december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wauw, Beate, al een jaar samen?! Time flies when you're having fun! Super zeg!
    Maar, hoezo een bizar consult bij de schoolarts? Vroegen ze weer rare dingen? Je treft het wel zeg... Wel fijn dat H goed is gekeurd.
    Hier ook een lange tante. Vorige week had ik Annabel een keer gemeten voor een vriendenboekje, was ze gewoon al 128cm lang. Dat verklaarde meteen waarom de shirtjes maatje 128 die ik laatst besteld had, eigenlijk maar net pasten. Maatje 134 is inderdaad echt niet leuk, veel te oud. Die tienermaat weiger ik gewoon! Haha... Kom op, ze zijn nog maar 5 jaar oud!

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alles gelezen en wat een leuke en fijne updates!

Beate, fijn dat je met S weer in balans bent. Wat is dat toch fijn he...dat je door op een andere manier met je kind om te gaan opeens weer helemaal op de goede weg zit. En al een jaar samen met je vriend!

Lilla, wat leuk en lief dat je ´even langs komt´! Wat een pittige tijd heb je weer doorgemaakt. Ik ben op de hoogte gehouden door andere dec mama´s en heb ontzettend aan je gedacht en meegeleefd. liefs en een knuffel voor jullie!

Nelly, het gaat echt lekker met je kindjes zo te horen. Twee grote meiden op school. En Marjolein is wel een kleine dondersteen volgens mij en baby Christian hobbelt gewoon vrolijk mee of niet? En fijn dat jij de balans weer gevonden hebt.

Senna is 110 cm en bijna 20 kilo. Volgens mij is hij over twee jaar een keer zo groot als Annabel en H nu zijn....

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Olga M is 110 cm (oid) en misschien 16 kilo... dus S is niet de enige. Kan ook zijn dwt de snelle groeiers vroeg gaan puberen (fysiek dus) en daardoor eerder stoppen met groeien ;). Dus wie weet torent S met 18 boven alle deckids uit. M niet. Die is dubbel genetisch belast met kleinheid :D

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wow, lange dames zeg!
    N is 119 en 20 kg en L (donderdag 3) 94 cm en 12,5 kg

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ik denk niet dat Senna heel groot wordt. Ik ben klein en jan is 1.86 ofzo, dus ook niet heel groot.

Sanneke, alvast gefeliciteerd met L die morgen jarig is!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alvast gefeliciteerd (met) L!

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Dank je! Ze is heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg jarig en geniet van top tot teen.
    heeft al heel veel kadootjes gekregen, ze gniet zo. Echt gaaf. (ik dus ook )

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @sanneke: nog gefeliciteerd met L's derde verjaardag! Super dat het een geslaagde dag was en dat ze ervan genoten heeft!

Hier heeft Annabel haar eerste zwemles in een ander zwembad gehad en ze was superenthousiast!!! Ik ben zo blij dat we geswitched zijn!
    Waar Annabel eerst les kreeg, klikte het absoluut niet met de zwemjuf. Ja oke, het is er eentje met een gebruiksaanwijzing, maar je houdt een kind wat al wat angstig is voor water toch niet expres onder water? Ze durfde ook niet in het water te springen of door het gat te gaan, maar dat werd gewoon geforceerd. Voor het ene kindje werkt dat misschien, maar voor Annabel werkt dat averechts. Ons arme meisje zat de laatste lessen gewoon huilend langs de kant. Ze hanteerden ook geen beloningssysteem o.i.d. en als ouder wist ik ook echt niet hoever ze was, wanneer ze ongeveer zou kunnen afzwemmen ofzo. De laatste drie lessen van het blok heeft ze priveles gehad van een meester om te kijken wat ze nu precies kan. Die lessen gingen supergoed en vond ze ook leuk. De reactie op mijn afmelding was "zeer jammer, in oktober zou ze wel klaar kunnen zijn voor diploma A". Jaaaah, met jullie aanpak?! Ze heeft nu twee blokken van 10 weken 2x halfuur les per week bij hun gehad. En dan moeten ze ook nog afzwemmen in een ander bad plus ook nog in het diepe (hebben ze daar niet eens). Kind is niet zo van de veranderingen, dus daar geloof ik niet zoveel van...
    Maar goed, in het nieuwe bad vond ze het erg leuk. Vorige week mochten Annabel en Evelien voorzwemmen, zodat de juf kon beoordelen in welk groepje ze zouden kunnen starten. Annabel vond het vandaag wel een beetje spannend, moest even wennen, maar deed toch al goed mee. Ze had zelfs al zonder hulpmiddelen een paar baantjes op haar buik en rug gezwommen! Trots dat ze was! De juf is ook erg betrokken, dat doet haar zelfvertrouwen erg goed.
    Ze gebruiken daar een 10-stappen methode met beloningssysteem en leerlingvolgsysteem. Heel kindgericht allemaal. Dingen die ze niet durven, forceren ze ook echt niet. Annabel is in het roze groepje gestart (stap 4), dus is ze al op de helft voor diploma A (stap 7). Voor mijn gevoel is het misschien een groepje te hoog, maar we zien wel even hoe het gaat.
    De dametjes zijn in ieder geval allebei superenthousiast en kunnen niet wachten tot ze weer naar zwemles mogen. Maar dat is volgende week vrijdag pas weer... Hier zwemmen ze 1x 1 uur per week. Maar 't is vakantie, dus we kunnen zelf natuurlijk ook vaker gaan zwemmen.

Groetjes!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Iedereen geniet van het lekkere weer zeker! Nog een paar daagjes en dan heeft senna vakantie...
    Zelf gaan we pas 16 augustus voor anderhalve week weg. Duurt nog even dus.

Kleine update:
    Senna ligt sinds 2 weken op zijn nieuwe kamer. Het was een complete verrassing voor hem en hij was echt reuze blij. Helemaal verwonderd en dankbaar en trots dat hij nu zijn eigen plekje heeft.

Dagje naar Drievliet geweest wat heel gezellig was. Veel te doen; ook voor kleintjes. Klein parkje, dus niet zo veel gewandel, maar echt voldoende attracties om je een dagje te vermaken en een gemoedelijke sfeer.

Van het weekend met 5 vriendinnen en onze dochters een nachtje ´op vakantie´ geweest. Op de fiets naar een boerderij camping en overnacht in een soort half gaar appartementje. Daar heerlijk gespeeld, gefietst, naar de kalfjes en koeien, ijsje gehaald, naar de kersenboomgaard, enz... Evi vond het geweldig en heeft zich zo lief en goed vermaakt!

Nu is Evi ziek. Ze heeft al 2 dagen koorts wat begint met verhoging en tegen het einde van de dag oploopt naar bijna 40 graden. Rustig aan doen met haar dus.

Over anderhalve week ga ik ook met Senna 2 nachtjes kamperen met 2 vriendinnen en hun dochters. heb er al helemaal zin in!

Verder genieten wij enorm van onze tuin die nu helemaal af is.

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier gaan we nu al de derde week schoolvakantie in, wat een verschillen zeg!
    Maar heerlijk, die vakantie in het vooruitzicht! Dan ben ik al lang weer aan het werk...
    En super dat Senna zo trots is op zijn nieuwe kamer. He's a big boy!!!
    En heerlijk, die dagjes uit. Dat is ook onze vakantieplanning, nu maar hopen dat ik over een paar weken ook weer op de been ben, want dan is manlief twee weken vrij.
    Arm meiske, beterschap voor Evi!
    Wat goed getimed van jullie tuin, echt genieten!

Hier valt helaas weinig te genieten van het mooie weer. Ik zit al sinds vorige week maandag met mijn been omhoog. 'k Heb wondroos en was er de eerste 3/4 dagen zo ziek van dat de huisarts zelfs sprak over evt. ziekenhuisopname. Ik schreeuwde het echt uit van de pijn. Gelukkig doen de antibiotica en de pijnstillers hun werk. Maar natuurlijk had ik net superleuke plannen met de meiden in de vakantie. Nu bivakkeer ik met de kinderen bij mijn ouders, want manlief kan geen vrij krijgen van zijn werk. Gelukkig kunnen ze daar ook heerlijk buiten spelen, maar leuk is anders...

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, ik hoop dat je inmiddels weer helemaal op de been bent en kunt genieten van de vakantie met de kinderen? Wat lijkt me dat rot en pijnlijk zeg...

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Helaas... Ik ben nog steeds niet helemaal op de been. Sinds vrijdag is mijn been ingezwachteld, ook zo lekker met dit weer, bah... Ik mag wel gewoon bewegen, maar als ik zit, moet gelijk mijn pootje omhoog. Echt heftige pijn heb ik gelukkig niet meer van de wondroos, maar soms zeurt het nog en heb ik last van een enorm trekkende en jeukende huid. Pijnstillers gebruik ik niet meer.
    Als mijn been geen vocht meer vasthoudt, mag ik van die leuke steunkousen aan laten meten.
    Wordt vervolgd...

Gelukkig vermaken de meiden zich nog goed bij opa en oma en draait Christian ook lekker mee. Daar kan ik ook van genieten.
    Hihi, van de week in de auto terug naar huis...
    Annabel: "Mama, waarom zweet ome B zoveel?"
    Mama: "Omdat ome B zo groot is." (Hij is bijna 2m lang en echt niet een van de slanksten)
    Annabel: "... Oja, dan is hij natuurlijk dichter bij de zon."
    Heerlijk die kinderlogica!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hopelijk ben je er snel af... geen doen met dit weer! Of met vier kinderen ;).

Mooie opmerking van A. Slimmerd!

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, hoe trek jij het met dit weer, drie kinderen en een bolle buik? Gelukkig heb jij nu ook een week of 6 vakantie toch?

Nelly, fijn dat je veel bij je ouders kunt zijn met de meiden. Goeie opmerking van Annabel. Echt superlogisch natuurlijk!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor gaat best. Merk wel dat sommige dingen consequenties hebben. Lopend naar de winkels en ik moet daarna echt even uitpuffen. Verder dus geen klagen. .Ik hou wel van dit weer. Veel buiten en leuke dingen doen :). Vandaag en morgen nog werken en dan vakantie. Ik heb 5 weken dan 2 weken werken en verlof.... oei wat gaat het hard

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hello! Hier weer even een upje.
    Sinds maandag is mijn been niet meer ingezwachteld. We kijken even hoe het gaat met het vocht vasthouden of een steunkous nog nodig is. 's Avonds heb ik nog wel een dikke enkel, maar het doet geen pijn. Ik ben zooooo blij dat ik weer mobieler ben!
    Ook fijn nu ik komende week weer aan het werk mag.

Met onze meiden gaat het ook goed, al merk ik wel dat ze erg toe zijn aan een normaal ritme. Komende week doen Annabel en Evelien (en papa) mee met de kindervakantieweek, dus die zullen 's avonds ook niet te genieten zijn. Even doorbikkelen...

Christian doet het ook goed. Is al heerlijk aan het lachen en lallen. Van het cb moeten we alleen meer op de buik oefenen, maar dat vindt meneertje echt niet leuk. Ach, komt wel goed.
    Onze kleine reus weegt nu met drie maanden gewoon al 7 kilo! Waar is mijn kleine ventje gebleven???

@Olga: hoe gaat het nu trouwens met Senna's aanvallen, dat hij zijn adem inhoudt? Is dat helemaal over?

@Salapio: wauw, jij gaat ook hard met je zwangerschap! Geniet lekker van je vakantie.

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, das ook gek...dat je nog 2 weken moet werken en dan met verlof gaat. Maar goed, als het nog prima gaat is het wel lekker dat je alle 12 weken na de bevalling hebt!

Nelly, gelukkig gaat het weer beter met je been/enkel. Lijkt me echt zo ellendig als alles door moet draaien, maar je zelf weinig kan. Hoe kom je eigenlijk aan wondroos?
    Ach de meisjes zijn hun ritme kwijt...ik merk het aan Senna ook al wel en dit is pas de 3e vakantieweek. Hij is vooral in de war met de dagen en waar hij dan heen gaat of wie er thuis is. Hij vraagt ook af en toe of hij naar school moet. Het hele fenomeen zomervakantie van 6 weken is nog wat lastig geloof ik.
    Leuk dat de oudste 2 mee doen met de kindervakantieweek, ze zullen wel goed slapen dan! Hoe gaat het met alle kindjes op hun nieuwe kamers?
    Christiaan groeit lekker door dus. Is hij ook zo lang net als zijn zussen? Zijn de meiden veel aan het moederen of valt het mee?

Senna heeft nu al een poos niet meer zo´n breath holding spell gehad. Vorig weekend wel bijna. Liep alweer blauw aan, maar hij ging net niet out. Al met al heeft hij het best vaak gehad; een keer of 12 denk ik.
    Nu doet hij af en toe aan een soort slaapwandelen alleen gaat hij tot nu toe nog niet echt aan de wandel. Maar hij is wel compleet afwezig en in paniek. Bang, huilen en roepen om mama. Troosten helpt niet, daar verzet hij zich tegen of reageert heel angstig en roept dat hij naar mama wil. Is echt zo sneu, want ik krijg hem niet echt wakker dan.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Olga dat klinkt als nachtangst of nightterror. Best wat over te vinden via Google. M heeft het heel erg gehad, heel sneu. Bij haar hielp niets is vanzelf overgegaan. Heeft S dit nooit eerder gehad?

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Olga, geen idee hoe ik aan wondroos gekomen ben. 't Wordt in ieder geval veroorzaakt door bacteriën die via beschadigde delen van het lichaam binnentreden. Ik heb wel vaker wondjes, maar ik kan geen boosdoener aanwijzen.
    Hier is de laatste week van de zomervakantie ingegaan. Wat een verschillen zeg!
    Misschien helpt het als je een kalender voor Senna maakt? Dan kan hij zien welke dag het is en wat er gaat gebeuren. Voor Annabel en Evelien werkt dit perfect.
    Fijn dat Senna minder aanvallen heeft! Ons buurjongetje heeft ook wel eens van die aanvallen, maar de buurvrouw kan daar niet mee omgaan, die raakt dan helemaal in paniek. 't Is ook akelig om te zien.
    Oh, wat je schrijft over dat spoken 's nachts, dat doen Evelien en Marjolein ook soms. Helemaal in paniek, gillen, krijsen, maar met geen mogelijkheid wakker te krijgen of te troosten.

Salapio: hoe gaat het met jullie buikbewonertje? Ligt ze mooi op schema? En hoe gaat het met jou? Al bijna 30 weken, 't wordt al echt aftellen zeg! Had je de uitgerekende datum met de andere kids gehaald of waren ze eerder? En zijn ze erg bezig met de komst van hun zusje?

Deze week zijn de oudste twee naar de kindervakantieweek en ze hebben het gigantisch naar hun zin. Evelien wilde na de eerste dag eigenlijk niet meer gaan, die was helemaal kapot. Tja, wat wil je ook, dat sjouwen met pallets en timmeren in die hitte. Gelukkig is ze vandaag toch wel weer gewoon gegaan en daar heeft ze geen spijt van gehad. Ze mochten de hut schilderen, lekker veel knutselen en hadden een speurtocht met spelletjes. Ik ben benieuwd hoe de dames het morgen gaan vinden, want dan komt de brandweer met zo'n schuimspuit.
    Annabel is in ieder geval superenthousiast en vertelt honderduit. Echt zo leuk, want normaal vertelt ze amper iets.

Marjolein zit in ieder geval weer in het ritme, gaat weer lekker naar het kdv.
    Gisteren had ik een vriendin op de koffie met haar zoontje dat twee dagen ouder is dan Marjolein en haar dochtertje dat drie maanden ouder is dan Christian. De kids vermaakten zich heerlijk buiten in de tuin met water en wij zaten binnen met de baby's. Marjolein droeg geen pamper en gaf netjes aan wanneer ze moest plassen of als ze het al gedaan had op het potje buiten. Ze kwam zelfs met het potje naar binnen gerend met "mama, een poep!". Helemaal trots!
    Vandaag had ik haar zonder pamper naar het kdv gebracht, maar daar is ze niet zindelijk. Er zitten nu drie setjes in de was. Klein spook!

En ik ben vandaag weer begonnen met werken. Jeetje, wat had ik daar zo ontzettend geen zin in!
    Ik merk wel dat ik moet uitkijken met mijn been, want ik zit op kantoor veel stil en met mijn been naar beneden. Mijn voet is weer lekker dik geworden.

Christian doet het goed, lacht en kletst lekker veel. Hij volgt net als zijn zussen netjes de eerste lijn boven het gemiddelde.
    Het moederen van zijn zussen is wat minder geworden, maar ze zijn zo lief voor ons manneke. Erg schattig.

Groetjes!

Deel Deze Pagina