Miep, in jou geval met de honden en het schoonmaken is het misschien best wel handig om een paar extra handen erbij te hebben....Maar ik had ook goed ingeschat dat mijn vriend daar helemaal geen zin in zou hebben. Lindy, succes met het behang! En plezier bij je vent!
Wij hebben kraamzorg via Take good Care, maar ik lees soms verhalen dat ze gewoon helemaal niet komen opdagen. Heeft me best nerveus gemaakt, maar de VK heeft me gerust gesteld. Ze laat me niet alleen achter heeft ze beloofd hihi. De intake heb ik al gehad en de eerste prioriteit is de BV, als er tijd over is doen ze wel huishoudelijke klusjes. We wachten het maar af he.
miep, jeetje wat streng allemaal! soms word je toch gek van al die regeltjes! banners, alle banners rekenen naar 40 weken toe. dus als ik een andere einddatum invoer is het net alsof ik langer zwanger ben. je kunt niet aangeven dat je zwangerschap maar 39 weken duurt, snappie? kraamzorg, ik weet niet wat ik er van moet verwachten. mijn schoonzus had een moordwijf! deed alles en zonder mopperen, heerlijk. hier neemt mijn man speciaal tussen de middag een uur vrij om de hond uit te komen laten en mijn moeder komt schoonmaken, want dat doen ze inderdaad niet meer altijd. wat ze wel doen... euh... als die van ons weinig doet, mag ze van mij wegblijven hoor! dat heb ik me al lang voorgenomen. maar goed, eerst maar eens zien wat ik over hou van mijn kraamzorg na het ziekenhuis, zal wel neit heel veel zijn. stagaires, ik heb mijn taak méér dan volbacht. sinds ik overgedragen ben heb ik nog geen afgestudeerde gyn gezien! en die artsen in opleiding hadden al wel weer een stagaire bij zich en die mensen samen beslissen dus tot nog toe alles over mijn ks. geeft me maar een heel raar gevoel hoor.
Augustus, inderdaad is ondersteuning bij borstvoeding ook een belangrijk punt! Hi hi, komt anders de VK bij je langs om te kramen? Djaminah, dat is ook zo...De kraamhulp doet zowieso de slaapkamers van moeder en kind en het sanitair. Dat is dus al een gedeelte van het huishouden. Mijn vriend kan dan wel stofzuigen, maar als zij de wasjes dan maar doet!
Waterlelie...lekker vooruitzicht hè.. straks ook van gaan genieten dan hoor! Iloon..tja kan me voorstellen dat Serena al wat drukker zal zijn.. en als er dan nog eentje rondhuppelt helemaal.. Olga...mijn vriend en ik hebben het er al over gehad.. en het maakt ons eigenlijk niet echt uit.. Als ik op de datum beval dan is mijn vriend vrij..kerstvakantie.. maar als het er voor is..heb ik ook gezegd dat ie maar lekker moet gaan werken... Augustus..kan me voorstellen dat je er dan wel druk over maakt .. als je zulke berichten hoort... gelukkig stelt de vlos je dan gerust! BV ga ik niet geven..dus dat scheelt alweer een paar uur per dag..
wat een lief kamertje pareltje fijn dat mrkeita zijn rijbewijs heeft gehaald...en misskeita rustig aan blijven doen leuke voorspelling Nelly..wie weet gaat hij wel uitkomen ayse gefeliciteerd met je 37wkn! Hier ook een streep over mijn buik...al een tijd trouwens. Tepels zijn hier wel wat gegroeid..en ook donkerder geworden. Denk idd dat als de beeb straks honger heeft je lichaam vanzelf reageert. kaartjes doen we straks gewoon neerzetten op het dressoir in de kamer....en als het er echt heeeuuull veel zijn dan hangen we ze op aan een lijntje hoop dat we wel een beetje een aanpakker als kraamhulp krijgen....maar goed..hulp genoeg in de omgeving dus het zal wel goedkomen lindy veel plezier bij je mannetje heb ook nog niets gehoord over vervelende verhalen rondom icare..pfff dat soort dingen heb ik me ook echt niet genoeg in verdiept... zoooo redelijk bij Had nog even contact gehad met de gyn..maar als ik me verder goed voel dan ziet ze me morgen wel weer...dus dat scheelt.
Ik ga even naar buiten toe, ziet er zo lekker uit. Nog even mijn broertje een afscheidsknuffel geven voor de komende 5 maanden... Weet niet of ik er vandaag nog ben, anders tot morgen meiden! Kus olga
Claartje..als het goed is heb je recht op uitgestelde kraamzorg als je met keizersnede bevalt...weet het niet zeker hoor.. Hier komen mijn ouders de honden uitlaten als mijn vriend er niet is.. hebben we het ook al over gehad.. Tja dat lijkt me ook wel raar ja...nog geen afgestudeerde gyn die dan even beslist over jouw lot! banner..nee klopt..dat lukt niet...met kortere duur... olga de wasjes..nou dan heb ik nog liever dat me moeder de was doet.. die is net zo apart als mij met de was.. ze zullen alles maar bij elkaar gooien..ohhh vreselijk..moet er niet aan denken.. Ik ga er vanuit dat ik dat zelf allemaal wel weer kan.. johanna..fijn dat je je weer beter voelt..morgen dan maar de controle hè!
Olga, ze gaat iig instructies geven mocht de kraamzorg niet op komen dagen. En bellen met mijn zorgverzekering en het kraamzorgbureau om alsnog kraamzorg af te dwingen.
miep, de dagen dat je in het ziekenhuis ligt worden van je kraamzorg afgetrokken. op het moment dat je thuis bent wordt er gekeken of je misschien recht hebt op extra uren, maar daar zijn kraambureaus over het algemeen spaarzaam mee. vaak niet meer dan 1 dag. naar verwachting mag ik zondags het zh weer verlaten, ik krijg dan waarschijnlijk maandags nog kraamzorg en dat waarschijnlijk dan tot en met donderdag.
Ik zie dat jullie lekker weer aan het kletsen zijn! Ik ben hier alvast begonnen met inpakken van de spullen die we niet nodig hebben nu. Hoeft dat allemaal niet meer gedaan te worden. Ik weet niet wie het was, maar had het ook over "knakkende baby". Ik zei toen dat ik het ook wel eens had, maar heb het nu wel een paar keer op een dag! heeel raar geluid en je voelt er niks bij. Het geluid komt echt uit je buik! Blegh, al de hele dag lekkende tepels, smerig gevoel!
Claartje...Hopelijk verloopt het allemaal vlot en mag je dan snel naar huis hè! Als je maar wel een paar dagen hulp hebt! lekkende tepels...nee hier ook nog niet gehad..
waterlelie, wees blij! Ik heb het al vanaf de 5e maand denk ik maar dan alleen snachts gelukkig. Maar nu begint het ook overdag, dat vind ik niet zo fijn *grr*
Gevonden op internet.. * Uit je borsten kan een waterige vloeistof komen: colostrum. Dit is de eerste melk die je vrij snel na de geboorte aanmaakt. Colostrum bevat veel belangrijke voedingsstoffen voor je baby. Overigens heeft niet iedere vrouw last van lekkende borsten voor de bevalling. Het zegt ook niets over het wel of niet goed op gang komen van je borstvoeding na de bevalling.
Lekkende tepels: ook nog geen last van gehad idd Miep...Serena vraagt zich de aandacht nu al, en vooral als er mensen op bezoek zijn. Hoop wel dat ze wat rustiger word als de kleine er eenmaal is!
hier al wel lekkernde tepels, maar voornamelijk 's nachts. laatste tijd weer wat minder. geen peil op te trekken haha kan er niet echt mee zitten. heb van die t-shirt bh's dus die zijn wat dikker en die gaan gewoon elke dag in de was
hier ook al een fikse tijd lekkende (.)(.) snachts is het idd het ergste...overdag heb ik altijd een wattenschijfje in mijn bh *bloos* het werkt wel in ieder geval en beter dan die grote zoogcompressen (zo hard gaat het ook weer niet).