Gadverdamme! Bij ons word dat nooit zo afgeleverd.. Ik werk dan op een babygroep maar daar komt natuurlijk regelmatig/vaak voor dat de kids doorlekken en ik was zelf wel de rompers (en soms meer) uit. Toen Loïs met haar zindelijkheid bezig was, zat het ook "netjes" in een zakje maar wel uitgewassen. Ik zou er zeker wel wat van zeggen hoor.. dit is niet netjes!
Salapio; Hihi! Die twijfel ken ik Volgens mij is dat temperaturen inderdaad wel interessant om bij te houden. Niks voor mij, ik ben er te chaotisch voor Kids op bed. Huisje schoon en ik weer fris na een warme douche. Rust!!
zwaai! nelly, wat smerig, zo'n drol!! kreeftje, leuk om weer van je te horen! fijn dat je positief bent over de verwerking! en ook fijn dat het goed gaat met je mooie meiden!
Even bijgelezen. Marjolein heeft vanochend haar eerste prikjes gehad, dus die ligt knock-out in bed. @Alieke: gaat Lois dan ook niet ineens meer met het keukentje spelen, nu Dana dat wel doet? En die letters... Annabel sleurt me overal naar toe waar "haar letter" staat. Kijk mama, da's mijn letter he! Ze kent gewoon letters van de kindjes in haar groep. Op een verjaardagskaart van manlief stonden xxx-jes en dat was de letter van Xander. Wijsneus. 't Gaat zo snel he! @DaphneenEstelle: inderdaad maar een gekke gewaarwording dat je de geboortedag al weet van je kindje. Maar leuk om naar uit te kijken! En fijn dat Jurgen de eerste nacht ook in het ziekenhuis kan blijven slapen, luxe hoor. Hoe ging de fotoshoot vrijdag? @Jufffie: yesss, de baan is binnen! Gefeliciteerd! He, bah, afwijkingen bij het EEG onderzoek van Jay. Dikke knuf! @kreeftje1984: heftig jaar achter de rug. Hopelijk kunnen jullie met en schone lei beginnen. Fijn dat de meiden het goed doen. Knuffie! @Lindy: poeh, da's wel schrikken, maar ik denk ook dat het niet zoveel kwaad kan, die twee vergeten pillen. @loopy: fijn om te lezen dat alles goed gaat. Rens ook al tandjes, 't is al een heel mannetje zeg. Huh? Jij een slechte moeder? Echt niet! Rens heeft niets aan een zieke moeder. Knuffie! @olga: jammer dat Senna vrijdagnacht toch nog eruit kwam. Gaat het nu weer beter? Poeh, een drukke dag maandag. Maar je hebt het overleefd! Hoe is de operatie verlopen van je schoonvader? @Salapio: hier geen ervaring met tempkaartjes. Hier ook een brulaap als iets niet naar haar zin gaat. En laatst begon ze ook te stampvoeten. Ik moest er zo om lachen! Evelien kan er trouwens ook wat van. Die gaat met haar koppie op de grond bonken, gekke meid. Wat goed dat M ook 's nachts de drang voelt om te plassen! Aaah, jullie willen ook nog een derde kindje, gezellig! @sanneke: blegh, goed ziek afgelopen donderdag dus. Alles weer goed? En je mannetje? Ach, Lotte wilde nog borstvoeding. Geef je nog steeds of wil je toch stoppen? Verjaardagsknutsel voor manlief is een canvasje met drie handafdrukken geworden. Pfff... Wat een geklooi zeg, om een 7 weken oude baby een handafdrukje te laten maken. Annabel en Evelien vonden het geweldig om te doen. Annabel rende naar Evelien, toen die net uit haar slaapje was, dat ze een "handschilderij" moest maken. Papa was er in ieder geval superblij mee en kreeg ook leuke reacties van het bezoek. Vrijdag ben ik met de meiden naar de bloemist gegaan. Zo mooi om die trotse koppies te zien als ze zelf een bloemetje mogen uitkiezen voor oma. Ik moest trouwens van Annabel ook een verjaardagsmuts voor oma maken. Ik heb maar gehoorzaamd en oma heeft hem ook netjes opgezet. Wat een lol! Manlief is vandaag jarig, maar vierde het afgelopen zondag, dus moest ik zaterdag ook nog aan de slag voor een verjaardagsmuts voor papa. Ook die werd met trots gedragen. Fijn dat ik niet de enige ben die Annabels vieze onderbroekje met "verrassing" niet vond kunnen. De zak lag trouwens niet eens in Annabels bakje op de groep, maar op de kapstok bij haar jas. Stonk zeker te erg... 't Vorige kdv spoelde de vieze rompertjes trouwens wel gewoon uit. Zo, en nu mijn wasopvouwachterstand inhalen, anders hebben de kinderen straks geen kleren in de kast. Groetjes, Nelly
@Nelly: hier ook altijd drolloos ondergoed. Rompers krijg ik altijd uitgespoeld terug, onderbroekjes van Hannah niet. Als het echt te erg is gooien ze die zelfs weg. @Jufffie: gefeli met je baan! @Kreeft: wat leuk om van je te horen. En twee spetters, heerlijk! @Olga: hoest met je schoonvader? @Essebes: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke dag gehad? @Salapio: ik snap ook helemaal niets van de temp-kaartjes
Lief dat jullie allemaal naar schoonpapa vragen! Operatie is goed gegaan, maar duurde langer dan verwacht. De oude hartklep was zo slecht dat het echt niet veel langer had moeten duren. Verder dichtbij de nieuwe klep een holte met wat prut gevonden. Is op kweek gezet, maar is waarschijnlijk een oude infectie. Hij krijgt wel preventief antibiotica tot er duidelijkheid is. Het hart kwam niet goed zelf weer op gang. Hij heeft tot vanmorgen volledig op een externe pacemaker gedraaid. Nu staat de pacemaker op standby, en doet het hart het weer zelf, maar moet nog in een goed ritme komen. Jan is vandaag al twee keer bij zijn vader geweest. Hij was gisteren echt wel aangeslagen door zijn vader zo te zien en de wetenschap dat het hart het toen nog niet oppakte. Ik hoop morgen bij hem langs te kunnen gaan. Is toch wat lastiger met werken en twee kindjes.
Jeetje dat meen je niet :O omg.. echt niet normaal dat mag toch niet.. ik werk al jaren op kdv`s en wij doen zowieso het uit spoelen en vaak doe ik ze ook gewoon in de wasmachine en dan met de mededeling dat ze het thuis alleen nog maar op hoeven te hangen soms gooi ik het in de droger. doe ik ook met kleding van de ukkies die onder poep zitten het is er thuis ook moeilijk uit te krijgen en het is gewoon een extra service die wij bieden.,, Pas geleden had een kindje ze zich van top tot teen onder gespuugd ja vies was het maar stonk enorm ik bedoel dan stop je het toch niet zo in een zakje van HOP.. mama of papa maken het wel schoon. ik vind dat dus niet kunnen maarja. IK zou er wel een opmerking over maken op het kdv. want moet niet kunnen toch, ik snap best dat niet ieder kdv het uit wast, maar even uit spoelen en de drol in de wc is toch geen moeite. ongelofelijk eigenlijk bah,. voor het zelfde geld had je het zo in de was gegooid :O
Nelly, bij mij op het werk is het zindelijk worden altijd een heel issue. Ouders willen van alles, maar de kinderen waarmee ik werk zijn er vaak nog helemaal niet toe in staat en dat is lastig. De kinderen waarmee we wel aan de slag gaan hebben best vaak een ongelukje. Bij ontlasting zorg ik zeker dat de drol eruit is, maar netjes uitspoelen gebeurd niet altijd. Nu werk ik wel met een heel andere doelgroep natuurlijk, waarbij het niet werkt als ik alleen in de badkamer kleren aan het uitspoelen ben en de kinderen de klas afbreken of elkaar de hersens inslaan. (sorry, beetje ongenuanceerde uitleg) Vaak hang ik de onderbroek tussen de wc bril en spoel ik een paar keer door, waardoor de ergste troep eruit is! Bij overgeven doe ik trouwens wel vaak de kleren even uitspoelen en in de wasmachine. Fijn dat de verassingen voor oma en jan in goede aarde vielen, Je hebt er nog werk van gemaakt zeg!
thnx meiden, ja ik denk het ook niet hoor,, maar vind het wel eng. denk ook dat ik ga stoppen met de pil en een spiraaltje ga laten plaatsen ik vergeet het gewoon om in te nemen, het komt gewoon niet in mijn systeem Nog even geduld en dan weten we meer, we wachten het gewoon af ... Olga: oppassen op je nichtje ja 3 kids lijkt me ook wel zwaar en vooral dat heen en weer gesleep. Hier ook een hyper actieve peuter hihi zal wel aan het weer liggen. Sanneke vervelend dat lotte zo uit der doen is. robin wou in het begin ook absoluut geen bijvoeding hij dronk zijn flessen niet meer.. toen heb ik besloten om langer door te gaan met de bv. ben met 8,5 gestopt en toen at hij al een fruitje en ging broodje eten en toen ging de overstap makkelijker. Hoe is het nu met lotte? Kreeftje wat fijn dat het zo goed gaat met de meiden . vervelend dat jullie z`n pittig jaar hebben gehad hopelijk een super 2011 voor jullie dikke knuff Salapio jullie aan de klus voor een 3e telg leuk hoor essebes nog gefeliciteerd met je B-day Olga: sterkte met je schoonvader.
Hier komt eindelijk na een lange tijd allemaal tegen slagen dan nu eindelijk een mee valler we hebben misschien een nieuw huis we gaan een grote stap maken. ik mag 21 januar komen bezichtingen.. . hoop het echt dat het wat is . want het zooo zoo gaaf zijn
Ik ook ben echt toe aan groter. wonen hier nog steeds in een ukken pukken huisje. geen opslag plekker mogelijkn dus overal staat wat. robin slaapt nog steeds bij ons op de kamer. demy heeft wel een eigen kamertje, willlen hem eigenlijk bij demy neer zetten alleen is meneer zo onrustig snachts dat demy er wakker van wordt.. dus geen succes,, ** Robin wil niet slapen pfff..
@Lindy: een spiraaltje is dan inderdaad wel een oplossing. Of misschien een prikpil? Die zetten ze toch om de drie maanden ofzo? Ooooh, wat fijn dat jullie misschien een nieuw huis krijgen! Huur of koop? Dat zal wel heel fijn zijn dat de kids ieder een eigen kamer hebben. @olga: fijn dat de operatie goed is gegaan. Veel beterschap voor het herstel. Vanochtend heeft manlief wat gezegd van die drol in Annabels onderbroekje. Er is een notitie van gemaakt, want zo hoorde dat niet, gaf de leidster te kennen. Ik ben benieuwd... Ooooh, laatst zat ik Marjolein te voeden en er was wat meer borst bloot dan normaal. Toen zei Annabel dat Marjolein nu "grote borstvoeding" kreeg. Ik lag helemaal in een scheur. Heerlijk, die peuterlogica! Groetjes, Nelly
Hey meiden, Wat voor opbergsystemen hebben jullie? Ik word hier langzaamaan gek van al het speelgoed dat netjes op de grond op het kleed uitgestald staat. Het liefst wil ik alles uit het oog, maar ik weet nog niet wat voor opberger we willen. D'r moet in ieder geval het LP drukke-dag-huis en de boerderij in kunnen. En een grote doos Duplo. Manlief is niet zo'n fan van de Trofast opberger van Ikea. 'k Denk ook niet dat daar een huis in past. Groetjes, Nelly
thanx alieke... ik coel me tot nu toe goed...weinig eetlust..iest misselijk af en toe... verder ben ik dit keer smiddags wel wat sneller moeier maar dat vind ik geen rot kwaaltje..als het daarbij blijft. 8 feb me eerste echo dus dat is wel ff spannend...ben dan 8 weken en 3 dagen zwanger... door de vorige keer met de hele vmk ben ik nu een beetje zonzeker maar ik probeer er wel van te genieten nu... als het mis gaat kan ik er toch weinig aan doen en verranderen... xxx
Dee, wat lief hoe Estelle je hielp herinneren aan de brief die gepost moest worden. Leuk hoe serieus kindjes zo´n taak al kunnen doen he! Echt spannend dat het nog maar twee weken duurt voor zusje er is! Of misschien zelfs eerder als ze dat zelf besluit! Nelly, hier een garage en speelhuis los op de grond en alle auto´s, duplo, boeken, trein, en klein spul in bakken van een ikea kast. Momhairy, nog 4 weken tot de echo. Wel fijn dat je al vroeg mag, maar die weken duren veel te lang natuurlijk.
Pfff, ik was vanavond om 18.00 thuis met de kindjes en jan had het eten gelukkig al helemaal klaar. Om 18.30 was hij alweer op weg naar zijn vader. Dat was de 4e avond deze week voor mij om het naar bed ritueel alleen te moeten doen. Niet erg, want het loopt prima. Maar op zich wel vermoeiend. Morgen ga ik vroeg weg van mijn werk en gaan we met zijn allen naar mijn schoonvader toe. Wil hem nu ook wel graag even zien en spreken!
Nelly, prachtig grote borstvoeding . M vindt het inmiddels niet meer zo boeiend, hoewel ze laatst dr pop nog uitgebreid aan het voeden was (shirt omhoog en beide 'borsten'), in het begin zat ze continu dr poppen te voeden en als het apparaat binnen handbereik stond dan ging ze kolven . Wat betreft opbergsysteem kan ik je niet helpen, wij hebben zo'n trofastkastje. Was eerst ook tegen, maar ben helemaal om. We hebben een lage met drie dingen naast elkaar (in totaal drie ladekastdingen en drie grote bakken). Het staat tussen bank en stoel en heeft dus ook dienst als bijzettafel (lees verzamelplaats van tijdschriften, krant, biebboeken en aanverwanten ... en verre verwanten ). Momhairy, spannend 8 feb je eerste echo! En ook wel fijn die kwaaltjes (zolang het niet te erg is natuurlijk). Dee, hier is M ook vaak mijn geheugen ... fijn dat het goed gaat, jammer van de kortademigheid, maar goed, twee weken is nog wel te overzien?! Olga, wel pittig idd om het avondritueel steeds alleen te doen ... *** Hier een shitavond achter de rug, na een hele goede dag ... ondanks de barstende koppijn, maar goed ik had een rustig avondje in de planning. Liep ff anders. T wilde niet slapen, M ging (uiteraard) beetje dwars doen en mijn geduld was op. Echt de beste combi natuurlijk ... nou ja. Uiteindelijk liggen beide kindjes lief te slapen en voel ik me even een beetje waardeloos ... Nou ja. Op zich wel grappig moment. T lag in bed te brullen, ik dacht: hup eerst M de fles, dan ligt die in ieder geval te pitten (wilde echt naar bed). Wil M de fles geven, ze neemt één slok en zegt (zeurtoontje): de melk is koud. Dit dus na driekwartier gedoe. Ik was het een beetje zat en zeg: ok dan! Weet je wat we doen? We gaan lekker naar beneden en we gaan lekker spelen: joepie!!! (heel vrolijk). M is minstens zo enthousiast, staat de dansen en springen en roept jaaaaa joepie joepie. T ook op eens heel vrolijk. Ik ben beneden ... begint eerst T te brullen. Vervolgens M: ihik wihil nahaar beheeed! Hihihi ... Toen kwam poging twee, met opgewarmde melk, onderwijl brullende T, M lief gaan slapen en T uiteindelijk ook.