december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Pfff....Senna is de laatste tijd zo vermoeiend. Hij ´zuigt´op sommige momenten/dagen echt mijn energie op. Ik probeer steeds zo rustig en geduldig mogelijk te blijven en ben heel intensief met hem bezig. Daarbij dus ook duidelijk en consequent. Maar hij zoekt overal de strijd bij op en daardoor is het zo vermoeiend. Ik moet hem er af en toe echt doorheen slepen. Dat betekend dat hij dus eerst boos en baldadig is, vervolgens boos en verdrietig, daarna heel erg verdrietig en dan pas geeft hij op en kunnen we het goed afsluiten. Ik kan het laten gaan en negeren of ik kan hem zijn zin geven, maar in beide gevallen weet ik dat hij alleen maar verder zal gaan en het in andere situaties ook gaat proberen. Dus is het soms noodzakelijk om hem door zijn eigen grens heen te sturen zeg maar. Begrijpen jullie me nog?

Tuurlijk zijn er ook momenten dat hij wel goed luistert of dat ik een afspraak met hem kan maken. En er zijn ook momenten dat hij heel lief is en sorry of dank je wel of ik zal het niet meer doen zegt. En zijn grappige en enthousiaste uitspraken zijn ook geweldig. Ik hou zo veel van hem....en ik voel hem zo goed aan. Maar ik heb wel vanavond samen met Senna eventjes een potje zitten huilen en ook mijn gevoelens benoemd.

Mijn lieve jochie kan af en toe zo extreem en grillig zijn in zijn gedrag...wat gekkie is het toch. Ik weet ook dat het steeds periodes zijn waarin dit erger is dan in andere periodes.

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johana, aha je twijfel is er meer bij jou dan bij je man. Als Danielle naar school gaat en je wilt nog een derde, is er ook weer mooi leeftijdsverschil toch? Dan heb je meer tijd voor een derde ukkie. Veel plezier met je feestje!

Nelly, nou....ehhh....vandaag nog bevallen lijkt me een pittige opgave. Maar ja, als je heel snel bent zou het kunnen!

Ik heb net een hele sessie kadootjes inpakken achter de rug. Alvast sint en verjaardagskadootjes in orde gemaakt voor zover ik klaar was.

Senna mocht vanavond zijn schoen zetten. Samen helemaal gezellig gekletst over waar de schoen moest staan en wat hij voor het paard zou neerzetten. Hij bracht allemaal leuke ideetjes in. Vervolgens was het drama om een tekening voor sinterklaas te maken en later weigerde hij samen te zingen terwijl hij best wat liedjes kent of meezingt met de cd. Zo jammer, want ik zag zo´n gezellig en spannend momentje voor me. Zoals ik het van vroeger gewend ben. Hij verkleed zich ook steeds als pietje, dus hij is er echt wel mee bezig. Maar als iets hem ´opgedrongen´ (is niet echt het goede woord. ik bedoel meer als het niet uit hem zelf komt) wordt dan kun je het wel vergeten....

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

K*Tzooi! Dikke knuf!

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @alieke: hoe is het meid?

@johana79: nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    En beterschap voor Roel. Is Danielle weer helemaal opgeknapt?
    Hihi, manlief wil wel een derde, maar jijzelf nog niet. Als Danielle op school zit, scheelt het natuurlijk wel wat drukte. Alhoewel, dan moet er ook weer gehaald en gebracht worden...

@olga: hele dikke knuffel, meid, voor Senna's gedrag de laatste tijd. Hopelijk is hij snel die fase door.
    Aaah, misschien toch net even te spannend, dat sinterklaasgebeuren voor Senna?

'k Heb hier ook alle sintkadootjes ingepakt. Inclusief die de kids van mijn schoonouders krijgen. Normaal vind ik dat niet erg en maak ik van ieder kadootje iets speciaals (waterballonnetje opblazen en strikje eraan o.i.d.), maar dat werd me nu even te gortig met weet ik hoeveel chocoladeletters en kadootjes.

Gisteren hebben we ook de schoentjes gezet. Annabel heeft wat water voor het paard en twee suikerklontjes erbij gezet. Papa en mama hebben braaf een liedje gezongen.
    Vanochtend trok Annabel de conclusie dat het paard van Sinterklaas ook binnen was geweest, want de bakjes waren leeg. Evelien liep meteen al met de kadootjes weg (twee pietjes met lange spekbenen). Oja, volgens Annabel komt Sinterklaas hier niet, maar alleen Zwarte Piet.

Verder heeft Annabel gisterenochtend de was mee uitgesorteerd. Ik hoefde maar een keer te zeggen wat wat was en ze deed het iedere keer goed. Ik was er echt van onder de indruk.

Och, en Evelien is helemaal wild van de krokodillehandpop van Ikea. Ze steekt er iedere keer haar handje in en komt ons in onze billen bijten. Lol dat ze dan heeft!

Groetjes,
    Nelly

5. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    #485 Alieke, 21 nov 2010
    Laatst bewerkt: 21 nov 2010
    Goedemorgen,

Ik kom zelf net mijn bedje uit. Jan is met de kids + schoonmoeder gaan zwemmen.

Hier even een korte update. Het bloeden is heftiger geworden en flinke buikkrampen. Ik denk dat het niet meer stopt..
    Ik wil alleen wel nog voor de zekerheid 1test doen om te kijken of het streepje weg is/minder is. Wanneer zal ik dat het beste doen?

Edit: Heb net toch even een test ertegen aan gegooit. Er staat nogsteeds een streep :( Ik weet niet wat ik moet denken hoor!

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Alieke: bah, wat een onzekerheid. Geen idee hoe het gaat lopen...
    Bel morgen anders de verloskundige even?
    Ik hoop dat de kleine gewoon blijft zitten. Ik kan ook geen verklaring voor het bloeden bedenken... Misschien de helft van een tweeling die afkomt? 'k Weet het echt niet...
    Hele dikke knuffel, meis!

7. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Toch even de hha gebelt, ookal wist ik het antwoord natuurlijk al. Ze kunnen niks voor me doen, zoals zij ook zegt het is gewoon heel erg jammer dat het gebeurt. Ik mag paracetamolletje nemen tegen de pijn. Helaas pindakaas zeggen we dan maar.. Op naar de volgende ronde.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, het HCG is nog niet gelijk uit je lichaam als je een miskraam krijgt, dus dat zal de reden van het blijvende streepje op de test zijn. Echt heel jammer en heel niet leuk natuurlijk. Hopelijk zal het snel weer raak zijn.

Nelly, wat een werk als je alle kadootjes zo mooi versierd! Daar doe ik niet aan hoor. Hooguit bij verjaardag of geboorte, maar niet met sinterklaas.

Senna was hier vanmorgen heel blij en verbaasd dat sinterklaas toch gekomen was. En dan kreeg hij ook nog eens het boekje waar hij om gevraagd had (lees: wat ik hem aangepraat had) Wel een boekje uit zijn favoriete serie trouwens.

Vanmorgen zijn we met zijn vieren wezen zwemmen. Erg gezellig. De kids genoten ervan. Senna is zo vrij in het water. Eigenlijk gewoon gevaarlijk, want hij springt zo van de kant af zonder te weten of het water diep of te ondiep is. We benoemen wel steeds dat hij alleen met papa of mama erbij in het water mag springen en alleen met zijn bandjes om. Ook alleen van de grote glijbaan geweest. Wel met Jan er direct achter aan hoor, maar hij glijd dus wel los van Jan. En gezwommen op zijn hondjes en door de stroomversnelling geweest.

Nu zit hij uitgeteldt op de bank met een dvd van Zandkasteel met sinterklaas verhaaltjes aan.

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

wat K*te zeg :(..
    dikke knuffel..
    voor jullie

10. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,,,
    wil me hier graag melden :D
    ben op 25-12-2007 trotse mama geworden van een dochtertje,,lijkt me erg leuk om met jullie mee te kletsen!
    liefs

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hallo!!!!

soofzahra, welkom! jij had dus ook een kerstkindje. leuk hoor. En nu weer zwanger lees ik in je onderschrift. gefeliciteerd.

alieke, sterkte meid, knuffie.

olga, heftige dingen met senna dus. knuffie.

nelly, sterkte! Lotte was er met 39 weken. Als ik 39 wk zie staan word ik altijd een beetje week... En zij is ook met volle maan geboren.

miep, beterschap. Wat een enorme lappenmand toch bij jullie. Blijft jan wel gezond?

juffie, zwaaaaaaaaaaaaai terug!
    ---

hier alles zn gangetje.
    Gister mocht niels zn schoen zetten. Hij vond het best spannend dus we hebben het kadootje waar hij bij was in zn schoen gedaan en hij mocht hem gelijk uitpakken. Gezegd dat Sinterklaas niet kwam maar dat papa en mama het deden (ik houd niet zo van die hele jokkerij eromheen). Lag hij later in bed: komt sinterklaas nu??? dusss...:D

brutaal is hij ook regelmatig, maar wel goed te corrigeren.

Lotte gaat ook goed, al zit de groei er nog steeds niet echt in. Ze is nu 5,7 kg en 62 cm. Ze heeft nog rompers 50/56 aan :) Verder wel maatje 62 en af en toe een truitje 56, maar die worden wel aardig te kort. Spugen doet ze nog steeds veel en drinken matig. Maar ze heeft nu een nieuw medicijn waar ze wel weer goed op reageert. Geef nog steeds bv. Had nooit gedacht dat ik het zo lang vol zou houden. Ben ook nog echt niet aan stoppen toe, al vind ik het heerlijk als ze af en toe een fles krijgt van Jan.

Morgen weer werken. Ben behoorlijk druk en heb weinig tijd voor het forum maar ik lees braaf mee hoor!

Al heeeeeeel lang hebben we ook niks vna maartjeh meer gehoord. Lees je nog mee??
    Groetjes en zwaai voor iedereen

12. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja klopt een kerstkindje :D
    ik was eigenlijk op 16 december uitgerekend maar zij dacht ik blijf lekker zitten tot kerst :D
    ja en inderdaad de tweede op komst dit keer een zomerkindje,, juni 2011:) erg spannend allemaal!

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hier ook een 2ekerstdagkindje. ook 6 dagen te laat. En mn dochter is van juni 2010

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @soofzahra: heeej, nog een december2007mama! Welkom!
    En je prinsesje wordt grote zus, wat leuk!
    We zijn trouwens niet meer zo'n kletskonten als we eerst waren, maar vertel ons alles over je meisje.

@sanneke: brrr... Lotte met 39 weken en volle maan... Da's nu ook! We wachten af...
    De laatste dagen heb ik wel een uitpuilend/drukkend gevoel naar onderen als ik zit, dus wie weet duurt het niet meer zo lang.
    Hey, da's een goeie oplossing voor Sinterklaas! Misschien nu nog eventjes verwarrend voor Niels, maar het is wel meteen duidelijk.
    Fijn dat Lotte goed op de nieuwe medicatie reageert. Nu maar hopen dat ze wat meer binnen kan houden.
    En goed van je borstvoeding! Was dat met Niels toen ook gelukt?

Jeetje, wat zat ik mezelf vandaag in de weg. Inclusief die heerlijke hormonsters... 't Is nu wel wat gezakt, maar ik was echt niet te genieten. Over ieder klein detail wat niet naar mijn zin ging, ging ik tekeer. Blegh.
    'k Gebruik deze keer het volle-maan-excuus, oke?

Ooooh, gisteren is mijn schoolvriendinnetje bevallen van een jongetje. Ze was morgen uitgerekend. De verloskundige had het kindje tijdens de zwangerschap geschat op ruim 8 pond, maar nu bleek hij bij de geboorte maar 6,5 pond te zijn. Wat een verschil, he...
    De gynaecoloog heeft de kleine bij mij zo'n 7 pond geschat, dus ik ben benieuwd. Annabel en Evelien waren allebei ruim 7 pond, dus dat zal wel in de richting komen, al heb ik zelf het idee dat deze toch wel wat groter is.

Ojaaaaah, ik heb voor het eerst striae!!! Ziet er best grappig uit. Eerst was het een ieniemienie streepje onder mijn navel en nu ook een mini-streepjescode erboven. 'k Vind het wel wat hebben.
    Maar als ik schoonzus zo hoor... Die had een heel zebrapatroon op haar buik, daar schrok ik gewoon van. Laatst had ik haar aan de telefoon en toen vertelde ik dat ik Eveliens gordelroosplekken insmeerde met Bio-Oil om littekenvorming te voorkomen en toen zei ze dat ze dat ook ging halen voor haar striae. Oeps, ik dacht eigenlijk dat dat wel weg zou trekken...

Genoeg zwanger/babyklets.

Annabel is echt volop in ontwikkeling. Ze bouwt het ene duplo-kunstwerk na het andere. Echt superleuk om te zien.
    En ik schreef laatst dat ze niet brutaal was... Vandaag liet ze ons dat kunstje dus ook zien. Als we haar erop aanspraken en straften, deed ze dat met zo'n vingertje na. En ze was ontzettend bazig over Evelien. Ze duwde haar zelfs met stoeltje en al omver. Spook.
    Zijn jullie kids trouwens rond en na etenstijd zo ontzettend onrustig/wild? Echt niet normaal hier, stelletje hyperkonten. Maar gek genoeg vallen ze dan toch wel goed in slaap...

Groetjes,
    Nelly

15. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nelly...
    alles over mijn meisje haha,, tsja waar moet ik beginnen ,,,
    ze kwam ontzettend onverwachts en op een heel moeilijk punt in mijn leven,, ik was net 19 en mn moeder was net overleden,, maasr ik wist zeker dat ik haar wilde houden,, iedere nacht lag ik uren te praten tegen haar,, toen ze werd geboren ,, wauw ik was verliefd ,, dat gevoel wat mij overspoelde en ontzettend overviel was onbeschrijflijk!! nu zijn we alweer bijna 3 jaar verder en iedere dag weer verbaas ik me dat ik zo gezegend ben!! ze is heel wijs,, en echte dramaqueen ook haha..compleet met pruillipje en stampvoetje...verder is ze helemaal gek van k3 en mega mindy,, eigenlijk alles van studio 100 valt erg in de smaak bij haar..het is gewoon een lief, eigenwijs en knuffelig prinsesje :D ,,, ik kan nog wel langer doorgaan haha maar laat ik dat maar niet doen ;)

16. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    *Blieb* *Blieb* Baby nieuws!!!!!

Nelly is vanmorgen om 05.26 na een bevalling van nog geen 1,5uur weer een trotse mama van een dochter Marjolein geworden! Ze is 52cm en weegt 3480gram.

Nelly & Man; Nogmaals van harte gefeliciteerd!!! Ik ben benieuwd wat de grote zussen ervan vinden :)

17. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Woehoeeee! Nelly, supergefeliciteerd met jullie meisje. Prachtige naam weer. En wat een flitsbevalling!
    Zat ik er niet eens zover naast met mijn voorzienende blik ;)

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, nellyman en grote zussen,

Joehoe!!!!! Volle maan doet zijn naam eer aan!

Gefeliciteerd met jullie meisje Marjolein.

Wat een snelle bevalling weer zeg. Niet eens meer tijd om naar het ziekenhuis te gaan misschien?

Geniet er maar weer van lieverd!

Dikke zoen van Olga, Senna en Evi!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Soofzahra, gezellig dat je ook mee komt kletsen!
    Enne....we weten en delen hier al alles van elkaar inclusief het zwanger zijn, bevallen en alles over de kindjes. Dus schaam je niet om veel en trots over je meisje te vertellen hoor!
    En gefeliciteerd dat je weer zwanger bent!

Sanneke, ik vind het echt goed van je dat je de BV nog zo goed volhoudt ondanks dat Lotte slecht drinkt en veel spuugt.

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nelly, Jan en Kids....Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje..Marjolein!!
    Hopelijk is alles voorspoedig gegaan!! Geniet ervan!!!:)

Deel Deze Pagina