe goed hij probeert de opdracht uit te voeren. Druk met het ´vissenstaartje´ en drijven met buik omhoog en kin op de borst. Duiken door het gat vindt hij juist geweldig. Hij blijft voor zijn plezier nog een poosje langer onder water! Laatste 5 minuutjes mochten ze spelen en was hij alleen maar aan het duiken en koprol onder water aan het doen. Helaas had hij even niet door dat hij steeds ondieper afdreef en stootte hij keihard zijn hoofd tegen de bodem...Flinke huilpartij en dito bult!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Termijnecho was helema goed en o zo mooi :)

Deel Deze Pagina