bipat, echt eng vind ik het niet dat ik de kleine niet voel. het is puur een gevoel hoor, maar ik heb niet het idee dat er iets mis is. lastig is het wel, je kunt het gewoon niet controleren. ach wie weet wat het nog voor goeds gaat brengen, misschien mag ik de kleine al eerder dan mijn verjaardag in mijn armen nemen. we gaan er niet vanuit, maar hopen er stiekem wel een beetje op. heb veel pijn overal en ben er toch echt wel zat van iloon, zet em op meid. idd, veel in beweging, sla die tig flessen bitter lemon in en reserveer alvast maar een paar dozen ananas bij de groenteboer haha ik hoop voor je dat het snel zo mag zijn
Ah blijf gewoon mijn dingen doen en we zien het vanzelf wel Mannetje gaat nu lekker chocolade halen voor me
@Ayse,heel veel succes @Iloon,jij ook heel veel succes hoop dat het door zet. Ik word hier helemaal stapel van de vage klachten...eerst die blaasonsteking die weer geen blaasontsteking bleek te zijn naar 1,5 maand. Toen weer veel harde buiken en voorweeen. En sinds gisteren avond heb ik een zeurende pijn onder in mijn rug die komt en gaat....weet niet hoe ik moet liggen zitten of staan als het er is. Heb cht veel liever dat alles gewoon door zet dan nu nog 3,5 week zo door te gaan. Maar veel keus is er niet. Zo even lekker geklaagd....sorry dames.
ik ga straks ook weer voor de mirena heel erg makkelijk. en de anticonceptie zit weer in de basisverzerzekering dus das ook mooi meegenomen.
klaag maar lekker vlindertje ! Ik heb ook steeds last van mijn rug en stuitje. En vooral savonds veel voorweeen. En dan nog dat slijm pfffff
Ik weet nog niet welke anticonceptie het gaat worden maar wil niet meer aan de pil. Ik slik al 5 jaar geen pil. Misschien is een spiraaltje een optie.
@kreeftje...ik spiekte even in je profiel meid wat een geweldig mooie buik heb je......je ziet echt dat er 2 inzitten. Mijn eerste gedachte was arme meid wij maar klagen en zij heeft het dubbel op zwaar en draagd heel wat mee.
anticonceptie Ik ga niet weer aan de pil, wij gaan voor een andere optie. @vlindertje Klaag maar lekker hoor! Het is erg begrijpelijk je hebt dan liever dat het maar doorzet KOP OP meid. @iloon KOM op bevallen jij..hahaha...hoezo we zijn ongeduldig @johana Fijn dat je een goede gyn had dat scheelt altijd een heel hoop vindt ik! Mooi dat het er allemaal beter uit zag.
hier gaan we gewoon weer terug naar de oude vertrouwde rubbertjes. ik reageer heel slecht op overige anticonceptiemiddelen (mijn lijf voelt dan 24/7 alsof het 12 weken zwanger is en dat was géén pretje!) hier dus geen vraag van hoe, wat en wanneer
Linny, ook al last van wat pijntjes...zou je je bij een ingeleidde bevalling dan zo anders voelen? Nou ja, dat kun je over een tijdje vertellen! Misskeita, fijn dat je je wat geruster voelt. Een ontspannen bevalling zal uiteraard het beste zijn! Happygirl, gisteren lekker rustig aan gedaan, maar dan vandaag niet in 1 keer alles willen doen he! Nelly, wat een vervelende berichten van je familie zeg! Omdat mijn schoonmoeder pas heel kritiek in het zieknhuis lag, weet ik hoeveel onrust en stress dat met zich mee kan brengen. Rustig aan he...en heel goed dat je wat beter naar je lichaam luistert. Claartje, net als Misskeita dus, die de kleine ook niet zelf voelt bewegen (of gaat dat al beter misskeita?). Wel vervelend en erg belastend al die ziekenhuis bezoekjes! Maar zolang de kleine in orde is....Hoop dat je vanmiddag iets meer weet. Olga
Wij gaan straks ook weer 'ouderwets' aan de rubbertjes. Nelly; goed dat je beter naar je lichaam luistert. En wat een vervelend nieuws in de familie...sterkte.
Nelly, heb je nog meer gesloopt meid? Djaminah, kijk dat is al een heel gewicht van je kleine meid! Enne, over die 45 % wist ik al. De meeste van mijn vriendinnen zijn van hun 1e uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan. Johana, wat goed dat je nu een vriendelijke gyn had. En je kleine meid is al klaar om te komen, dat is mooi. Maar je bent op dezelfde dag uitgerekend als ik...dusse, niet al te vroeg bevallen he. Vlindertje, ik hoop ook voor je dat je niet nog al die wekken met klachten blijft lopen! Anticoncenptie: ik ga niet meer aan de pil straks. Dat wordt gewoon condooms gebruiken. Heb geen zin om straks weer een jaar met een op hol geslagen cyclus te zitten. Kus Olga
Zo, ik heb daarnet beneden gestofzuigt en de kelderkast/voorraadkast opgeruimd en schoongemaakt. Ik kwam toch nog wel wat over de datum artikelen tegen. Zo even een was opvouwen en wat boodschapjes doen. Tussendoor steeds even op de bank met het boek veilig bevallen. Erg duidelijk en leest prettig! Olga
LISETTE, inderdaad fijn dat je eerder kon komen, hopelijk zijn alle uitslagen goed! AYSE, jeetje meid wat spannend, ik ben nu heel hard voor je aan het duimen *KNUF* SAM28, fijn dat het allemaal goed was bij de VK en dat is idd een flinke meid! En super dat je moeder haar kleindochter nu ook heeft 'gezien' en gevoeld! Beterschap voor je man! WATERLELIE, gefeliciteerd met je verlof! BEWEGEN KLEINE, laat zich erg goed voelen, ook aan anderen - mn ouders, mn zusje, paar vrienden, mn schoonmoeder (mn schoonvader durfde niet, maar kreeg wel traantjes in zn ogen) ... dus het wordt denk ik een enorme aandachttrekker GERDA, jeetje das wel vervelend ... misschien staat er gewoon te veel spanning op? Misschien helpt een koud washandje? Anders zou ik even de huisarts bellen? Wat een verwennerij trouwens zo'n LCD tv, lekker hoor! En een cake van je moeder (lief)! En wow! Mooie buik! MIEP, lekker hoor met je zere kont op een zacht kussentje . Chocotaart is erg lekker, gelukkig hadden we bezoek van een vriend van me die een megazoetekauw is ... dus die heeft een stukkie meegenomen en we hebben een stuk bij de buren afgegeven (hebben drie pubers dus dat gaat wel op) ... dus we hebben nog een beschaafd stuk staan ... ben benieuwd of ik er vanaf kan blijven KREEFTJE, WATERLELIE en AMBER - succes/plezier! (en andere dames natuurlijk ook) ... o ja ... WATERLELIE, veel sterkte met prikken, hopelijk is het allemaal meegevallen! ES, jammer dat je kleine nog niet is ingedaald, maar zal vast snel gebeuren! En wel fijn dat je blijft 'hangen' op die 20 ... Ik ben geloof ik bezig met een inhaalslag ... maar durf niet zo goed op de weegschaal te stappen NELLY, vervelend nieuws idd en gewoon hier delen hoor! Sterkte! CLAARTJE, gelukkig is het allemaal goed met jou en je kleintje. Maar kan me voorstellen dat het allemaal erg vermoeiend is. Dikke *KNUF* DJAMINAH, 2800 gram - das mooi! En het kamertje klaar - lekker hoor! Ik wist wel van dat percentage ... ik wil graag thuisbevallen maar realiseer me dat er een kans is dat het niet gaat als gewenst. Ik denk dat dit een goede instelling is ... ik zie wel waar ik uiteindelijk zal gaan werpen ... Je kunt toch niet anders dan je overgeven aan de situatie (accepteren, loslaten, duik in je wee, doorademen, ... ) JOHANA, fijn dat je gerustgesteld bent (en natuurlijk dat alles goed gaat) DIANNE/PIL, ik weet niet precies wanneer je weer met de pil kunt beginnen, als je BV gaat geven moet je in ieder geval een speciale pil ... Er staat hier ook wel wat op de site, bij anticonceptie. Ik ga niet (nooit) meer aan de pil ... heb lang moeten ontpillen en voelde me zonder pil veel fijner (ook erg goed voor mn libido hihi). Ik wil ook geen spiraaltje (ik vind het een naar idee zo'n ding in mn lijf) ... dus ik denk dat ik 'gewoon' ga tempen om inzicht te krijgen in mn cyclus en dan op de goeie gok soms met condoom vrijen (vinnik ook maar niets)... en als een zaadje dan toch een eitje vindt, dan is dat superfantastisch (bovendien hoop ik 6 maanden volledige BV te geven, dus de kans op zwangerschap is dan vrij klein) ... Dus eigenlijk laten we de natuur een beetje zn gang gaan en hopelijk krijg ik een goed inzicht in mn cyclus - dat had ik (denk ik) voordat ik zwanger werd ook al een beetje.
Veilig bevallen is inderdaad een fijn boek. En wat lekker dat je dat allemaal al heb gedaan ... ik had veel goeie voornemens, maar lukt niet zo goed ... hoop dat ik mn stapel nakijkwerk vandaag eindelijk doorkom ...