december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Loopy, wat leuk om even van je te horen! Fijn dat het zo goed gaat met jou en Rens! Zal wel even moeilijk zijn om weer te gaan werken fo heb jejuist wel weer zin? Goed geregeld met opvang voor je mannetje?

Nelly, straks heb je een nijntje overschot ha ha!

Miep, bij de kruidvat veel leuke herfst knutsel spullen momenteel. Leuk papier en stickers enz...Heb voor thuis en voor mijn werk al gekocht! Mika´s klaslokaaltje is dus helemaal herfstig opgepimpt! Ook wel gezellig dat je wat contact hebt met andere moeders van de speelzaal of niet?

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    @Nelly, veel beterschap voor je meisje. hopelijk is die gordelroos snel weg.

@Olga, wat super dat Senna al 6 dagen overdag zindelijk is. Hoe heb je dat aangepakt? Momenteel lukt het niet erg met Eliora. Heeft er nog iemand tips?

Hier gaat het redelijk. Ik heb wel aardig last van allerlei kwaaltjes. Flink misselijk, het veel koud hebben, een beetje verstrooid en zelfs medicatie nodig hebben om naar de wc te kunnen gaan. En natuurlijk slecht slapen. Ik ervaar deze zwangerschap tot nu als zwaarder dan bij Eliora, maar goed, kijken hoe het de komende weken gaat. Komende maandag krijgen we weer een echo omdat wij geen 20-weken echo willen en je wel 2 echo's vergoed krijgt van de verzekering.

Een fijne avond allemaal.

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pfff... 'k Wilde House kijken, maar ik schakel wel in bij de tweede aflevering.
    Vanavond zijn we wezen uit eten met mijn ouders en broertje omdat het vandaag hun 33e trouwdag is.
    De meiden hebben zich goed gedragen en hebben ook goed gegeten. Was erg gezellig. Toen we klaar waren was het ineens al half acht...
    Tja, en voordat je dan thuis medicatie toe hebt gediend, de kids een voor een naar bed hebt gebracht, nog een keer terug bent geweest omdat de oudste toch moest poepen, is het al gauw 21.00u.
    Ach... Voor een keer kan het geen kwaad.

Evelien was vandaag weer heerlijk haar eigen ikke. 't Was eigenlijk haar kdv-dag, maar omdat ze gisteren af en aan wat koorts had, heb ik haar de hele dag bij me gehad.
    Zo schattig bij de gynaecoloog hing ze het clowntje uit. Iedereen die voorbij kwam, groette ze (te laat) met een uitbundig "hai" en een opgestoken vingertje. Toen we weggingen zwaaide ze ook iedereen uit.
    Alles was trouwens goed met de baby. Ligt mooi op schema, buikomvang ligt nog steeds een weekje voor. Papa heeft het geluid van het hartje opgenomen.

Daarna heeft manlief ons op mijn werk afgezet. Blegh, wat was het druk. 'k Was vanwege Eveliens ziekzijn een paar dagen niet geweest en dat kon ik wel merken. Bahbah... Maar toen Evelien sliep, heb ik de ergste zooi toch mooi weg kunnen werken.
    Misschien dat ik morgenmiddag nog even ga, want Evelien heeft om 16.10u een controleafspraak in het ziekenhuis. 'k Mag de auto lenen van mijn ouders, dus als ik dan eerder ga (en mijn moeder kan even oppassen) dan kan ik ook meteen even werken.

Annabel heeft het heerlijk druk gehad op het dagverblijf. Ze kan zo heerlijk vertellen. En ze is weer lekker vrolijk. De laatste weken was ze vrij snel mopperig en boos, maar nu komt ze heerlijk knuffelen of krijg je soms spontaan een kus. Echt genieten hoor!

Groetjes,
    Nelly

4. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    ik heb nog niet helemaal zeker weten de auto as maandag maar manlief zou giga zijn best doen voor me. Ik weet t morgen. Dan neem ik de knuff mee voor je Nelly.
    Wij gebruiken hem niet en hebben genoeg trekmuziekjes :)

5. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    en hoe laat spreken jullie af?? moet namelijk buiten de files omrijden. Zal ik hier rond half 10 wegrijden?!! doe er een klein uurtje over.

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @loopy: Evelien lijkt eigenlijk geen last van de gordelroos te hebben. Ze zit tenminste niet aan de plekken te krabben of te voelen. Alleen 's nachts werd ze er in het begin vaak wakker van. Nu slaapt ze weer door, gelukkig. De medicatie helpt wel.
    Spannend, weer aan het werk... Heb je er zin in? Heerlijk om te lezen dat je zo van Rens geniet! 't Is ook een superscheetje!

@olga: hihi, nijntje-overschot... 't Lijken wel konijnen! *proest*
    Goeie tip trouwens van Kruidvat. Ga ik binnenkort ook weer een snuffelen. 'k Zoek eigenlijk wat knip en plakspulletjes voor Annabel.

@pareltje2212: heel veel beterschap met je zwangerschapskwaaltjes. 't Eerste en laatste trimester zijn het vervelendst, schijnt...
    Hoe gaat het met Eliora?

Dju, nu is de tweede aflevering House al begonnen...
    Nee, ik ben niet forumverslaafd...

Doei!

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Pareltje, het was Amber die schreef over Jesse dat hij al 6 dagen zindelijk was! Maar Senna is inderdaad ook overdag zindelijk met af en toe nog een ongelukje bij opa en oma...
    Hopelijk krijg je met een paar weekjes weer wat energie terug. Leuk om weer een echo te hebben. Waarom willen jullie geen 20 weken echo? Hadden jullie dat bij Eliora ook niet gedaan?

Nelly, fijn dat Evelien weer zichzelf is en wat lief hoe ze op iedereen reageerde bij de gyn.

Britteke, ik hoop dat je erbij kunt zijn hoor! En half 11 afsprken is wat mij betreft prima.

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    *doet rondedansje* Danielle was werkelijk helemaal niet bezig met zindelijk worden. Voor een paar weken geleden ging ze af en toe eens naar de wc en deed een plas (voornamelijk bij anders psz enzo). Maar maandag werd ze wakker en riep ze dat ze een onderbroekje aan wou en geen luier......en sindsdien gaat het goed!! ze is één keer nat geweest maar voor de rest gaat ze keurig naar de wc....ben zo trots (en blij ook trouwens ;) )

9. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Effe snel illegaal vanaf t werk. Ik ben erbij as maandag. Ik zal dan rond half 11 bij Salapio zijn. :)

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Half 11 is prima :)

11. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dan ben ik er ook rond die tijd.
    Moe'k alleen nog even uitvissen hoe ik moet rijden enzo, maar dan vraag ik mijn vaders tomtom wel even.

Vinden jullie het goed dat ik Evelien ook meeneem? De gordelroos is zo goed als ingedroogd en er is dus geen besmettingsgevaar. Daarbij zit het onder haar kleertjes en zit ze er ook niet aan te pulken.
    Maar als jullie het liever niet hebben, moet je dat gewoon laten weten hoor! Geen probleem!

'k Had de kinderarts trouwens vandaag nog gevraagd, maar gordelroos is niet besmettelijk. Het vocht wat uit de blaasjes komt, kan waterpokken veroorzaken.

Groetjes,
    Nelly

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    hai meiden heb
    even snel bij gelezen
    ik heb hier een ziek meisje
    ze heeft sinds vanmiddag allemaal rare blaasjes bultjes in haar mondje rondom.. blijkt dat ze

De hand voet en mond ziekte heeft :( arme mup ze ligt eindelijk te slapen ze is niet te genieten.

Robinis gelukkig van zijn dubbele oorontsteking af:D en hopelijk is hij nog even bestand voor deze infectie.

ben af... pff ga zo lekker mijn bedje in,.

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Halooow
    was ik weer.
    heb een 2daagse geahd met mn team over menselijke dynamieken. Heel interessant en leuk om te ontdekken hoe je in elkaar zit voor zover je t nog niet wist. wel vermoeiend. Heb wel thuis geslapen want anders moest ik wel heel lang zonder Lotte en dan moest ze 8 of 9 voedingen uit de fles achter elkaar en dat vond ik wel een beetje veel. t Ging heel goed gister bij de oppas en vandaag bij Jan. Niels vond het wle moeilijk om zn laatste Lotteloze plekje nu met haar te moeten delen. hij was behoorlijk klierig. Hij is sinds woensdag thuis niet meer zo stout en moeilijk gelukkig. Ik herken mn jochie weer.
    kom later weer reageren
    doeidoei

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier een redelijke nacht schrok pas rond 8 uur wakker van de kids stefan is er uit gegaan en ik ben pas net uit bed..
    keelpijn en zowat geen stem heel vervelend..,

Demy voelt zich iets beter volgens mij. :D
    robin is wel wat aan het muppen maar die krijgt zijn zin niet haha.... zo ff snel boodschappen doen..

Fijn weekend

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    MEETING
    maandag 18 oktober, huize Salapio

Salapio
    Nelly
    Britt
    Alieke (ov)

Ik ben er gewoon bij hoorrrr ;) Ik vind het erg gezellig om jullie weer te zien!

@ Brit; Check je hyves.. Ik vroeg me af of jij langs "de veen" komt, dan kan ik namelijk achter jou aanrijden als je tomtom hebt. Ik weet écht niet de weg in leiden, ja alleen naar de winkelstraat ;)

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    MEETING
    maandag 18 oktober, huize Salapio

Salapio
    Nelly
    Britt
    Alieke (ov)
    Olga

Ik ben er gewoon bij hoorrrr ;) Ik vind het erg gezellig om jullie weer te zien!

@ Brit; Check je hyves.. Ik vroeg me af of jij langs "de veen" komt, dan kan ik namelijk achter jou aanrijden als je tomtom hebt. Ik weet écht niet de weg in leiden, ja alleen naar de winkelstraat ;)

Alieke, misschien ook handig om een anwb routeplanner uit te printen? Is wel wat lastig tijdens het rijden, maar dan weet je globl waar je heen moet.

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, lijkt me heel vervelend die hand, mond en voet ziekte...Sneu voor Demy zeg. Misskeita had ook al geen stem meer en ik vorig weekend ook niet en nu heb ik ook al weer last van mijn keel.
    Het is echt weer zo'n kwakkelperiode...

Sanneke, ga je na de herfstvakantie weer helemaal beginnen op school? Je hebt best lekker lang verlof gehad! Leuk dat je cursus met je collega's hebt gedaan, maar kan me voorstellen dat je wel naar huis bent gegaan om je meisje te kunnen voeden.

Nelly, nu blijkt dat de gordelroos niet meer besmettelijk is, is het wat mij betreft prima als Evelien ook mee komt hoor. Gezellig juist! Weet niet of iedereen er zo over denkt?

Johana, wat super knap van Danielle dat ze ineens zindelijk is! Ze heeft gewoon gewacht tot ze erg zeker van haar zaak was.

Dee, leuk dat de juffies zo te spreken zijn over Estelle en dat je haar zo herkent.

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Mijn hele lijf doet zeer en ik ben zo moehoehoe!

Heb echt erg last van mijn rug. Zal veel verschillende oorzaken hebben. Onder andere werk, sjouwen met Evi, verkeerde houding en te weinig slaap en te veel willen doen.
    Jan en ik zijn allebei een beetje een wrak ha ha. Heel gezellig dus met veel snotteren, hoesten, pijntjes en gaapjes.

Senna slaapt de laatste paar dagen weer verschrikkelijk slecht. Begint al met naar bed brengen en komt om de haverklap midden in de nacht zijn bed uit. Ik had ook nooit moeten zeggen dat het iets beter ging en dat hij al 5 nachten goed had geslapen he.
    Hij hoest ook al weken heel vervelend en ziet al dagen erg witjes en gaat soms weer slapen op de bank. Hij is dus ook echt niet helemaal fit. Klaagde natuurlijk ook al over zijn oren, dus er zit wel wat dwars, maar niet dwars genoeg om er goed uit te komen.

Vanmorgen kwamen een oom en tante van Erwin langs. Eigenlijk nog een soort van kraamvisite, dus Evi kreeg nog een leuk setje in maat 80 kado!

Vanmiddag wilde ik echt eventjes alleen de stad in om voor schoenen/laarsjes en een winterjas voor mezelf te kijken. Ben alleen voor het laatste geslaagd. Echt een super mooie, nette jas gevonden. Ben ik heel blij mee.
    Ik ben alleen echt een ramp met schoenen joh. Ik wilde wel leuke lage laarsjes of zoiets. Hoge laarzen kom ik niet in vanwege mijn klapkuiten of ze zijn minstens 180 euro en dat vind ik een beetje te gek worden.
    Ik zag op de site van Esprit bijvoorbeeld veel leuke modellen, maar in de winkels hadden ze amper wat. Kan wel online bestellen, maar dan moet ik eigenlijk meerdere modellen bestellen en dat is weer zo'n gedoe. Veel kosten in 1 keer en wat niks is, moet weer retour gestuurd worden...

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik zit met een probleempje wat de meeting betreft. Roan heeft de hele nacht liggen spugen in bed. Het leek vanmorgen vooralsnog goed te gaan tot ik net een hele golf over me heen kreeg. Hij ziet er verder niet ziek uit maar houdt niks binnen. Als het niet veranderd dan komen we helaas niet morgen :(.
    Zou het echt heeeeel erg jammer vinden, (heb ik eindelijk een keer de auto ;)), maar goed, mijn zieke kippie gaat uiteraard voor. Ik laat jullie vanavond nog iets weten ...

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britteke, o jeetje wat sneu voor Roan...Hoop dat hij snel opknapt en dat hij verder geen koorts erbij krijgt. Tuurlijk gaat je zieke mannetje voor. Maar laten we hopen dat het snel weer goed gaat en je morgen toch kunt komen!

Vanacht hier een aardige nacht gehad gelukkig. Senna was alleen wel vanaf half 6 in de weer maar tot die tijd konden we doorslapen!
    Het ziet er lekker uit buiten. Vanmiddag lekker een stukje wandelen denk ik.

Deel Deze Pagina