december 2007 mama's deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Nelly, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Nannaf: 't kado-probleem is heel herkenbaar. We hebben Hannah mooie dingen gegeven voor haar verjaardagen, maar heb het idee dat ik inmiddels alles al wel in huis heb... Ik kan dus ook niets verzinnen voor de verjaardag van Sarah. En die is al over een week, dus ik mag wel opschieten. Misschien ga ik een zilveren baby-armbandje kopen met haar naam erin gegraveerd.

Sinterklaas gaan we dit jaar voor het eerst vieren. Daar heb ik door het jaar heen al kleine kadootjes voor verzameld (in de uitverkoop :) ). Ik wil ook max 6 kadootjes ofzo per kind doen. Volgens mij heb je anders aardige overkill, zeker omdat Sarah dan net jarig is geweest en Hannah bijna jarig is.

Net even de stad in geweest (heb vakantie en kiddies zijn op 't KDV). Had mezelf in 't vooruitzicht gesteld om helemaal os te gaan op kleding. Maar helemaal niets gevonden! Sinds ik ben afgevallen en dus kleinere broeken aankan, zijn ze allemaal te kort. Echt stom. Heb nu nog maar 1 goede broek. Na ja, beetje balen dus...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    KADO's, Bij T duurt het nog even maar hij krijgt van M een pop voor zn verjaardag (een Haba-pop, waarschijnlijk Lukas, M heeft zelf Lili). Van ons iets kleins denk ik, we hebben al veel (te veel) speelgoed, treinbaan/garage is allemaal leuk, maar leuker als hij 2 wordt. Dus wellicht van ons een mooie houten auto? Voor Sinterklaas geldt dit al helemaal. Misschien dat T een boek krijgt en misschien dat ik voor de vorm wat kleertjes voor hem in zn schoen doe :D (sokken ofzo, kan ik ook uitleggen aan M, want T is gek op sokken).
    M krijgt in ieder geval de 'Taart'-boeken (3 in 1) van The Tjon King van de Sint. Verder wil ze graag een chocolade Sint in dr schoen (gek op chocolade). En haar stiften zijn op (die heb ik jaren geleden een keer voor mezelf gekocht om een vergeten reden dus hebben het nog lang uitgehouden) dus dat is ook wel een mooi kado. Nou ja. Zo zitten we wel al aan een behoorlijke hoeveelheid kados toch? Voor dr verjaardag echt nog geen idee. Ik denk aan een (tweedehands) loopfietsje, maar wel het verkeerde seizoen natuurlijk. Hier staat in ieder geval deze feest/verjaardagen een verbod op plastic spul. Dat hebben we echt meer dan genoeg! En wat Dee al zegt: M kreeg hier de LP kinderboerderij, nu nog leuk. Blokken zijn ook goed (maar heb je denk ik al?). En keukentje is ook al ok hoor, misschien niet direct, maar idd met anderhalf wel al leuk.
    Voor M verder puzzel (misschien ook leuk in simpele vorm voor 1 jarige).

Nelly, o bah jezelf buitensluiten. M heeft de neiging om de deur dicht te doen (vindt ze grappig) als ik buiten ben, dus ik probeer neurotisch precies te zijn in het niet vergeten van mn sleutels (moeilijk voor een warhoofd als ik). En dapper!

Dee, leuk dat het spelen leuk was. En M kan ook verdrietig zijn bij afscheid nemen van dr vriendje. M is helemaal weg van dr doktersset! We worden regelmatig onderzocht met heel leuke eigen regels (we moeten eerst jan's zusje bellen en dan vertellen dat we zo ziek zijn maar dat gelukkig Dokter M er is :D). Laatst had ze weer een nieuw iets: na het consult moesten we samen in een spiegeltje kijken :).

Missk, balen dat je broeken te kort zijn, maar wel super dat je al zoveel bent afgevallen! En zes kado's pp lijkt me meer dan genoeg ja ;)

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    rustig hier zeg! lees wel mee maar drukdrukdruk
    (&snotsnottersnotst bij papamamanielslotte)

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Haaj meiden

Ik kreeg geen emails meer dus dacht dat er niet gereageerd was :( maarja ff snel bij gelezen :D

Het kado dillemma:

sinterklaas: wat in de schoen denk ik kleiningheidje vanmorgen ene leuk boek gekocht.. en heb nog wat spulletjes tussen door gekocht en weg gezet :D.
    en dan is robin jarig :D.. weet absoluut nogniet wat hij krijgt.
    vind het heel moeilijk want we hebben al zoooo veel :O..

Voor demy was ik er meteen over uit die krijgt een peuterbed van ons :D. en oma en opa kopen een leuk dekbed overtrek
    en andere opa een fiets die heeft hij een half jaar geleden al gekocht 2e hands helemaal opgeknapt :D. en hopelijk kan ze er nu op fietsen :)..
    voor de rest vraag ik geld denk ik
    we hebben niet z`n groot huis dus ja speel goed opslaan is geen succes.. ik ontkom er nu al in,.. neemt de halve woonkamer in beslag box + speelhoek van de kids.. vind het wel genoeg :p
    misschien nog wat leerzame spulletjeS:).

hier gaat het redelijk
    urine naar de HA gebracht geen blaas ontsteking zeggen ze
    maarja blijf last houden.. dus maandag maar weer bellen..
    verder vond ze het niet nodig om een afspraak te maken :S> sloeg nergens op maarja.. pff.. ik wordt een beetje moe van de HA..

kids liggen op bed robin is niet helemaal lekker..
    demy hoest flink..

v annacht onwijs geschrokken
    ik ging plassen en toen ik op de wc zat hoorde ik gerommel in de port er viel iets om en er schoot iets onwijs hard weg.. toen ik dus het ligt in de woonkamer aan deed reed er keihard een auto weg in de straat.. ik durfde niet te gaan kijken wat er nu was gebeurd dus stefan wakker gemaatk omdat ik bang was dat ze een poging hebben gedaan om in te breken.. dus samen de deur open gemaakt en even wezen kijken blijkt dat er een onwijs schattig egeltje voro de deur zat en die tikte dus dingen om hihi.. maar die auto dat zint me nog steeds niet maarja..
    heb toen maar een lampje laten branden beneden voor mijn eigen gevoel,.. en optijd de poort maar op slot doen hij zit namelijk snachts nooit op slot maar toch maar weer een gewoonte van maken.. pff.. schrok echt flink..
    ben al z`n schijtert. hihi

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ohaj ik ben opzoek naar een webshop winkel die een beetje leuke betaalbare slofjes/schoentjes heeft voor robin :D
    hij heeft vrij dikke voetjes dus is niet altijd even makkelijk maar
    nu het kouder weer wordt heeft hij dat echt wel nodig
    en slof sokken laat hij niet aan :(..

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Wat een takkeweer vandaag zeg! Juist nu Jan de hele dag in de keuken bezig is en ik er niet uit kan met de kinderen. Ben al 2x door de regen geweest en Senna heeft al Pluk van de Petteflat gekeken.

Kadootjes voor Sint en verjaardag:

Senna krijgt van de Sint het sesamstraat electro spel, een puzzel en nieuwe stempels. Misschien nog iets van ondergoed of nieuwe pyama erbij.
    Voor Evi vind ik het ook lastig. Van sinterklaas krijgt ze een boekje, een eigen bordje + diep bakje, en misschien iets kleins van little people ofzo.
    Voor zijn verjaardag krijgt Senna van mijn ouders bambino loco. Van ons een gezelschapsspel (knibbel knabbel knuisje) en nog iets wat we nog moeten bedenken.
    Mijn schoonouders hebben we ingeseind over de Cars duplo bij de kruidvat.

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lindy, ik heb leren slofjes bij Aapie besteld. Zal de link even voor je opzoeken.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
  9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

thnx ja het is zo moeilijk..
    en vind die shoesme schoentjes leuk maar te klein voor zijn voeten
    en leren slofjes lijken me dan toch beter omdat hij toch nog neit loopt :D

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    bambino loco lijkt me trouwens erg leuk :D ik heb het al meerdere keren zien staan :D. maar demy heeft dit dus op school en ze snapt er niks van.. wordt boos en gooit het op de grond.. is ze er dan gewoon nog te klein voor?..

demy is meer van het knutselen :Dheb weer een groot
    canvas doek gehaald en daar gaat ze dan op verven en plakken en stickeren zo leuk :) kleine picasso ;)

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    pff ik verveel me.. heb gewoon geen zin.. haha

wat gaan jullie eten vanavond??

wij nasi :D

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke kado ideeën!

Als Demi er boos van wordt dan zou ik het niet doen. Wat vindt ze van gewone puzzels?

T is niet in zn gewone vrolijke doen. Ik denk dat er weer tanden op komst zijn: kwijlt en knauwt weer meer, rode pukkelige wangetjes, oprispingen en spugen, moeilijk eten, meer aan de tiet.

M heeft weer dramanachten, dus we zijn hier vol energie :D. Misschien heeft ze ook wel last van de vakantie en is ze weer toe aan het normale ritme met de speelzaal. Ik hoop dat er snel plek is op de maandagochtend, volgens mij vindt ze dat heerlijk ...

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jaaaa, hier net het eerste puntje van Evi's 1e tandje gevoeld! Dat verklaart ook waarom ze de laatste paar dagen wat mopperiger is.

Salapio, blehhh ook weer drama met M met slapen en T nog meer tandjes. Hier ook nog steeds paar keer per nacht eruit voor Senna. Echt niet zo tof...

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    sterkte voor alle dramanachtmensen.
    kusje op alle zere kaakjes.

Morgen ga ik weer beginnen na 5 maanden verlof.
    ben benieuwd, heb er wel zin in!
    ik ga 1x kolven (gewoon lekker thuis, k woon op een steenworp afstand van school). Ben benieuwd hoe dat gaat. k Hoop dat het goed gaat want ik 'geniet' wel echt van het zelf voeden.
    doeidoei

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Lindy: ook al een nieuw bed voor Demy.
    Wow, da's inderdaad schrikken van die nachtelijke actie van dat egeltje en die auto.
    Slofjes... Geen idee, hier twee paar smalle lange voetjes... En inderdaad, shoesme valt erg klein uit. Evelien heeft misschien twee weken op haar nieuwe schoentjes gelopen.
    En beterschap voor je kids en jezelf!

@misskeita: poeh, nog een paar dagen voor Sarah's eerste verjaardag. Wat een mijlpaal weer he!
    Balen dat je niet geslaagd bent voor kleding. Ik ken het probleem... Maar ik slaag meestal bij MissEtam wel voor lange broeken. Daar hebben ze een long-collectie.
    Nu loop ik ook weer in hoog-water-broeken, want ik kan geen extra lange positiebroeken vinden. Lange vrouwen worden blijkbaar niet zwanger. Haha...

@olga: aaaaah, het eerste tandje bij Evi!
    En Senna 's nachts ook vaak wakker? Gaat hij dan wel snel weer slapen?

@Salapio: 'k heb op de site van Haba gekeken, wat zijn dat schattige poppen! 'k Heb ze meteen op mijn lijstje geschreven!
    Hm... M wil jou buitensluiten!
    Pfff, vermoeiend he, die tandjes... Hopelijk breken ze snel door!
    Mag M komende week weer gewoon naar de peuterspeelzaal?

@sanneke: beterschap voor de snotneuzerij bij jullie!
    Succes morgen met je eerste werkdag morgen! Fijn dat je het kolven zo makkelijk kan combineren.
    Ik mag nog een weekje werken en dan begint mijn verlof...

Hier niet zoveel nieuws.
    Vandaag zijn schoonpa en -ma geweest. Was wel gezellig, maar de kids waren een beetje aan het stieren. Best vermoeiend, naja, zien ze die kant ook eens, haha.

Verder hebben we vandaag weer een poging gedaan om Annabel en Evelien op een kamer te laten slapen. EN HET IS GELUKT! Sssssssssst... Niet te hard roepen natuurlijk!
    Rond kwart voor zeven zijn we naar boven gegaan, op ons gemakkie de dames een voor een (i.v.m. Eveliens genezende gordelroos) gebadderd en daarna samen op een kamer gelegd. Annabel ging eigenlijk vrij vlot slapen, maar Evelien heeft nog behoorlijk wat herrie staan maken. Die moest nog echt wennen. Uiteindelijk was het rond kwart voor negen stil...
    'k Ben benieuwd hoe het morgenvroeg gaat.

Hm... Nu moet ik dus wel aan de babykamer beginnen... Jeetje, wat ben ik erg met dat babygedoe voor me uit te schuiven... Vorig weekend had ik een lijstje gemaakt voor de ziekenhuistas, maar dat ben ik dus kwijtgeraakt. 'k Heb het ergens neergelegd, maar 'k weet echt niet waar. Binnenkort dus maar weer een nieuw lijstje maken en meteen maar de spullen in orde maken. Dat wordt onderhand ook wel tijd, geloof ik...
    Naja, genoeg zwanger/baby-gezever...

Hihi, mijn moeder zei laatst iets, een woord dat met roos begon en toen corrigeerde Annabel haar: nee, oma, Evelien heeft gordelroos!

Poepen jullie kids trouwens op de wc? Annabel wil dat nog niet. Ze geeft het wel goed aan, maar wil dan alleen op het potje. En op het dagverblijf poept ze ook niet, dat spaart ze op voor thuis. Of voor de volgende dag als oma oppast. Daar poept ze wel graag, hihi...
    Naja, zal wel goedkomen.

Groetjes!

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dee, wat een vrolijke foto's van Estelle. Leuk om ook het verhaal erachter te weten. Ze heeft je toch wel weer terug getoverd in mama?
    Jeetje, jullie hebben het zeker druk met feestjes de komende maand. Hier geen sintviering op mijn werk dus dat scheelt alweer. Misschien wel bij Jan op het werk, maar daar weet ik nog niets van. Goed idee om Sinterklaas met jullie ouders bij jullie thuis te vieren. Komen dan ook nog broers/zussen met hun kinderen?

Nelly, hier poept Senna prima op de wc. Maar dat komt vanzelf bij Annabel. Veel kinderen hebben meer moeite met de ontlasting 'los' te laten, dus doen ze het het liefst in een veilige situatie.
    En hebben de meiden heel de nacht lief geslapen samen op 1 kamer?
    Moet je veel veranderen aan de babykamer?

Sanneke, hoe is je eerste werkdag gegaan? Vanmorgen lekker druk zeker met het hele ritueel en de kinderen op tijd afleveren bij de oppas! Hoeveel voedingen geef je nu nog zelf aan Lotte? Lekker dat het goed gaat en je er zo van geniet!

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Volgens mij krijgt Evi haar 2 ondertandjes tegelijk! Ze laat het niet heel goed toe, maar het lijkt erop dat ik twee puntjes voel. Mijn lieve schatje! Ze is zo grappig en heeft een heel leuk stemmetje/geluid. Het lijkt altijd of ze een beetje schor is, maar dat is gewoon haar stemmetje.

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @DaphneenEstelle: aaaah, wat een leuke foto's van Estelle! Heerlijk lachebekkie!
    Haha, dierenpoep... Wat ze toch allemaal kunnen verzinnen he!
    Poeh, 'k geef je groot gelijk met de feestweekenden!

@olga: ach, twee tandjes tegelijk voor Evi. En wat grappig van dat schorre stemmetje.

De babykamer hoef ik niet veel aan te veranderen. Eigenlijk alleen maar Eveliens kleertjes en spulletjes eruit en dat van de baby erin. Paar babywasjes en dat is het eigenlijk. Oja, 't wiegje nog even opbouwen (komt eerst op onze kamer) en linnengoed uitwassen.
    Voor mezelf moet ik nog de ziekenhuistas klaarmaken en een matras van zolder halen om straks het bed mee te verhogen. Oja, ook niet vergeten, volgende week een po halen bij de thuiszorg.
    Geboortekaartje is bijna klaar, adressenlijst is bijgewerkt.
    't Stelt allemaal niet zoveel voor, maar t moet gewoon gebeuren. En op het moment moet ik daar gewoon zin voor maken.

@feestdagen: ik ben ook erg benieuwd hoe het hier zal gaan.
    28 november uitgerekend, sinterklaas, 12 dec. Annabels verjaardag, kerst, oud en nieuw, 7 jan. mijn moeders verjaardag, 12e die van manlief, 14e mijn peetoom... 'k Vergeet vast nog wel iets... Oja, begin november mijn schoonmoeders verjaardag.
    Qua kadootjes ben ik vast begonnen in de speelgoedboeken. Lijstje groeit aardig. Zo typisch, ik had ook die ministec-pins opgeschreven. Kom ik hier bij mijn ouders aan, staat er zo'n doos op tafel! Mijn moeder is alle dozen uit aan het zoeken en komt echt vanalles tegen.

Onze meiden hebben trouwens de hele nacht doorgeslapen. Denk ik, wij zijn er in ieder geval niet wakker van geworden. Ik had eigenlijk verwacht dat Annabel toch zeker wel een keer wakker zou worden om te plassen, want dat had ze voor ze naar bed ging niet gedaan, maar die sliep lekker door. Evelien was wel een keer aan het "slaapmopperen", maar dat kennen we, haha.
    Vanochtend toen ik zelf klaar was, had ik snel even een foto gemaakt van onze twee slaapkoppen. Met flits, dus de meiden waren meteen wakker, hihi.
    En wat een verschil zeg... Als Evelien wakker (gemaakt) wordt wakker, springt ze bijna met een big smile uit bed, blije gup. En Annabel draait zich nog een keer sjagrijnig om... Klein ochtendhumeurtje met opstartproblemen.

Als ik vanavond thuis weer achter mijn pc zit, zal ik er proberen aan te denken om wat fotootjes te posten. Haha, en dat dan ook te doen!

Groetjes!

19. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hm... 'k Realiseer me net dat ik de komende afspraak bij de gyn toch wel erg laat heb. Vorige afspraak was op 14 oktober (33 weken 4 dagen) en de komende afspraak is op 1 november (36 weken 1 dag). Zit gewoon 2,5 week tussen, als ik goed tel... 'k Dacht dat die eigenlijk onderhand wel wekelijks waren. Naja, zal wel goed zijn.

Sorry, toch weer wat zwanger/baby-gezeur...

Deel Deze Pagina