december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oooh, en maandag hebben onze oudste twee me echt versteld doen staan!
    Ik liep met iets in mijn hand door de kamer en zag Annabel wel kijken. Vroeg ze ineens: Mama, wat heb jij daar in je linkerhand?
    Ik was door stomheid geslagen, want ik had ik-weet-niet-meer-wat inderdaad in mijn linkerhand. Ze zag mijn verbaasde reactie en verbeterde zichzelf: Mama, wat heb je daar in die hand?
    Woooooow...
    En even later waren de teletubbies op tv en begon Evelien spontaan mee te tellen tot vijf! Kindje is net 20 maanden oud...
    Waar zijn die lieve, kleine, schattige, onschuldige babietjes ineens gebleven???

Volgens de babyfoon is onze enige lieve, kleine, schattige, onschuldige baby nu toch in slaap gevallen...
    Ik ga haar voorbeeld gauw volgen.

Weltrusten!

2. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik heb even snel gelezen kom even zwaaien.. hoop te doen vandaag. hetlijkt soms wel of je de klok in snel vaart voor uit gaat :O.. ben vandaag ook nog verplicht thuis het is gelukkig nu aan het indrogen. sommige stukjes nog wat nattig. maar de ergste besmettings periode is gelukkig voorbij :D. hopelijk snel weer een normale neus :D.
    demy is nog ziek :( weet niet wat ze heeft?, hoesten koorts niet lekker.. ze drinkt nu gelukkig wel gister wou zehelmaal niets..

3. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Olga, toch lekker om nog iets bij te kunnen verdienen via Mp. Ik doe het ook weleens. Heb ook s wat gekocht maar dat viel ontzettend tegen. Ik ben overigens geen goede handelaar, staat er praktisch nieuw op en ik ga meestal met het eerste bod al akkoord, kan maar weg zijn denk ik dan haha...
    Senna ook zo'n monster met eten dus, vermoeiend he? Ik doe het eigenlijk wel een beetje zoals jou, de ene keer assisteer ik n beetje de andere keer probeer ik haar zelf te laten eten of doen we om en om.
    Ooit zal het overgaan, maar het kost wel veel energie vind je niet?
    Hoe is het met Senna zijn "buien" ?

Dee, o meissss wat super spannend, word je morgen ingeluid of krijg je een keizersnede? Dat ben ik even vergeten. Ik ga iig aan je denken en voor je duimen.

Sanneke & Salapio al een beetje opgeknapt?

Lindy wat vervelend een krentenbaard, sowieso al niet fijn om ziek te zijn maar plekken in je gezicht zijn niet tof! Hoop dat het snel wegtrekt.

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hoi hoi

Ik lees ook nog mee !

@Dee

Speciaal hoor zo'n laatstedagje met zijn drietjes. Dat had ik ook wel een beetje net voor de geboorte van Lieke.
    Geniet ervan en heel veel succes morgen.

@Olga
    Goed bezig met verkopen. Ik heb alleen de grote dingen via MP verkocht. Baby bad, kinderwagen etc
    Kleding en speelgoed vind ik te veel werk. Daar heb ik helaas geen tijd voor.

@Nelly
    Wat een slimme meiden heb je toch. Lekker van genieten en natuurlijk ook van die lieve onschuldige baby

@Sanneke

Beterschap meid. Bah Mex griep.

@Essebes

Leuk om jou ook weer eens voorbij te zien komen !
    Alles goed met Liv en Jenna ?

@Lindy

Getsie krentenbaard. Lieke heeft het ook eens gehad. Bleghhh
    Beterschap. En spannend verhuizen naar Limburg.
    Dichter bij de familie natuurlijk

@Kelly
    Zwaai ! Alles goed met de kleine mannen ?

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @dee

Vergeet ik bijna iets ! Wat een prachtige meid heb je toch.
    Die foto's zijn echt heel erg mooi.
    Daar komt vast nog zo'n prachtig meisje bij.

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hier gaat het goed. Wel druk met van alles.

Vorige week zijn we voor Lieke naar de onderwijs commissie geweest. Ze heeft een beschikking gekregen en mag nu naar het speciaal basisonderwijs. Morgen ga ik al met haar kijken.
    Dat is wel moeilijk voor mijn meisje maar ook beter.
    En ze heeft via de revalidatie arts eindelijk de diagnose DCD-Dyspraxie gekregen. Dus we kunnen weer vooruit kijken.
    En mijn kleine meid heeft afgelopen maandag haar zwemdiploma gehaald. Helemaal trots.

Met Jesse en Thomas gaat het gewoon zijn gangetje.

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    dee, wow, je buik!!! Hij is grooooooot. t Lijkt me erg bijzonder om te weten dat je morgen je kleine spruitje hebt. Voor je t weet zijn ze groot. Dat vind ik met een 2e wel heel bijzonder snel gaan allemaal.

Vandaag is Lotte alweer 7 maanden, het gaat zoooooooooo hard! Ze lag net nog op mn buik voor mn gevoel, maar er is al zoveel gebeurd! Nu ligt ze op dr speelkleed aan de bogen te schudden met knalrode wangen. Ze is niet helemaal fit geloof ik, maar wel gezellig.
    Ben net voor t eerst weer ff op stap geweest sinds ik ziek was. Ben nog niet helemaal fit qua energie en hoest ook nog veel, maar het naar buiten gaan viel me niet tegen!

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Dee meid wat een prachtige buik!
    geniet er nog een nachtje van en ik denk aan je morgen :D

9. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Dee; Heeeel veel succes morgen!! Ik zal aan je denken!

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, het is al heel laat, maar ik wilde je nog even veel succes wensen voor morgen en voor na de KS vooral veel plezier en geluk!

Ess, ja het eten kan soms erg vermoeiend/frustrerend zijn. Het is niet zo dat hij niet wil, maar dat hij er alles aan doet om het op zijn moment te doen en ik zie ook echt aan Senna dat hij heel goed door heeft dat hij bewust steeds een stapje verder gaat. Op sommige andere momenten gaat het ook opeens heel goed en daar belonen we hem verbaal en met knuffels voor. Verder zijn de dwarse buien er nog steeds...Maar het slapen gaat de laatste twee weken wel een stukje beter, dus dat is heel positief!

Amber, wat goed dat Lieke haar diploma heeft gehaald! Moet haar een lekker trots gevoel geven!

Verder stop ik, want het is heel laat. Was pas om 22.45 thuis van een etentje. Was tussendoor helemaal nietthuis geweest. Morgen weer werken, dus ga maar proberen te slapen!

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    DEEEEEE, spannend, heb je wel een buddy???
    sterkte, al zal je het wel niet meer lezen!

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Alieke: wow, een drieling als je al twee jonge kindjes hebt rondlopen! Heftig!
    Hoe gaat het met jullie?

@amber1978: gefeliciteerd met Lieke's zwemdiploma B!
    En "fijn" dat er bij haar een diagnose is gesteld.
    Wat vond je van de nieuwe school voor haar?

@Britteke: fijn om weer wat van je te horen! Naja, op de ziekenboeg na dan. Beterschap!

@DaphneenEstelle: ik weet niet hoe laat je naar het ziekenhuis moest, maar veel succes meid! Nog eventjes en dan heb je nog een klein meisje in je handen. Knuffie!
    Wauw, echt mooie foto's van Estelle!
    Vergeet niet je naam aan te passen he! Ik ben benieuwd hoe jullie kleine meid gaat heten.
    Hier hetzelfde luxe-probleem wat kraamkadootjes betreft. We vragen nu gewoon geld, want dan kunnen we er t.z.t. een leuk speelhuisje van kopen voor in de tuin.
    Annabel en Evelien hebben we een pop gegeven namens de baby. Verder wil ik net als voor Annabel en Evelien een muntensetje van het geboortejaar, een speen/knuffelketting met naam, een houten lettertreintje, zilveren armbandje en letters voor op de deur. Kleertjes zijn hier ook welkom, want de meeste kleertjes zijn niet echt meer goed voor de derde ronde. Knuffels en boekjes zijn ook gewoon welkom. Speelgoed niet, dat is er al genoeg.
    Wat leuk, zo'n newborn fotoshoot!
    Wauw, wat een mooie buik! Toet, toet!

@Essebes: Liv dus ook even een terugval gehad wat zindelijkheid betreft. Fijn dat ze het nu weer oppakt.
    Poeh, vervelend zeg, dat je meiden aan het nachtbraken zijn.
    Hihi en voedertijd... De dames hebben lekker hun eigen willetje.

@johana79: wat eng, die koortsstuipen van Danielle. Gelukkig is ze weer opgeknapt!
    En Roel klinkt als een heerlijk manneke!
    Succes met het zoeken naar een nieuwe baan. Heb je het niet naar je zin op je huidige werk?

@Jufffie: hoe was je eerste werkdag? En lekker geshopt in Antwerpen?

@Kellly: heeeej! Hoe gaat het met jullie? Hihi, de geboortedatum van Sven valt me nu pas op. Echt leuk, 3-6-9! Daar had ik bij Evelien eigenlijk ook op gehoopt.

@Lindy: Limburg is flink uit de richting, niet? Maar ik duim voor je dat het huis wat wordt!
    En weer ziek. Heel veel beterschap! Jeetje, acute bronchitus. Slaat de medicatie een beetje aan?
    En nu ook krentenbaard erbij. 't Zit je ook echt niet mee he. Beterschap!
    Aaaaah, wat leuk dat Robin loopt! Snel hoor.

@momhairy: spannend, over anderhalve week zie je voor het eerst je buikbewonertje!

@Nannaf: jij ook al aan het kwakkelen. Beterschap! Hopelijk komt er wat uit de tests. Wanneer krijg je de uitslag?

@olga: super dat schoonvaders hart weer een eigen ritme heeft opgepakt!
    Hihi, Evi een klein draculaatje. Dat was Annabel toen ook. Echt een komisch gezicht he!
    Zijn je twee ziekepiekies weer een beetje opgeknapt?
    Poeh, wat vermoeiend dat Senna zo moeilijk doet tijdens het eten. Hier proberen de dames ook echt grenzen te verkennen, maar het negeren werkt hier nog het beste. En als ze echt vervelend doen, zetten we het bord gewoon weg. Dan maar geen eten. Wij bepalen wanneer en wat er gegeten wordt en de kids bepalen zelf hoeveel. Natuurlijk sporen we ze wel aan om hun bordje zo goed mogelijk leeg te eten, maar we gaan er geen strijd van maken.
    Ik zit ook al bijna vijf jaar op zp... Gaat echt snel joh.
    Leuk dat je MP verkopen goed gaan.

@pareltje2212: poeh, heftig hoor, je bekkenklachten. Wanneer ben je ook alweer uitgerekend?
    Zo te horen wordt Eliora een hele lieve grote zus, als de kleine nu al kusjes krijgt!
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Hopelijk kunnen jullie er inderdaad snel in trekken.

@Salapio: haha, M aan het kolven, geweldig! Hier geven de meiden geen borstvoeding. Annabel meent alleen soms dat ze me moet helpen om Marjolein aan te leggen.
    Hoe gaat het met je tufnachten?
    Alzheimer is al een paar jaar geleden geconstateerd bij mijn schoonvader, maar de laatste tijd zijn we er wat meer mee bezig. Je ziet die arme man ook gewoon aftakelen.
    Beterschap met M haar pokken. Ze heeft er flink last van, zeg. Nog geen pokjes te bekennen bij T?
    Hihi, T met zijn ondeugende koppie in de box scheten aan het laten. Hier kan Evelien er ook wat van. En een lol dat ze dan heeft!

@sanneke: pfff... Je blijft flink aan het kwakkelen zeg. Heel veel beterschap!
    Ooooh, en nog GEFELICITEERD met je 30e verjaardag!
    Aaaagh, Lotte haar eerste tandje! Wat leuk. Onderin?
    Hier geen rijmende kids.

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier gaat het wel goed.
    Vanavond gaan manlief en ik lekker met zijn tweetjes uit eten. Dat had hij geregeld. Hij mist "ons" gewoon. Onze dames blijven dan bij mijn ouders. Annabel en Evelien blijven logeren en Marjolein halen we na het etentje op. Manlief wilde Marjolein eigenlijk bij mijn ouders laten, maar dat wil ik nog niet. Ik heb echt geen zin om te kolven.

Verder heb ik weer lekker last van mijn allergie (geen idee voor wat). Balen dat ik er niks voor mag innemen i.v.m. de borstvoeding. Gelukkig zijn het nog niet zoveel bulten/plekken, maar het ziet er gewoon niet uit en jeuk is niet leuk...

Gisteren heb ik een nieuwe wasmachine gekocht. Ik wilde perse een Miele, maar jeetje, wat zijn die krengen duuuuuuuur! Gelukkig had ik mijn sponsor (mams legde iets bij) bij, dus als de machine binnen is, komen ze volgende week een Miele wasautomaat plaatsen. Ik ben helemaal heppie!

Oja, ik heb deze week bij de Ikea een nieuwe opberger gekocht. 't Is een Stuva bank met bergruimte geworden. Eindelijk die LP huizen uit zicht en plek voor het poppenhuis.
    Poeh, wat een gedoe was dat zeg. Ikea Eindhoven is aan het verbouwen, dus moest je op naar een andere parkeerplaats en bracht de pendelbus je naar de Ikea. Daarbij ook nog dat ze al een tijd aan de weg aan het werken zijn. Ik was blij dat ik geen kinderen meegenomen had. Wat een gedoe zeg. Maar ik was wel geslaagd!

Ohooh, ik zie dat het tegen elf uur loopt. Ik ga gauw Marjolein voeden. Kleine slaapkop. Overdag slaapt ze goed en 's avonds is ze gewoon wakker tot de laatste voeding. Ik zou het liever andersom hebben, maar ja...

Groetjes,
    Nelly

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oooh, nog een jarige vergeten te feliciteren...

DaphneenEstelle: nog GEFELICITEERD met je 32e verjaardag!

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Blegh, net een melkdouche gehad van Marjolein... Arm meiske lijkt niet zo fit. Ze spuugde ineens golven melk terug, terwijl ze nog op mijn arm lag. Dus mijn kleren zitten nu in de was.
    Ik heb haar net in bad gedaan en zag dat ze ineens veel huiduitslag/eczeem heeft over haar hele lijfje. Haar velletje voelt ontzettend ruw en is wat vlekkerig rood. Ik heb haar flink ingesmeerd met Weleda olie. Hopelijk wordt haar huidje wat rustiger.
    Daarbij heeft ze ook snel smetplekken in haar nekplooien.
    Iemand tips wat ik er tegen kan doen? Naast schoonmaken met water en goed droog houden...

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ooooh, ik ben zo benieuwd hoe het met DaphneenEstelle is...

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wauw, 't is echt bijna zover!
    Succes, DeE!

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    smetplekken: ik doe weledaolie op een watje en smeer dat over de smetplekken. Dan is het zo weg.
    arme marjolein, niet helemaal fit.

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    whaaaaaa, wrsch lig je nu met je kleintje te knuffelen, of niet!?

spannend hoor!

niels is dwarsig... heel gezellig maar niet heus. vooral brutaal. heb bijna geen bloed meer onder mn nagels.

lotte was daarentegen errug gezellig en ligt er inmiddels weer in. Ze is al 2 uur wakker tussendoor, dat vind ik best lang! Ze slaapt afgelopen week s morgens ook redelijk kort. Maar misschien is mn voeding niet genoeg s morgens.

20. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    he balen. Maar t is nu 15.15 dus hopelijk...

ff mn kleine moppertje uit bed halen, ze slaapt overdag geen 2 uur meer achter elkaar... tssss herken ik helemaal niet

Deel Deze Pagina