december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoihoi
    jan heeft woensdag 3x gefietst en vandaag 5x. Rond de 1700 euro opgehaald. Hij is echt mijn topper.
    hij is vanaf zaterdag weg en ik mis hem best wel heel erg
    de kindertjes zijn superlief, maar met hem is het toch leuker :)

salapio, gaaf dat je een meid krijgt!!

olga, hoe is het met jullie?

2. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Marit is geboren!....van 4 tot kwart over 2 gerommeld...wel weeën maar niet heftig en regelmatig genoeg...(had me 1cm opgeleverd)...kwartover 2 gestript (pijn!!) en meteen heftig in de weeën om de 1,5 a 2 minuten...om 3 minuten voor 6 was ze daar :)....ik zal morgen even een fotootje plaatsen als jullie dat leuk vinden....nu lekker slapen :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Fred. Wat een mooie bevalling. Ik wil heel graag een foto zien van Marit.

4. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ons meisje

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    en nog 1

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Frederike: Oooooh, wat een mooi meisje! Gefeliciteerd met de geboorte van Marit

@Salapio: een meisje, wat leuk! En vooral superfijn dat alles goed was.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een mooierd!

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    VAn harte Frederike!! Mooie meid!

Hoe is het verder met jullie gezinnetje?

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Frederike, gefeliciteerd met de geboorte van Marit! Wat een plaatje!

Sanneke, wauw jan heeft veel geld opgehaald zeg hij heeft flink gefietst! Nu weer fijn helemaal compleet thuis!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Het laatste half jaar was hier nogal pittig, maar nu gaat het iets rustiger...
    Jan is sinds de verhuizing eigenlijk nog altijd fulltime aan het klussen. En zijn pa is hier ook kind aan huis en klust vrolijk door. Dat betekend dat de kinderen, het huishouden, boodschappen enz... volledig op mij terecht kwamen naast mijn werk. Vooral de bende continu in huis, bahhh. De mannen zijn de laatste maanden namelijk driftig in de tuin bezig geweest. Jemig wat een werk was dat; maar dan hebben we nu inmiddels wel een hele mooie tuin! Ook de beneden verdieping is helemaal naar wens. We hebben van de week een mooie grote canvas van 120 bij 90 cm in een lijst aan de muur gehangen en dat maakt het precies af!

De laatste kunststof kozijnen voor 1 slaapkamer en de badkamer zijn besteld, dan is dat binnenkort helemaal 1 geheel.

Met de kinderen was het wel even moeilijk de laatste maanden. Senna en Evi reageren zo erg op elkaar. Heeft natuurlijk ook wel met de drukte rondom verhuizen/klussen te maken en het feit dat mama het ook wel eens een beetje zat was...
    Maar ik zat af en toe best wel met mijn handen in het haar hoor. Steeds ruzie, schreeuwen, uitlokken en elkaar in de weg zitten. En verder zocht Senna ook steeds de strijd en ruzie op met mij en jan. Echt een bozig jongetje dat niet kon luisteren en overal tegen in ging en het laatste woord wilde hebben.
    En evi is een felle en eigenwijze tante die denkt dat ze al net zo wijs en slim is als haar broer en er af en toe teksten uitgooit....

Ik ben dus even heel erg op de regels gaan zitten en wilde geen tegenspraak. Verder natuurlijk het positieve benoemen bla bla bla...

Ook denk ik dat bij Senna een deel met school te maken heeft. Hij lijkt een beetje overvraagd op de verschillende ontwikkelingsgebieden en kan dat gewoon niet bij benen. Op school houdt hij zich groot en doet hij alles heel goed mee en kan hij zowel cognitief als sociaal goed meekomen. Maar thuis zie ik de verwerking van wat hij allemaal moet. Hij is nog zo bezig zichzelf te ontdekken en kan eigenlijk nog helemaal niet opboksen tegen de echte oudste kleuters. Hij is bezig met wat kan wel/niet, wat vind ik en wat wil ik eigenlijk zelf. En in veel andere situaties zie ik nog een heel kwetsbaar jongetje. Zo heb ik hem al 2 keer opgehaald van een kinderfeestje omdat hij het eigenlijk veel te druk of lawaaiig vindt en niet goed weet hoe hij daar mee om moet gaan. Zo zijn er meer voorbeelden. De juffen vonden dat hij op basis van wat Senna op school laat zien, wel naar groep 3 kan. Maar ik was het daar helemaal niet mee eens en heb dit heel goed kunnen uitleggen en verantwoorden. Onder andere ook het bovenstaande daarin benoemd. Hij blijft dus lekker in groep 2 bij zijn beste vriendjes.

Zo het is een heel verhaal geworden zeg...

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gisteren zijn we trouwens naar de apenheul geweest. Wat was dat leuk zeg en de kindjes waren ook super lief en enthousiast.

En oja senna is dus de laatste week weer wat rustiger en beter te spreken. Ik merk ook dat hij nu zelf hersteld of rekening houdt met de afspraken. En hij schrijft liefdesbriefjes naar me (livu mama liv kus senna) en zegt dat ik de allerliefste mama van de hele wereld ben.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede beslissing Olga. En wat een drukke tijd! Fijn dat de rust langzaam aan het terugkeren is...

13. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Olga: fijn dat alles weer wat rustiger wordt. Klinkt als een heftige tijd!

Wil even uppen over S. Ik was naar de pedagoog geweest omdat het voor geen meter liep met haar en tussen ons. Maar het gaat momenteel zo goed! Ze is weer helemaal haar lieve, vrolijke zelf. Echt zo fijn om te zien. Ik heb hele concrete tips gekregen hoe ik het beste met haar om kan gaan. En dat werkt. Mijn manier van doen sloot gewoonweg niet zo goed aan bij wat zij nodig had. Daarnaast heb ik op aanraden van de pedagoog een bloedonderzoek laten doen. S bleek een behoorlijk vitamine D tekort te hebben. Dus nu volop aan de extra vitamines, en ook dat werpt z'n vruchten af. Ben achteraf heel erg blij dat ik de stap heb gezet om hulp te zoeken. We zijn echt weer in balans met z'n drietjes! :D

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat fijn Beate en wat stoer dat je die stap hebt gezet. Lekker genieten van de hervonden balans ;)

15. Lilla

Lilla Lid

13 dec 2012
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zwaai ff...

Nelly, gefeliciteerd met de geboorte van Christian.
    Frederique; gefeliciteerd met de geboorte van Marit.

Ik blijf letter anoniem, maar volgens mij kunnen jullie al raden wie ik ben... De eigenwijze juf ;)

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaai terug Lilla. Hoe gaat het met je?

17. Lilla

Lilla Lid

13 dec 2012
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Naar omstandigheden goed.
    Een zeer heftig periode achter de rug.

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Beate: ooooh, super dat het met S weer goed gaat! Heerlijk om je eigen lieve meisje weer terug te hebben!
    Heeft dat tekort aan vitamine D ook te maken met haar gedrag?
    Jij bent echt een supermama!!!
    Alles trouwens nog goed met je lover?

@frederike80: jaaaah! Ze is er!!! Gefeliciteerd met de geboorte van Marit! Mooie naam zeg!
    Mooie fotootjes! Ze lijkt erg groot.
    Wat vinden Rubin en Bente ervan?
    Geniet lekker meis!

@Lilla: dankje voor de felicitatie!
    Fijn dat het redelijk met je gaat. Hebben jullie het verlies van C een beetje een plekje kunnen geven?
    Ik vind het zo verschrikkelijk! 'k Heb er echt geen woorden voor!
    Hoe gaat het met J?

@olga: erg fijn dat alles in huis nu rustiger is geworden. Ik zou er hartstikke gek van worden. Mijn respect meis! Helemaal met kids die lekker weerbarstig zijn... Fijn dat Senna inmiddels weer een beetje bijgedraaid is. Hij is echt van de structuur he!
    Jeetje, wat lastig van school, maar super dat hij lekker in groep 2 mag blijven. Zit hij veel lekkerder in zijn velletje.
    Oh, apenheul is erg leuk! Alleen hoef ik daar niet naar toe met onze schijtebroekjes, die moeten niks van onverwachte dingen hebben.

@Salapio: waaaaauw!!! Een meisje erbij! Wat leuk! M is zeker supertrots?
    Super dat alles goed is! En hoe gaat het met mama?

@sanneke: heerlijk dat je man weer terug is van de Alpe d'Huez? Echt super dat hij zich daarvoor inzet!

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook even een upje.

't Gaat allemaal zijn gangetje.
    Christian draait goed mee, de nachtvoedingen mogen er wat mij betreft wel vanaf, maar meneertje drijft zijn zin gewoon door, hihi...

Ons Marjoleintje is echt geen 2,5 jaar oud, als je ziet wat die allemaal al kan en doet en hoe ze praat! Die gaat echt zoooo snel in haar ontwikkeling.

Evelien doet het ook goed. School vindt ze helemaal geweldig. Alleen thuis doet ze nogal eens moeilijk. Ze zet het zo snel op een gillen of brullen als iets haar niet zint. Je kan er dan helemaal niks mee, zo frustrerend.
    Eveliens klas wordt opgesplitst en na de vakantie verdeeld over de andere groepen 1/2, omdat er terugloop is in het leerlingaantal. Wel jammer, want ze heeft al een paar vriendinnetjes gemaakt. Ik hoop dat ze daarbij in de klas komt.

Annabel doet het super. Ze is zo lief en zorgzaam voor Christian!
    Verder is ze echt toe aan groep 3. Ze heeft afgelopen week een boekje mogen maken van groep 3 en huilde gisteren tranen met tuiten dat ze niet naar school mocht, want ze wilde in dat boekje werken.
    Ik ben heel benieuwd hoe het straks na de zomervakantie gaat, want alle vijf groepen 2 worden door elkaar gehusseld tot drie groepen 3. Ze mocht drie vriendjes opschrijven en daar zou rekening mee gehouden worden, maar garanties kunnen natuurlijk niet geboden worden. Hopelijk krijgen we de nieuwe groepsindeling gauw, dan kan ik haar daar een beetje op voorbereiden, want eigenlijk kan ze niet zo goed met verandering omgaan. We zullen zien...
    Vandaag heeft ze voor het eerst over straat gefietst! Ze kan al een aantal weken zonder zijwieltjes, maar wilde absoluut niet op straat fietsen.
    Vanmiddag zijn we naar een natuurtuin gefietst hier in de buurt en gewoon Annabels fiets klaargezet. Ze protesteerde niet echt, maar vond het wel spannend. Zo mooi om te zien hoe trots ze was, en wij ook!
    't Was trouwens wel even improviseren, want de kinderwagen kon op de fiets niet mee en was sowieso niet handig om door het hoge gras en konijnengaten te hobbelen. Christian heeft heerlijk bij me in de draagdoek gelegen, terwijl de meiden enthousiast op verkenning gingen.
    Toch wel een leuke vaderdag zo.

Met mij gaat het ook goed. Ik heb een soort van evenwicht gevonden en dat geeft ontzettend rust. Ik kan de hele wereld aan! Hihi. Nu manlief nog...
    Christian en ik hebben nu trouwens al een dikke week last van spruw. Is echt niet fijn met voeden... We hebben 2x medicijnen gehad, maar daarmee is het nog niet helemaal weggegaan. Jeetje, wat kunnen de profs (huisarts/assistente/apotheker) toch tegenstrijdige adviezen geven.
    Oh, en tepelkloven zijn ook niet fijn, brrr. Ik ben zo blij met de bepanthen!
    Zometeen even twee wasjes ophangen, daarna ons manneke voeden en heerlijk slapen! Morgen weer een drukke dag.

Weltrusten!

Liefs,
    Nelly

20. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Lilla: zwaai en een knuffel!

@Nelly: Wat een leuke, trotse up! Fijn dat het zo goed gaat met je kinderen. Hier met vriend alles heel goed. Deze week één jaar samen. En wat was het een leuk jaar :D

Vandaag met H naar de schoolarts geweest. Het was weer een bizar consult. Maar iig .... ze is helemaal goedgekeurd. Haar lengte zit net boven de bovenste lijn. De arts was wel blij om te zien dat haar groei stabiel is en maakt zich niet direct zorgen om een buitensporige groei. Moet wel over een half jaar terugkomen om nog eens te laten meten. Ze is nu 130 cm en 25 kilo. Wat een meid al he?

Deel Deze Pagina