December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik werk op een woongroep voor gehandcapten dus dat is wel zwaar werk qua lichamelijke belasting.
    Nu zit ik (nog) 12 uur in de ziektewet dit omdat ik steeds voor behandeling naar het zhuis moest en aan de hormonen zat waar ik erg veel last van ondervondt.
    Nu merk ik wel dat ik de 8 urige diensten dan met name de lange avonddiensten niet meer al te goed trek :( ik heb volgende week een gesprek met mijn hoofd en dan zullen we gaan bespreken hoe verder: of zo doorgaan of toch de uren weer omhoog en dan minder lange diensten.

Weetw el dat ik niet mijn gehele zwangercshap volledeig blijf werken met mijn baan zal dat ook niet lukken er zijn voor mij dan te veel risico's die ik gewoon niet wil nemen [-X

Liefss

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    lentefee wat een heerlijk nieuws!

Ik heb het vandaag tegen mijn bazen verteld....ik wordt toch wat dikker..collega';s beginnen al iets te vermoeden en ik wil dat ze het van mij horen...ze waren beide dolenthousiast...echt heel leuk :D

iedereen die misselijk is en zich rot voelt een dikke knuff!

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

Ik werk ook in een ploegensysteem. En binnenkort zelfs 12u shiften.
    Ik zie het echt niet zitten, ik heb dit weekend een nacht gedaan en ik ben kapot. Ik ben al een week of 4 zo ziek als ik groot ben. Ik sta op met hoofdpijn en maagpijn en ik ga er mee slapen.
    Maar hier in Belgie telt dat niet, ik mag op gans mijn carriere 666 dagen ziek zijn (ben ambtenaar) en al wat ik nu neem gaat van die dagen. Ook is er niet echt een verbod op ploegenwerk of nachtwerk in mijn sector, alleen de laatste 2 maanden. Ik heb ook 14 weken moederschapsrust, maar als je ziek bent voor de bevalling gaan al die dagen daar gewoon af, de min is 8 weken na de bevalling.
    Maar ik ga stoppen met zagen, nog een week of 2/3 en het zo over moeten zijn

4. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    Hoi Lentefee: Je moest gewoon naar mij luisteren, ik wist het wel :) :)

Super meid, ik ben echt blij voor je.

5. Niet meer actief

Ja Mama... :D hihi

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Lentefee, wat een geweldig nieuws! Echt heel gaaf!

Ik word gek (nou, ja, ik zal niet overdrijven, beetje gek) van onzekerheid. Ik voel heel weinig van mn zwangerschap (beetje moeier) en als ik dan leest dat iemand een echo bij 6 week had met een kloppend hartje en dat het bij 8 week niet meer klopte krijg ik het wel even benauwd hoor. Ik had met 6.5 wk een kloppend hartje op de echo en ben inmiddels 8.4 week, dus het is al weer 2 weken geleden dat ik zeker wist dat ie leefde...

Ben echt zo'n controlfreak, wil alles zelf in de hand houden, wie heeft dat nog meer?

Nog tot 29 mei wachten, dan heb ik weer een echo.

Alle misselijke meiden, veel sterkte

groetjes sanneke

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Wat hebben jullie trouwens voor "werktitel" voor je kindje (als je die al hebt?
    Die van ons heet Willy (past leuk bij achernaam).
    :p

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat betreft werktitel: het was eventjes Wurmpje, maar dat klinkt toch niet zo leuk. ik heb het nu maar over mijn beebje. hopelijk zijn de komende 10 weken gauw om en dan weet ik wat het wordt... :)

ben trouwens net wakker en ga zo salade eten. gaat het bij jullie al beter met eten?

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden
    migraine is weg getrokken gelukkig
    lentefee wat super meid :)..
    echt onwijs gaaf..
    ik heb zemelen gekocht kijken of het gaat werken :)

10. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    ETEN? :pale:
    We waren net lekker aan het eten en werd weer tijdens het eten misselijk dus heb wel wat gehad maar gewoon een kleine portie strax maar een lekker stuk fruit......

Onze titel voor de kleine is gewoon beeb(je) ;)

@lindy

Hoop dat ze bij jou ook goed werken, hier gaat het goed ik neem ze nu om de dag ;)

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    wij noemen die kleine hummeltje :).
    ik had het gisteren waren we pannekoeken aan het eten en werd me toch ineens misselijk voor de rest geen last van gehad,,
    eet gewoon wat ik normaal ook allemaal eet enzo ,, en ook normale porsies ,, valt bij mij reuze mee nog .,.
    komt denk nog wel..

afscheiding heb ik wel last van maar altijd al gehad..
    dus kijk ik eigelijk niet zo raar van op :)

nog 9 dagen wachten., :p :p

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb vaak echt zin in eten...totdat ik het op mijn bord heb liggen...dan heb ik na drie happen alweer genoeg gehad....ben niet misselijk ofzo maar ik krijg het gewoon niet weg :(

13. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Daar heb ik echt geen last van ,, ik heb constant honger
    wordt je niet goed van.. heb ik bijvoorbeeld net een hele pizza gegeten..
    een half uurtje later knort me maagje weer :( dan eet ik maar weer een chracker maar toch,, het is wel vervelend,, vooral snachts.. ik wordt gewoon wakker van de honger.. dan eet ik maar weer een bakje yoghurt,,
    maar ik ben nog niks aangekomen valt me nog mee.. voor wat ik nu eet zeg..

14. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik ga morgen maar eens naar de huisarts toe. Ik ben de misselijkheid zat en wil weten of er veilige medicijnen zijn die hiertegen werken. Ik heb nu al ruim een week niet goed gegeten en gedronken en ben bang dat het de verkeerde kant op gaat.

Ook wil ik weten of mijn bloeddruk wel goed is. Onder de douche ga ik steeds bijna van mijn graatje (ook als ik al iets gegeten heb)

Morgen ga ik ook een dagje nog niet werken. Voel me gewoon nog te slap en niet lekker. Baal er wel van, maar ik moet mijzelf en het kleintje nu wel voorop stellen.

15. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    zijn er meiden die zich lichaamelijk helemaal super voelen?
    want ik heb eigelijk nergens last van alleen moe moe en nog is moe en hoofdpijn maar verder voel ik me super..

heb zo met de meiden te doen die zo misselijk zijn,,
    hoop dat jullie je snel wat beter gaan voelen,,

ik gaat next top model kijken:) doeggg

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sheesh waterlelie, hoop dat hij wat voor je heeft! zo kan het ook niet veel langer doorgaan, straks val je een keer van je fiets ofzo. sterkte wijffie

beeb en ik gaan samen in bed naar james bond kijken... tot morgen allemaal!

17. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Dat hoop ik ook Loopy.

Ik begin me onderhand een enorme zeikerd te voelen in plaats van dat ik geniet van mijn zwangerschap.... :oops:

Als de misselijkheid weg is en ik weer lekker kan eten ben ik volgens mij zo weer op de been en kan ik gaan genieten.

18. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Loopy je vroeg wat ik voor werk deed.

Ik werk bij de polite als agente. Ik werk officieel op straat en werk dus onregelmatig.
    Zoals je begrijp werk ik nu niet meer op straat vanwege het gevaar. Ik werk in een grote stad met veel risico's en dar heb ik nu echt geen zin in.
    Ik zit nu binnen en doe daar papierwerk.
    Ook het binnenwerk is nog behoorlijk druk en hectische. Ik hoef vanaf nu al geen nachtdiensten meer te draaien dus dat is wel fijn.

Ik ben de laatste paar weken ook behoorlijk misselijk en oet ook regelmatig overgeven. Ik moet echt mijn best doen o te eten, want niets smaakt me.

Gelukkig moet ik morgen naar de VK en zal ik gelijk eens ragen wat ik er tegen kan doen. Ik krijg namelijk ook geen groente naar binnen.
    Fruit gaat een beetje.

Groetjes Sam

19. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik ben een thuisblijfmama en heb dus helemaal geen last van werk :)

en verder heb ik geen kwaaltjes, alleen afentoe erg moe

20. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    @lentefee: nou, wat een verrassing zeg! Een klein wondertje zullen we maar zeggen, dat wordt een vechtertje...
    @waterlelie: dat klinkt idd niet fijn zeg, het gevoel telkens onderuit te gaan. Ik heb medicijnen gekregen tegen de misselijkheid. Ze helpen, maar je wordt er superduf van en mag er niet mee rijden...Ik ben er dus wel zuining mee...

Grappig van dat warme eten, daar heb iko dus ook moeite mee. Vooral groente gaat er echt niet in. Ik eet dus extra fruit en verder wat ik weg krijg (en dat is niet veel...)Ik hoop gewoon heel erg dat dit met een paar weken over is. Ik zit niet te wachten op vreetbuien gezien mijn gewicht maar wat meer trek en vooral minder misselijk en minder moe zou ik wel errrrrug fijn vinden :D

Deel Deze Pagina