Olga, heb me vergist, ze was 2 april 92 cm en nu 93. Een jaar geleden was ze 82 cm. En 2 jaar geleden 69 cm. t Valt me op dat 86 shirts nu echt te klein worden en te kort
Sanneke, bij N&L is het lengte verschil best wel groot. Bij Senna en Evi scheelt het maar 10 a 12 cm. Senna kan zijn veters strikken! Van de week was hij steeds aan het oefenen en ik mocht niet helpen. Hij werd steeds boos dat het niet lukte, maar samen doen was geen optie. Uiteindelijk lukte het toen bij toeval. Dag erna mocht ik wel samen met hem oefefen en had hij het zo onder de knie. Strik zit soms wat aan de losse kant, maar toch...ik vind het super knap! En o ja, hij kan ook koppeltje duikelen op een rekstok. is hij zelf helemaal trots op ha ha.
N begint er niet eens aan Wil het liefst dat ik hem aan kleed en dat ik hem help met zn schoenen... luilakkie Olga, het verschil is 25 cm!
Sanneke, oh ja wat een verschil zeg! Ze hebben wel hetzelfde postuurtje...lekker tenger. Wij zijn vandaag even in het bos geweest. Lekker wandelingetje van 5 km gemaakt. Evi op de loopfiets mee en Senna was de rode-paaltjes-zoeker. Van de kinderen kreeg ik vanmorgen hun knutselwerkje en bij toeval hadden ze bijna hetzlefde gemaakt. Senna had een 3-d theepot gemaakt met theezakje eraan en Evi had een theepot op het platte vlak met een zakje erbij.
Senna heeft net de 3e avond van de jeugdavondvierdaagse achter de rug. Moet zeggen dat het hem goed afgaat. Morgen de laatste en kortste wandelavond. Hij kijkt helemaal uit naar de medaille die hij gaat krijgen. Zijn er meer kinderen die hier aan mee doen?
Tenx voor de complimentjes! 't Is druk, maar ook echt genieten van ons manneke. Zooooo fijn dat school weer is begonnen. Annabel is nu beter te genieten, al had ze in het begin even geen zin om naar school te gaan. Binnenkort neem ik Christian mee, want Annabel wil hem zo graag laten zien. Supertrotse grote zus. Morgen even afstemmen met de juf, want volgende week is weer zo'n korte week. Maandag pinksteren, dinsdag studiedag en er is ook nog een kindje jarig. Beetje vervelend als we tegelijk trakteren... Evelien mag volgende week woensdag (oefendag) trakteren op cakejes met muisjes. Er zitten 26 kinderen in de klas, dus mag ik dinsdag flink aan de slag... Hier ben ik trouwens ook goed verwend met moederdag. Van de meiden ieder twee knutsels en van samen een ketting met een klavertje vier eraan en een zelf uitgekozen bloemetje van ieder. Alleen dacht papa dat ik slanker was, hihi... De ketting is te kort en het hangertje was niet echt mijn ding, dus vandaag ben ik teruggeweest naar de juwelier en komende week word ik gebeld als ze alles binnen hebben. @olga: de eerste kraamhulp was echt waardeloos. Was een wat oudere vrouw, prima, meer ervaring zou je zeggen, ik vind het best. Maar wat viel dat tegen! Zo ontzettend veel kleine ergernissen en de zorg voerde ze ook niet goed uit. Ik had 's middags op een gegeven moment verhoging (38 graden) en daar schrok ze van, maar vervolgens ging ze gewoon naar huis zonder mij paracetamol of water aan te bieden. Christian liet ze gewoon in zijn blootje op de badkamer liggen, omdat ze drie keer gebeld werd. Ze keek niet om naar de meiden, soms gaf ze een aai over een bolletje en that's it. Ze was continu haar spullen kwijt, waar ze mij op aansprak. Hallo, ik lig in mijn kraambed, hoe moet ik weten waar jij je spullen laat? En ze rook niet zo fris uit haar mond. Ik draaide iedere keer mijn hoofd weg als ze bij me in de buurt kwam, werd er gewoon misselijk van. De tweede kraam was super. Gewoon recht door zee, zegt waar het op staat en bleef haar tijd niet uitzitten. Knap dat Senna zijn veters kan strikken! Annabel heeft een tijdje terug het plankje meegekregen van school om te oefenen, maar ze keek er niet naar om. Komt vast nog wel. En dat Senna meedoet met de avondvierdaagse! Knap!!! Ik zou niet weten wanneer die hier gehouden wordt, maar we zijn ook niet zo'n wandelaars. Annabel kijkt wel erg uit naar de kindervakantieweek, maar dat is pas de laatste week van de grote vakantie. @sanneke: een beknopt bevallingsverslag staat in mijn eerdere post, op pagina 468. En inderdaad, wat een verschil tussen N en L zeg!
Oh, wat is een normale leeftijd dat kindjes van die kop-poters tekenen? Ik betrapte Marjolein laatst op zo'n creatie. Die bup is 2,5 jaar oud! Evelien is bijna vier en die tekent sinds een paar maanden pas kop-poters...
Hoe laat gaan jullie kids naar bed? Hier gingen ze eigenlijk altijd tegelijk om 19u naar boven, maar de laatste paar weken duurt het erg lang voor Annabel gaat slapen. Nu brengen we Evelien en Marjolein om 19u naar bed en mag Annabel een halfuurtje "opblijven". 't Is een stuk rustiger met het bedrondje, maar het duurt nog steeds een tijdje voor ze gaat slapen.
Ligt er een beetje aan hoe moe ze zijn, maar op een doordeweekse dag gaan ze tussen kwart over 7 en kwart voor 8 erin en horen we ze ook niet meer. Af en toe krijgt N een melatoninepilletje en dat werkt prima
Nelly, hier liggen de kids er ook (bijna) altijd om half 8 in. In het weekend of als er iets bijzonders is wel wat later. Wat lief dat je een ketting kreeg van de kinderen voor moederdag. Alleen nog even naar je eigen smaak aangepast hi hi. Is hij al binnen en naar je zin? Hier heeft jan er helemaal niets speciaals van gemaakt met moederdag. Zelfs niet tegen ze gezegt dat ze mama maar eens flink moesten knuffelen ofzo... Dat vind ik vooral voor de kinderen heel jammer. En daarbij had het ook een goede gelegenheid geweest om via de kinderen zijn waardering te laten blijken. Dus eigenlijk vond ik het zelf ook wel jammer. Jan is de dag voor vaderdag jarig, maar ik ga het niet samenvoegen ofzo. De kinderenmogen ook voor vaderdag samen iets kleins uitzoeken voor hem. Waarschijnlijk iets van gereedschap voor in de tuin, want daar is hij al weken in aan het werk. Nelly, klinkt als een heel verstandige keuze om van kraam verzorgster te wisselen. Dan nog vind ik het knap dat je het hebt aangegeven.
@sanneke: dat melatoninepilletje zal ik eens onthouden... Misschien is dat net even genoeg. @olga: nee, de juwelier heeft nog niet gebeld. Maar ik had ook een tegoedbon, dus ik vermoed dat ze er niet zo'n vaart achter zetten. Maakt me niet uit, ga ik zelf even rondshoppen en dan besteed ik die bon wel voor zo'n pandora-achtig armbandje voor Eveliens verjaardag. Jammer zeg, dat je jan niets voor moederdag gedaan had. Ik zou er een rotgevoel aan overhouden... Hier had manlief ook niets met de kinderen geknutseld, maar ze hadden van het kdv, school en jong nederland al flink wat knutsels. Ik vond het wel lief dat hij met de dames naar de juwelier was gegaan. Naja, eerlijk gezegd, had ik hem ook vrij strakke aanwijzingen gegeven, de dag voor moederdag. Hihi... En jah, die kraam... Ik was zo blij dat ik toch die drempel over durfde om haar weg te sturen! Hier verder weinig bijzonders te melden. Christian begint het slapen in zijn eigen wiegje eindelijk te leren. Ik ben afgelopen week 's ochtends vaak wakker geworden, dat die gup nog bij me in bed lag. 'k Slaap toch een stuk fijner als hij in zijn wiegje ligt. Tummytub vind hij helemaal geweldig. Ik had er niet zoveel mee, maar ik heb dat ding een dikke week geleden bij de kruidvat in een actie gehaald. Bij de kassa kon ik punten inleveren van mijn kaart en heeft de tub me uiteindelijk niks gekost. Mooi meegenomen dus. Evelien heeft donderdag haar laatste dag op het kdv gehad. Ze is er ook helemaal klaar mee. Komende dinsdag (haar verjaardag) gaan we even terug om te trakteren. Dat lukte me donderdag niet, want ik zou al met Annabel op school trakteren voor de geboorte van Christian. Als ze het op het kdv nou wat eerder aangegeven hadden dan afgelopen dinsdag, had ik het anders kunnen plannen. Woensdag had Evelien getrakteerd op haar oefendag op school voor de geboorte van Christian en wat was ze trots! 't Was ook zo leuk om te zien hoe enthousiast ze in de groep is. Echt alsof ze al jaren naar school gaat. Ben ik zooo blij mee. Annabel heeft vandaag weer een kinderfeestje gehad, dus die viel vanavond vrij makkelijk in slaap. Gisteren hadden ze Actie Adoptie op school. Dan organiseren ze een dag met activiteiten voor de kinderen, waarmee ze geld ophalen voor een goed doel. 's Avonds is er ook een markt op school. Daar was ik tussen de voedingen door met de meiden even naar toe geweest. Weer een paar blije gezichten met rommel uit de grabbelton. Marjolein ligt de laatste tijd trouwens flink te mieren met bedtijd. Blijft gewoon huilen/zeuren en smoesjes verzinnen, zo irritant! Negeren helpt niet, maar toegeven ook niet. Hopelijk gaat die fase zo over! Pfff... Volgende week hebben we een drukke week. Iedere dag afspraken, heb er totaal geen zin in, maar goed, 't moet... En dan is er nog niet eens kraamvisite... Groetjes, Nelly
Nelly, we hebben met L ook een rottige tijd gehad qua slapen. Wel honderd keer terugroepen. Niks hielp eigenlijk. (Als Jan haar naar bed bracht was er nooit wat aan het handje, die is toch strenger en consequenter dan ik) Tot we de deur op een kiertje zijn gaan zetten... Ze was gewoon bang! Moet zeggen dat het middagslaapje afgelopen is, dus ze is ook moe en wil lekker slapen. Dus combinatie van deur openlaten en stoppen met middagslaapje xxx
Hier net andersom. Als ik de dames naar bed breng, zijn ze rustiger. Maar als manlief ze brengt... Pfff... Ik kan ook niet zeggen dat Marjolein bang is ofzo. Ze heeft voldoende licht op haar slaapkamer, kan evt. zelf nog een lampje aandoen. We hebben op de deuren van de kinderen deurstoppers zitten, dus die staan altijd op een kier. De middagdut hebben we er ook af gehaald, maar daar gaat ze 's avonds helaas ook niet beter van slapen. Gup is gewoon stronteigenwijs, hihi... Ik ben twee en ik zeg nee. Echt grenzen aan het opzoeken. 't Issun fase... 't issun fase... Maar super dat jullie voor L een oplossing hebben gevonden. Duurt ooit zo lang voor je erachter bent wat er aan de hand is... Misschien zouden we Marjolein toch maar in een peuterbed/eenpersoonsbed kunnen doen, alleen ben ik dan wel bang dat ze naast het roepen/huilen/zeuren ook nog gezellig naar haar zussen of broertje gaat... Ik vind voor nu die spijlen toch wel fijn.
Hoi meiden. zaterdag vertrekt Rik naar Frankrijk om op 6 juni 6x de Alpe dHuez te beklimmen om een bijdrage te leveren aan het bestrijden van kanker. Willen jullie hem sponsoren? Dat kan via deze link. http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/acties/rikwilschut/rik-wilschut/doneren.aspx Alle kleine beetjes helpen in de strijd tegen deze rotziekte!
Wat fijn dat de echo helemaal in orde was! Ennog een meisje erbij, wat een mooie verdeling. Sanneke hoe heeft je man gefietst? Veel geld op gehaald?