Dee, ook al zo'n eigenwijssie! Ik werd aangesproken in de supermarkt met mevrouw (juk!) en M zegt: "hahaha die jongen zei mevrouw tegen jou, maar jij bent toch een mama"
Whaha heerlijk! Deze is pas om te schamen: Wij staan bij de groente boer.. er zit een meneer in een roelstoel voor ons in de rij. Loïs; Kijk mama! Dat is een grote buggie! *slik*
haha, heerlijk dat eigenwijze gepraat. Schrijven jullie t ook op? Wij hebben al heel wat op papier Niels is geslaagd voor zn afzwemmen voor puppy 1. Niet dat hij ook maar 1 op het diploma vermelde item vandaag gedaan heeft, maar volgens mn jan kan hij al die dingen wel. Hij ligt nu uitgeput in bed.
Meiden, wat een geweldige uitspraken! Amber en Britt hoe is het met jullie en de kindjes? Al een poosje niets gehoord...
Deze schoenen heeft Senna nieuw! Etnies kinderschoenen op Sneakertjes.nl! - kinderschoenen van Vans, Converse, Puma, Minnetonka in maat 16 t/m maat 35
Wat een heeeeerlijk weertje! Zit lekker in de tuin. Senna is lief en is zowaar een beetje aan het spelen.
lindy, weet niet meer of ik nog op je gereageerd had. Balen dat je contract niet verlengd wordt meid! Ga je op zoek naar wat anders? Hoe liggen je kansen? Sterkte. olga, leuke schoenen! En hier ook heerlijk weertje gehad. N en buurmeisje hebben vanmiddag 2 uur in onze tuin gespeeld. Was ecdht gezellig en ze konden zich redelijk goed zelf vermaken. Daarna haalde de buurmna ze op om nog een ijsje te eten en in de speeltuin bij het winkelcentrum te spelen, dus N had het wel naar zn zin vanmiddag. Hij is verder niet te pruimen. Kan niet op een gewone toon zeggen als hij iets niet wil. ERg irri. Eet slecht, is ook snotverkouden en ging vannacht ook 3 keer huilen. Komt ook in de waaromfase nu. MAa waajom dan niet? Maa waajom dan?? En Lotte is ook snotverkouden en krijgt dr boventanden en volgens mij nog meer tanden. Vandaag at en dronk ze slecht. Dan ben ik wel blij dat ik nog 2x bv geef, want dat gaat er nog wel goed in. Zo, einde klaagzang. Ik ga zo naar bed. Doeidoei
M ook weer in een zeurfase. Leek even beter te gaan, maar na ziekzijn toch weer. Misschien ook door zomertijd toch net wat minder slaap? Voor haar doen kan ze zichzelf slecht vermaken en kan tegenslag slecht verwerken: gaat dan huilen, brullen of mokken op de bank. T wil op eens zn boterham met kaas niet meer ... Lijkt echt alsof ie de kaas niet moet. Balen want hij eet alleen brood met roomkaas, smeerkaas en tot vandaag gewone kaas ...
Toevallig kwam ik even gluren. Het gaat goed met ons. Lekker druk met van alles en nog wat. En met dit mooie weer kunnen we natuurlijk niet binnen blijven. Sam is de grootste jongen! Soms schrik ik gewoon als ik hem binnen zie komen. Zo groot al en zo eigenwijs. Hij heeft altijd het hoogste en vooral het laatste woord haha. Roan doet het ook goed. Die eet en drinkt als een volwassene. Niks is hem te veel en hij lust ALLES! Fijn is dat hoor... herken ik helemaal niet van Sam. We hebben hier wel in een megadip gezeten. Continue zieken en slapeloze nachten. Dat brak ons wel op maar inmiddels krabbelen we langzaam weer overeind. Slapen gaat in ieder geval weer goed . Hoe gaat het hier?? Heb ik wat gemist?
Heej, leuk dat je je ff laat zien!! Fijn dat het de goede kant op gaat en dat je inmiddels weer lekker slaapt. Echt belangrijk. ja, je heb ons gemist
M ook in zo'n piepperiode dus. Irri he. Ik word er af en toe wel moe van. Vooral het eten is één drama, dus we proberen zo veel mogelijk te negeren. Aan de andere kant zie ik ook weer nieuwe vaardigheden bij N. Betrokkener, nieuwe woorden gebruiken. Hij heeft het er ook moeilijk mee dat L meer kan en meer van zijn leefwereld 'inpikt'. En de aandacht die zij krijgt is natuurlijk nog uitsluitend positief omdat ze nog niet gecorrigeerd hoeft te worden. t Lijkt wel of hij dat nu ineens doorheeft. Hij is nog steeeds reuzelief voor haar, maar naar ons toe niet zo dus. Hij zegt ook vaak dat hij Jan niet lief vindt... Doen jullie kids dat ook? Hij kan het reuzegoed met hem vinden hoor.
Hier heeft Sam het er ook wel moeilijk mee (gehad) dat Roan nu ook aandacht nodig heeft. Roan kruipt en loopt al aardig rond dus soms is het wel eens vechten. Dan gooit Sam Roan omver omdat hij zijn speelgoed afpakt ofzo. Roan daarentegen begint ook wel van zich af te bijten en buit de situatie vaak uit door het op een gillen te zetten zodat Sam op zijn kop krijgt. Eten is hier ook drama! Ik schenk er geen aandacht aan. Gaat vanzelf wel over hoop ik. @Sanneke en idd... Sam zegt ook wel vaak dat hij mij of papa niet lief vindt maar dat is dan vaak in een situatie die wel past. Als hij op zijn kop krijgt of iets niet voor elkaar krijgt.. ook maar geen aandacht aan schenken. haha
Britt, haaaai! Leuk om een update te lezen van jullie! Roan staat zijn mannetje dus al aardig, leuk om te merken zeker. En al aan het stappen? Evi wil de hele dag niets anders dan lopen. Ze kan het nog niet zelf, maar loopt wel rond de tafel en langs de bank, bedje enz... Eten gaat bij Senna nog altijd goed, maar zo ontzettend langzaam. Hij moet echt continu aangespoord worden. Hij is altijd met vanalles tegelijk bezig en zit geen seconde normaal op zijn kont en zijn mond staat nooit eens stil. Best gezellig, maar niet als er gegeten moet worden en hij overal commentaar op levert. Verder vindt Senna de hele dag dingen stom, vraagt hij ook heel veel 'waarom', kan hij nog steeds zoooooo slecht zichzelf vermaken, wil hij geen tel alleen zijn, hij schreeuwt heel veel en hij heeft nog steeds veel problemen met aandacht delen en is erg hardhandig, en bewust vervelend tegen Evi. Hij is ook wel echt gek op haar hoor, maar het gaat vaak fout in de omgang. Wel leuk om te merken dat Senna zoveel dingen interessant vindt en alles wil weten. Dingen die ik hem uitleg, lijkt hij ook echt te begrijpen en soms komt hij er op andere momenten op terug. Buiten zijn doet hem ook goed en de speelzaal vindt hij geweldig. Evi begint ook wel van zich af te slaan door kabaal te maken! Ze kan lekker fel zijn! Momenteel wil ze meer dan ze kan en kan ze zich minder goed vermaken. Het liefst de hele dag lopen met mama! Soms wel lastig met een peuter die ook de aandacht opeist...Huilt laatste dagen ook veel meer als het niet naar haar zin gaat. Maar ze blijft ook maar doorkomende tanden en kiezen houden waar ze last van heeft. ook leuk dat ze zoveel gaat begrijpen en woordjes gaat zeggen. 'Pssss' (poes) en 'Ba' (bal) 'papa', 'mama', en nog wat geluiden die ze steeds voor hetzelfde gebruikt, maar nog niet herkenbaar zijn als woorden! Ook snapt ze 'nee' al heel goed. Als ze iets doet of pakt waarvan ze weet dat het niet mag, kijkt ze ons aan en schudt dan zelf nee met haar hoofd! Lekker ding! Vervolgens doet ze het natuurlijk wel!
Vanmorgen trouwens wel een poos met Senna en Evi beneden op de grond gespeeld. Gaat dan een poos best goed ondanks dat Evi soms Senna in de weg zit en Senna er niet tegen kan als Evi mijn aandacht krijgt. Toen Evi naar bed ging, weer alle tijd voor Senna. Dus samen een treinbaan gebouwd, maar hij kan ook dan zo mopperen en sloopt na 5 minuten weer de hele treinbaan omdat ik ergens iets van zeg of omdat iets niet lukt zoals hij wil. Vervolgens maait hij alles de hele kamer door. Dan gaat het wel snel met mijn geduld moet ik zeggen hoor... Daarnet heeft Senna met Jan lekker gezwommen en dan is hij wel helemaal gelukkig. Ik ben met Evi lekker in bad geweest en had lekker rustig de tijd voor haar. Ook heel gezellig. Allebei de kindjes 1 op 1 aandacht! Sorry, ik wil niet alleen maar mopperen over mijn lieve jochie... Maar zijn enorme hang aan mij en het niet kunnen spelen en elke sekonde boven op mijn lip zitten en aandacht vragen, het snelle huilen en vele geschreeuw en gemopper vind ik soms zooo moelijk. Ik kan wel echt snel schakelen in mijn gevoel over Senna, want als hij weer iets liefs, grappigs of knaps doet, kan ik er wel enorm van genieten en hem belonen en knuffelen. Ik zoek natuurlijk ook juist die heerlijke momentjes samen op door lekker te lezen, knutselen of spelletjes te doen. Maar ik ben wel eerlijk als ik zeg dat hij goed is in het leegzuigen van mijn energie. Maar ik heb ook iets heel beschermends naar hem toe.
@Olga: knuf! @Britt: leuk dat je weer komt up-pen Hier zoooo'n heerlijk weekend! Meiden zijn gistermiddag naar mijn ouders gegaan en blijven daar tot morgen. Ik moest gewoon echt even bijtanken. M'n nieuwe lief is gisteravond gekomen en net weer weggegaan. Het was super. Zo fijn als iemand aangeeft helemaal voor je (en je kindjes!) te willen gaan *zucht*. Hij blijft sneller willen dan ik, dus even kijken hoe het gaat lopen. Maar ben gewoon zo blij met deze superfijne momenten
Olga, tuurlijk ben je gek op Senna, maar ook fijn om hier af en toe de moeilijkere dingen op te schrijven . Ik geniet ook erg van 1 op 1 tijd Britt, M heeft een tijdje terug wel gehad dat ze, als Jan haar naar bed bracht zei: ik vind papa niet lief. Nu niet meer gelukkig (tisunfase). Wat heerlijk dat Roan zo goed eet. T is erg kieskeurig, wil nu op eens geen brood met kaas meer ... Eet wel heel graag rijst en pastaprakjes, maar losse reut niet of nauwelijks. Bij M was dat precies andersom (nog steeds wel). Ook herkenbaar dat stoute gedrag naar kleine broer (zus). Maar ik snap het ook zo goed. T krijgt veel positieve aandacht ook als hij dingen doet die M niet mag ... Komt bij dat T een heel positief en blij jochie is en dat mensen dat ook veel over hem zeggen. M kijkt dan heel trots, maar ik denk dat ze het ook wel voelt als 'en ik dan?' (Uit Steppesteppestap: 'Ik ben ook lief, ik heb ook haar'). Gisteren duwde ze T nog omver. Als hij dan gaat brullen, schrikt ze wel heel erg en gaat ze direct kusjes geven. Gisterenavond zaten ze samen in bad en T was aan het spetteren. M: 'mama T spettert mij nat' (ze houdt helemaal niet van water in haar gezicht). Dus ik zei: 'doe maar mee, je vindt het vast leuk'. Uiteindelijk heeft ze dat gedaan en zaten er twee hele blije kindjes te spetteren in bad. M: 'mama, ik vind dit zo leuk!' Knap dat ze zo kan schakelen!