Mooie berichten Nelly. En voorzichtig met je been. Hier alles goed. Meisje doet hey goed en beweegt volop. M was er met 39.5. T met 40. En S met 40.1. Eens zien of deze net zo punctueel is . Wel een pittiger zwangerschap. Rust? Wat is dat ... M en T zijn er wel mee bezig. T vraagt vaak hoe laat de baby komt (dat betekent wanneer). Allebei veel kusjes en knuffels aan de buik. En leuke suggesties voor een naam (Saartje, Cindy en M kwam met Evi - heel leuk.maar al 2 meisjes van nog geen jaar heten zo in ons buurtje). Daar zijn we dus ook nog niet uit!
Hihi, rust??? Staat ook niet in mijn woordenboek... Ze zeggen dat meiden vaak eerder geboren worden, omdat ze nieuwsgierig zijn, dus misschien komt jullie meisje ook wel iets eerder. Hier waren onze meiden er met 38w3d, 39w3d en 39w1d en Christian was 3 kwartier "te vroeg". Ach, wat schattig hoe de kids met de zwangerschap bezig zijn. En namen... Moeilijk he! Een van de leidsters op het kdv heet Hedi, misschien ook wat voor jullie meisje? Yuna, Marit of Ella? Ik roep ook maar wat...
Yuna vind ik wel leuk maar lijkt erg op S , zeker bij afkorten.... Fiene zou een optie zijn. Maar zo heet nabij baby'tje al
Salapio, wil je graag weer een twee lettergrepige naam voor nummer 4? Ik zal eens meedenken. Lief hoe M en T al zo bewust bezig zijn met dekomst van zusje. En S is zelf eigenlijk nog maar een klein purkje he. Hoe doet hij het? Ik zal eens lezen op de links die je gaf over nachtangsten. Moet zeggen dat ik me er niet zo druk om maak, maar het ziet er zo sneu uit. Als hij eenmaal rustig is of wakker wordt heeft hij ook geen idee dat het gebeurt is. Nelly, ja ik werk hier al sinds we bijna zouden verhuizen met een kalender. Maak iedere maand een tabel met wanneer senna vrij is, zwemles, naar wie hij toe gaat, wie er jarig is of andere bijzondere dingen. Maar toch blijft het soms lastig. Vandaag weer voor het eerst werken na Christiaan zijn geboorte? Of na je vakantie en wondroos. het is in iedere geval weer inkomen dus. Misschien wat vaker pauze en je been even omhoog leggen?
Febe vind ik leuk. Jan niet. Hij vindt Lise leuk. Ik mwa. De rest vind ik leuk maar niet leuk genoeg .
Salapio, Succes met het vinden van de perfecte naam! Misschien is Isa iets? Wij gaan morgen voor anderhalve week naar Belgie. Heerlijk er even tussenuit. Jan is alleen al 3 dagen ziek thuis. Hopelijk morgen weer opgeknapt.
Salapio: Fenne, Yinthe, Janne en Jade passen ook erg mooi in jullie rijtje! Of Yara, Lara, Felie, Tessel, Lynnin, Sille, Romijn, Elfi, Iris, Veerle, Gwen, Yaike, Romee, Meike... En als je Fiene een mooie naam vindt, maakt het toch niet uit dat een buurbabietje ook zo heet? Olga: balen dat de kalender voor Senna net niet dat beetje extra rust geeft. Hier doen we precies hetzelfde. Voor Annabel en Evelien ieder een aparte kalender waar ze kruisjes op kunnen zetten, maar ik denk dat ik ze binnenkort samen ga voegen, zodat we een familiekalender krijgen. Tja, hier alweer twee weken aan het werk. Nu in eerste instantie halve dagen om te kijken hoe het met mijn been gaat, maar volgende week werk ik weer gewoon vier hele dagen. Fijne vakantie!!! En beterschap voor Jan.
haloooooooooooooo allemaal Leuk al die verhalen. Salapio, wat ben je al ver! Sterkte met de laatste loodjes en succes met de naam. Nelly, hoe is het nu met je been? En wat een grote vent is Christian alweer! Hoe vindt A het in groep 3? Valt het dr mee? en Marjolein ook al zindelijk. lekker he. Olga, fijne vakantie! Hopelijk is Jan weer beter. weer terug van vakantie. Nog 2 weken thuis voor we weer beginnen. Maf dat sommigen alweer begonnen zijn. We hebben het heerlijk gehad in Duitsland. We zaten 18 dagen aan de moezel op een camping waar we al 2x eerder geweest waren. De kinderen hebben zich goed vermaakt en gedragen. Superfijn. En voor ons was het ook lekker. We waren met schoonzus en zwager + kids van dezelfde leeftijd. De laatste wasjes draaien nu en de rest is opgeruimd. Vandaag zijn Jan en N op mannendagje. Samen naar de Apenheul. L moest naar het CB voor de ogentest. Net als bij dr broer is het niet voldoende en moeten we terug komen over een maandje. Als het dan niet goed is moeten we naar de orthoptist. Ben benieuwd of hier ook een brilletje uit gaat rollen. Gewicht en lengte waren prima. Ze is nu 96 cm en 13,2 kg. Ze is sinds 4 weken zindelijk en ze heeft qua praten een enorme sprong gemaakt. Grappig hoe hard het ineens gaat.
Salapio: super dat jullie uit de naam zijn! Ik ben benieuwd... sanneke: mijn been gaat goed. 'k Heb er geen pijn van, maar hij wordt/blijft nog wel wat dikker door het vocht. Oooh, jullie hebben een leuke vakantie gehad! Volgend jaar gaan we ook gewoon, toch mis ik het wel. Geniet nog lekker van het laatste stukje vakantie! Wij zitten nu al de derde week in het schoolritme. Annabel is helemaal in haar element in groep 3, ik ken haar bijna niet meer terug! In de kleutergroep moest ik moeite doen om haar te laten vertellen wat ze gedaan had en nu kletst ze honderduit. Volgende week hebben we de kennismakings-/tienminutengesprekjes met de juffen. 'k Ben benieuwd! Evelien vindt het ook superleuk op school, maar heeft er nogal moeite mee als ze niet kan/mag afspreken na school. Christian heeft gisteren zijn derde prikjes gehad, wat een brulaap! Maar hij was helemaal goedgekeurd, flink manneke met een gewicht van 7400 gram en lengte van 65,5cm. Marjolein wilde natuurlijk ook even gewogen en gemeten worden. Ze is met kleertjes/sandalen aan 98cm lang en weegt 17,1 kilo. Ze is ineens flink de lengte in gegaan, 't is niet meer zo'n tonnetje, hihi... Zindelijkheidstraining pakken we binnenkort weer op. Ze is goed ziek geweest, maar nu heeft ze weer normale ontlasting.
wow, nelly, 3e week alweer. Wij hebben nog steeds vakantie, al heb ik al wel weer 2 dagen gewerkt: startvergadering en de klas inrichten. Wat super dat Annabel het zo leuk vindt in groep 3!
Vakantie... Dat lijkt alweer zooo lang geleden! Hihi... Annabel vindt het echt leuk in groep 3, het leren van woordjes vindt ze helemaal geweldig! Zo leuk dat ze er ook over vertelt. Ik, maan, roos, vis, sok, aan... Morgen is "pen" aan de beurt, zei ze. Begin deze week liet ze ook gebaren zien die bij de letters m, r, v, i, s en aa hoorden. Zo mooi om te zien, maar mama kan het niet onthouden... Ze gaat me nu al voorbij! *lol* Ze pikt het ook allemaal zo snel op. Wijsneus. 'k Ben wel erg benieuwd wat voor de juf ons dinsdagavond heeft te vertellen over ons meiske.
He bah... mijn berichtje weg, door een druk op de verkeerde knop... Hoi allemaal! Hier sinds zondagavond terug uit Belgie. We hebben een heerlijke anderhalve week gehad en de kindjes waren lief en hebben genoten van het spelen, dansen, knutselen, hutten bouwen, zwemmen, enz... (en ook van het fietsen en wandelen met papa en mama!) Morgen weer werken, maar nog even geen zin...twee weken vrij is net te kort eigenlijk. Maar gelukkig ben ik in November ook nog twee weekjes vrij, dus dat is een lekker vooruitzicht. Had ik al verteld dat jan en ik dan samen een weekje weg gaan? Wel spannend hoor. We gaan een klein reisje in India maken namelijk. Heel ver weg in een heel heftig land. Maar daarna dus ook nog een weekje thuis bij de kindjes! Salapio, in Belgie bedacht ik opeens de naam voor jullie vierde kindje! Wat dacht je van Jonne? Ik heb die naam een aantal keer gehoord en vind hem wel bij de rest van de namen passen. Nelly, wat fijn dat annabel zo enthousiast is over groep 3! Senna heeft vorig jaar al heel veel letter gebaren geleerd in groep 2 en het helpt ze wel om het beter te onthouden. Sanneke, heeft jou jan ook een bril of niet? En L is flink gegroeid zeg. En fijn dat ze ook zindelijk is. Heeft N al zin om weer naar school te gaan, naar groep 3? Evi slaapt sinds 4 weken zonder luierbroekje en dat gaat goed. Ze heeft tot nu toe 3 ongelukjes gehad, dus dat valt mee. Verder fietst ze sinds een paar weken zonder zijwieltjes, dus we moesten 2 kinderfietsen mee op vakantie.
Fijn dat Annabel het zo naar haar zin heeft. Ik denk dat M ook gaat genieten. Eindelijk leren schrijven! S alarm
Twee weken gaan snel he Olga. Hier begint volgende week ook weer het gewone leven. Jonne vind ik op zich een leuke naam. Alleen spreekt T zo het woord jongen uit dus dat is direct mijn associatie en valt daarom alleen al af . Heb ook ooit twee Jonne's in (dezelfde) klas gehad! We twijfelen nu tussen twee namen en een van die twee gaat het dus worden. We hebben al veel tips gehad en ze zijn nog niet langs gekomen
Hey Salapio, ik vroeg me net af of je straks gaat tandemvoeden? Of krijgt S geen borstvoeding meer? Voor mijn gevoel is S nog maar een pas geboren babietje, hihi...
Olga, er stond een berichtje van Gerda op haar facebook: "Goedemorgen op deze mooie zondag 25 augustus 2013 zijn onze jongens dan eindelijk geboren Michael is geboren 8.58 en weegt 3360 gram. En Danny is geboren 8.59 en weegt 3170 gram beiden doen het goed we zijn blij dat ze er zijn."
Gerda, gefeliciteerd met de geboorte van de jongens! Wat een mannenhuishouden! Mooie gewichten zo te lezen. ik hoop dat alles met jou en de kleintjes goed gaat! Nelly, bedankt voor het doorgeven. Was eigenlijk helemaal vergeten dat Gerda zwanger was van een tweeling...(oeps)