Salapio, ogentest is met een brilletje voor en dan plaatjes benoemen. Senna wilde eerst het brilletje echt niet, maar is uiteindelijk toch gelukt en zijn ogen zijn prima in orde. Je kunt er niet heel veel aan voorbereiden. Staat er in jou CB boekje geen bladzijde met de plaatjes van de test. Die zou je M een keer kunnen laten zien. Pfff je vriendin dus toch een KS. Ze heeft er lang op moeten wachten... Amber, fijn dat je zelf ook een goed gevoel hebt bij de school van lieke!
Sanneke, kijk...jij hebt een betere uitleg van de ogentest met de plaatjes erbij! Slapen van Senna gaat nu sinds twee maanden echt super goed! Af en toe nog eens een keertje eruit als hij net op bed ligt en een heel enkele keer wakker in de nacht, maar verder geen problemen. Zelfs in de ochtend komt hij bijna nooit voor half 7! En als dat wel zo is, lukt het aardig om hem nog even terug te laten gaan. Goed dat je erover begint want daarover mag hij weleens gecomplimenteerd worden!
fijn dat slapen nu beter gaat! niels begon altijd te roepen als hij wakker was: mamaaaaaaa, mag ik nu uit behed??? Gevolg: iedereen wakker. Nu moet hij wachten tot het aapje (een klok in de vorm van een aapje met open en dichte ogen) zn ogen open heeft en dan mag hij roepen. Aapje nog niet wakker? dan moet ie nog slapen. Het werkt tot nu toe supergoed. (nu zo'n 1 1/2 week). Je zou het ook met een tijdklok op een heel zwak lampje kunnen doen.
Bekijk bijlage 141965 deze hebben we. Nadeel is wel dat je het vrij goed hoort als de ogen open gaan, dus als je een lichte slaper hebt... Niels wordt er niet wakker van als hij nog slaapt.
Vandaag een lekkere maar heel drukke dag gehad. Senna was lief en gezellig. vanmorgen een uurtje bij het KDV langs geweest met de kindjes. Donderdag gaan ze daar een ochtendje heen van 9.00 tot 13.00 om te wennen. Omdat het een heel nieuw op te starten dagverblijf is, starten ze nog met heel kleine groep. In de loop van de komende twee maanden raakt de groep helemaal vol en van de zomer wordt er een tweede groep geopend. Ik heb er wel een goed gevoel bij, maar toch zal het vreemd zijn om ze weg te brengen. Ik ben donderdag dus vrij, want ik wil wel zelf brengen en halen en horen hoe het gegaan is.
Senna zei vanmorgen opeens dat we helemaal geen stoplicht hadden. Dus toen hebben we er maar eentje geknutseld! Vanmiddag wat kleding ingeleverd voor een 2e hands beursje. Eens kijken of ik er nog iets van over hou...
best spannend dat ze naar het kdv gaan olga! maar fijn dat ze rustig aan kunnen beginnen. Blijven ze bij elkaar op de groep? Niels zn klokje staat op half 8, kan ik lotte mooi nog ff voeden voor die tijd. En meestal wordt hij dan ongeveer wakker.
Sinds 21uur ben ik de trotse tante van babygirl May (voluit Mayar). Ze is beeldschoon en weegt 3570 gram! Zuslief heeft het heel goed gedaan (vandaag 41 weken) en ik was een goede coach, alleen heb ik nu wel een blauwe stijve arm!
Pff ik moet het hier eventjes kwijt! Loïs slaapt al weken zoooo slecht, alleen maar gillen en huilen snachts. Jan gaat er vaak uit maar we lopen nu echt op ons eindje. Ik begrijp niet waarom ze zo slecht slaapt, eerst dacht ik dat het nachtmerrie's waren maar begin nu wel te twijfelen.. We hebben haar ook wel eens laten gaan maar ze geeft echt niet op met ons roepen. Ik kijk nu echt tegen iedere nacht op. Afgelopen nacht begon Dana ook, er is niks mee te beginnen.. alles is nee en gillen. *zucht* Heeft iemand de gouden tip?
M heeft hier last van: thema53.htm (nachtangst dus). Maar M wordt meestal maar 1x wakker en gaat over het algemeen weer lief slapen. Wat doet ze precies? En wat doen jullie? Valt ze bij jullie (in bed) wel in slaap?
Oh M houd jullie ook bezig snachts. Is dat iedere nacht? Hier slaat het geen avond over.. Ze gaat heel hard huilen en ons roepen. Als we dan naar haar toekomen dan wil ze de raarste dingen, geen water drinken maar perse limonade e.d. Ze wil niet gaan liggen en gaat direct weer rechtop zitten. Alles is nee en niet goed en uiteindelijk vragen we of t licht aan moet van de overloop en de deur open of dicht. Als ze hem open wilt hebben zeggen we wel dat ze dan stil moet zijn anders gaat hij weer dicht. Toen ik haar een keertje heb laten gaan (met de gedachte dat ze vanzelf wel weer in slaap vie) nou ze houd dus echt niet op!! Zo vermoeind :x Ze vraagt trouwens er niet om in ons bed te liggen en ik wil daar ook eigenlijk niet aan beginnen.
Juffie Gefeliciteerd meid alieke wat ontzettend vervelend. Daan heeft wel een fase gehad dat ze dit heel erg had. Ik had ook echt het idee dat ze niet echt wakker was, het leek wel zo maar toch..... Ik deed niets anders dan rustig praten, haar over het hoofd aaien (niet de kamer af, gewoon in eigen omgeving blijven) ze ging dan wel weer lief slapen (soms werd ze dan een uur later weer zo wakker) ik heb nu een heel klein nachtlampje op haar kamer gehangen die aan mag blijven en ze heeft een tuitbeker met water in haar bed. Sindsdien is er niets meer aan de hand (of ze is er gewoon overheen gegroeid, kan ook) Anyways het is heel vermoeiend, sterkte...ik hoop dat het snel beter gaat!
Juffie, gefeliciteerd met je nichtje! Bijzonder dat je erbij aanwezig bent geweest en fijn dat het goed is gegaan. Alieke, ik weet hoe vermoeiend en frustrerend het is. Bij Senna begon het ruim een jaar geleden en het aanhoudend huilen en roepen en zijn bed uitkomen heeft een hele poos geduurd. Toen was hij een stuk kleiner en hebben we hem in een campingbed gelegt. Het gaf hem iets meer rust omdat hij er toen niet uitkon. Maar we hebben hem ook wel eens heel lang laten huilen. En het drama begon altijd al vanaf het naar bed brengen. Uiteindelijk ging het langzaam iest beter en is hij weer in eigen bed gegaan. Maar nog wel tot pas geleden veel zijn bed uit gekomen. Gelukkig niet meer met het continu roepen en huilen. Wat de oplossing is? Geen idee...Misschien is ze inderdaad niet helemaal goed wakker? Misschien proberen jullie reaktie zo voorspelbaar mogelijk te houden iedere keer. Johana, heej daar was je weer eens! Hoe is het meid?
Idd erg bijzonder en zo spannend! Wel heel fijn om een normale bevalling mee te maken van 41 zwangerschapsweken. May is zo mooi en volmakt. Op hyves staat een foto van dr!
@Jufffie: jaaaaaa! Wat leuk, je nichtje is er! GEFELICITEERD!!! En super dat je erbij was om je zusje te steunen. Ik ga meteen even op je hyves kijken. @Alieke: hier tot nu toe braaf slapende kindjes... *knock on wood* Dus ik kan je helaas geen tips geven. Hele dikke knuffel! Of misschien die wekker van Sanneke?
Wauw, wat een scheetje, je overdrijft echt niet Jufffie! Wat moet je zusje trots zijn! Gaat alles goed met haar?
Even van de hak op de tak, totaal iets anders. Ik was een beetje aan het surfen op internet en kwam deze uitspraak tegen: Zij die achter mijn rug praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen! Ik kwam niet meer bij!!!! Geweldig! Groetjes, Nelly