december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toi toi toi Nelly!

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ohh spannend,

Zou de kleine van Nelly er al zijn?

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zo wat hebben we vandaag genoten van het heerlijke weer.
    Lekker buiten in de tuin en voor op straat met de buurkindjes gespeeld.
    Gisteren is jan de hele dag met zijn vader bezig geweest met een deel van een nieuwe schutting plaatsen. Was nog een heel gedoe, want we hebben een vrij stugge en niet te peilen buurvrouw. Het komt er op neer dat al haar bomen/struiken bijna op de erfscheiding staan en de schutting daardoor 40 cm meer in onze tuin stond. Buurvrouw wilde er niets uithalen en wat deden we toch moeilijk over die paar centimeter...Ehh mevrouw het is een verschil van bijna een halve meter en het is echt geen optie om de schutting helemaal scheef te plaatsen. Daarbij zouden wij dan ook een deel van de terrastegels schuin moeten afscnijden. We hebben een compromis kunnen maken waarbij de hele schutting op onze grond staat en er dus nog steeds verschil is van ruim 10 cm, maar er wordt wel het een en ander gekapt. Haar halve seringenboom ligt nu in stukken in onze voortuin...

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Sorry, sorry, sorry, olga en zp-dames...

'k Ben de laatste tijd ineens erg druk geweest en ben helemaal vergeten om een berichtje te posten in dit topic.

Maarrrr, na een vlotte bevalling is op 3 mei onze zoon Christian om 23.15u geboren. Wat was ik blij dat de bevalling geen drie kwartier langer duurde!
    Hij woog 3940 gram en is 55 cm lang.

De bevalling ging ineens vlot. 's Avonds na het eten kreeg ik zo'n onbestemd gevoel en moest manlief van mij de meiden naar mijn ouders brengen. Stel dat het begint, zijn ze in ieder geval onder de pannen en als het niet begint, hebben we mooi nog een avondje voor onszelf. Maar het begon dus wel. Deze keer met gebroken vliezen, nog nooit meegemaakt. Uurtje of 20u de vlos gebeld, die was er om 20.30u, daarna afgewacht hoe mijn weeen verliepen, gelijk al om de 2-5 minuten, goed te handelen. Om 22.00u werd de vlos afgelost en was de kraam er ook. Vliezen nog verder gebroken en toen begon het heftiger te worden. Met een cm of 8 ontsluiting heb ik nog op de po (jaja, dat ding wordt dus wel ooit gebruikt...) geplast, mocht van de vlos niet naar de wc, omdat ik zo snel beval en dat was maar goed ook, want daarna kon ik bijna niet meer het bed op door de heftige weeen. 'n Kwartiertje persen later had ik ons sterrenkijkertje op mijn borst. Bleeeh, wat vergeet je die pijn snel zeg... 'k Was wel ingescheurd, maar met twee inwendige en twee uitwendige hechtingen is alles weer netjes dichtgeborduurd.
    Ons manneke doet het goed, dronk direct goed aan de borst. Baarmoeder trekt als gevolg wel flink samen, jippie, die na-weeen... Zijn voorhuidje is alleen niet helemaal gesloten, maar de plasbuis zit netjes in het midden en hij plast goed, dus voor nu lijkt het alleen iets cosmetisch. Er gaat in ieder geval een notitie naar de huisarts/consultatiebureau om dat nog even te controleren.
    De gezusters zijn supertrots op hun broertje en vechten om hem vast te mogen houden of te knuffelen.

En hoor ik ons manneke weer om mama roepen...

Groetjes,
    Nelly & de bups

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Nelly, leuk om je vlotte verhaal te lezen! Ook hier van harte gefeliciteerd!

En leuk dat je meiden zo trots zijn.

Geniet ze.

Mijn meivakantie is alweer voorbij en ik moet morgen weer werken.

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Joehoe! Van harte met de geboorte van Christiaan! Wat een lange lerp zeg! Fijn dat alles vlot is verlopen en de dames ook trots zijn!

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Nelly, gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een mooie naam. Heel veel geluk voor jullie.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wha Nelly, van harte met de geboorte van jullie zoon Christian!

Tjonge wat doe jij dat toch iedere keer vlot zeg! Als een sterrenkijkertje heb je hem er toch nog makkelijk uit kunnen persen dan. Misschien hielp het hem wel dat er al 3 dames via dezelfde uitgang zijn gekomen!
    Fijn dat ook deze baby weer lekker van mama´s melk drinkt.

Geniet er maar weer lekker van met je hele gezinnetje!

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Heb net geshopt voor H. Pfff, om niet vrolijk van te worden! Ze zit in maat 140 en ik vind het zo moeilijk om leuke kleren voor haar te vinden. Allemaal van die rare stofjes en sombere kleuren. Vind de kleding tot maat 128 echt veel leuker. Vooral voor een kind van 5.

H heeft trouwens in totaal 3 weken meivakantie en dan zit de pinkstermaandag er ook nog aan vast. Ik vind het erg lang. H wil ook erg graag weer terug naar school. Duurt dus nog even.

Ben zelf vorige week met vriend een paar dagen weg geweest op stedentrip. Heerlijk! Maar heb de meiden vreselijk gemist. Dus het is goed om weer thuis te zijn...

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, kan me voorstellen dat het lastig is met de kledingmaat van H. De kleding in de maat die ze nodig heeft is waarschijnlijk veel te volwassen-achtig. Is S. ook zo´n lang dametje? Senna is met 110/116 nog wel echt een klein jochie, maar in de klas wel heel gemiddeld qua lengte.
    Wat een lange vakantie zeg...Hier 2 weken in mei en dan heeft Senna in juni nog een week vrij en nog ergens een keer 2 dagen geloof ik. Vind het best veel, maar hij gaat al vanaf het begin hele vrijdagen naar school, dus daar zit het hem in.
    Super leuk dat je weg bent geweest met je vriend. Waar was je? Wij willen misschien in najaar ook samen een dag of 5 weg gaan.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik was na het eten even aan het stofzuigen hoor ik opeens: ´mama het vitamientje gaat niet uit mijn oor´.
    Had evi er zo´n klein vitamine d tabletje in gestopt, maar het zat echt in de gehoorgang...Schudden met haar hoofdje en bewegen met haar oor en schuin houden hielpen niet veel. Maar we konden haar oortje wel goed open krijgen en het tabletje was al gedraaid, dus kon het er met een klein pincetje uit gehaald worden. Ze was er wel erg van geschrokken en zou het nooit meer doen.

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: wat een schrik met het vitaminetabletje zeg! Gelukkig hebben jullie het er uit gekregen.
    S is ook wat aan de grote kant. Ze is 3,5 en zit in maat 116.
    We waren trouwens in Berlijn. Zo'n fijne stad. Was er al vaker geweest, maar dit was toch wel de allerleukste keer <3

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beate, Berlijn wil ik ook wel eens heen; nog nooit geweest. Deze keer was je er met de leukste persoon he!

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dankjulliewel voor de felicitaties!
    Ik moest inderdaad wel flink werken om ons sterrenkijkertje eruit te krijgen, maar het scheelt dat hij niet het eerste kindje is. Het frustreerde me wel enorm dat hij na iedere perswee helemaal teruggleed.
    De verloskundige stond ook helemaal versteld van Christians lengte, bleef het maar herhalen, hihi...
    Ik zal de volgende controle eens naar het partusverslag vragen, want ik heb geen idee hoelang/kort de bevalling nu precies duurde.
    't Gaat hier goed. De eerste paar nachten waren ontzettend rommelig, veel clusteren. De laatste paar nachten is het goed gegaan, hoefde ik er maar voor een of twee voedingen uit, waarna meneertje direct weer ging slapen. Jeetje, wat scheelt dat veel in energie overdag!
    En wat een schatje. Als je hem ziet liggen, zou je niet zeggen dat hij nog geen week oud is.
    Ik had trouwens de eerste kraam eergisteren de deur gewezen en heb er een superlieve voor teruggekregen. Ik ben zo blij dat ik actie ondernomen heb!
    De dames zijn vandaag met opa en oma naar de kermis geweest en wilden ook logeren. Prima! Dus wij hebben nu alleen ons manneke thuis, heerlijk!

@Beate: poeh, die H blijft maar groeien! Zeggen ze daar niets van op school/bureau? Ik kan me herinneren dat een jongen bij ons in de klas groeiremmers kreeg. Annabel zit in maatje 128, soms ook 134, maar wat een verschil in die mode, zeg...
    Jeetje, drie weken vakantie? Da's wel heel lang. Annabel zit nu in de tweede (en laatste) week van haar meivakantie, maar ik ben blij als ze weer naar school mag hoor! Ze is echt helemaal uit haar ritme.
    Oooh, heerlijk eropuit geweest met je lover!

@olga: jeetje, dat vitamientje in Evi's oor! Liep gelukkig goed af...

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    En ook hier natuurlijk even een fotootje van ons manneke!
    ChristianG.jpg

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Oooh cute Nelly! Fijn dat de nachten nu wat soepeler gaan!

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat een plaatje zeg! En wat lekker om even met zijn drietjes thuis te zijn vanavond/vannacht. Hij is al bijna een week oud...gaat zo snel! De 1e kraamhulp beviel niet als ik het goed begrijp? Fijn dat er een ander is gekomen en dat het met haar lekker loopt.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een mooi kindje Nelly!

En wat een lange deckids! M is bijna de kleinste, maar wel ook veruit de jongste van de klas. Nu misschien 110 cm.

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wat een mooi kindje Nelly! En lekker dat je ff met zn 3tjes bent!
    ben bnieuwd naar je bevallingsverslag.

evi n vitamientje in dr oor... pff spannend. gelukkig dat hij eruit kwam! ik ben vroeger es bij de ha geweest omdat ik een vitaminepil in mn neus had. Toen we bij de dokter kwamen was hij inmiddels opgelost.

lengte: N is 118. Zit qua bovenkleren in 122/128 en qua broeken in 110/116. korte beentjes :) Hij is redelijk gemiddeld qua lengte en is tussen de groep2 kindjes wel een van de kleineren, maar hij is ook bijna de jongste, 2 meisjes zijn nog jonger, maar die gaan echt versnellen en N is de jongste van de okt-dec kids.

L is wel mini. Die zit nu in mt 92 en was bij de laatste keer meten 94 cm. Ze werd laatst in het zwembad door een groter en jonger kindje betuttelend naar mij gebracht :) Ze zat echt te kijken van: wat overkomt mij nou weer? ik hoef helemaal niet naar mn moeder

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, volgens mij heeft L wel een groeispurtje gehad of niet?

Evi is 98 cm en maar een paar maandjes ouder. Maar ik koop voor haar wel alles in 104.
    Senna is rond de 110 cm. Broeken past hij echt nog niet in 116 en bovenkleding al wel.

Deel Deze Pagina