@nelly Hier mocht Thomas gewoon naar school. De gordelroos is nl zelf niet besmettelijk. Het virus zou waterpokken kunnen veroorzaken. Met waterpokken mogen ze gewoon naar school omdat die ziekte al 14 dagen van te voren besmettelijk is, als je aan het kind zelf nog niets ziet. Fijn dat Evelien niet zo heel er veel last heeft. Thomas had heel erg veel pijn en vreselijke jeuk. Heel veel beterschap voor je meisje. Hier ga ik lekker CSI kijken in bed. Jan werkt de hele week van 15.00 tot 23.00 (om de week pfffffffff)
@nelly Zo zag het er bij Thomas uit. In het begin dan het is nog veel erger geworden Het arme manneke werd zo gepest ermee. Hij mocht zelfs van de juf niet douchen omdat ze dat eng vond grrrrrrrr:x
Lindy..zou me er niet druk om maken hoor dat Demy het niet goed uitspreekt..komt vanzelf wel! Nelly..arme Evelien..sterkte ermee!! Sanneke..hoe is het gegaan bij de tandarts? en met Lotte bij de oppas? Amber..drukdruk! Maar gelukkig maak je ook nog tijd voor je eigen!! Fijn dat Lieke nu op alles wordt getest! En hopelijk komt er wat uit waar jullie wat mee kunnen hè!! Jesse al bijna helemaal zindelijk! wat goed! Gossie arme Thomas..wat naar dat ie ermee gepest is! Oridza zalf..thanks voor de tip..heb het nog niet besteld..het lijkt nu toch iets beter te gaan.. maar moet het even onthouden..en anders vraag ik het hier weer even.. voor als het weer van toepassing is!! Jari is er weer een beetje doorheen..de billen worden ietsje beter.. en Mika is er ook weer zo goed als doorheen..nog niet helemaal fit..maar goed dat mag ook hè.. Morgenavond mijn 1e vergadering van de psz.. We gaan de klas inrichten naar het herfsthema..
Huer zat het in bijna zijn hele gezichtje. Gelukkig was het al wel aan het genezen. (duurde na de medicijnen nog ongeveer een week)
Wat leuk miep !! Hier hebben ze dat niet bij de PSZ. Daar doen de juffies alles zelf. Wij hebben morgen wel koffie uurtje. Veel plezier morgenavond. Enne fijn dat Jari en Mika alweer een beetje beter zijn. Zo nu ga ik echt kijken. fijne avond meiden
Sneu hoor dat ie er zo onder zat..gelukkig was het snel weer eg! En geen littekens er aan over gehouden? Nou ze hebben me vorige week gevraagd of ik bij de oudercommissie of zoiets wou... Ze hebben, zeg maar een ouderraad en een groep die helpt bij van alles en nog wat.. En ik ga dan bij die groep helpen met van alles en nog wat.. Ze vonden me al zo bemoeiallerig.. dus wel het typje wat ze konden gebruiken.. En jullie een gezellig koffieuurtje..das ook leuk..gewoon overdag als de kids er ook zijn ? of apart ?
Goedemorgen allemaal @miep Whahahaha bemoeiallerig ! Dat zal toch wel meevallen. Maar wel leuk om te doen. Het koffie uurtje is hier met de peuters erbij. Thomas heeft geen littekens van de gordelroos overgehouden gelukkig.
Hier ga ik dus zo de kids naar schol brengen. Naar het koffieuurtje bij de PSZ, even naar de huisarts voor mezelf en dan 75 toetsen nakijken. Misschien kom ik nog wel even kijken hier. Vanaf 13.00 moet ik weer werken. Fijne dag allemaal
ff mn emailnotificatie aanzetten, ik moet steeds opzoeken waar ik was gebleven. Daphne, lekker opgeladen! ik heb veel leuke verhalen van plopsaland coevorden gehoord. mn ouders wonen daar vlakbij. misschien gaan we er binnenkort es heen. Amber, sterkte met de drukte. Ff tijd voor jezelf is ook belangrijk. En knap dat het goed gaat met jesses zindelijkheid. Ik hoop dat je gauw uitslag hebt van het onderzoek van Lieke. En dat de school zich bereid toont om mee te werken! Miep, bemoeiallerig haha. Ik zit in de fictieve oudercommissie van het gastouderbureau. Maar we hoeven niks te doen, want het is een fictieve commissie omdat de eigenaar van het bureau anders geen ... krijgt (ben het woord ff kwijt, ben nog erg onder invloed van zwangerschapshormonen, zucht) Waterpokken hier gelukkig gehad, niels dan he. Lotte nog niet en hopelijk krijgt ze ze voorlopig ook nog niet. NIels heeft er errug veel last van gehad. Sterkte Nelly! ---- Tandarts ging prima. k had meer last van de verdoving dan van het geboor, ieks, en het vullen. Heb een flinke krater in mn lip gebeten omdat ik niks voelde. Lotte bij de oppas ging prima. Ze heeft goed geslapen en slecht uit de fles gedronken, maar dat doet ze thuis ook Net bij het cb geweest, we moesten meer dan een half uur wachten. Vind ik echt niet normaal! Lotte vond het ook niet zo leuk meer. Ze kreeg dr eerste prikjes en moest ff huilen, maar was vooral een bikkel. Ze was goed gegroeid, zowel in lengte als gewicht! lekker hoor. Ze zit met gewicht op -1 en lengte weet ik niet.
Heyyyy, hier zijn jullie! @Sanneke: 'Lekker naar de winkel geweest zonder Niels?' Hahaha, geniaal! Fijn dat Lotte het goed heeft gedaan voor het eerst bij de oppas. @DeE: spannend gesprek dus vanmiddag! Waarom wil je overigens graag een geplande keizersnee? Heb je vast al eens verteld, maar staat me niet meer bij... *** Vorige week met Sarah naar het CB geweest en te horen gekregen dat ze te dik is Hannah moest ter plekke haar jas uittrekken. De verpleegkundige heeft haar helemaal bestudeerd en zei toen: hmmm, zo te zien geef je ze toch wel gezond te eten. Met Hannah is namelijk niets mis. Vond ik stom. Alsof ik, omdat ik zelf overgewicht heb, mijn kinderen zou vetmesten. Eerder het tegenovergestelde. Maar Sarah is gewoon een flink meisje. En ze beweegt nog steeds maar heel weinig. Ik zit er behoorlijk mee en voel me schuldig, ook al weet ik dat ik haar gezond eten geef... Vanmorgen zelf naar de dokter geweest. Ben nu al 4 dagen mijn stem helemaal kwijt. Ontzettend lastig. Ben wel op mijn werk, maar kan geen les geven. 'T is een virus en kan nog wel een paar dagen duren. Ik moet vooral niet praten. Best lastig, maar vooral ook saai en stil.
Nelly, beterschap natuurlijk ook voor je meissie! Amber, mooie jongen die Thomas! En hier ook een late groeier Dee, hopelijk gaat de gyn met je mee. Waarom wil je trouwens een geplande KS? Missk, ooooh zucht ... heerlijk hoor zo'n CB. Sarah is toch nog maar (net [niet]) 1? Dan zegt een beetje spek nog helemaal niets over de toekomst en zeker niet als je haar gewoon gezond voer geeft. Het mens is gewoon kortzichtig ... *** Ik schrik toch soms wel hoor van hoe normaal het wordt gevonden om sommige producten aan je kind te geven. Gisteren zat ik in de kinderboerderij en een meisje van denk max 3 kreeg een blikje energiedrink van dr moeder (!) ... Nou zijn wij best wel streng met gezond eten en snoep, maar dit gaat toch wel echt heel erg ver?!
Salapio, huh echt? Enerdie drink aan een peuter geven? Senna drinkt alleen aanmaaklimonade of een pakje wicky en verder thee en melk. Misskeita, vreemde mensen bij jou op het CB. Volgens mij heb je wel eens eerder van die situaties gehad. Vind dat ze snel een (voor) oordeel hebben gevormd. Niks van aantrekken meid. Evi is ook een flink dametje en waar het van komt? Ze krijgt een beetje fruit en 4 flessen op een dag. Zodra Sarah meer gaat bewegen, gaat het baby spek er vanzelf af en jij weet dat ze gezond eet, dus doe je helemaal niks verkeerd hoor! Dee, wat heerlijk dat jullie een paar daagjes weg waren! En zo te lezen was het geweldig en heb je er een energieboost van gekregen! Hoe verliep het gesprek met de gyn vanmiddag? Sanneke, ik heb pas drie kwartier moeten wachten bij het CB. Was ik ook helemaal niet blij mee! Ik liep echt pas na een uur daar de deur weer uit. Amber, wat een drukke ochtend voor je en dan de middag ook nog werken. Heftig die gordelroos van Thomas. Lijkt me echt erg als Kind van zijn leeftijd om dat te hebben.
Misskeita, ik heb van het weekend ook bijna zonder stem gelopen. Gisteren eind van de middag kreeg ik steeds meer geluid terug.
senna zegt weer oorpijn te hebben....altijd hetzelfde oor, dus het is wachten tot het open breekt of tot hij koorts krijgt. Evi was vandaag heel zielig bij oma. heel hangerig, niet slapen en niet willen drinken en huilen. ze had ook koorts gekregen en dat liep vanavond zelfs op tot 39.6. Heb er toch maar een zetpil gegeven net voor het slapen gaan.
Hoi meiden, 'k Ben al even terug van de yoga. 'k Vind het wel typisch, yoga is voor ontspanning, maar ik heb iedere keer een naar gevoel in mijn buik als ik er vandaan kom. Naja, nog een paar lessen... Ik had nog fotootjes van Evelien's gordelroos. Deze heb ik vandaag gemaakt. Zaterdag zag het er een stuk rustiger uit. Vandaag ben ik met haar bij de kinderarts geweest voor controle en we houden voorlopig de medicatie aan. Vrijdag weer terug. Groetjes, Nelly
Gelukkig heeft Evelien vannacht redelijk goed geslapen. Manlief was al vroeg gaan slapen, ik ging wat later. Tussen 23.00u en 01.30u ben ik af en aan met Evelien bezig geweest, omdat ze zo'n last had van de gordelroos. Gelukkig heeft ze daarna geslapen tot wel 09.45u.
@amber1978: jeetje, arme Thomas. Wat een rotleeftijd om gordelroos te krijgen! En wat een achterlijke reactie van de juf. Wat goed van Jesse dat hij met zindelijk zijn bezig is! Een ongelukjespamper, dat moet ik onthouden! @DaphneenEstelle: hoe was het gesprek bij de gyn gegaan? En lekker opgekikkerd in Plopsaland! Echt genieten om te zien hoe je kind zich kan vermaken he! @Jufffie: hoe gaat het met jullie? @miep en miep: fijn, dat Jari en Mika weer aan het opknappen zijn! 't Is niks, twee ukkies in de lappenmand. Haha, en jij bemoeiallerig. Belangstellend, heet dat toch? @misskeita: jeetje, wat een stomme reactie van het cb op Sarah's gewicht! Dat slaat echt helemaal nergens op! Voel je er niet schuldig om, als Sarah lekker gaat bewegen, is dat babyvet zo weg. 't Heet niet voor niks BABY-vet. Beterschap voor je stem. Wat lastig zeg! @olga: beterschap voor Senna en Evi. @Salapio: whaaaaaat?! Energiedrank aan een peuter? Hoe haalt dat mens zich dat in haar hoofd?! @sanneke: pfff... is je gebit in orde, ga je je lip kapot bijten! Beterschap! Fijn dat Lotte weer goedgekeurd is, maar idd balen van de lange wachttijd. Dat moeten ze toch echt beter inplannen.
Pfff... Er is weer een nieuwe dag begonnen... Jonge, jonge, jonge, wat ben ik moe... Ondanks dat Evelien vannacht gewoon heeft doorgeslapen. Ik snap er niks van. Gisteren heb ik yoga gehad, je zou zeggen dat je daar heerlijk van ontspant, maar ik ben de dag erop zo moe! En dan is mijn buik ook vervelend. Gelukkig heeft manlief Annabel gewoon naar oma gebracht en als Evelien wakker is en fit genoeg, dan gaan wij er ook naar toe. Ik ben zooooooooo blij dat ik bij mijn ouders in de zaak werk. Dat scheelt zoveel geregel bij bijv. ziekte van de kids. Straks ga ik toch even overleggen of ik toch maar met 34 weken met verlof ga. Als Evelien ziek blijft, ga ik het denk ik niet trekken tot de 36 weken die ik eigenlijk wilde werken... 'k Heb ook mijn rust nodig... En ik "moet" nog zoveel doen. Oja, Annabel is nu ook ineens "ziek"... Zegt ze zelf, ons schatje. Dat is ook moeilijk, dat er nu meer aandacht naar Evelien gaat. Maar tot nu toe gaat het eigenlijk wel goed. We betrekken Annabel overal bij en leggen alles uit. Ik had eigenlijk verwacht dat ze ontzettend dwars zou zijn, maar ze is superlief! Ze heeft natuurlijk wel haar moppermomenten, maar dat is niet meer dan anders. Ach, en vanochtend, toen ik haar aankleedde, had ze het de hele tijd over mijn buik, dat die weer plat zou zijn als de baby eruit was. En als de baby er was, dat die dan op haar verjaardag mocht komen. Hihi, en ze heeft ook al een naam voor de baby: djoedjie (of zoiets), geen idee hoe ze erbij komt. 't Maakt niet uit wat voor geslacht het is, de baby heet zo. Gekke meid... Tegenwoordig is ze trouwens erg van het verstoppen. Dan moeten wij tellen en dan verstopt ze zich onder de tafel of onder haar bed. En lol dat ze dan heeft als wij haar niet kunnen vinden. Zo, en nu ga ik even op de bank liggen tot Evelien zich meldt. Groetjes!
Nelly, wat een nare plekken van de gordelroos bij Evelien. En wat is ze een schattig tenger meisje zeg! Ahhh wat reageert Annabel lief op je buik en de baby. Ze maakt het nu veel beter mee dan bij Evelien natuurlijk. Hier een aardige nacht gehad. Evi was twee keer wakker, maar ging weer lief verder slapen. Vanmorgen werd ze vorlijk wakker en zonder koorts. Wel vond ik haar wat lodderig en ze ligt nu alweer lekker te knorren, dus misschein dat ze toch nog wel wat koorts krijgt vandaag. We doen het maar lekker rustig aan. Gisterenavond werd Senna twee keer huilend wakker. Echt heel zielig, want hij was zo overstuur en had erg pijn in zijn oor. Daarbij ook nog dioe vervelende hoest met slijm waardoor hij steeds ging kokhalzen. Hij vond het wel fijn dat papa en mama er allebei waren om hem te troosten. Watje met oordruppels in zijn oor gedaan en na een half uurtje is hij weer lekker gaan slapen.
Veel zieke kids. Beterschap! M had gisterennamiddag op eens 40,5 ... nu weer helemaal de oude, dus ik ga weer ff verder spelen