Alieke, dat lijkt niet op nachtangst omdat ze echt wel wakker lijkt te zijn toch? M heeft het heel heftig gehad, alleen maar brullen (hysterisch), maar viel geen contact mee te maken of wat ook. Nu wordt ze meestal wel 1 of 2 (of 3) keer wakker, maar over het algemeen gaat ze redelijk snel weer slapen. We hebben wel een vast ritueel: even knuffelen, ze mag een slokje water (maar wil ze vrijwel nooit), instoppen, muziekje aan, rugje kriebelen tot muziekje stopt, kus, muziekje weer aan en weg. Soms gaat ze dan vrij snel weer roepen, dan is het streng: nu gaan slapen, muziek aan, kus en weg (als ze protesteert of zegt dat ze niet kan slapen dan zeg ik dat ze rustig moet gaan liggen met haar ogen dicht en dat ze naar het muziekje moet luisteren, als het muziek afgelopen is dan mag ze 1x roepen en dan geef ik weer een kus + muziekje, maar dan dus niet meer roepen). Meestal gaat dit heel goed. Maar heeft wel heel wat oefenen gekost hoor! Limo ed zou ik echt niet aan beginnen. Ik zou niet laten brullen denk ik (maar goed, dat is moeilijk te veralgemeniseren), maar wel één methode/ritueel kiezen en daar aan vast houden. Waarschijnlijk kost het even (veel) tijd, maar als ze daar aan gewend is gaat het misschien wel makkelijk(er)? Verder: 'lekker' TUFFEN. Juffie, ik heb geen hyves meer, dus kan helaas niet spieken. Maar ik geloof direct dat het een wondertje is . Hoe gaat het verder met je? Je had toch een nieuwe baan of vergis ik me nu?
Juffie, wanneer is je andere zusje uitgerekend? Salapio, inmiddels al bij je vriendin geweest? Nelly, leuke uitspraak! Kindjes zijn vanmorgen 4 uurtjes wezen wennen op KDV en het ging best goed. Senna deed verlegen met zijn duim in zijn mond maar ging wel ´spelen´ en had geen moeite toen ik wegging. Is hij natuurlijk al gewend van de speelzaal. Evi keek heel beteuterd en toen ik bij het raam ging zwaaien trok ze een pruillip, maar volgens mij heeft ze amper gehuild. Ik heb als een gek van alles gedaan in die paar uurtjes dat ik helemaal vrij was! Zelfs nog even wat geshopt bij de Esprit. Was ik echt al maanden niet geweest! Verder een hoop gedaan vandaag. Mijn lijstje is aardig afgewerkt. Morgen werken en daarna gelijk door naar Drenthe. We zijn het weekend weg met de vriendengroep. Inmiddels zo´n 19 kindjes van 0 tot bijna 6. Niet uitrusten dus, maar wel gezellig!
Olga, fijn da thet goedging! en lekker weg met de vriendengroep. Geniet ervan! Vandaag met Lotte naar het cb geweest. Het cb is verhuisd naar 3 km verderop, eerst zat ie hier bijna om de hoek. We gingen fietsen. Het was de eerste keer dat ik zon eind fietste met Lotte voorop, maar het ging uistekend gelukkig. Onze uk is weer goedgekeurd. Ze is 7100 gram en 68,5 cm. Nog steeds klein, maar keurig volgens haar eigen lijntje. dr ontwikkeling is prima en de mevrouw was beetje verbaasd dat ze al dag kon zwaaien Haar oren waren wel wat opgezet en lichtroze van kleur vanbinnen, dus daar komen de onrustige avonden en het slechte eten van vorige week denk ik vandaan, hoewel ze totaal niet huilerig was. Er komen ook tanden door, dus misschien had ze daar vorige week ook wel wat last van. jan is op 2daagse, dus die is er niet vannacht. Niks aan. Respect voor alle vrouwen die er alleen voor staan. Groetjes
Sanneke, lekker dat het goed ging met Lotte op de fiets! Hi hi, Evi was met 9 maanden al 9 kilo! Vorige maand was ze 9,6, kilo dus toen in drie maanden tijd niet veel aangekomen. Je meisje had mogelijk beetje last van haar oren dus. Kan wel haar humeurigheid verklaren. Heb al zoveel mogelijk tassen klaar gemaakt voor morgen, maar aantal dingen moeten op het laatst er nog in. Hangt ook nog veel aan de waslijn. Voor Senna moet er namelijk wel een voorraadje broeken mee.
*klaagmodus* Sorry dat ik even kom zeuren, maar ik zit er zo ontzettend doorheen... Evelien gaat zo moeilijk slapen. We zijn gewoon uren bezig om haar rustig te krijgen. Niks helpt, ze blijft maar huilen en gillen en bonken. Ik vind het hartstikke erg om te zeggen dat ik het fijn vond dat ze afgelopen dagen ziek was, want toen ging ze wel gewoon slapen... Nu is ze weer wat beter aan het worden en nu begint het hele circus van voren af aan. Ik ben gebroken... *einde klaagmodus* Afgelopen dinsdag ben ik bij een therapeut geweest. Ik dacht in eerste instantie dat het een soort paragnost was, maar dat was niet. Ze is een natuurgeneeskundig therapeut die o.a. kinesiologie toepast. Ik heb er in ieder geval wel een goed gevoel bij. Over 7 weken mag ik weer terug. Ik zit er nu over te denken om haar morgen te bellen om een afspraak te maken voor Evelien. Ze gaat echt zo moeilijk slapen 's avonds. We zijn er uren mee bezig. Vanavond zijn we om kwart voor zeven begonnen met het bad- en bedritueel en nu pas (21.40u) is ze in slaap gevallen. Dit vreet zoveel energie. En daarbij is Evelien best vaak ziek (verkouden/eczeem) en gilt ze erg snel en hard. Hm... Stiekem dus toch een langere klaagmodus. Sorry! Zo, en nu kan ik eindelijk de doopboekjes voor Marjolein afronden. Die zijn zo goed als klaar, maar ik moet de tekst nog uitlijnen en printen. Morgen nog de kaftjes maken en de boekjes in elkaar nieten. Morgen en zaterdag nog even inkopen doen en spullen klaarzetten en dan zijn we klaar voor de doop a.s. zondag. Groetjes, Nelly
Ow meeeeeen, te vroeg gejuicht. Evelien ligt weer te huilen... Gelukkig is manlief terug van de training en kan hij het stokje overnemen. Ik ben echt helemaal op. Ik snap er niks van dat Annabel gewoon overal doorheen slaapt...
Zo. Misboekje is uitgeprint. Morgen of zaterdag even dikker papier halen voor de kaft, want dat papier was natuurlijk op. @sanneke: yup, Annabel en Evelien slapen op een kamer. Annabel is meestal vrijwel meteen in dromenland, maar Evelien kan de slaap echt moeilijk vatten. Maar als ze eenmaal slaapt, is er niets aan de hand. Ze wordt hooguit een keer wakker van het hoesten, maar na troost en een slokje water slaapt ze gewoon verder tot de ochtend. En nu nog ff kolven en dan kan ik slapen. Binnenkort toch maar eens even wat voedingen uit handen geven, want de la van de vriezer begint aardig vol te raken... Of de late kolfvoeding langzaamaan laten vervallen. Kan ik ook lekker op tijd naar bed. Trusten!
hmm, dilemma, onze overburen gaan vandaag trouwen. Wij hebben helemaal niks met ze maar nu vlaggen onze naaste buren en ik kreeg een smsje dat we gaan vlaggen... Iedereen heeft een kaart gehad maar wij niet, en dat vind ik ook heus niet erg, maar nou vind ik het iets te ver gaan om te vlaggen, maar ik laat me wel heel erg kennen natuurlijk als ik niet vlag. Ik heb eergister al een felicitatiekaart in de brievenbus gestuurd, vind het zo wel goed eigenlijk
nelly, lotte hoefde de ingevroren melk niet eens... ik heb liters weggegooid... hier lijkt het prachtig weer te worden!! joepie, word ik zo blij van. Niels gaat zo spelen bij een vriendinnetje, lekker even de handen vrij, want lotte slaapt
Vlaggen? Wasda? Knuffie voor Nelly *** Ik was M gisteren vergeten een luier om te doen bij het naar bed gaan (hoe bedoel je ontaarde moeder) en ze was helemaal droog vanochtend
@Salapio: wat knap van M. Ben 't hier ook pas een keer vergeten. Geen succes... @Nelly: Knuffel. Bijzonder dat Marjolein zondag wordt gedoopt lijkt me. Wil mijn meiden ook graag laten dopen, maar heb nog geen gemeente gevonden waarbij ik me thuis voel. @Sanneke: Vlaggen? Heb ook geen flauw idee wat 't is *** Gister ouderavond gehad op het KDV. Heel fijn om te horen dat mijn meisjes het supergoed doen. Ze zijn vrolijk, nieuwsgierig, sociaal etc. Het enige puntje was dat H niet altijd even goed voor zichzelf opkomt. En ze vrezen voor de periode na de zomervakantie tot december. Een enorme stroom kinderen gaat dan naar school. Ze denken dat H dan ook geen enkele uitdaging meer heeft. Maar ja, dat zien we dan wel weer... Ook over S alleen maar goede dingen gehoord. Het is ook zo'n lekker vrolijk wijffie. En ze lijkt op mij en dat vind ik leuk Op 't werk een hele heftige week gehad. Zwangere leerling (brugklas) wilde abortus. Ouders wisten niet dat ze zwanger was, ze wilde onze hulp. Heel juridisch gedoe. En natuurlijk ook emotioneel/ethisch etc. Erg druk mee geweest. Betekent dat al mijn nakijkwerk er nog ligt. Dat wordt dus helaas dit weekend ook een paar uurtjes corrigeren.
Daphne, vertel mij wat! peuters, ik puf met je mee! maar t gaat weer over! beate, heftig man, brugklas leerling zwanger.
Hier heerlijk dagje gehad, vanmorgen voor mezelf de stad ingeweest, vanmiddag in de tuin gewerkt en nog wtat klusjes gedaan en tussendoor lekker buiten gezeten. maandag is mn stagiaire weer weg. Die had op mijn dagen de 16 kinderen van groep 4. Nu krijg ik bij mijn 15 kinderen van groep 5 die van groep 4 er dus weer bij. 31 intotaal. Best veeeeeeeeeel.
Luierloze nachten, mn ouders paste vrijdag op, we waren het vergeten door te geven, dus nee. Stom eigenlijk hè? En we willen eigenlijk een kraammatrasje oid in M's bed doen, zodat het matras bij een ongelukje in ieder geval niet zeikensnat is. Dee, knuffie! Is ook echt een kwestie van wennen voor je grote meid. Komt goed Beate, heerlijk dat je meiden het zo goed doen. Hier ook een meisje dat moeilijk voor zichzelf opkomt. Hoewel ze, als ze iets niet wil, dat zich ook echt door niemand laat aanpraten . Enjemig wat heftig een brugklasleerling zwanger. Dat kan dus wel zonder meeweten van ouders? Kan me voorstellen dat je dan druk bent met de juridische romplslomp. Succes met nakijken (lekker in de tuin?)
Fijne dag allemaal met een heerlijk zonnetje. Hier al 2 dagen een luierloze niels. Gister aan tafel wou hij ineens weer een luier. Nou ja, toch een hele dag zonder.
iK BEN ER WEER! hEERLIJK WEEKEND WEG GEHAD. mET SUPER GOED WEER EN VROLIJKE LIEVE KINDJES! IK BEN ZO TROTS OP SENNA HOE HIJ HET HEEFT GEDAAN. HEERLIJK GESPEELD EN NIET ALLEEN MAAR HUILEN EN MOPPEREN. VORIG JAAR HAD HIJ ER NOG HEEL VEEL MOEITE MEE. NU OOK LEKKER CONTACT MET DE VELE ANDERE KINDJES GEHAD. KLETSEN TEGEN DE VOLWASSENEN EN WEINIG PANIEK MOMENTEN. KNAPPE VENT! ALLEEN HET SLAPEN WAS MINDER. EVI WERD STEEDS WAKKER EN GING DAN HUILEN. WE LAGEN MET ZIJN ALLEN OP EEN KAMER DUS IEDERE AVOND KWAM SENNA OVERSTUUR NAAR BENEDEN DAT HIJ WAKKER WAS GEWORDEN VAN EVI. MAAR DAT MEISJE KAN OOK GILLEN ZEG EN DAN IN EEN ENORME BALZAAL ZODAT HET EEN LEKKERE ECHO GEEFT... DUS DRIE NACHTEN HEEL WEINIG SLAAP GEHAD. JAN IS VANACHT ZELFS ERGENS ANDERS GAAN LIGGEN WANT IEDEREEN HUILDE EN HOESTTE ELKAAR WAKKER OP ONZE KAMER. EN IK HEB TOT DRIE UUR VANACHT MET EVI TEGEN ME AAN GELEGEN. VOLGENS MIJ KOMT ER WEER EEN NIEUWE KIES DOOR, DUS MISSCHIEN HAD ZE DAAR LAST VAN.