december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmiddag in Amsterdam wezen lunchen met vriendinnen en dat was de afsluiter van mijn drukke weekend! Wel erg gezellig, maar ben blij dat ik nu niets meer hoef. Lekker in bad en op de bank zo meteen!

Evi is hier ook volop in ontwikkeling. Ze gaat echt de interactie steeds aan en heeft door dat ze zelf dingen kan en wil bepalen. Ze blijft gewoon erg grappig en nu dus ook al een beetje ondeugend.
    Senna´s mondje staat niet stil, maar dat was ik al heel lang gewend. Naast de vele schreeuw en brul partijen wil hij alles weten en blijft hij doorvragen. Waarom?, hoe heet? en wat is? zijn veel gestelde vragen. Best apart want soms weet ik niet zo goed wat ik moet antwoorden. Sommige dingen zijn best lastig kinderlijk uit te leggen. Dat brullen wat ik net schreef is dus heel letterlijk, want hij doet een leeuw na als hij boos is of iets niet wil. Compleet met zijn handen die als klauwen dienen. (Jan kan zijn lachen dan bijna niet inhouden en net had ik twee brullende leeuwen aan tafel!) Daarnaast brult hij ook veel in de zin van huilen...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien had Lotte een soort minibuikgriepje?

En leuk twee brullende leeuwen aan tafel :D

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Haha, dat gebrul klinkt heel grappig. Maar natuurlijk ook wel lastig.
    Hier wordt ook wel eens uigehaald. Niels heeft altijd de neiging om mij te verdedigen. Vanavond zat Jan me wat te sarren (voor de gein) en toen stond Niels ineens tegen Jans schenen te trappen.... DAT MAG JIJ NNNNNIIIIEEEETTT DOEN PAPA... Dat was ook wel een geinig gezicht...

Lotte vandaag weer iets beter in dr doen, ook iets meer weer eten, maar t hield nog niet over. Dan vind ik het wel lekker dat ik die avondvoeding nog geef, die wil ze eigenlijk altijd wel.

Morgen komen er 2 nieuwe kozijnen, kunststof met rolluiken aan de buitenkant. Lekker met steeds vroeger wordend licht in het vooruitzicht en s avonds langer licht. Niels heeft vorig jaar erg veel tijd nodig gehad om om te schakelen naar de zomertijd. Hopelijk dat het dit jaar wat beter gaat.

truste

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Olga : nee heb het gisteren uitgebreid gevierd :D
    ik moest dinsdag gewoon werken :D
    evi lekker gegroeid :D. mooie cijfertjes :D

Alieke: wat fijn dat jullie een goede echo hebbne gehad :D
    jammer dt je terug gezet bent moet je nog even wachten met vertellen.

Daphneenestelle: hier ook een dwarse peuter.
    en ze trekt robin er in mee
    wat een ontzettend lieve foto :D
    vervelend meid dat nadine der dagje niet had knuffiej
    en wat een rare reactie van juf na 2 lessen kleine kinderen kunnen
    gewoon wat afwachtender zijn..
    wat knap dat je JA hebt gezegd tegen hulp ik loop er ook tegen aan hoor
    een peuterpuber en een lopende dreumes die zijn zus na doet en het huishouden
    sociaal leven werken en een leuke vriendin zijn. ppff soms wordt het mij
    echt te veel.Onzeker ervan worden dat heb ik ook wel hoor.. vooral als andere mensen
    continu kritiek uiten ...(schoonfamilie)

Britt dikke knuff voro jouw meid.

Ohhh een poepbroek evne verschonen tussen door ;)
    Oeff dat was een vieze broek,, maarja hij is het wel weer
    kwijt :D

De rest even snel bijgelezen..
    Hier een ontzettende drukke en emotionele week gehad
    dinsdag zelf jarig.,. beetje rot dag gehad op het werk.
    thuis gekomen mijn zusje een ongeluk gehad op het werk
    heeft haar enkel uit de kom en gebroken enkelbanden ingescheurd,
    dus die zit nu in het gips..
    Woendsdag bericht gekregen dat het heel slecht ging met mijn buurman waar ik
    al 3 jaar lang mee omga het voelt als of het mijn 2e ouders zijn. ze zijn
    er altijd voor ons hij werd donderdag geopereerd aan maagkanker.
    operatie goed gegaan. Is hij helaas door een bloeding donderdag op vrijdag nacht
    overleden :( heeft er hier thuis
    goed ingehakt, ik was even helemaal van de kaart vrijdag.
    zaterdag druk druk boodschappen doen en de buurvrouw ondersteune
    huisje doen en een opstandige peuter om je heen ik zat er even helemaal doorheen,,
    ben in slaap gevallen om 21 uur op de bank..
    zondag vierde ik mijn verjaardag.. verwachtte smorgens veel visite toen kwam er niemand
    hihi.. en smiddags kwamen ze ineens allemaal.., dus pff.. was gister avond helemaal op
    de kids zijn uit hun doen. ik ben blij dat ik vandaag een dagje vrij hebt,.
    Dalijk met demy naar cb om 13:15 en vanmiddag met robin 15;40 hij krijgt zijn prik. ben benieuwd
    ga hem maar even op bed gooien meneer stond om 6;15 te springen in bed. was zeik nat :(
    luier had gelekt denk ik..
    dikke knuffel van uit hier :D

OH ja onze nieuwe meubels komen vrijdag :D:D
    ben nnu druk dingen aan het verkopen op mp :D.
    levert best nog wat op is leuk :D wel veel werk.

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, wat een lange update meid!

Lastig weekje heb je gehad. Moeilijk voor je dat de buurman overleden is. Zeker als je zo goed contact hebt en je er thuis voelt. Twee keer op 1 dag naar het CB dat is raar. Konden de kindjes niet tegelijk ingepland worden?
    Nieuwe meubels, wat leuk! En helemaal fijn als het goed lukt om de 'oude' spulletjes te verkopen! Hoop dat je een beetje bij kan komen vandaag!

Sanneke, wat lekker zeg dat Lotte nog steeds die avondvoeding bij je drinkt! Ik wil bij Senna op de kamer eigenlijk ook een verduisterings gordijn. Als het licht is, is voor hem de dag begonnen en dat is in het voorjaar/zomer niet zo fijn!

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    vanmorgen een taart besteld voor Evi´s verjaardag en wat huishouden gedaan en vanmiddag bij mijn zusje geweest om bij de baby geitjes te kijken. leuke foto´s gemaakt met de kindjes erbij.

7. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi meiden,

Ik heb wel terug gelezen maar even geen puf om uitgebreid te reageren.
    Het gaat hier niet zo lekker. Vanmiddag ben ik gebelt door de dokter over de bloeduitslag, ik heb alsnog geen antistoffen voor de 5de ziekte. Dana heeft vorige week de 5de ziekte gehad en nu ben ik dus ziek. Hij maakte zich toch een beetje zorgen en wil mij morgen zien. Zelf dacht ik aan een griepje maar ik zou niet weten hoe een volwassene reageerd op de 5de ziekte. Moet ik me zorgen maken??

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee Alieke, wel superk*t die onzekerheid! Heb even gekeken en HA willen een zwangere met mogelijk vijfde ziekte altijd graag even zien. De kans dat het negatieve effecten heeft op het ongeboren kind is heel erg klein. Dus ik zou me maar geen zorgen proberen te maken.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, dat is niet tof meid. Ik hoop dat de dokter je kan geruststellen en mogelijk kun je extra in de gaten gehouden worden bij de VK? Sterkte!

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Thanks girls!
    Mijn dokter is ook mijn vk. Ik begrijp alleen niet wat hij aan mij moet zien morgen. Dana moest ook meekomen maar die is ook alweer vlekvrij. Hij vertelde inderdaad dat het niet veel voorkomt dat de foetus besmet is maar de moeder wel en het probleem is dat niet iedere vrouw daar last van heeft. Ik ben benieuwd wat hij morgen te vertellen heeft.

11. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Knuf voor Alieke! Denk dat de dokter gewoon het zekere voor het onzeker wil nemen. Succes morgen.

12. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Helaas gaat 't hier ook niet zo goed. Gedoe met ex-Jan. Hij heeft dit weekend tegen me gezegd: ik hoef de kinderen niet meer. Jij mag ze hebben! Dat brak echt m'n hart voor mijn lieve meisjes. H denkt al weken dat Jan boos op haar is omdat hij niets meer van zich laat horen :( Weet ook niet zo goed hoe ik nu verder moet. Het liep net lekker met de omgang enzo. Nu weer terug bij af: helemaal alleen met de girls. Word gewoon verdrietig als ik aan de toekomst denk. Overmorgen word ik 30 jaar en ben ik precies 2 jaar alleenstaande moeder. What a mess...

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Lieve Beate, dikke knuf meis, wat rot allemaal. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wel dikke knuf

Alieke, ook niet leuk dus... Sterkte en ik hoop voor je dat alles gewoon goed is.

Olga, lekker bij de geitjes geweest! Hoe vonden de kindjes het? En al bijna evi 1!!, wat vliegt een jaar he.
    Nog zo moe?

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen...
    Hier loopt het ook niet zo goed tussen manlief en mij.
    Een tijdje terug hebben we echt knallende ruzie gehad en wat hem betreft is alles nu dus uitgepraat, maar bij mij blijft het vreten. Dat weet hij ook.
    We zijn na die ruzie wel weer begonnen te praten en waren best open over onze gevoelens. Hij heeft me alleen enorm pijn gedaan dat hij gezegd heeft dat hij een goeie klik heeft met twee collegaatjes, dat hij daar goed mee kan praten (ook over onze relatie/kinderen). En als hij vrijgezel zou zijn, zou hij best met eentje ervan "een beschuitje willen eten".
    Oke, ons seksleven staat op een enorm laag pitje, omdat ik er gewoon geen puf voor/zin in heb. Maar wat moet ik nou met zo'n opmerking? Dat werkt alleen maar averechts!
    Die twee collegaatjes zijn trouwens ook op kraambezoek geweest en ik wist echt niet hoe ik me moest gedragen. Wat heeft hij allemaal over mij/ons verteld?
    En dan moet je weten dat hij NU op dit moment dus met dat bescuitcollegaatje wat is drinken! Ook zomaar ineens uit het niets. Jah, vanmiddag begon hij er over dat hij het wel miste om met vrienden uit te gaan en ik zei dat hij dat ook zeker niet moest laten. En dan vanavond zegt hij ineens dat hij met dat collegaatje heeft afgesproken!
    Ik ben niet jaloers ofzo, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij... Ik weet het gewoon echt niet meer. Ik ben zo boos, voel me zo machteloos.

Liefs,
    Nelly

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Nu even wat luchtigere klets.
    Morgenochtend gaan we naar Annabels school kijken. Ik ben er zenuwachtiger voor dan Annabel geloof ik. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe ze reageert.
    Afgaande op de site denk ik dat we wel een goede keus hebben gemaakt. Er is goede begeleiding op alle niveaus. Voor leerlingen met leerproblemen zijn aangepaste programma's, maar ook voor excellente leerlingen. Voor die laatste groep is vorig jaar een pilotproject met 7 andere scholen gestart, dat in 2012 afgerond wordt. Dat zag ik toevallig pas op de site, nadat ik Annabel ingeschreven had.
    En nu ga ik nog even teruglezen voor reacties.

Tot zo!

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @alieke: yikes, dat is toch ff schrikken van je bloeduitslag, zeker omdat Dana pas de 5e ziekte heeft gehad. Heel makkelijk gezegd, maar probeer je geen zorgen te maken over iets wat je misschien wel helemaal niet hebt. Inderdaad waarschijnlijk het zekere voor het onzekere. Ik duim voor je morgen! Knuffie!

@Beate: lieverd, dikke knuffel voor de ellende. Waarom gebeurt dit nou weer...
    Wat is dit moeilijk voor jou en je meiden. Dit valt niet uit te leggen. Knuf!

@frederike80: zwaaaaaaaaaaaaaai! Hoe gaat het met jullie?

@Jufffie: hoe wat het ballet met Jay en Liv?

@Lindy: poeh, heftig weekje zeg. Gecondoleerd met het verlies van je buurman en beterschap voor je zusje.
    Leuke verjaardag gehad zo te lezen, ondanks dat hij niet helemaal liep als gepland.
    Wat raar dat het cb de afspraken van Robin en Demy apart inplant!

@olga: druk weekje achter de kiezen, maar wel lekker bij kunnen komen zaterdag.
    Ja, we hebben een schriftje waar we, naja, ik dan voornamelijk, dingetjes in schrijven van de kids. Eerste keertjes en uitspraken.
    Aaah, jullie kids hebben echt eigen willetjes. Lastig hoor, leeuwen aan tafel! Grrr...
    Wat voor taart krijgt Evi?
    Enne foto's van babygeitjes en kindjes -> zieieieieieien!

@salapio: beterschap voor het laatste ziekrestje van M!
    Leuk dat je die ontwikkelingen bij de kids ziet. Echt genieten joh!

@sanneke: leuk dat Niels zwemt! Is hij klaar voor zijn afzwemmen?
    Balen dat je zo moe bent. Misschien toch even aankaarten bij de huisarts en wat dingen uit laten sluiten.
    Aaaah, Niels zaterdag zonder pamper. Was hij nog droog gebleven? Lekker eigen willetje hoor.
    Knuffie voor Lotte's rommeldagen.
    Sow cute, hoe Niels jou verdedigt tegen papa! *big smile*
    En fijn hoor, rolluiken. Scheelt stukken in de zomer. En met die 6% regeling extra aantrekkelijk nu!

Over moe gesproken... Hier nog zo'n moeie mama.
    Ik heb het idee dat mijn schildkliermedicatie toch maar weer omhoog moet. De laatste keer is de dosering verlaagd, maar ik ben weer erg moe en sjagrijnig. 'k Heb zo'n irritant kort lontje en humeurschommelingen. Bah.
    In mei hoef ik eigenlijk pas weer bloed te laten prikken, maar ik denk dat ik deze week de internist maar even bel om te overleggen om eerder te laten prikken.

Zo. En nu ga ik nog een beetje rommelen en bedenken hoe ik manlief "welkom thuis" ga heten...

Groetjes,
    Nelly

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ben ik weer! Ik kom opgelucht terug, Dana heeft waars. toch niet de 5de ziekte gehad omdat de vlekken alleen op haar romp zaten ipv armen en benen. Wat het wel is geweest, geen idee! Zelf heb ik een luchtwegeninfectie & astma dus zit nu met 2 puffers voor me neus. Ik heb eigenlijk een hekel aan puffers maar heb het nu hard nodig.
    Achteraf wel logisch dat dit eruit is gekomen. Na het traplopen lig ik al op de grond te hijgen en te happen naar lucht.

Missk; Jeetje wat een rot opmerking! Zal die dat menen? Heb je wel veel steun van familie? *knuff!*

Nelly; Ik vind het erg om te lezen dat het bij jullie niet zo lekker loopt. Zelf weet ik maar al te goed hoe zo'n situatie kan zijn. Wat super moeilijk dat hij zulke opmerkingen maakt + dat hij 2 collega's heeft waar hij het goed mee kan vinden. Ik zelf had helemaal uit mijn dak gegaan.. pfff wat lastig zeg! Hoe is het nu?

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alieke, wat een opluchting!

Nelly, dikke knuf meid, wat een k*tsituatie. Ik zou proberen open en eerlijk te zijn. Ik zou het trouwens heel moeilijk vinden als Jan op zo'n manier een band zou hebben met twee vrouwen zeker met zo'n opmerking erbij.

Beate, ook voor jou een dikke knuf. Misschien is dit wel het moment om Jan uit je leven te bannen? Ik vind het moeilijk om dit op te schrijven hoor, want wat weet ik nu feitelijk van jullie situatie. Maar ik denk dat een vader die er dan weer wel en dan weer niet is echt te verwarrend is voor een peuter! Mijn moeder heeft ooit zo'n beslissing genomen en ik heb haar dat in ieder geval nooit verweten (en heb inmiddels weer contact met mn biopa). Nou ja. Mocht je meer willen weten of kwijt willen mag dat via PB.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is gewoon weer ziek. Ik word er wanhopig van ... :(

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    #1620 olga, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
    Oh meiden toch....wat een verdrietige berichtjes allemaal.

Salapio, weer een ziek meisje...gewoon koorts of iets anders?

Nelly, jakkiebah wat een lastige situatie met Jan. Wel knap dat jullie meer praten en open zijn, maar dan wil je nog niet zo´n opmerking horen natuurlijk. Misschien kun je wel aan jan aangeven dat je niet zo goed weet wat voor houding je moet aannemen en dat je niet zo goed weet wat je ervan moet denken.

Alieke, gelukkig geen 5e ziekte voor Dana en jou. Maar een luchtweginfectie is ook niet zo fijn voor je energie...

Beate, wat een heftige uitspraak van ex-jan zeg. Inderdaad voor H nog het moeilijkst want zij begrijpt er niets van en jij wilt haar enerzijds beschermen en anderzijds dat haar vader niet ontnomen wordt. Wat salapio zegt over dat geschommel van papa wel/niet in beeld lijkt me zo onduidelijk inderdaad. Maar ja, om nu definitief te zeggen ´nooit meer papa´ (ook al geeft hij dat zelf aan) is ook wel heel moeilijk. Veel sterkte voor jou en je meiden!

Ik heb wel het idee dat veel gezinnen met meerdere jonge kinderen onderhevig zijn aan dit soort perikelen.
    Hier gaat het soms ook wat moeizaam. Niet zozeer tussen jan en mij, maar wel wat de opvoeding betreft. jan heeft regelmatig best veel moeite met Senna. Maar praten over hoe we bepaalde dingen het beste kunnen aanpakken wil hij dan ook weer niet. Dat komt mede doordat hij het gevoel heeft dat ik alles weet o.a. door mijn werk. Ook al heb ik het een en ander aan kennis, dat wil niet zeggen dat het ook op mijn manier moet gebeuren vind ik. Ik wil graag een open gesprek en zijn mening of ideeën horen en zorgen dat we op 1 lijn zitten. En ik durf best toe te geven dat ik sommige dingen wat opvoeding betreft beter weet of aanvoel, maar jan is vaak niet in staat daar zijn voordeel uit te halen. Erg frusterend, want gesprekken worden al snel afgekapt door hem. Dan vindt hij het te doordacht. Eigenlijk moet het zo simpel mogelijk gaan van hem.

Deel Deze Pagina