hoi meiden gisteren mijn echo gehad en alles was goed. echt super om te zien. ik was zo zenuwachtig dat ze geen hartje zagen ofzo.... maar ik ben dus 9 weken en 2 dagen nu en mijn uitgerekende datum blijft 17 dec. het bewoog al een beetje. je zag af en toe zo handje of beentje omhoog schieten. ook zeiden ze dat het als een goede zwangerschap eruitzag. het had 2 beentjes 2 armpjes en een mooi rond hoofdje. me moeder heeft het gefilmd en gaan het vanavond op tv nog een keertje bekijken. ook zag je de navelstreng nog en ook het dooierzakje waar de beeb nu nog alles vandaan krijg. volgens mij gaat dat over 3 weken over in de placenta en verdwijnd dat dooier zakje. al met al het was helemaal top. alle meiden zie dat het goed gaat met jullie op een paar kwaaltjes na.nog even en we gaan ons stukken beter voelen na die 12 weken(heb ik me laten vertellen) en lentefee ik ben blij voor je dat alles goed is..... xxx
Goedemorgen, Ik heb gisteren mijn tweede echo gehad. Alles zag er goed uit. Het kindje heeft een hoofdje, beentjes en armpjes. Het hartje zag je ook mooi kloppen! "zucht", ik ben weer helemaal gerustgesteld. Ik denk dat ik ook een angelsound ga aanschaffen. Misschien inderdaad een idee om lid te worden van Kinderen. Fijne dag allemaal! Ik ga me zo douchen en dan nog een dagje werken. Gelukkig de laatste dag van de week en dan 4 dagen vrij! Joepie! Groetjes, LOLA
hahaha moontje en bipat... ik weet wat jullie 8,3 weken geleden hebben gedaan (geintje) hoe is het meiden? hopelijk heeft iedereen een lang weekend, dat hebben we wel verdiend! gisteren een intake gehad bij de verloskundige. aardige vrouw, hoop gepraat, maar naar het hartje luisteren deed ze niet dat vond ik wel een teleurstelling eigenlijk. over 4 weken mag ik weer.
goedemorgen ik heb nu al lekker weekend heerlijk. Ik had eigenlijk een vraag je moet toch foliumzuur tot en met je 10 week slikken of kan je ze ook langer slikken. Slikken jullie nog extra vitamines ?
ik ben van plan door te slikken tot de pot leeg is. ben namelijk pas met 6 weken begonnen... dus heb nog een hoop pillen te gaan
Goodmornig, Hier wat fitter gelukkig Ik heb multivitamine van ETOS ''zwanger zijn'' die kun je gehele zwangerschap slikken, hier zitten alle aanvullende vitaminen in en ook foliumzuur.
Wat betreft die angelsound, ik heb begrepen dat daar nogal verschillend over wordt gedacht. Is het schadelijk ja/nee. Waar men het wel over eens lijkt te zijn is dat het je kindje wakker houdt en in die zin dus verstorend kan werken. Ik weet niet wat waar is, maar misschien wel goed om je even in te verdiepen / na te vragen bij VK of GYN als je zo'n ding hebt of wil aanschaffen. Ik blijf foliumzuur in ieder geval slikken tot aan mn echo, omdat ik niet precies weet hoe ver ik ben. Het kan in ieder geval geen kwaad. Verder slik ik calcium tabletten met vitamine D en drink ik (bijna)iedere dag een glas verse jus ... (goed voor ijzeropname) Wat betreft die pijn in mn liezen, ik heb de VK gebeld. Is inderdaad bandenpijn en die kan ook al optreden in het eerste trimester. Mn VK zei dat die pijnscheuten vergelijkbaar kunnen zijn met messteken. Ben in ieder geval weer even gerustgesteld ...
Gefeliciteerd met jullie echo's! Ik heb gisteren ook mijn 1e echo gehad en ben nu wat rustiger gelukkig! Ik heb een foto in mijn album staan. Jullie hebben het over de angelsound zag ik. Goede ervaringen mee? @Kreeftje, dat is wel een goede tip. Ik slik nu gewone vitaminepil + foliumzuur. potje folium is bijna op. Dan kan ik wel overstappen op die speciale zwangerschapsvitaminepillen.
Maritt: gefeliciteerd met je echo! Het wordt zwangere vrouwen afgeraden gewone vitamine's te slikken, daar kan te veel vitamine A in zitten - beter nu al overstappen op zwangerschapsvitamine's.
lolaaltje en hairdresser en Maritt, fijn die goede echo's, gefeliciteerd meiden! salapio idd is teveel vitaminie A niet goed, daarom ook geen lever enzo eten. Over de angelsound, heb nu iedere week n echo gehad en dat werkt ook verstorend, maar niet schadelijk voor de kleine. ik heb de angelsound aangeschaft en wil hem twee/ drie keer per week gaan gebruiken, ik zie daar geen kwaad in! ik zit ook in dubio, moet ik het foliumzuur nog slikken of niet?
Ik blijf de tabletten met foliumzuur en andere vitaminen gewoon doorslikken. Volgens de huisarts kan dat geen kwaad. Foliumzuur plas je toch weer uit als je teveel hebt in je lichaam. Leuk hoor al die echo's. Ik vind het ook leuk voor jullie dat er fijne ervaringen mee zijn. Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig,maar ik moet nog een tijdje wachten; tot 8 juni. Dan ben ik alweer 11 weken zwanger. (als alles goed gaat) Gisteren vol moed met de tabletten begonnen tegen de misselijkheid. Merk er helaas niet veel van. Gisteravond werd ik heel beroerd en vanochtend kon ik echt nog niet naar mijn werk... Ik eet en drink nog steeds veel te weinig. Balen hoor... Dacht echt dat dit het middel was. Ik zal het nog dapper doorslikken in de hoop voor verbetering. Ik voel me nu een beetje eenzaam voelen zo thuis. Kan heel weinig vanwege de energie. Gelukkig is er internet. Hebben jullie ook zo'n ontzettende verandering in jullie reuk en smaak? Ik vind het vreselijk. Ik vind op dit moment bijna alles stinken en vies ruiken en ruik nog scherper. De geur van vlees doet mij kokhalzen terwijl ik altijd vlees at. Nu krijg ik het niet meer door mijn keel. En ik eet al zo weinig!
Tja het lichaam doet rare dingen DAcht vanmorgen iets fitter te zijn nou NO WAY ben weer net zo misselijk als gisteren pffffffff......ik heb ook een heel sterk geur vermogen mometneel ik ging zowat over mijn nek van de gehaktballen lucht terwijl ik ook altijd een vleeseter ben. Mijn enerie is ook ver te zoeken, ben moe en heb ook geen zin even te stofzuigen dus doe het morgen wel weer Geef me zo even lekker af op de bank hopelijk wordt de misselijkheid wat miner. Waterlelie Balen dat die medicijnen nog niet echt effect hebben....ik hoop voor je dat ze gauw zullen werken.
Tja Kreeftje, wat zal ik ervan zeggen? Ik denk dat ik het op dit moment maar moet accepteren. Gehaktballen.... Daar kon ik voorheen geen genoeg van krijgen... Raar he dat dit zo verandert? Jammer dat jij je ook niet fit voelt. Ik zie ook dat wij aardig gelijk lopen qua weken, dus misschien ligt het echt aan de 6e en 7e week dat het zo heftig wordt? Heb jij ook je werk afgezegd? Ik vind het niet leuk, maar het is niet anders. Kan niet eens lang op mijn benen staan. Ik hoop dat dit dus heel snel over is.
Ik kan erover meepraten. Ik dronk altijd graag een wijntje, vooral de rode wijn, heerlijk! We hebben een kelder vol lekkere flessen staan. Alleen.....Sinds ik zwanger heb vind ik het zo vies! Het stinkt zelfs ! Wel sneu voor mijn vriend, die nog graag een glaasje drinkt 's avonds. Dan kijk ik hem met zo'n vies gezicht aan hahaha! Maar ik ben er blij om, mis het dus ook totaal niet! Voor wat betreft de vitamines; ik slik Fem Natal van Davitamon. Daar zit dus ook foliumzuur in. Iedere dag 1 tabletje. En gehaktballetjes en bitterballen.....Hmmmmm!
@waterlelie Ik werk op het moment nog wel, het gaat dan ook maar net. als ik de lange avonddienst heb kun je me erna echt opvegen dan kan ik ook niet meer. Ik loop regelmatig naar de wc om even wat eruit te gooien het lijkt wel of de misselijkheid nu idd erger wordt deze weken. En het eten AI AI AI ik eet wel maar daaarna is het mis en voel ik me erg belabberd VRESELIJK ale: Nou we weten in ieder geval waar het allemaal weg komt, en ik heb het er ook wel voor over maar ik hoop wel dat die misselijkheid me snel zal gaan verlaten....... @lolaatje Gehaktballen en bitterballen JAMMIE....maar moet er nu niet aan denken jij mag ze van mij hebben Liefsss
ik ben kotsmisselijk geweest tot vorige week maandag. Ineens voelde ik me beter. En dat is nu nog steeds zo. Soms dan krijg ik even weer zo'n misselijk gevoel (als ik bijv. wijn ruik ) maar het is niets te vergelijken met eerst. Ik hoop dat het straks ook beter bij jullie gaat. Het is dan echt een verademing.
Hallo meiden, Ik slik op dit moment nog alleen foliumzuur maar ik wil (als m'n potje leeg is) overstappen op zwangerschapvitamine. Weet iemand welk merk kleine tabletjes heeft, ik kan namelijk altijd al moeilijk medicijnen slikken maar heb er nu tijdens mijn zwangerschap ook nog regelmatig braakneigingen bij. Ter grote van een capsule of paracetamol lukt eigenlijk al niet. Ik heb nu foliumzuurtabletjes van het DA eigen merk en dat gaat redelijk, lastig probleempje! Liefs Citroentje
Zo net even wat gegeten lekker makkelijk rijst met sateh tot nu toe is het (nog) goed gevalen..... @lolaatje Hoop idd als ik strax 9 a 10 weekjes ben dat ik dan ''minder'' misselijk mag zijn. Zal idd een hele verademing zijn @citroentje DAs een lastig probleem idd....ik heb die van de etos maar dat zijn capsules ik weet wel dat die van gravitamon kleiner zijn maar dat zijn dan weer iets dikkere tabletjes. Liefsss