december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    jak, ben nog steeds hardstikke ziek. Koorts gaat niet weg en het hoesten wordt erger. Jan is nu boodscdhappen doen met N en L ligt in bed. Ik ga ook weer plat, doeidoei
    (en ik ben ook nog es megaongi.... echt fijn. Mn tepels doen zeer en lotte trekt eraan en zuigt keihard. Melk zal wel teruggelopen zijn door ziek zijn/ ongi...)
    kuskus (zo via de pc is het niet besmettelijk)

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, volgens mij heb jij precies hetzelfde als wat Senna en Evi deze week hadden. Drie dagen hoge koorts en daarbij ontzettend veel slijm hoesten en snotteren. Dat hoesten gaat nog wel even door trouwens. Vervelend van je tepels en de terugloop van je melk. Is dit je eerste ongie na de bevalling? Mijn eerste paar ongies waren ook heel erg heftig. Nu weer gewoon normaal.

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, dit is de 2e weer.
    jan en n gaan zo lekker zwemmen
    n stuitert ervan. Gister en eergister was L steeds heel snel wakker na haar ochtenddutje en wilde glijk weer drinken. vandaag heb ik haar nog 100 cc fv gegeven en ze heeft bijna 3 uur geslapen... die melk is dus toch echt minder. zo maar ff kolven om de boel beetje op niveau te krijgen... daar heb ik echt zin in nu met mn koortsige lijf.

4. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.541
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik kom ook weer eens eventjes om het hoekje kijken. Ik heb het een en ander gelezen over zieken. Veel beterschap allemaal en hopelijk zijn jullie snel weer helemaal beter.

Hier gaat het rustig aan. Althans, ik moet het rustig aan doen. Ik weet niet meer of ik heb verteld dat ik inmiddels al 10 weken last van mijn bekken heb. Dat wordt langzaam maar zeker steeds erger. Ook is het zo dat ik tot vorige week een hele week amper geslapen heb, misschien 1,5 uur per nacht. En de HA mag niets geven, behalve Valeriaan, dus dat neem ik nu elke avond braaf in en dat scheelt wel. Ook heb ik veel last van harde buiken, bij het minste of geringste wat ik doe heb ik al harde buiken. Echt heel vervelend. Met Pluisje gaat alles goed, hij/zij is zeer actief. Voor mijn gevoel nog meer dan Eliora toen en zij was al niet rustig in mijn buik. Mijn buik is lekker aan het groeien en Eliora geeft nog steeds elke avond een kusje of knuffel op mijn buik voor Pluisje, echt heel schattig.

We zijn nu opnieuw begonnen met zindelijkstraining, het gaat nog niet echt goed, maar ze vindt het leuk om op de wc te zitten op de door haar uitgekozen 'toiletbril'(roze natuurlijk). Ze heeft alleen nog geen plasje op de wc gedaan, maar we blijven volhouden.

En het leukste van alles: We hebben vandaag een toewijzingsbrief gekregen voor een eensgezinswoning met 3 slaapkamers in een dorp vlak bij Amersfoort!!! We zijn er heel erg blij mee en we hopen dat we binnen 6 weken kunnen verhuizen. Dan zitten we daar lekker voordat ik ga bevallen. Ik verheug mij er erg op, ondanks de afstand die we dan moeten fietsen om naar de kerk te kunnen. Het is zoveel groter dan waar we nu wonen op een klein flatje begane grond. We krijgen zelfs een kleine tuin. Ik heb wel een idee hoe ik de kamer voor Eliora in wil richten, nl. iets met hartjes, streepjes in lila/roze en wit, maar voor de babykamer heb ik nog helemaal geen idee in welke kleur(en) dat moet gaan worden. Iemand misschien suggesties?

Jullie zijn weer op de hoogte en ik zal mijn best doen om wat vaker langs te komen.
    Een goed weekend.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, voor jou dus een rsutige ochtend nu N en jan aan het zwemmen zijn.

Pareltje, ik vroeg me al af hoe het met je ging...Lichamelijk dus niet zo heel goed, maar gelukkig met de baby alles in orde. Wat fijn dat jullie een nieuwe woning hebben!

Hier komt al twee dagen al het snot in mijn hoofd helemaal los. Bah...voel het de hele tijd van holte naar holte gaan en krijg er een zwaar hoofd van.

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    pareltje, leuk van je te horen. balen van je lijf. waar gaan jullie heen verhuizen?

olga, snotterdesnot dus.

---
    ik had vanochtend ineens weer heel hoge koorts. hap gebeld, die zijn geweest. ik heb gewoon dikke pech met een heftige griep. goed uitzieken. ik ben nu pas ff beneden. jan heeft een matras neergelegd. xxx

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, werken gaat morgen voor jou niet door dus...Beter even rustig aan doen en goed uitzieken!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden, heb niet (echt) bijgelezen, het is hier een beetje druk. M is echt wel heel erg ziek, in de ochtend gaat het wel, maar rond het middaguur stort ze in en loopt de temp op tot (ruim) 40. T is ook niet in zn normale doen. Dus eventjes rustig zitten is er al niet bij, laat staan rustig laptoppen. Nu enorm bankhangen en morgen maar even langs de HA (M is al sinds donderdag ziek, met die 39/40 graden koorts).

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dikke kus van familie Salapio!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Matig goedemorgen :D

T weigert verder te slapen. Niet te geloven! Jan slaapt vannacht naast M (die erg aan het hoesten is en een paar keer hysterisch wakker werd, waarschijnlijk koortsdromen) dus ik had wellicht een goede/betere nacht kunnen maken, maar nee dus. T zit heerlijk te spelen in de box. Jeemig wat een doerak (hij staat zich nu enorm uit te sloven en trekt daarbij een heel stout hoofd en laat een enorme scheet :D - hoe bedoel je een echte man).

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    salapio, wat een boef. moest hard lachen om die scheet... ik hoop zoooooo voor je dat je toch nog lekker hebt kunnen slapen en dat T zn slaapweigeren heeft opgegeven.
    Heeft M ook veel jeuk??
    Bij T nog geen blaasjes ontdekt?

Hier is de koorts eindelijk weg. Ik heb heerlijk geslapen. De kids zijn weggebracht door Jan en ik zit ff te ontbijten op de bank. Ik ben zo slap, niet normaal. Sta te zwabberen op mn benen. Ik heb best wel redelijk gegeten en gedronken afgelopen dagen, maar die hoge koorts van gister heeft blijkbaar veel gevraagd. Ben ook behoorlijk afgevallen, was vanmorgen met pyjama aan 66.8 kg, dat is lang geleden. Zal wel grotendeels vocht zijn.
    Heb nog wel onwijs keelpijn en hoest me suf, dus ga nu weer lekker slapen.
    doeidoei

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden

ik bedoel natuurlijk VOOR i.p.v van...

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, fijn dat de koorts nu weg is. Hopelijk blijft dat zo vandaag!

Salapio, oh meid...ik heb echt met je te doen...wat een rotnacht. Hoewel T je wel probeerde op te vrolijken met zijn boeven gedrag vanacht!

Hier al vroeg in de veren met drie kindjes. Mijn nichtje wordt al om 7.15 gebracht namelijk. En Senna moest ik zowaar om 7.15 wakker maken, dat gebeurd niet vaak!
    Senna is op de speelzaal en de twee meiden liggen op bed, dus tijd voor een bakkie thee en de laptop!

Miep, hoe gaat het met jullie? Show je ons nog eens een foto van de jongens? Ben zo benieuwd hoe Jari er uitziet! Is het een beetje rustig met de Meniere?

Gerda, al een tijd niets van gehoord. Hoe gaat het met jullie?

Lindy, ben jij al weer opgeknapt van de bronchitus?

Judith, hoe is het met jou en Esmee?

Loesie, Ruben is ondertussen ook al 1 jaar of in ieder geval bijna...

Alieke, is het nog steeds rommelig met je cyclus? Je bent veel aan het werk nu he...lukt het wel goed in combi met de meiden?

Sam, kom je ook weer eens vertellen hoe het met jou, de kindjes en je zwangerschap is?

Essebes, hoe is het leven bij jullie? Ik mis je updates en leuke reakties wel hoor!

Wie vergeet ik die we al een tijdje niet gehoord hebben?

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, pas je nu altijd op je nichtje?
    7.115 vind ik best vroeg!!

ik ben de hele dag al slap, niet zo raar natuurlijk na 5 dagen koorts. de buurvrouw heeft net n&l opgehaald van de oppas en morgenvroeg brengt ze ze ook weeer (5 min lopen)

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Vraagje: rijmen jullie kinderen ook? en wanneer zijn ze daarmee begonnen?

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, fijn dat je buurvrouw je kon helpen met de kids van en naar de oppas!
    Ik pas nog een paar weken op maandag op mijn nichtje. Totdat mijn schoonzusje met verlof gaat. Op donderdag gaan mijn kids naar haar toe. Ik hoop dat als zij met verlof gaat, dat mijn schoonouders dan weer kunnen oppassen.
    Senna rijmt niet bewust. Wat rijmt N zoal?

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, ohhhh ben je al zenuwachtig? Hoeveelste kreeg je ook al weer de KS. ergens volgende week toch?

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oh ik zie het al...vrijdag komt het kleine baby meisje op de wereld!

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, jij zit al bijna aan een 5 jarig jubileum hier op zwangerschapspagina.

Ik trouwens ook al bijna...Had ik van te voren nou nooit kunnen bedenken...

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, niels weet nu gewoon wat rijmen is en als ik vraag: wat rijmt op ... dan rijmt hij er (goed) op.

dee, spannend!! hopelijk kun je morgen lekker uitslapen!

Deel Deze Pagina