Hier ook 2 tante's met een aaaardig goed mondje bij zich. Loïs is eigenlijk best "mak" geworden vergeleken met maanden terug. Alleen nu Dana echt pittig word, word ze meegesleurt. Met al het speelgoed gooien (dana begint natuurlijk) enz. enz. Nu de "nee" bij Dana er helemaal in zit, kan dat ook niet normaal worden gezegt, dat moet schreuwend gebeuren en vooral haar hoofd zo rood als een aardbei. Pfoe! Ze slaat Loïs ook veel of pakt expres af. Ik heb Loïs nu geleerd als er wat afgepakt word, dat ze haar handje dan op moet houden en moet vragen of ze het terug mag want dan geeft Dana het namelijk wel normaal terug (voor eventjes). Soms zet ik haar dan ook in de hoek op dr kont en dan ze lacht mij ook vierkant uit Ernstig.. Ik geef er geen aandacht aan hoor. Ohja Loïs heeft het woord "vet" ontdekt. Als ze van de bank af springt dan zegt ze "Kijk mam, dat was echt VET hard!" Ik ga zo richting werk, voor 1 keer moest ik een middag werken. Gelukkig vanaf volgende week vastigheid! Ohja; Vorige week vrijdag was er een kind bij ons (9maanden) waar mij iets vreemds op viel. De ene kant van haar gezicht reageerde anders als de andere kant (oog + mond). Ik viel op dat moment in en heb het meteen aan de vaste juffie vd groep laten zien. Ze vond het ook vreemd. Mama kwam haar al vroeg halen omdat ze naar de dokter met haar moest ivm ooronsteking (wat een oorzaak ervan kan zijn). Ik zei dat we dat maar beter meteen dan konden aangeven, als ze toch al langs de dokter moest. Mijn collega wilde het eerst met haar andere collega bespreken maar dat kindje komt maar 1x in de week dus zou er een week overheen gaan. Ik baalde ernorm en vond het ook lastig om er niks over te zeggen. Net sprak ik haar moeder, is ze door het CB direct doorgestuurd naar de dokter ivm zenuwuitval van haar aangezicht :x Ik ben er best een beetje boos over want WIJ (en ook hun) hadden er eerder bij kunnen zijn! Ik hoop dat het meevalt.. en ook hoop ik dat mijn collega ook eens leert om naar anderen te luisteren. Zo, dat moest ik even kwijt
haai meiden ik heb mijn handen vol aan een onwijs zieke robin.. hij heeft gister ene piek gehaald van 40.3 koorts hij haalde heel raar adem dus ik heb de huisartsenpost gebeld ik moest meteen komen dus stefan gebeld die is naar huis gekomen wij samen me robin er heen... een paar stoplichten voor dat we bij de Hapa waren zakte hij weg .. ik zie het gebeuren dus probeerde hem nog bij te houden maar dat ging niet werken dus meteen geprobeerd zijn jas uit te doen en hem uit zijn stoeltje te halen maar dat lukte niet hij begon met weg tollen van zijn oogjes en schokken. hij heeft een heftige koortstuip gehad stefan heeft de auto voor de hapa neer gegooid en hem meteen mee naar binnen genomen ze hebben hem daar diazepam toegediend en robin werd vrij snel weer rustig hij bleef nog wel een tijdje na schokken we moesten even rustig met hem gaan zitten en daarna is hij onderzocht, hij heeft een virusje op gelopen.. ja het is weer het seizoen er voor.. maar jaa dat die koorts niet zakte van een zetpil vond ik toch niet prettig. na gerust gesteld te zijn en robin slapende in mijn armen zijn we weer naar huis gegaan.. tot nu toe heeft hij nog steeds kooorts maar neit meer zo hoog als gister hij heeft heel veel geslapen vandaag. hij heeft ook goed gegeten en gedronken.. maar pff wat heb ik beroerd geslapen zeg bahh.. we hadden wel medicijnen mee gekregen voor als hij het weer zou krijgen maar als nog je slaapt niet lekker.. Demy heeft het ook 2x gehad zooo eng.. pff het went gewoon niet.,. ik was niet volledig in paniek stefan wel die was compleet in paniek.. ik was meer geschrokken omdat ik er al bang voor was dat hij een stuip zou krijgen. arme vent.. hij slaapt nu nog steeds ik ga vaak kijken voro mijn gevoel vind het toch een beetje eng. demy vraagt ontzettend veel aandacht die snapt het niet helemaal.. Die gaat morgen een nachtje uit logeren . ik ga als ik tijd heb even bij lezen mijn huis is een rotzooi.. ben gister alleen maar met robin bezig geweest hij wou niets dus ja dan gaat alles achter lopen . bne ook niet naar de vergadering geweest vond het niet verantwoordt met een ziek jochie thuis.. ben blij ook want anders had hij misschien zijn stuip we gehad bij opa en die had helemaal niet geweten wat hij had moeten doen het is ook z`n rot gezicht.,. ik kom snel weer even kletsen ukkie is wakker. ben benieuwd of de koorts gezakt is. knuffiej
He meiden, Als ik het zo lees, dan kan Senna dus echt behoorlijk brutaal zijn en het erg lang volhouden. De meeste benaderingen die jullie noemen pas ik zelf ook toe. Uitleggen dat ik niet praat met kindjes die schreeuwen of dat hij iets netjes moet vragen. Soms ook naar de gang en vertellen dat hij weer terug mag als hij gewoon kan praten. Ik leg ook wel uit dat mama´s en papa´s ook niet mogen schreeuwen, maar dat ze soms een beetje boos/verdrietig zijn als Senna niet luistert. (want dan gebeurt het echt wel eens dat ik mijn stem verhef) Ik zeg dan ook sorry tegen hem en vertel wat ik van hem verwacht. Nelly, die hele Gordon benadering had ik nog nooit van gehoord, maar daar die gebruik ik eigenlijk al veel. In ieder geval is dat wel mijn uitgangspunt. Zo behandel ik de kinderen op mijn werk ook zo veel mogelijk. Ik merk ook wel dat kinderen er baat bij hebben om gehoord te worden en bepaalde kleine verantwoordelijkheden aankunnen. Ik ben er ook heel erg voor om te kunnen afwijken van de norm. Vaak is je benadering ook afhankelijk van de situatie en gemoedstoestand van het kind. Als de basis goed is, weten kinderen precies wat ze aan je hebben in bepaalde situaties en is het niet erg om er af en toe van af te wijken. Alieke, wat heb je dat goed geobserveerd bij dat kindje. Jammer dat je collega het niet nodig vond om ouders te informeren. Vind ik best wel kwalijk eigenlijk. Misschien vond ze het wel moeilijk om aan te kaarten? Lois en Dana dus ook wel brutaal af en toe. Salapio, wat een smikkel recept heb je opgeschreven! En wat heerlijk dat T al twee nachten goed heeft geslapen. Ik word er helemaal warm van zo liefdevol en trots je over T praat! Hij ontwikkelt inderdaad volop als ik je zo hoor! Loesie, van Nicky krijg je dus ook wel een grote mond af en toe. Ik denk dat Senna juist best veel begrijpt van wat hij zegt. Hij legt zo goed linken en verbanden en gebruikt opmerkingen vaak in de juiste context. Lindy, he bah...Robin met een koortsstuip. Dat is inderdaad heftig om te zien en zoooo zielig. Op mijn werk ook wel eens mee gemaakt. Lijkt erg op epileptische aanval. Hopelijk zakt de koorts nu snel! Dee, nou dan vind ik ´ah mama je moet mijn stoel aanschuiven´ nog heel netjes eigenlijk. Senna kan het ook heel netjes vragen hoor, maar niet altijd...Volgens mij is Estelle ook gewoon echt een schatje. Zoals je verteld over dat fietsen en de schoen zetten. Lief!
Waaaaaauw, onze meiden zijn stil!!! Of zou de babyfoon het niet doen... Haha... Jeetje, wat waren ze hyperdehyp van het dagverblijf. Wel leuk, maar niet echt handig als het bedtijd is. Maarrr, om zeven uur tegelijk naar bed gedaan en een beetje streng geweest en ze zijn nu al vanaf half acht stil. Wauwie! Volgende week donderdag hebben we 's ochtendsvroeg het 10-minuten gesprekje van Annabel. Tja, onder voorbehoud... Oja, Annabel slaapt nu de eerste nacht zonder haar "slaappamper". Dat had ik eerder deze week al voorgesteld (omdat de vijfjes aardig op raakten) en daar was ze helemaal enthousiast over. Dus nu is ze helemaal trots in slaap gevallen. Heerlijk hoor! Ze heeft al maanden droge pampers 's ochtends en roept ons 's nachts als ze moet plassen, dus het werd eigenlijk ook wel tijd. Ik heb er wel een waterdichte molton onder liggen voor een evt. ongelukje. @Alieke: terror-Dana... Zo typisch he, dat de tweede veel drukker is dan het eerste kind. Hihi, vet-cool mam! Heerlijk, hoe snel ze woorden overnemen he. Lekker gewerkt? Jeetje, wat een verhaal van dat kindje met zenuwuitval. Ik snap niet dat je collega er inderdaad niets van gezegd heeft. Jullie zijn toch mede-opvoeders? Ik zou dat als moeder echt wel jullie mening willen weten, ook al is er twijfel. @DaphneenEstelle: lastig dat Estelle moeilijk doet met eten. Mandarijntjes door de vanillevla? Lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n lekkere combi. Oh, wat je ook zou kunnen proberen is van die blikjes mandarijntjes, die zijn niet zo zuur. Yesss, wat leuk dat Estelle zo trots aan het fietsen is geslagen! Ik zie het helemaal voor me. En dan die trotse mama erbij. En had Sinterklaas ook wat in haar schoentje gedaan? Echt leuk dat ze zo al liedjes kent. @Jufffie: zwaaaaaaaaaaaai! Hoe gaat het met jullie? Zo typisch zeg, ik was vanmiddag in het forum aan het zoeken naar traktatie-ideeen en toen kwam ik een topic van jou tegen... @Lindy: woooow, wat eng van Robin! Jeetje, ik sta met je mee te trillen. En Demy begrijpt natuurlijk ook niet wat er allemaal gebeurt. Knuffel! En heel veel beterschap voor Robin.
Lindy, hopelijk gaat het beter met Robin, kreeg er kippe(n?)vel van! All, zwaai Ik ga lekker genieten van een (hopelijk langdurig) stil huis. Jan zit in de kroeg, kinderen op bed, ik in slobberpak op de bank
HEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK he, zo'n avondje! Ik nestel me ook zo op de bank. Manlief is sporten en de kids slapen.
Even snel tussen gtst door @ Nelly & Olga; Klopt, ik ga hier zeker werk van maken. Ik heb toen ook meteen haar andere collega opgebelt (zij zelf was vrij) om het te vertellen. Ik heb nog niks erover gehoord hoe het is afgelopen. Aangezien veel bekenden erop gereageerd hebben, zou je denken dat ze meteen wel laat weten maar nog niks dus. Hoop ZO dat het meevalt..
Alieke, als M&T op een dagverblijf zouden zitten, zou ik zoooo blij zijn met een leidster/juffie als jij! Goed oog voor kindjes! Ennuh ... hebbie al getest
Whahaha Nee! Eigenlijk morgen maar ik moet vroeg op me werk zijn dus wil het niet tussen neus en lippen door doen Moet even kijken.. anders zaterdag Edit: Jan heeft het ook liever zaterdag. Agh, moet morgen van half 8 tot 6 werken dus die dag vliegt wel voorbij
@DaphneenEstelle: Zo herkenbaar, dat "mama moet dat doen". Alleen op die manier is het goed! Hihi... Arme papa's... Hier roept Annabel ons gelukkig niet zo vaak 's nachts om te plassen, maar ik vond het wel goed van haar dat ze dat met pamper aan ook gewoon deed. Volgende stap is dat ze zelf vast naar de wc gaat... Ooooh, die traktatie, die klinkt supermooi! En die reacties van de kindjes, heerlijk zeg. Ik hou het voor Annabel simpel. Vanalles van Jip en Janneke bij de Hema gehaald. Van het weekend ga ik de traktatiezakjes vullen met yoghurtrozijntjes en 1 of 2 snoeprolletjes. Later doe ik er nog een mandarijntje bij. "Hiep, hiep, hoera, Annabel 3 jaar" erop plakken en klaar. 'k Kan het maar vast voorbereid hebben he. Eerst hopelijk nog de geboortetraktaties. Voor Evelien doop ik soepstengels in witte chocola en dan door Piet Piraat (blauwe) of K3 (roze) hagelslag en voor Annabel hetzelfde principe maar dan met soesjes of cakejes met muisjes. Heerlijk om je zo te horen vertellen over Estelle! Dit weekend nog druk met genieten en dan lekker bijkomen. Ohooh, vliegende duplo hier... Doei!
zwaaiii zwaaai Robin heeft geen koorts meer is ook al wat gezelliger en heeft goed geslapen demy slaapt bij opa en oma vanavond zodat ik ff bij kan tanken want pff ben op zeg.. ik kom snel ff reageren en bij lezen maar moet nog zo veel doen.. de was staat mijlen hoog heb de afgelopen dagen zo weinig kunnen doen.. \ knuff
Girlzz! Klein uppie van hier... Liv doet het superrrr! Slaapt goed (van ong 20.00 tot 8.00 8)!!!) Ze eet als een bouwvakker en ook echt ALLES wat ik voorschotel, zo fijn. Brutaal...mja af & toe wel maar niet extreem. Ik besteed er niet teveel aandacht aan, zeg dat het niet mag en klaar. Ze is ook heel vaak heel lief en geeft dan veel kusjes en knuffels, heerlijk. Vanaf Januari gaat ze twee ochtenden en n 3plus middag naar de PSZ. Daar is ze ook echt aan toe. Jenna is echt een kreng haha...ook lief hoor! Maar ik wist niet dat ze het in zich had. Ze heeft ontdekt dat ze kan schreeuwen, dat doet ze dus ook gerust heel de nacht... Eten van een lepel doet ze niet(hoort bij de leeftijd denk..) En slapen is ook niet al te best...puffff.. Maar als ik nu naar Liv kijk weet ik dat alles goed komt..
hai meiden vraagje wat voor anticonceptie gebruiken jullie? ik heb tussen demy en robin en voor demy altijd de pil gebruikt nu ben ik deze maand weer met de pil begonnen maar ben vanaf dag 2 van het beginnen met de pil misselijk bahh.. zooo vies.. kom er niet vanaf?.. gebeurd dat vaker? moet mijn lijf wennen aan depil? ik kan naar mijn weten niet zwanger zijn. iemand tips? of moet ik toch overstappen naar een andere pil of anticonceptie..
Hoi meiden, Kennen jullie me nog? Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb weinig puf om mee te schrijven. Met Rosalie gaat alles lekker. Zo te zien zitten de meeste kindjes in een brutale face, zo ook Rosalie. Probeer de leuke dingen maar te benadrukken en geen aandacht te geven aan het brutale. Maar ai ai het is soms wel pittig. @ liny, ik gebruik nu de nuvaring. Na de pil en de mirena ben ik hier zeer tevreden over. Via sms wordt je op de hoogte gebracht wanneer je aan je stopweek kan beginnen en wanneer je hem weer in moet brengen... Fijn weekend allemaal. Wij gaan zo naar de sint