december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb geen haast hoor. Geniet van de allerallerallerlaatste dagen met een baby inmijn buik :)

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, je meisje geniet ook nog even van de rust en gezelligheid in jouw buik dus. Fijn dat je nog zo bewust en ontspannen kan genieten van deze momenten. Zet hem op als het zover is!

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier even een upje.
    't Is een vrij hectische week geweest...
    Sinds zondagochtend ligt Marjolein in het ziekenhuis met een longontsteking. Volgens de arts waren we er op tijd bij, maar ik vind het wel lang duren.
    Marjolein gebruikt vandaag een eigen puffer in plaats van het vernevelapparaat. En als ze vannacht geen extra zuurstof nodig heeft, mag ze morgen waarschijnlijk naar huis.
    Manlief is al die tijd bij haar in het ziekenhuis gebleven, ze heeft een kamer waar één ouder bij mag slapen. En ik cross 2x per dag tussen de voedingen door op en neer naar het ziekenhuis.
    Ik ben wel blij dat het nu herfstvakantie is, dat scheelt een hoop geregel. Alleen vind ik het voor de oudste twee wel sneu, maar ze vinden het gelukkig wel leuk bij opa en oma of in het ziekenhuis.

Salapio... SPANNEND!!!! Geniet nog lekker van je kleine meisje in je buik.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat sneu voor je kleine meisje.. hopelijk mag ze vandaag weer naar huis en knapt ze goed op...

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Nelly, heftig hoor, je had je je herfstvakantie vast heel anders voorgesteld. Wel fijn dat je Jan bij haar mocht slapen

Salapio, geniet ze nog ff

Hier begint de herfstvakantie nu

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hier gaat alles goed.

Na de vakantie begonnen in een rustigere groep dan vorig jaar. Dr zit wel een hoop enthousiasme in en ze zijn moeilijk stil te krijgen, maar toch gaat het prima. En het is een enkele groep, ook lekker.

Met de kids gaat het ook goed. N heeft het echt naar zn zin in groep 3. Ik was in het begin nog wel twijfelachtig of hij stil zou kunnen zitten en zou kunnen werken en of ze hem genoeg uitdaging zouden kunnen geven. Maar hij geniet voor de volle 100% en zegt elke dag als we vragen wat het leukst was: rekenen. Hij leest als een tierelier en heeft daar gelukkig ook extra uitdaging voor. Hopelijk blijft hij het leuk vinden en kan hij ook ergens zn tanden inzetten, zodat hij ook leert leren. Nog meer kindjes die hier 'last' van hebben? Motorisch valt het me ook niet tegen, dat vond ik wel spannend; hij is toch nog wel heel jong. Sinds een poosje kan hij zich ook prima vermaken met spelen, dat we dat nog eens mee mochten maken... TV en tablet blijven grote aantrekkingskracht hebben, maar hij knutselt en speelt ook veel en leuk en met zn zusje. Hij speelt ook lekker met de kinderen uit zn klas, veel meer speelafspraakjes.
    Voor het naar bed gaan doen we tegenwoordig Slaapklets. een boekje waar je de dag mee evalueert en echt ff aandacht voor hem hebt. Zwemmen gaat langzaam ook vooruit, maar ik heb het idee dat ze in het zwembad niet heel veel haast maken... hij zit al vanaf maart in het 4e badje. Morgen kans dat hij eindelijk eens doormag. Hij zwemt de hele les zonder bandjes in eht diepe en kan het prima volhouden, maar hij is wat lui in zn beentechniek... Verder zit hij in een groeispurt volgens mij. Hij eet als een paard en is in een anderhalve maand 2 cm gegroeid... Gelukkig deze keer zonder groeipijn. Allemaal fijne berichten dus, ik ben een dankbaar mens.

L ontwikkelt zich ook prima, een echte dame met een stevige eigen wil en pittiger dan N. Wel heel lief. Ze heeft vandaag een prachtige koppoter getekend. Ik vind het grappig dat kinderen zich echt volgens het boekje kunnen ontwikkelen, zonder dat ze de boekjes kennen. Bij N vond ik dat veel minder duidelijk.

Nou, dat was een heel verhaal. Ik ga weer lekker verder haken, ben weer lekker bezig.

groetjes

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
  8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat schrikken dat Marjolein in het ziekenhuis terecht kwam met een longontsteking. Echt sneu voor haar en voor jullie heel pittig, want de rest moet ook doordraaien...Hopelijk snel thuis en snel weer de oude.

Salapio, dit is volgens mij de eerste waarmee je echt over tijd gaat?

Sanneke, wat een superleuke update en echt positieve berichten over je kindjes! Mooie koppoter van L! Evi maakt ook geweldige poppetjes. Jongens met blauwe stift en meisjes met roze, ja ja. Hele lange benen en armen met enorme handen vanuit het hoofd. En de meisjeskrijgen lange haren omhoog.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke update Sanneke.

Tja echt overtijd. S kwam met 40.1 en ik ben vandaag 40.2 dus scheelt slechts een dag... we zullen zien hoeveel meer ik over de datum ga (nog geen blauw vachtje gezien en ik ruik ook nog lekker vers :D)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, ha ha nog niet verandert in een schimmelkaasje!

Hier een weekendje alleen met Evi. Jan en Senna gingen zaterdag naar Belgie en bleven een nachtje bij opa en oma in het chaletje. Gisteren met Evi gezellig de stad in geweest en een leuk knutselpakket voor haar gekocht. Gisterenmiddag al lekker aan de knutsel geweest. Vanmorgen zijn we samen gaan zwemmen en net weer geknutseld. Nu even een filmpje kijken en straks nog lekker naar buiten. Wij eten vanavond bij opa en oma en dan komen na het eten jan en Senna ook weer thuis. Was best even lekker rustig zo zonder die mannen! Heb alleen zelf niet zo goed geslapen vannacht...dan mis ik toch iets om tegen aan te kruipen.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze mooie dochter L is vanochtend thuis geboren!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Foto in album :)

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Jaaah! Ook hier gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje!
    Leuke naam, past perfect bij de rest!
    Hoe was de bevalling gegaan?

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zie trouwens geen fotootjes bij je gegevens...

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ow... gek...

16. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoera! Ik zie wel een foto! wat een lekker moppie
    Alles goed gegaan?
    Geniet ze

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Maar ik zag het fotootje al op je facebook, prachtig meiske!

18. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Gefeliciteerd Salapio!

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hehe... Annabel heeft haar eerste wiebeltand!
    Gup is hartstikke trots, ze vraagt al een jaar wanneer er bij haar een tand uit gaat...
    'k Moet er eigenlijk ook wel om lachen, want "vroeger" plaagde ik mijn moeder met mijn wiebeltanden en nu vind ik het als moeder ook errug "iegh!".

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Salapio, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat ze thuis geboren is. Hopelijk is alles voorspoedig gegaan en genieten jullie met zijn allen! (oh en kan iemand me even een pb doen? Ben erg nieuwsgierig naar de naam ha ha!)

Deel Deze Pagina