december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hey britt, hoe is het met Sam?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Half bijgelezen, veel zieken en Nadine even in het ZH of nu nog? Dikke knuf in ieder geval!

En Alieke weer zwanger, supergoed meid!

Hier ook ziekenboeg: M diarree en T heeft de waterpokken, heel erg heftig! M had er misschien 3 in dr gezicht, T zit helemaal onder. Heeft ook veel last. Eet heel slecht. Maar gek genoeg is hij meestal supervrolijk en blij. Gekkie. Maar T zn verjaardag valt dus waarschijnlijk in het (de) water(pokken) ...

Heb het superdruk dus weinig tijd om te lezen en reageren. Komt wel weer ;)

3. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Haaai! Betrapt!

Even eerst een update. Het gaat een stuk beter met Sammie! Hij heeft weer praatjes, zijn AB slaat aan en zijn koorts is weg. Wat zijn wij opgelucht. Dit weekend hebben we gewoonweg niks gedaan. Heerlijk thuis gezeten en van elkaar genoten. Sam kon ook lekker even op zijn gemak beter worden en wij van de schrik bijkomen.

Nu ff snel wat bijlezen... las weer wat nieuwtjes ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Britt - super!

5. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Salapio, wat sneu voor T. dat hij net nu waterpokken heeft. Arm ventje!!! Roan had er ook veel ondanks dat Sam er maar een paar had. Gelukkig is Roan er op wat onrustige nachten best lachend doorheen gegaan. Ik hoop hetzelfde voor jou en T. Beterschap!

Alieke, supernieuws!!! We hebben al gesmst maar toch!!! Lekker genieten meid!! Ik duim voor je dat deze blijft hangen ;)

Dee, wat een schrik maar gelukkig weer thuis. Hoe moeten jullie nu met de meiden omgaan??? Speciale omgangsregels ivm ziekte??

6. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Augustus, Gefeliciteerd met je zus. Wat een fijn nieuws.

Olga, Ach Senna ook al ziekjes... Beterschap!!! Wat een rotgriep zeg deze keer.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britt, wat fijn dat Sam weer lekker opknapt. Een rustig weekendje is ook wel eens fijn he!

Salapio, ach jee nu is T de pineut met de waterpokken. Wat zou dat jammer zijn van zijn verjaardag. Waren jullie van plan om het gewoon woensdag te vieren?

Geen idee wat er nu met Senna is. Twee weken terug had hij echt hoge koorts, maar nu is hij op zich redelijk te spreken. Heeft wel praatjes en is tussendoor lekker druk, maar hij kan weinig hebben en stort af en toe helemaal in.
    Evi eet sinds vrijdag eindelijk brood! Nu ongeveer een halve boterham zonder korst met klein beetje boter! Ben wel trots op haar!

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, arme Senna, irri dat het steeds terugkomt. En Evi aan het brood. Vond ze het vies? Brood is eigenlijk het enige dat Lotte goed eet. Niels was ook niet zo'n broodman, maar Lotte vindt het dus wel goed te doen. (in tegenstelling tot groenten en zelfgemaakte fruithapjes...)

Salapio, T dus een pokkeverjaardag wrsch. Hopelijk blijft hij erom lachen. en Mirre aan de dunne... jek. Sterkte en beterschap ermee!

Brit, fijn dat het beter gaat met Sam. Is zn bobbel al minder/

Alieke, weet niet of ik je al gefeliciteerd had, maar anders alsnog!! en Lois ziek. Beterschap.

Hier alles allang plat. Jan was niet fit en behoorlijk moe dus die ligt al een poos. En N&L natuurlijk op de gewone tijd. Morgen weer werken en Jan overwerken. niks aan.

Nou doei!!

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Even vanaf de meeleesbank:

Alieke: GEFELICITEERD met je zwangerschap! Super-super-super!!!
    Als het een jongetje wordt, is hij vast gereserveerd voor Marjolein, oké? *proest*

'k Kom binnenkort nog wel reageren op al het nieuws... 't Is hier erg druk geweest de afgelopen tijd.

Groetjes,
    Nelly

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nou het is duidelijk bij Senna...Hij heeft de 5e ziekte!

Vanmorgen werd hij wakker met overal jeuk. Maar dat heeft hij steeds vanwege eczeem/schale huid. (hij krapt steeds zijn rug open) Later zag ik opeens overal rode plekjes verschijnen en na een tijdje was zijn huis egaal rood gevlekt! De jeuk was gelukkig met drie kwartier wel weer weg, dus ik hoop dat hij daar geen last meer van heeft. Senna wilde wel naar de speelzaal, maar ik zat erg in dubio. Heb wel aan de juffen verteld van de 5e ziekte en dat ze me echt moeten bellen als het niet gaat met hem. Hij had vanmorgen in ieder geval geen koorts. Vanmiddag hoeft hij niets meer. Als de meiden op bed liggen krijgt hij mama-tijd (waarschijnlijk heel veel spelletjes spelen) en mag hij nog even tv kijken. Toch stom dat ik me best een beetje schuldig voel dat ik hem wel naar de speelzaal heb laten gaan. Aan de andere kant weet ik ook dat hij helemaal los gaat en geen rem heeft als ik hem thuis bij de meiden had gehouden. Dat is misschien nog wel meer vermoeiend voor hem dan de speelzaal.

Nelly, drukkies bij jullie thuis...adem in, adem uit...

Sanneke, grappig dat Lotte juist wel brood eet en dus geen moeite lijkt te hebben met de substantie en stukjes.

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Alieke: gefeliciteerd!!!!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    dokter senna

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    mooie evi

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    senna is erg zielig...

Vroeg in de middag nog praatjes en flink druk gespeeld met evi en nichtje, maar daarna helemaal ingestort. Kan nu alleen maar huilen en tegen me aan hangen. Arm mannetje. Flinke koorts en onder de plekjes..

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    kijk dan hoe zielig mijn liefje is...

16. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieve dames,

Hoest met jullie allen?

@ Olga, beterschap met je lieve zieke Senna. Wat is Evi een mooie meid (heel lang geleden dat ik een foto van ahar zag, een dotje).

@ Alieke; Joepieeee een 3e telg straks erbij! Hopelijk een boy dit keer! Gefeliciteerd!

@ Ayse; Jij ook gefeliciteerd met een brusje voor Tugce!

@ Dee; gefeliciteerd met jullie mooie Nadine!

@ Augustus; gefeliciteerd met je 1ei-ige tweeling van je zus. Leuk! Mijn zusjes zijn ook eenei-ig! Hoest met jou en roosje. lang geleden dat we elkaar hebben gesproken!

@ Momhairy; Hoestie meid? En met brusje?

Voor de rest weet ik het niet!

Dank jullie wel dat jullie aan de geboortedag van Noah* hebben gedacht. We hebben toen ook eindelijk een grafsteen voor hem besteld. Duur maar oh zo mooi (niet te veel poespas). Licht van kleur met babyblauwe letters. Heeft veel van Arabisch cultuur!

Ik was erg emotioneel omdat 3 dagen ervoor een oom van mij is overleden an een medisch fout tijdens de operatie. Hij is op dezelfde datum als Noah* begraven. Hij was vorig jaar op d ebegrafenis niet weten dat hij een jaar op dezelfde datum begraven zou worden. Erg triest dit!

Jay zou vandaag aan haar oortjes en neusamandelen geopereerd worden. is niet doorgegaan omdat ze 's ochtends vroeg een stuip hefet gehad. waarschijnlijk een epileptische aanval volgens de kinderneuroloog. Woensdag heeft ze een uitgebreid onderzoek en krijgen we te horen wanneer ze aan de medicatie kan beginnen.
    Verder is ze een heerlijk griet wat hevig aan het peuterpuberen is. Komt dit jullie ook bekend voor?

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    *wipt even binnen* Alieke gefeliciteerd meid, helemaal super :D

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, lekker ding die kleine Evi he! Heel ander koppie dan Senna. Vind ik dan...
    Wat mooi en fijn dat jullie voor Noah* nu een mooie steen hebben uitgekozen. Duurt het nog lang voor hij op het grafje kan komen te staan?
    Tijdens die moelijke herinneringen van vorig jaar ook nog eens je oom overleden. Nog wel door een medische fout, wat bizar zeg.
    En Jayda lekker ondeugend, dwars en eigenwijs dus! Hier ook nog steeds een enorme puber in huis hoor. Hoop dat jullie van de week meer duidelijkheid krijgen wat betreft epileptie bij Jay en dat ze goed ingesteld kan worden met medicatie.
    Hoe bevalt het je om weer voor de klas te staan?

Op de foto is het net of Senna vooral erg rood is, maar het zijn allemaal soort kleine plekjes/pukkeltjes om te zien en een heel bobbelig huidje. Ik ben om half 7 met hem naar boven gegaan. Hij wilde zelf echt eventjes in bad, dus hem in een klein laagje lauw water laten liggen. Volgens mij vond hij dat wel verkoelend ofzo. Daarna een klappertandende, koortsige Senna helemaal ingesmeerd, zetpil gegeven en voorgelezen. Hij lag om 7 uur lekker te slapen. Hoop dat hij zich morgen wat beter voelt.

19. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Olga, Wat Senna heeft lijkt erg op waar Sam 2 weken geleden mee begon. In de ochtend was hij ook nog redelijk maar in de loop van de dag stortte hij in. Hij heeft zelfs afgelopen 2 weken gewoon weer een middagslaap gedaan. Koorts ging op en af en hij had gigantische jeuk. De huisarts kan je hele fijne verkoelingszalfjes voorschrijven en evt. ook iets tegen de jeuk. Ik heb toen uiteindelijk via de huisartsenpost een siroop gekregen tegen de bultjes, het hoesten en daar werd hij lekker suf van dus daardoor sliep hij ook beter en vaster door de jeuk heen. Ik hoop dat Senna er iets sneller vanaf is dan Sam. Beterschap. En lekker in bad vond Sam trouwens ook heerlijk... tot hij eruit moest.

Enne wat een mooie kindjes heb je toch. Evi is inderdaad enorm veranderd. Echt een meisje is het nu!! Knappe meid hoor!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Britteke, hmm zou weleens hetzelfde kunnen zijn inderdaad. De jeuk valt wel mee. Daar heeft hij alleen in de ochtend een possje last van. De plekjes op zijn gezicht zijn echt vuurrood. Hij had gisteren middag ook wat gezwollen klieren in zijn nek. Daar had Sam eerst ook last van toch? Totdat het opeens een enorme bult werd. Ik denk dat het bij Senna wel de 5e ziekte is. Hij heeft geen aardbeientong zoals bij roodvonk. Maar bij 5e ziekte hoort over het algemeen alleen verhoging terwijl Senna gisteren wel 39 koorts had. Nu gaat het wel met hem, maar waarschijnlijk stort hij vanmiddag weer in. We zien wel...

Deel Deze Pagina