Dank jullie wel voor jullie felicitaties. Ik zal proberen om het verhaal te vertellen. Ik zit nu 'illegaal' op zolder, ik mag maar 1x per dag de trap op en af en ik was vanmiddagal naar beneden en buiten geweest. Maar Jan en Eliora zijn weg. Dinsdagavond 3 mei was het nog steeds aan het rommelen, de VK kwam en keek even; 2 cm ontsluiting maar nog niet de echte weeen dus weer naar bed gestuurd met de mededeling dat als er echt iets zou zijn, dan te bellen. Dus wij allemaal (Manlief, schoonmama en ik) weer lekker gaan slapen, totdat ik rond 2.0 uur wakker werd van de pijn. Toen nog even blijven liggen voordat ik manlief wakker maakte. Rond 15.00 uur werd het toch wel serieus en ben ik onder de douche gegaan, de VK weer gebeld en die kwam ook meteen. Ik had toen 3 cm en de vliezen werden gebroken. Het meisje had in het vruchtwater gepoept, dus toch naar het ziekenhuis. Ik was best wel teleurgesteld, maar goed, het zij zo. Aangekomen in het ZH werd al snel besloten om mijn weeen extra te stimuleren omdat ze nog niet echt effectief warenen dat was geen pretje. Tegen 12.00 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Helaas, ook dat ging niet van een leien dakje, na een half uur werd besloten om mij te helpen met de vacuumpomp, ik kreeg zelf het hoofdje er niet uit, ondanks het feit dat het ook nu een klein hoofdje was. Om 12.47 uur is Nathanja geboren en ze lijkt sprekend op Eliora; het zelfde neusje en mondje, ook bruin haar en wenkbrauwtjes. Ondanks al de mi's kijk ik met een positief gevoel terug op deze bevalling, ik weet dat ik mijn best heb gedaan en iedereen ging fantastisch om met mijn verleden en mijn geboorteplan. Wat ook heel bijzonder was, mijn schoonmama was er vanaf het begin (maandag) t/m het eind erbij. Dat staat echt in mijn en haar geheugen gegrift als iets heel bijzonders en kostbaars. Nathanja woog 3500 gram en was 51 cm lang. Ze was 250 gram afgevallen en nu weegt ze alweer 3740 gram. Een klein groeimonstertje dus. ZE slaapt veel en drinkt erg goed en effectief uit de borst en daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee. Vandaag was de laatste dag alweer van de kraamzorg. We hadden geluk, 2 dames waarvan 1 Kio die nog maar net begonnen was. Eliora maakte dankbaar misbruik van de situatie. Mijn bekken gaat beter dan ik had verwacht, maar ik moet de dingen wel rustig opbouwen. Ik hoop dat ik deze week nog gelegenheid heb om langs te komen. Groetjes, Pareltje
Pareltje; Nogmaals gefeliciteerd!! Geniet ervan!! Arbo gesprek ging goed. Hij schrok erg van mijn klachten en ik mocht meteen opstaan om mijn rug te checken. Hij dacht aan een hernia maar gelukkig was het niet zo erg. Hij heeft uitgelegt waar ik last van heb (na alle trucjes die hij deed en wat wel/niet pijn deed) Ik laat jullie het uitgebreide verhaal besparen maar het komt erop neer dat het tussen mijn rug en bekken zit, waar een zenuw beknelt zit en wat ik dus ook door mijn hele benen voel. Ik mag voorlopig halve dagen werken en over een aantal weken neemt hij weer contakt met mij op. Pfff, baal er wel heel erg van maar ben blij dat dit eruit is gekomen. Anders had ik mezelf niet sirrieus genomen denk ik Zoals ik al tegen Jan zei; Hoe makkelijk de eerste 2 zwangerschappen waren, des te harder ik nu bij de laatste gestraft word
Beate, wat een prachtige meid! Heerlijk bekkie en fantastisch haar! (alleen wel veel werk denk ik) Dee, Nadine alweer een heel meisje met 3,5 maand he. Wel leuk dat grijpen en lachen! Is Estelle nog steeds heel lief voor haar? Alieke, jeetje...er zit dus echt iets niet lekker in je rug. Fijn dat het gelijk geconstateerd werd en jij dus je bevestiging hebt dat je je niet aansteld. Pareltje, fijn dat je alles fijn hebt ervaren ondanks dat je toch naar het ziekenhuis moest. Geniet er nu lekker van he!
Hoi! Leuke foto's Beate! Wat een heerlijk koppie. Dee, nadine dus ook heel anders dan dr zus. Hier ook 2 verschillende kiddies Alieke, balen van je rug Pareltje, wel beetje heftig dus, maar gelukkig dat je er goed op terug kan zien. Hoe vindt Eliora de nieuwe situatie? Olga, hoe staat het ondergoedsetje bij Evi? of nog niet aangehad? --- Lotte is beetje ziekjes. Gisteravond bij jan een poos aan het huilen geweest, maar die heeft niet getemperatuurd. VAnmorgen om 6 uur was ze al wakker en tot half 7 in dr eigen bedje af en toe een huiltje. Daarna nog een poosje naast mij liggen dommelen en af en toe huilen. Ze voelde zo warm en toen ik tempte had ze ook 39,1. Ze is ook weer aan het rommelen met tandjes, oortjes en verkouden, dus gewoon een beetje lamlendig denk ik. k Heb eergister voor het laatst borstvoeding gegeven. Ik zat zo'n 1 1/2 week op nog één voeding, maar het liep behoorlijk terug en daarna kon ik er nog een flink bord pap inschuiven, dus nu maar helemaal gestopt. Ze heeft het 10,5 maand gehad; véél langer dan ik me aan het begin had voorgesteld.
Wat leuk hoe je nu al de verschillen tussen je meiden kan zien! Heb ik ook bij Senna en Evi hoor. Twee totaal verschillende karaktertjes. Leuk zeg dat Jurgen zo lekker aan het fotograferen is. Je mag best trotst zijn op hem hoor! Sanneke, ach Lotte last van tandjes enzo...ja het kan behoorlijk in de weg zitten. Evi heeft er ook goed last van gehad, terwijl het bij Senna allemaal niet zon probleem was.
Dee, je mag trots zijn hoor! Olga, hoe ist nou? -- Vanmiddag toch ff de ha gebeld en ik mocht gelijk langskomen. Met pcm ging de temp maar een beetje omlaag en ze greep steeds naar dr oor. toen ik haar vanmiddag uit bed haalde had ze 40.0 graden. Ik vond het fijn dat ik voor het weekend nog ff langs mocht komen. Alles was schoon, wel een beetje een rood oortje, dus daar zal ze wel last van hebben en weer verkouden. Ik ben zelf ook weer lekker verkouden, d us we snotteren wat af hier. Niels was errug gezellig vandaag, echt heerlijk.
Sanneke, setje ondergoed staat heel schattig. Hemd is wat lang maar dat maakt niet uit. Gelukkig geen oorontsteking bij Lotte, maar dus wel wat last ervan. Gaat het nu al beter? Went N al aan het dragen van zijn bril? Jan was vanmorgen vroeg al weg. Hij heeft een tijd terug een oude Honda dax gekocht en hem helemaal opgeknapt. Twee andere vrienden van hem hebben er ook eentje en ze zijn vandaag naar een Honda-dag in Belgie. Wel leuk voor ze. Ben benieuwd hoe laat ik hem weer thuis zie verschijnen. Vanmorgen kwam mijn vriendin die dinsdag gaat trouwen met haar zoontje langs. Even nog alle laatste dingetjes doorgesproken voor de bruiloft. Ik hoop dat ik het helemaal soepel kan laten verlopen die dag. Vanmiddag even in de stad een kadootje voor mijn moeder gekocht. Ze is donderdag geopereerd en mocht vanmiddag naar huis. Senna heeft goed meegeholpen met uitzoeken. In de stad ook op de streekmarkt bij de kipjes en konijnen gekeken en geaaid. Vindt Senna altijd helemaal leuk. Daarna kado bij oma gebracht en boodschappen gedaan. Ben blij dat ik nu even zit eigenlijk! Senna ien Evi zijn lief vandaag, heerlijk!
\ Olga, heerlijk he, als je een dagje echt kan genieten van dat je kindjes lief doen En wat heeft je moeder voor operatie gehad? Is het goed verlopen? wennen aan de bril: ja hij is wel goed gewend inmiddels. De laatste dagen verzint hij wel steeds allemaal redenen waarom hij even af zou kunnen... En Lotte grijpt hem ook steeds van zn neus... Net lekker samen in bad geweest met Niels en daarna heb ik hem met babyolie een 'babymassage' gegeven. Toen hij 12 weken was heb ik een cursus met hem gedaan. Hij vindt het nog steeds heerlijk en ligt er heerlijk ontspannen bij. Toch ook es bij Lotte proberen, maar die is nu nog hardstikke ziek. Net weer 40.1 koorts. Ze at gister nog wel goed, maar vandaag niet. Gelukkig wel genoeg gedronken en vanavond krijgt ze nog een fles. echt zielig zo'n klein purkje zo ziek. Es, hoe is het met jou? Beetje opgeknapt? En Liv dan? HOpelijk gauw beter allebei (las je www op je hyves)
In de lounge was een topic over grappige uitspraken. Dit is een greep uit Niels zn grapjes Ben benieuwd naar die van jullie Ik zit met N in de auto en opeens vraag hij: mama, wil je alsjeblieft niet zo hard rijden? Ik vraag: Vind je het eng dan? Nee, is het antwoord, anders kan ik de muziek niet horen. Mama moet van N haar bril weer opzetten: je hebt blote ogen Naar buiten zonder schoenen = op je blote sokken N komt bij de oppas uit bed. s Morgens hebben ze een cake gemaakt en die is tijdens zn slaapje in de oven geweest. N komt de keuken in: "wat ruik ik nou?" "Een cake, weet je nog wie die gemaakt heeft?" Is het antwoord. Jawel hoor, dat weet ie wel: "Ik denk de Here God N wil graag pannenkoeken eten, maar hij houdt niet meer zo van "kozijntjes" erin Eind maart begint N met: Waarom? Dus ik zeg op een dag: daarom, daarom is geen reden als je van de trap af valt ben je gauw N vult aan: dood
Sanneke, wat geweldig zeg die uitspraken!!!! Je onthoudt ze ook zo goed. Ik wordt hier ook dagelijks getrakteerd op grappige uitspraken. Soms onthoud ik ze goed, maar niet altijd. Hier vooral ook heel wijze en slimme uitspraken.
@Grappige uitspraken: vind de volgende uitspraken van H niet eens zozeer grappig, maar eerder bizar voor een kind van 3... Vrijdag een taart gebakken met H. Vanmorgen bij de thee een stukje gegeten. 'En H., wat vind je ervan?' 'Ik ben best wel tevreden met het resultaat mama' Gisteren was mijn vlam van een poosje terug 's middags op visite. Vraagt H. uit het niets (ze heeft hem nog nooit gezien en heb hem geintroduceerd als een vriend, verder nooit over hem gesproken): 'Blijf jij ook logeren?' 'Nee, dat mag niet van je mama (lachend). Mag ik van jou wel blijven logeren?' 'Dat ligt eraan. Vind je mijn mama echt heel lief?' 'Ja' 'En mis je mijn moeder veel als je niet bij haar bent?' 'Ook wel' 'Nou, dan mag je van mij blijven logeren' Pas vroeg ze mij of ze een plaatje mocht zien van de binnenkant van een hoofd. Ik vroeg waarom. 'Omdat ik wil zien waar mijn tranen bewaard blijven als ik niet hoef te huilen'
Beate, H. ook al zo wijs! Mooi hoe kinderen nu al echt nadenken over de dingen in het leven. Bij jongetjes gaat het volgens mij wel anders. Senna vraagt b.v. als we in de auto zitten opeens: He mama, hebben wij achterin de auto ook een rood lichtje als we stoppen? (ziet het derde remlicht bij onze voorganger) Vervolgens worden alle auto´s erop gecontroleerd. Senna kan ook in de auto goed met mij mee rijden. Mama ik heb ook een stuur hoor zegt hij dan. En hij doet mee met schakelen, knipperlicht aanzetten, bocht maken, gas geven en remmen. Ik kan me niet herinneren dat ik als kind zoveel interesse daarin had. Echt meer een jongetjes ding denk ik.
Olga, wij schrijven elke uitspraak gelijk op, dus vandaar dat we er zoveel hebben. Vanmorgen was Jan zich aan het scheren, zegt niels: Scheren is eigenlijk voor schaapjes hoor. Beate, dat zijn idd heel wijze uitspraken zeg!
Wij zijn vanmorgen wezen zwemmen in een zwembad bij ons in de buurt. Senna was daar nog nooit geweest en vond het helemaal leuk! Samen met papa van de grote brede glijbaan, lopen over zo´n lange mat die door het water ligt, bootje spelen op een dikke drijvende mat, in de stroomversnelling, van de kant af springen. Echt genieten voor hem! Ook Evi vond het leuk! Lekker spetteren en spelen met gietertje en emmer, samen door de stroomversnelling en drijven in een bandje. Ze waren wel bekaf daarna!
Sanneke, in het begin schreef ik ook nog wel wat op, maar ik denk ik nu niet aan. Hij zegt ook zoveel grappige of wijze dingen. Moet er toch eens beter op letten.
Ahhh, Senna ligt net in bad. Ja ja, we zijn een keer lekker vroeg! Hoor ik hem opeens heel hard van alles kletsen. Senna: Nieuw York heet dat namelijk. Ja Nieuwwwwww York, Nieuwwwww York. Daar is papa heen geweest namelijk. Jahaaaaa, mijn papa is in Nieuwwwww York geweest. Oke, allemaal even luisteren ja. Nu! Elias mag komen, ja kom maar Elias goed zo. En Evi mag komen. Kom maar, kom maar, kom maar. Oke, want het verhaaltje heet Nieuw York. Goed luisteren hoor. *nu is het even helemaal stil* Senna: Franciscus, fran-cis-cus. Ja franciscus heet dat. *nou Jan is dus in november in New York geweest, maar het komt wel eens ter sprake omdat er in de wc wat foto´s hangen. Senna noemt trouwens het vrijheidsbeeld ook New York. En vanmiddag vroeg hij naar welke basisschool kindjes heen gaan, dus ik zei Fransiscusschool. Dat moest ik vervolgens 10 keer herhalen. Hij zei het 1 keer en heeft het er verder niet meer over gehad, maar was in bed toch even die moeilijke naam aan het oefenen.*
Geweldig al die uitspraken!! Die logica ook.. zo lekker simpel Hier weinig grapjes op het moment met Loïs. Ze is (en blijft) een lieverd hoor maar eigenlijk is alles stom, of de poepie-scheetje-kakkie-fase. Waar ik nogsteeds heel erg van geniet is dat ze lief samen spelen maar Dana is geen makkelijke in de omgang. Loïs: "Mama? deze is van mij toch?" Mama: "Jaahoor die is van jou" Loïs tegen Dana: "Ja Dana, deze is van mij" Dana (púúr om te stangen): NEE!! DANA!! Loïs: *Gillend* Maamaaa Dana zegt dat die van haar is!! Mama; "Ahjoh, je moet niet naar Dana luisteren, ga maar ergens anders staan" en dan is het over Loïs (vaak in de auto moment): "Ik ga bijna naar de basisschool" Dana: NEE!! Loïs "Mamaaaa Dana zegt nee!!!" Mama (of papa): "Dana zegt alleen maar nee, kijk maar naar buiten" Zulke situaties dus