december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, ja zie je wel, ik dacht al dat je niet van het weekend echt jarig was! Van harte gefeliciteerd meid! Jammer dat je ook ziek bent geworden...Nog wel gaan werken vanmorgen?

Senna is weer aardig opgeknapt. Temp komt niet boven de 38 uit. Wel zit hij onder de witte, verdikte uitslag die jeukt. Het verplaatst zich steeds over zijn gezicht en lichaam. Dat had hij een paar maanden terug ook toen hij koorts had. Hij is niet naar de speelzaal geweest. Vanmorgen wilde hij wel even naar de kapper. Hij vraagt al twee weken of zijn haren geknipt mogen! Hij gooide nu steeds zijn lokken heel 'wijferig' achterover en klaagde over haren in zijn ogen. Dus Evi vanmorgen bij mijn moeder op bed gelegt en met Senna naar de kapper geweest. Verder wel heel rustig aan en veel muziek luisteren en nu staat er een dvd'tje aan, want hij blijft wel lodderig.

Evi had net toch weer tegen de 39 koorts. Ze is op zich wel levendig, maar heeft van die moeie, hangende oogjes met kringen eronder. En dat snotteren, hoesten en slijm wordt maar niet minder. Af en toe hoor je haar helemaal piepen. Is er iets wat die kleintjes mogen hebben waardoor het verminderd?

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @olga: Marjoleins neusje zit de laatste tijd regelmatig vol met snot. Als het echt erg is, gebruik ik zo'n zuigding om haar neusje leeg te maken, maar meestal is neusspray (zoutoplossing) al voldoende om het snot op te lossen.
    Bij verkoudheid gebruiken wij Tussikind. Dat slaat hier meestal welgoed aan.
    Verder brengt een halve ui naast het bedje verlichting of kun je Luuf op de borst smeren.

'k Heb wel alles gelezen, maar verder niet echt puf om te reageren. Dus ik hou het even bij een dikke knuf voor iedereen die het nodig heeft!

***klaagmodus***
    Ik ben zooooooo moe. Marjolein slaapt 's nachts inmiddels goed zat door. Meestal van 23.00u tot 05.00u. Na de laatste voeding ben ik vaak nog wat aan het rommelen of aan het piekeren, dus echt veel slaap krijg ik niet. Overdag kan ik soms wel tukken, maar meestal heb ik teveel op de planning, teveel "moetjes".
    Naja, er zullen vast wel weer betere tijden aankomen.
    ***einde klaagmodus***

Groetjes,
    Nelly

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Olga, heeft Senna dikke jeukende witte bulten/plekken die na verloop van tijd rode vlekken worden?
    Misschien zijn dat galbulten. Daar heb ik de laatste tijd ook weer last van. Ik krijg ze meestal als het buiten wat kouder is en ik veel van binnen naar buiten ga. 't Begint bij mij meestal op mijn armen en trekt door over mijn bovenlijf. Ik heb ooit een allergietest laten doen en daar kwam uit dat ik licht overgevoelig was voor stofmijt. Maar goed, met mij half Nederland. Kwestie van mee leren leven. 'k Mag er trouwens wel gewoon hooikoortsmedicijnen tegen gebruiken.
    Misschien kan je Senna laten testen op allergieen?

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, luuf smeer ik inderdaad op haar borstje en ik heb zoutoplossing voor haar neus, maar dat is echt bijna niet te doen. Het arme meisje verzet zich zo hevig, dat het gewoon zielig is.
    Net als bij het weghalen van de snottebellen. Ik bedoel...de meeste kinderen vinden dat niet fijn, maar zij gaat echt door het lint als ze me met een doekje ziet aankomen.
    Wat vooral heel vervelend voor haar is, is die hoest en dat slijm wat zo diep vast zit. Ze rochelt en piept de hele tijd en het hoesten begint haar nu ook pijn te doen volgens mij. En de koorts blijft zo tussen de 38,5 en 39,2 hangen...Als het vrijdag nog niet beter is ga ik naar de HA.

Wij dachten eerst ook dat het misschien galbulten waren, maar het is wel toevallig dat het nu twee keer een soort 'aanval' is terwijl hij ziek is en koorts heeft. Het zijn witte plekken die gaan jeuken en rood worden en de plekken verplaatsen zich over zijn lichaam en gezicht. Als ik misschien toch bij de HA ben, kan ik dat gelijk even vragen.

Zo te horen ben je zo druk met je gezinnetje dat je echt weinig aan jezelf toekomt. Het is natuurlijk ook moeilijk om tijd te maken voor jezelf. Is er niet iets waar jij lekker van kunt ontspannen en wat makkelijk thuis te doen is? Lekker in bad met een boek als de meiden op bed liggen. Dan voor je gaat slapen nog Marjolein voeden en gelijk gaan slapen. Dat zorgt er misschien voor dat je hoofd wat 'leger' is als je gaat slapen. Heel druk zijn voor je naar bed gaat, is niet zo bevorderlijk.

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Beterschap voor alle mama's en kindjes !!

Zwaai uit Tilburg

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Sorry meiden, ik moet even van me afschrijven.
    Zit hier bijna te janken... 't Dringt me namelijk net pas door, dat ik gisteren enorm geluk heb gehad.
    'k Was toen bij mijn ouders met Marjolein op mijn arm bijna in flinke glasscherven gevallen. Ik bleef met mijn voet achter een schoenenrekje hangen, wat tegen een grote glazen vaas (75-100cm hoog) knalde, die dus in grote stukken brak. In mijn val heb ik me op een of andere manier met mijn ellebogen op kunnen vangen tussen de muur en de deur. Ik hing echt boven de glasscherven. Ik moet er niet aan denken als ik me niet op had kunnen vangen.
    Marjolein was ook flink overstuur, die had namelijk een regeldagje en sliep eindelijk op mijn arm. Of ze nu flink geschrokken was of in mijn reactie met haar hoofd tegen de deur is gekomen, weet ik niet. Ik heb in ieder geval meteen een koud washandje tegen haar hoofd gehouden. Er was niets te zien en ze was/is gewoon alert gelukkig.

Dit voorval heeft me echt wakker geschud. 't Kan zomaar ineens over zijn.

Gisterenavond hebben manlief en ik het nog over zijn vader gehad. Ik heb me eigenlijk nooit door laten dringen dat die lieve man gewoon zal sterven aan Alzheimer. Dat hij echt dood gaat. Daarnet heb ik de moed verzameld om informatie te lezen op de website en daar word je echt niet vrolijk van. Zo'n ziekte gun je je ergste vijand nog niet. Pfff...
    Ik schrok er ook van dat de vroege vorm van Alzheimer, die schoonpa dus heeft, er toch wel aanwijzingen zijn dat erfelijkheid een rol speelt. Terwijl een van de artsen destijds had aangegeven dat erfelijkheid er niets mee te maken had. Ik heb er toch wel mijn twijfels over, nu ik dat gelezen heb.

Manlief zit ook nog in een "ontkenningsfase", wil het niet onder ogen zien. Zo moeilijk.
    En dan heb je op tv die reclame dat 1 op de 4 mensen laten niets van zich horen als een vriend dodelijk ziek is. Poeh, dat hakt er flink in. Niet dat wij niets van ons laten horen, maar we hebben mede door de afstand niet echt intensief contact met manliefs ouders.
    Dat mist manlief nu echt. Hij mist zijn vader enorm.

Sorry, even emo stoom afblazen...

Hm... Marjolein wil uit bed gehaald worden. Wat een timing...

Groetjes!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knuffie Nelly! Wat een schrik met die glasscherven ... brrr! En ik heb ook begrepen dat Alzheimer is terug te vinden in de hersenstructuur en mogelijk aangeboren is (volgens mij heeft Dick Swaab daarover gepubliceerd, nu ook een populair boek geschreven, staat bij veel boekhandels op nummer 1). Is inderdaad een heftige ziekte (heb ik een verpleeghuis gewerkt), zou proberen er veel over te lezen zodat jullie weten wat je te wachten staat.

Is die diagnose net gesteld? Of heb ik wat gemist ... (sorry dan)

M heeft volgens mij waterpokken. En T wordt net wakker dus ik ga weer aan de slag :D

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    nelly, knuff

salapio, niels had een jaar geleden ook waterpokken. precies een jaar geleden. HOpelijk heeft M er minder last van dan N

--
    Ik ben echt hardstikke ziek, niels is opgehaald door een kennis om daar te spelen, kan echt niks. heb nu een pcm 1000 op en na een flinke zweetsessie (yek) gaat het nu ff iets beter. Lotte is er nog wel, die slaapt doorgaans nog veel, maar nu werd ze na ruim een uur slapen heel hard huilend wakker. denk dat ze zich ook niet helemaal lekker voelt. Ze heeft ook dr eerste tand!! gister ontdekt. misschien komt er nog een waar ze last van heeft.

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    wat een stilte hier, waar zijn jullie allemaal?

Ik zeg: meldplicht!! just to say HI

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, HI!
    Fijn dat Niels even uit spelen kon gaan terwijl jij lekker aan het zweten was. Knap dat hij dat dan ook doet. Senna zou echt niet met iemand anders mee gaan. Moet zeggen dat ik er zelf ook wat terughoudend in ben tot nu toe eigenlijk en het is ook nooit echt ter sprake geweest.

Nelly, jemig...wat een enge val maakte je samen met Marjolein met die glasscherven. Ik begrijp goed dat de schrik erin zit hoor. Sta je even goed stil bij de gevolgen die zoiets zou kunnen hebben. Moeilijk voor je man dat zijn ouders zo ver weg wonen terwijl zijn vader Alzheimer heeft. Snap dat hij eigenlijk zo veel mogelijk van zijn vader in een nog goede periode wil meemaken en opslaan.

Salapio, beterschap voor M met haar waterpokkies.

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Mijn schoonvader is vanmiddag uit het ziekenhuis gekomen!

Afgelopen dinsdagavond kreeg hij nog een ECG en daarop was opeens een hogere hartslag en ander ritme te zien. De artsen stonden er van te kijken want dat hadden ze niet meer verwacht. Als er een beschadiging is aan het geleidingssysteem van het hart, kan het proberen dat op te vangen met andere delen van hart. Dit leek niet te gebeuren en als het wel gebeurd lukt het vaak niet optimaal. Ze hebben het nog twee dagen aangekeken en wat controles en een fietstest gedaan en het bleef er voldoende uitzien om naar huis te mogen. Echt fijn zeg!

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Even een updateje....

Nelly wat een schrik meid, gelukkig 'viel'het mee...
    en sterkte met manlief en vader....

Sanneke beterschap!

Amber *zwaai* vanuit overijssel ;)

Salapio beterschap voor M.

Hier gaat alles prima, Danielle is wel flink ziek geweest afgelopen week. Steeds hoge koort (40,8!!) en ook koortsstuipen (niet erg wel eng) verder ontzettend hoesten en snotteren. Gelukkig was er niets 'ergs' aan de hand maar sneu was het wel. Ze is er nu redelijk overheen, nog wel erg moe en weinig eetlust.
    Roel is Roel...(zeggen wij altijd) die is (bijna) altijd gezellig en momenteel erg ondernemingslustig...hij denderd de hele kamer door en moet uiteraard overal aanzitten..Hij heeft een ontzettend olijke grijns dus het is soms moeilijk streng te blijven. Ontzettende ondeugende lachebek is het.

Met mijzelf gaat het ook goed, druk op zoek (nu heel actief) naar ander werk...krijg daar intern hulp bij. Het is de bedoeling dat 2011 mijn jaar wordt (althans dat ik ander werk krijg ;) )
    Manlief ook druk maar dat is hier geen nieuws :D

Ik lees regelmatig mee, maar heb niet altijd tijd om te reagen.
    Zwaai allemaal!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi!

M heeft er veel last van helaas, leek mee te vallen, maar om 16u stortte ze in. Ruim 39 koorts (met oorthermo, dus kan iets hoger zijn), overgeven (hoort dat ook bij waterpokken?) (al kotst M eigenlijk altijd als ze koorts of verhoging heeft - die 3x dat dat is voorgekomen althans). Erg zielig!

Met T gaat het goed, al heb ik het idee dat hij ook ergens last van heeft, maar dikke kans natuurlijk dat ie ook waterpokken krijgt of heeft. Hier wordt ook flink gedenderd (kruipen) al gaat staan hem steeds makkelijker af (niets is meer veilig) en denkt ie soms dat ie al kan lopen :D

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Salapio, sterkte met M. Hoe was je nacht? Met N heb ik toen de rotste nacht van ons samenzijn beleefd. Hij was om 1 uur wakker en heeft niet meer geslapen op 3 kwartier na om half 4. Hij verging echt van de jeuk en geen poedertje/ zalfje werkte. Toen heb ik de ha gebeld en gezegd dat ik nog zo'n nacht niet zou trekken... Toen kreeg ik een drankje dat de jeuk 24 uur onderdrukte en dat werkte super.
    Ik had ook mentholgel... dat werkte averechts... en ook kidsclin werkte voor geen meter, net zomin als zemelenbad enz. (misschien werkte dat 1 minuut, maar als hij dan ging verliggen werd het weer erger)

nou, sterkte dr mee en hopelijk gaat het gauw beter.

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Johanna, gezellig weer een update uit Overijssel! Arme Danielle had het flink te pakken van de week zeg. Zo moeilijk om je kindje zo zielig en niet levenslusitig te zien. Roel is gewoon Roel, nou heerlijk toch! Evi is hier ook gewoon Evi!

Salapio, hoe is het nu met M? Hebben jullie een beetje redelijke nacht gehad met zijn allen? Ik denk inderdaad dat T volgende week ook wel plekjes gaat krijgen. Dan is hij er maar gelijk vanaf. Hier heeft Senna het nog niet gehad.

Sanneke, jij weer wat opgeknapt?

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmorgen tijdens het eten al een heel dwarse Senna. Het eten begon op zich prima totdat hij geen zin meer had. Dan gaat hij uitwegen zoeken zoals ik heb een snottebel of ik moet poepen. Dan is dat meestal ook wel zo. Maar goed, hij moest nog drie stukjes brood, dus ik leg uit dat als zijn brood op is, hij van tafel mag. Aangezien hij heel erg bezig blijft met steeds de grens opzoeken (lees: over de grens heen gaan) en daarin vrij extreem kan doorgaan, wilde ik dat hij deze afspraak zou nakomen.
    Ik werd dus ook helemaal niet boos en bleef de hele tijd heel rustig, maar herhaalde wel duidelijk wat ik verwachtte. Verder hem zoveel mogelijk genegeerd. Maar jeminee, wat kan dat jochie het zichzelf moeilijk maken. De grootste drama's met mopperen en huilen om 3 stukjes brood. Blijven zeuren om een snottebel die overigens gewoon ergens in zijn neus verstopt zat en niet onder zijn neus hing. Ben toen met Evi op de grond gaan spelen en heb tegen Senna gezegt dat ik dat gehuil om me heen niet nodig en niet leuk vond. Dus ik zettte zijn bordje op de trap en vertelde hem dat hij terug mocht komen als het op was. Wederom uitgelegt dat ik niet boos was, maar dat Senna eigenlijk wel een beetje raar deed. Huilen was toen snel over, maar het brood duurde nog wel ruim 10 minuten. Tussendoor zag ik hem naar de wc gaan om zijn neus schoon te maken met wc papier. Ha ha de slimmerd! Al met al dus een half uur gedaan over drie stukjes brood, wat een volhouder. En dat terwijl er eigenlijk helemaal niets aan de hand was. Naderhand vertelde hij me dat hij zelf zijn neus had schoongemaakt met wc papier. Toen ik zei dat ik dat wel slim van hem vond, moest 'ie lachen! Oh oh...

17. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, wat een slimmerd. hier ook zo'n dramaqueen die het zichzelf vooral lastig maakt.

ik voel me iets beter, koorts is bijna weg en ik zit weer rechtop. Nog wel in pyjama en dat vind ik eigenlijk wel best. Vandaag is een lieve vriendin hier om vooral Niels op te vangen. Die speelt veel met haar. Nu zijn ze ff buiten met de loopfiets. Jan is ook bijna thuis (nog 10 minuten) Lotte doet al 2 ochtenden beetje moeilijk met dr ochtenddutje, maar als ze dan wakker is wil ze heeeeeeel graag wat eten/ drinken, dus ik denk dat mn melk beetje teruggelopen is door het ziek zijn. Maar ff aankijken. Ze heeft net 100 gram fruithap op en daarna nog een fles van 180!!! Dat zou ik een week geleden nog niet geloofd hebben. Ze is zo omgeslagen in één week! Ze heeft oook dr eerste tand. Misschien zzat die ook heel erg dwars. Nr 2 komt er ook bijna aan.

xxx

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, fijn dat jij je weer iets beter voelt! Heerlijk dat je zo kan rekenen op vriendinnen. Ik heb wel veel vriendinnen maar allemaal met 1, 2 of drie kinderen, dus dat is wat lastiger. En daarbij vragen we het niet zo snel aan elkaar.
    Goed van Lotte dat ze zo veel eet en groeit! Merk je ook dat ze wat steviger wordt? En ze is snel met haar tandjes zeg! Evi kreeg hier met 7 maanden de eerste 2 tandjes, maar Senna pas met 9 maanden zijn 1e.

19. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    zwaai juffie! hoe is het in je groep 8?? Je valt met je neus in de eindtoets?

Deel Deze Pagina