december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, lekker dat je even een middagmomentje helemaal voor jezelf had! Heeft Niels nog wel lekker geslapen?

Joehoe, ik ben blij! Vanaf 1 april heb ik eindelijk een kdv plek voor beide kindjes!
    Niet dat ik het zo geweldig vind om ze weg te moeten brengen, maar het is de laatste maanden zo lastig geworden met opa´s en oma´s. Natuurlijk de door de operatie van schoonpa en mijn moeder wil maar 1 dag in de week. Dus alles wat ik extra vraag vind ik al moeilijk. Daarbij hebben mijn schoonouders straks 4 kleinkinderen op de donderdag en ik weet niet of dat nou zo handig is. Schoonmoeder vind dat ook nogal pittig. En ook al hun vakanties zijn bijna onmogelijk op te vangen.
    Nu kunnen ze dus 1 dag in de week naar het kdv en de rest vangen de oma´s op. Dan is het ook weer makkelijk om de oma´s incidenteel in te schakelen of voor een logeerpartijtje.
    Alleen voor Senna vind ik het wel vervelend dat hij nog voor 9 maanden naar een kdv moet gaan. Toch weer wennen aan die nieuwe situatie. Maar wel fijn dat hij samen met Evi gaat.
    Stiekem toch wel een beetje spannend om ze voor het eerst echt naar anderen te brengen hoor. Hoewel Senna natuurlijk ook naar de speelzaal gaat en dat is net zoiets alleen dan niet een hele dag.

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, Dana en lois hebben een heel ander karaktertje?

Hey zie ik daar essie!

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Olga; Wat fijn dat je een plekje op t kdv hebt! Ik snap dat het een gek idee is maar ik weet zeker dat hij het erg naar zijn zin gaat hebben! Ookal zal het misschien de eerste keren wennen zijn. Ja ze hebben een verschillend karaktertje.. Loïs is de pittigste vind ik zelf. Ze heeft vanaf baby af aan al moeite gehad om in slaap te komen.. dat heeft ze nog steeds en natuurlijk nog wel meer tikjes die blijven hangen. Dana wil natuurlijk tegen haar op boxen en kan dat op 1 manier en dat is treiteren maar Dana heeft altijd wel goed geluisterd (slapen enz enz) Die kan je op haar kont zetten en eigenlijk is het al duidelijk voor haar en luistert ze daarna meteen weer. Bij Loïs was dat toen onbegonnen werk, die is zo driftig.. ze gaat zichzelf soms voorbij heb ik het idee!

Haaaaiii Esss!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, hier ook twee heel verschillende kindjes! Kan het nu al goed merken. Senna is erg pittig, maar ik weet natuurlijk nog niet wat Evi gaat brengen. Evi kan wel heel fel zijn, maar is verder ook heel makkelijk en tevreden. Ze is haar boosheid of verdriet over het algemeen snel kwijt. Senna kan het heel lang volhouden en zit zichzelf echt in de weg. Hij is van jongs af aan een kind geweest dat altijd heel snel overal om ging huilen en dat is nog steeds zo. Alsof hem het grootste onrecht wordt aangedaan. Hij heeft echt uitersten lijkt het wel. Senna kan namelijk ook extreem vrolijk en druk zijn en lachen en gek doen, maar weet het allemaal (gedragingen en emoties) niet goed te begrenzen.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ess, ik sluit hier boven af, maar kom straks nog wel even met de laptop spieken of je een update hebt gedaan! Kussie!

6. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Girlzzzz...!

Zo ik heb even terug zitten bladeren, wat veel nieuwtjes!:)
    Ook heel veel zieke kindjes zeg...vervelend...knuf..

Alieke wat een geweldig nieuws>>>>!!!!!! Van harte gefeliciteerd!!! Hoe voel je je?

Beate, nog nieuwe ontwikkelingen? Pfff...heftig allemaal...

Jan is net thuis, ik hou het nu dus even kort.
    Zou het eigenlijk wel leuk vinden om eens n meeting te plannen???? Lekker ver vooruit...;)
    Zag Evi, wow knappe dame...:cool:

Probeer morgen even langs te wippen...Xxx

7. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ess; Thanks!! Jaa voel me super, ik hoef een keertje niet misselijk te zijn! Dat scheelt een hoop. Jaaa een meeting!! Ik doe mee!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ess, lijkt me zeker leuk om nog eens te meeten! Zeker voor de dec. kindjes straks allemaal 4 jaar zijn!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Poepen jullie peuters ook de gekste dingen.

Senna riep me vanmorgen toen hij op de wc zat. "Mama, ik heb een knijptang gepoept!"

Van de week al een keer een zeehond. Dus ik zeg 'he heb je Robbie gepoept' (van de kleine ijsbeer) En toen er nog meer kwam zei hij dat dat Lars was. (de kleine ijsbeer himself)

Grappig hoe hij daar bij komt.

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hier worden alleen maar bruine beren gepoept in de luiers :)

Ess, HAAAI

11. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Vanmiddag liep ik op straat en er vielen van die mooie witte sneeuwvlokjes uit de hemel. *flashback* Februari 2010; Witte sneeuwvlokjes vallen naar beneden en mengen zich met bittere tranen. 2 tranende oogjes zijn gericht op een mooie bos bloemen. Een huilend hartje snakt naar een deel van haar liefde. De wind waait en omarmt een mama met een lege buik en handen. De stilte verraadt de eeuwige slaap! Alleen de letters NOAH laten zijn aanwezigheid zien!

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, ha ha ene heel gezin poepen is ook een leuke!

Sanneke, hmm Niels poept dus best eentonig!

Jufffie, ahh een flashback...wel een prachtige tekst over hoe je je toen voelde.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nog altijd ziekenboeg. M heeft inmiddels een loopoor en start de dag prima, in de middag loopt koorts op en in de avond lijkt het weer wat af te nemen. Zij is ook al ruim een halve kilo kwijt ...

Met T gaat het veel beter, weer blij en vrolijk en eet lekker veel, komt dus ook weer aan. Bij de KNO arts was het allemaal best, maar het was zo'n traditionele ik ben god dokter dus tja. Mocht er een volgende keer komen dan andere arts of ander ziekenhuis ;)

Meeting plannen = goed idee! In Rotterdam zit de Speeldernis. Misschien is dat een leuk idee? Natuurspeeltuin de speeldernis Moet het lekkere warme lenteweer wel snel zn intrede doen natuurlijk ;)

14. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @salapio

Klinkt goed een speeltuin.
    Wanneer willen we dat gaan doen ?

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Mirre haar oortje houdt lang aan zeg...vervelend.

Speeldernis heb ik van vriendinnen leuke verhalen over gehoord!

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    sorry meiden maar ik heb hier een ziekenboeg weer. pff

hier een klein stukje van wat er gebeurd is

Gister avond heeft demy een koortstuip gehad.. kind was helemaal blauw.. Dus toch maar de huisartsenpost gebeld en tijd het gesprek heeft ze nog een koortstuip gehad.. de ambulance kwam direct en heeft haar mee genomen..ze reageerde niet of nauwelijks,, gelukkig toen het ambulance personeel er was kwam ze vrij snel bij en keek ze ons in ieder geval weer aan. maar toch voor de zekerheid even langs de EHBO.. Daar vrij snel de kinderarts aan haar bedje en die vertrouwde het niet helemaal.. toch de neuroloog er nog even bij. Die keurde haar goed om weer naar huis te gaan.. het enige wat ik er wijzer van ben geworden is dat ze een bovenste luchtweg infectie heeft en dat ze maar uit moet zieken [​IMG] pff.. maarja dat veranderd de situatie niet,, ze is nog steeds goed ziek lusteloos eet/drinkt nauwelijks.. ligt alleen maar voor pampes en slaapt zowat de hele dag.. hopelijk is ze snel weer beter..

Ben er zelf ook even helemaal van de rel van ik had verwacht dat het nu wel allemaal een keer over zou zijn. :(

17. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Heb ik wat gemist in de tussen tijd?

Nieuwe zwangeren? bevallen?

Leuke nieuwtjes/minder leuk nieuws?

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, jemig meid...Demy heeft al vaker koortsstuip gehad he. Lijkt me zo naar. Het arme meisje. Hoop dat ze snel opknapt. heb je wel een kuurtje gekregen?

19. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ze heeft geen kuurtje gekregen want het is een virus.. dus ze moet zelf uit zieken van de kinderarts :S maar ik ga morgen weer bellen want wil zo het weekend niet in.. ze ligt nu in bed met weer 40,0 graden koorts :S

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lindy wat een schrik zeg! Dikke knuf en ik zou ook toch nog even de HA bellen.

Deel Deze Pagina