december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    hallo allemaal

Even een zwaai van hier !!

Heb wel gelezen maar ga nu lekker onder de wol

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pfff... 'k Heb echt al een tijdje gereageerd op jullie berichtjes. Vinden jullie het erg als ik maar een stuk of drie pagina's teruglees?

@amber1978: zwaaaaaaaaai trug! Weltrusten!

@Britteke: wauw, een BN-er in ons midden! Staat dat artikel toevallig ook ergens op internet?

@DaphneenEstelle: wat een verschil tussen Estelle en haar neefje met Sinterklaas. En wat is ze lekker verwend.
    Heerlijk hoor, nog maar een paar dagen werken en dan lekker verlof! 't Gaat echt snel joh!
    Aaaah, wat een heerlijke peuterklets in de file! Echt genieten zo met je meisje. Daar heeft zusje straks een goed voorbeeld aan!

@frederike80: aaah, Rubin is flink verwend met zijn verjaardagscadeautjes.
    Aaaaah, wat een superleuke traktaties! Die ga ik zeker onthouden en gebruiken voor een van onze meiden. Waar heb je dat folie gehaald?

@Kyara & Thirza: ook via zp nog gefeliciteerd met jullie derde verjaardag!

@Lindy: was het nog allemaal gelukt met de Sintvoorbereidingen?

@MamavEsmee: heeeeej, je komt weer gezellig kletsen!
    Lekker druk op je werk, maar wel leuk.
    Poeh, Esmee al om 03.00u wakker, heftig hoor.
    Oooh, heerlijk bij Intratuin wezen shoppen. Ik wil ook!

@Miep en Miep: Mika ook al heerlijk verwend met verjaardagscadeautjes.
    Wat leuk, de psz al in kerstsfeer!
    Hm. Mika een beetje dwars. Zal vast van al die indrukken komen. Knuffie!
    Heerlijk wezen wandelen vandaag. Hier was het ook zo'n geweldig weer... Bah, bah.

@olga: lekker druk geweest met Sinterklaas.
    Balen van Evi's spuugnachtje, maar fijn dat ze verder niet ziek is geweest. Aaaah, een tijgertje in huis, wat leuk!
    Ach, Senna ook nog een nachtbrakertje.

@Salapio: pfff... Balen van die gebroken nachten nog steeds. En ook dat Mirre telkens nog wakker wordt. Dikke knuf!

@sanneke: zwaaaaaaaai trug! Geen nieuws, goed nieuws? Ben benieuwd naar je upje.
    Arme Niels, groeipijnen...
    Ach, dat speelkameraadje wat zich opgesloten had op de wc. Gelukkig is het wel goedgekomen. Kon je het slot niet open maken met een muntstuk?
    Gefeliciteerd met Jan's nieuwe contract!
    En superfijn dat het met je moeder de goede kant op gaat.

Wat lief dat jullie je zorgen maken om mij. Het gaat gelukkig allemaal goed, al snap ik er niks van. Op een of andere manier heeft mijn lichaam geen behoefte aan rusten. Zo raar. 't Lijkt net of de bevalling helemaal aan me voorbij is gegaan. 't Ging ook allemaal zo absurt snel. Om 04.15u weeen meteen om de 2/3 minuten, om 05.00u op weg naar het ziekenhuis, 05.26u bevallen, na het hechten en controles douchen, pyjama aan en weer omkleden, omdat we gelukkig naar huis mochten. Daar zit je dan dus vijf uurtjes later met een babietje in de maxicosi op tafel te wachten op de kraamhulp...

Hier ook enorm veel speelgoed. Wegdoen wil ik nog niet, maar het word wel erg veel. Wat wil je ook met die rare dagen allemaal... Sinterklaas, geboorte Marjolein en de verjaardag van Annabel... Als het allemaal achter de rug is, ga ik de boel ook uitsorteren.

Zo, en nu gauw naar zolder achter mijn eigen pc om snel nog de laatste hand te leggen aan het plaatje voor de fototaart van Annabel. Die kan ik tot 2 dagen van tevoren bestellen, dus dat plaatje moet vandaag verzonden worden, anders kan ik de taart zaterdag niet ophalen...

Groetjes,
    Nelly

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. 'k Heb de fototaart (en een appeltaart) besteld.
    Zaterdag kan ik de bestelling ophalen. Net op tijd dus...
    Ik ben benieuwd hoe hij in het echt is, maar dit is hem geworden:

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, zondag hadden wij Sinterklaas bij ons gevierd. 't Ging allemaal goed, ondanks dat ik op automatische piloot draaide. De kinderen waren flink verwend.
    Annabel mocht de kadootjes uitdelen en tot onze stomme verbazing herkende ze gewoon haar eigen naam op de pakjes!!!
    Kijk mama, dat is mijn naam! Wow...

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hihi, nog een oja...
    Ik was nog halverwege mijn dag in mijn eerste berichtje van vandaag...

Manlief kwam 's avonds met de kinderen uit het kdv thuis. De laatste tijd (tja, die rare dagen ook) zijn ze zo druk, dat het niet meer leuk is, maar deze keer waren ze gewoon weer gezellig druk en konden ze ook luisteren.
    Annabel wilde in eerste instantie niet eten, maar toen ze bij ons aan tafel zat (dat moet ze van ons, of ze nu eet of niet), at ze toch haar hele bord leeg. Evelien was ook heerlijk aan het knoeien. Tja, laat een uk van anderhalf met een lepel en een vork eens rode kool eten...
    Daarna heb ik de dames naar bed gebracht. De laatste tijd deed manlief dat, omdat ik aan het voeden was, maar deze keer sliep Marjolein al, dus kon ik lekker de meiden naar bed brengen. En wat gingen ze snel slapen, wat heerlijk!
    Echt genieten hoor, als ze gewoon luisteren en lief zijn.

Oeps, en toen was het al bijna half twaalf... Even denken, laatste voeding van Marjolein was rond acht uur, troosttietje rond half tien, dus ze zal binnen een uur wel weer komen voor een voeding.

Oja, morgen moeten we naar de kinderarts voor Marjoleins bloeduitslagen. Ze is met 2 en 10 dagen geprikt voor schildklierzooi, dus ik ben benieuwd...

Groetjes,
    Nelly

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ik heb een club aangemaakt:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/groups/december-2007-mama-s.html
    en er meteen een verjaardagslijst in gezet.

Misschien wel handig om daar algemene dingen/lijsten in bij te houden.

Geen idee trouwens hoe het verder werkt (lid worden/berichten posten/??)... Beetje aan het testen gegaan...
    Willen jullie ook lid worden?

Groetjes,
    Nelly

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, wat een super leuke taart heb je besteld voor Annabel. Haal je dat plaatje gewoon ergens van internet ofzo? Wilde dat ik zo handig was met dat soort dingen! Fijn dat je meiden gisteren weer gezellig druk waren en konden luisteren. En leuk om weer eens het avondritueel met ze te doen omdat Marjolein al lekker lag te slapen.
    Je was wel lekker aan het kletsen gisteren, gezellig! Senna ziet wel overal de `s`van zijn eigen naam, maar of hij hem in zijn geheel herkent weet ik eigenlijk niet...

Miep, Mika reageert dus goed op de strakke regels en kan dan weer beter luisteren. Dat is fijn. Zo vervelend dat je door de Meniere ook niet meer kan sporten als je zo veel last hebt.

Salapio, ja ik weet het niet....heb een soort tik met tellen af en toe. Onbewust tel ik vanalles...Ik kijk ook altijd op de wekker hoe laat het is als Senna uit zijn bed komt, dus daarop kan ik het ook vaak onthouden. Maar moet zeggen dat ik soms ook echt niet meer weet of ik er nou 3 of 4 keer uit ben geweest hoor.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, leuk de verjaardagslijst van alle oorspronkelijke december kindjes. Wat zijn er veel die we nooit meer spreken he!
    Misschien nog handig om te gaan aanvullen met alle tweede en derde kindjes van de mama´s?

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Olga, wij kijken ook altijd op de klok. Of beter: ik vraag aan Jan hoe laat het is (geen lenzen in en ik ben te slechtziend). Maar dat verdring ik vervolgens weer denk ik :D

10. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goedemiddag allemaal

Even een upje van hier.

Ze zijn goed verwend door de sint.
    Het gaat goed met de kinders hier.

Thomas had een mooi rapport.
    Alleen een onvoldoende voor technisch lezen en spelling. Maar hij heeft dyslexie dus dat kan. Verder een mooi rapport.

Lieke had een redelijk rapport. Maar met haar gaat het niet zo goed op school/. Als het goed is gaat ze vanaf 1 april naar het speciaal basisnonderwijs vanwege haar dyspraxie en dyslexie. Volgende week hebben we haar allerlaatste zwemles. Ze gaan dan bepalen of ze ooit een diploma kan halen. Verder gaan we met haar 3 per week naar allerlei therapieen. (motorische gym, ergo therapie en fysiotherapie) en op 5 januari moet Lieke naar de revalidatiearts voor haar dyspraxie.

Met Jesse gaat het goed. Het wordt een echte wijsneus. Menn wat kan dat manneke eigenwijs zijn. Maar hij is ook heel erg lief en behulpzaam.
    Op de peuterspeelzaal gaat het ook prima. Ook is ie al 2 maanden helemaal zindelijk. Zo heerlijk.

Ik zag een mooie taart van Annabel voorbij komen ! Leuk.
    Wij laten een handgemaakte woezel en pip taart maken voor Jesse.
    Een leerling uit mijn mentorklas heeft een tante die dat doet.
    Voor 12 euri heb ik een prachtige taart voor Jesse. Maar wij moeten nog even geduld hebben want Jesse is pas net voor kerst jarig.
    We trakteren ook woezel en pip taart: kartonnen taartpuntjes met een woezel en pip plaatje erop en rozijntjes of zoiets erin.

Zo dat was ie weer

Oja mijn man en ik zijn al 17 jaar samen vandaag

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @nelly

wat een mooie taart !!
    en annabell al bijna jarig.
    Nog even en ze zijn allemaal 3

@Judith

Leuk dat je ook weer eens langskomt

@Olga

Bij jou ook een bijna jarig jobje !

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Olga.. Esmee krijgt van ons een babyborn, de complete serie van Pipi Langkous met in totaal 10 dvd's.. ( vind ik zelf ook nog wel leuk!:D) een nijntje paraplu en ovenwantjes ( ze krijgt een keukentje van schoonouders).. Morgen lekker een dagje met zijn 4tjes toch? Iets leuks in de planning?

Miep.. Jammer van de kilo's maar kan me voorstellen dat dat nu niet de prioriteit heeft. Hier werkt teugels laten vieren vaak alleen maar tegen mij..;) Esmee heeft het ook gewoon nodig.

Amber.. Fijn dat Lieke de zorg krijgt die ze nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen.. En je beide jongens doen het zo te lezen ook hardstikke goed.. Wat zul jij een trotse mama zijn!:)

Salapio.. Oeps.. de 21 ste dus pas.. nog even geduld dus. ;)

Dee.. Kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Alhoewel je het met een natuurlijke bevalling ook niet weer..Ik zou Estelle geen luier aan doen en evt een schoon setje mee nemen en een pak billendoekjes.;)

We zijn helemaal klaar voor de verjaardag van morgen..Cadeautjes ingepakt, versiering en ballonnen hangen en taart is klaar.. Morgen nog even hapjes maken en dan kan het feest beginnen!:D

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: voor de taart heb ik plaatjes uit dat dikke Jip en Janneke boek gescand en bewerkt. 't Was wel even werk, maar dat vind ik wel leuk om te doen. Als het niet gelukt was, had ik gewoon die standaard Jip en Janneke taart van de Hema besteld.
    Amber1978 was al begonnen met de brusjeslijst. Die heb ik aangevuld voor zover ik het bijgehouden had.

@amber1978: fijn dat Thomas een goed rapport had.
    Balen dat het nog steeds niet zo lekker gaat met Lieke op school... 't Is ook heel wat waar jullie mee te stellen hebben, zeg. Dikke knuffel!
    En Jesse een lekker eigenwijs maar lief peutertje. Lekker genieten hoor!
    Super dat je een Woezel en Pip taart kan laten maken voor een prikkie!
    Gefeliciteerd met jullie 17-jarig jubileum!

@DaphneenEstelle: verplicht rustmomentje... Ik pak in ieder geval ieder moment dat ik kan pakken om te rusten. Daarin moet ik nog een ritme zien te vinden.
    Balen dat Estelle haar dwarse momenten heeft. Maar dat betekent dat ze zich goed aan het ontwikkelen is.
    Leuk, zondag naar Kabouter Plop! Wij ondernemen eigenlijk nooit iets met de kids... *shame*
    Ik zou Estelle gewoon vragen of ze een pamper aan wil of niet. En dan voor de zekerheid toch eentje meenemen en een reservesetje kleertjes.

@MamavEsmee: al helemaal klaar voor de grote dag morgen! Is Esmee er zelf ook mee bezig?

Hier vandaag een rommelige dag gehad. Ik was hartstikke moe, maar de kids hielden me goed bezig. Evelien was alles en iedereen aan het terroriseren. Marjolein kon de slaap niet vatten en Annabel die zat lam voor de tv.
    Vanmiddag heb ik de oudste twee bij mijn ouders gedropt en zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor Marjolein. Qua schildklierwaarden ging het de goede kant op, maar de arts wilde toch nog een keer laten prikken. Arm ding... Vrijdag krijgen we daar de uitslag van, maar hij verwachtte geen gekke dingen. Dus een voorzichtige HOERA! dat Marjolein geen schildklierproblemen heeft gekregen door mij.

@Alieke: ik meen me te herinneren dat Dana Loïs een tijdje terug ook aan het terroriseren was. Slaan en schoppen e.d. Hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Bij ons lijkt niets indruk te maken...

Groetjes,
    Nelly

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Judith, veel plezier morgen met het feest! Leuke kadootjes geven jullie!

Jonathan, van harte gefelicitreerd met je derde verjaardag vandaag!!!!! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

Amber, met lieke zitten jullie dus flink in de molen om het maar zo te zeggen. Hoe gaat ze er zelf mee om? Lijkt het al wat resultaat te hebben? Fijn dat Thomas een goed rapport had en Jesse ook gezellig aan het uitdagen af en toe!
    Gaaf dat Jesse een woezel en pip taart krijgt. Lijkt mij ook leuk om voor Evi te doen.

Nelly, taart dus zelf bewerkt, knap hoor! Wat een goed nieuws dat Marjolein haar waardes in orde lijken te zijn!

Dee, jullie meisje heeft dus behoefte aan rust en gezelligheid thuis bij papa en mama. Fijn dat ze straks 2 weekjes thuis is! Ik doe Senna nog wel een luierbroekje aan als we wat langer weg zijn en minder makkelijk naar de wc kunnen. Meestal geeft hij dan nog wel zelf aan dat hij moet plassen, maar ik maak er ook geen drama van als de luier al wat nat is. Senna heeft nog wel regelmatig dat zijn onderbroekje al wat nat is geworden trouwens.

15. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    hiep hiep hoera Esmee 3 jaar !!

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Esmee gefeliciteerd met je verjaardag :D

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook al druk gezongen vanochtend, Roel zat heel verbaasd te kijken...nu op naar de visite :)

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Esmee, happy Birthday to you!!!!!! Heel fijne verjaardag gewenst!

Johana, vandaag ook al weer Roel zijn verjaardag? De verjaardagen van de tweede of derde kindjes weet ik echt niet uit mijn hoofd sorry....Heel fijne dag vandaag Roel!

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Esmee en Roel gefeliciteerd!

Nelly, wat vervelend dat EVelien in de terrormodus zit. M is geen terrorkindje, maar soms geeft ze uit frustratie of irritantie T wel eens een duw. M gaat dan zonder pardon naar de gang met de kookwekker op een minuut (normaal mag ze zelf weer terugkomen als ze is 'afgekoeld'). Dat maakt indruk in zoverre dat ze het erg vindt. M is een enorme driftkikker en volgens mij krijgt ze op dat soort momenten gewoon een waas voor dr ogen. Wat dan wel helpt is net voor de drift te zeggen dat ze even moet gaan afkoelen of even mag gillen in de bank of iets dergelijks. Dat werkt dan als een bliksemafleider.

Misschien heeft Evelien behoefte aan rouwdouwactiviteiten? Buiten rennen enzo. Weet niet of jullie tuin daarvoor geschikt is? Of een apekooiachtige zooi maken van de bank: kussens op de grond en eromheen en klimmen maar :D.

Ik denk trouwens dat bij een anderhalfjarige straffen ed geen indruk maken in de zin van 'de volgende keer denk ik wel twee keer na'. Ik zou wel consequent zijn: terrorgedrag is afkoelen op de gang met daarbij de zin: Je mag je zusje niet slaan/duwen/schoppen. En daarna een knuffel en een kus. En als ze het kan een sorry naar M.

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ff snel een berichtje tussendoor. Manlief is Marjolein uit bed halen voor een voeding.

Jonathan: nog GEFELICITEERD met je derde verjaardag!

Jan Paul: nog GEFELICITEERD met je derde verjaardag!

Esmee: GEFELICITEERD met je derde verjaardag!

Roel: GEFELICITEERD met je eerste verjaardag!

@olga: ik heb gisteren de brusjes verjaardagslijst bijgewerkt in de club.

'k Heb wel even snel bijgelezen, maar reageren komt later nog wel.

Groetjes,
    Nelly

Deel Deze Pagina