December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Meides,

Jeetje Loopy wat vervelend van je computer! Balen zeg! Ik hoop dat het niet te duur op te lossen is. Is je bloeding meteen gestopt? Daar zou ik ook van schrikken hoor, maar je hoort idd dat dit vaker voorkomt.

Barbabintje, welkom hier! Jij bent de magische 3 maanden al voorbij, ik kan niet wachten, (nog effies)

Kreeftje nu nog maar 9 daagjes :D :D :D

Zo ik hou het kort, ben behoorlijk moe, ben net een uurtje thuis van m'n werk (vanmorgen 9:30 begonnen :rolleyes: ) Valt me nu toch zwaarder.
    Morgen nog een dagje werken en dan maandag waarschijnlijk lekker vrij, heerlijk met m'n beentjes omhoog, op m'n nieuwe computertje internetten!
    M'n mannetje is vandaag naar San Francisco vertrokken ( 10 dagen) nix aan hoor, gierende hormoontjes en m'n mannetje niet bij me, gelukkig heb ik m'n 2 poezen nog :)
    Vandaag voor de 1ste keer m'n zwangerschapsbroek aangedaan , moet er toch echt aan gaan geloven nu.
    Ik heb besloten om geen nekplooimeting te doen, moeilijke keuze hoor, volgens mij behoor ik tot de minderheid hier, heb het idee dat de meeste het toch wel doen he? Of niet?
    Oef bijna 2 uur, ik ga nu lekker slapen, sweet dreams dames!
    xxx Es

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen

volgens mij doen de meeste het juist niet hoor essebes. We hebben er paar dagen geleden nog over gehad hier. Wij doen het ook niet :D

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi essebes, ik heb er ook lang over nagedacht en gisteren besloten om toch maar geen nekplooimeting te gaan doen. als ik een ongelukkig kind krijg dan is het maar zo. ik wil dit kindje hoe dan ook krijgen. ik was het eerst wel van plan maar heb me dus bedacht. al mijn ouders denken er gelukkig ook zo over!

ps: het bloeden was vrijwel direct gestopt gisteren dus ik met er maar aan wennen denk ik!

ik moet vandaag een verslag typen maar ik heb geen zin :( kan iemand een broodje zin voor me maken?

liefs aan iedereen en een fijne zondag!

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Misschien raar maar het stelt me op de een of andere manier toch gerust dat (zoals ik net lees) de meeste toch niet de nekplooimeting laten doen. Ik weet van mezelf dat ik de keuze toch niet zou kunnen maken als uit de test zou blijken dat ik een ongezond kindje zou krijgen. Mijn vriend en ik hebben gekozen voor een kindje en natuurlijk hoop ik uit de bodem van m'n hart dat ons kindje gezond geboren word, maar als dat niet zo is is het ook hartstikke welkom bij ons!
    Ja Loopy van jou had ik ook gelezen dat je het in eerste instantie wilde doen (omdat je je kindje alleen op moet voeden toch?) Fijn dat het bloeden meteen gestopt is!
    Hmmmm n broodje zin....denk dat ik die ook nodig heb :( Zo douchen en dan op naar m'n job!
    Ben trouwens naar de H&M geweest voor zwangerschapskleding (zat n 20% korting bon in het blad WIJ) maar goed, leuke betaalbare ZW. kleding daar!

Liefs Es

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hebben ze bij H&M ook positiekleding groter dan maat 48? ik ben dat nog nergens tegengekomen helaas

6. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik weet het niet Loopy, ik zag ook wel wat grotere maten hoor, ik zal er de volgende keer op letten voor je en laat het je hier dan weten, en nu aan je verslag he 8) hihi
    Kuzzy

7. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Goedemorgen,

Iedereen lekker geslapen?
    Werdt vanmorgen weer even goed misselijk...het komt echt me tvlagen nu de ene keer is het over en de ander keer komt het weer opzetten :(

Jippie nog 9 dagen! schiet toch al lekker op :D :D

Heb verder niet veel nieuws, vanmiddag naar mijn vader de hele familie komt daar dus dat wordt wel even gezellig.
    Vanmorgen weer een paniek voor de kledingkast wordt er helemaal GEK van echt niest zit me lekker of past me niet meer, zal pappa lief vanmiddag eens heel lief aankijken ik zou van hem kleedgeld krijgen .(Dan zijn ze toch zo lief ;) )

Meiden have a nice day!

Liefsss

8. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Jee, wat is er toch lekker bijgekletst als je een paar dagen weg bent!
    Wij zijn even een paar daagjes naar de Veluwe geweest om daar even wat frisse lucht in te ademen. Ik zat namelijk de hele week al binnen omdat ik zo ziek was.

De tabletten tegen misselijkheid helpen wel, maar ik kan bij vlagen nog heel erg misselijk zijn. Het ergste is nu ook de moeheid en dat ik zo mijn buien heb.
    In ieder geval kan ik weer een beetje eten en dat is erg fijn. Op het laatst kon ik niet meer op mijn benen staan omdat ik niets binnen kreeg.

Morgen ga ik weer werken en heb maar besloten om het collega's te vertellen. Ik heb geen zin in praatjes en geklets achter mijn rug. De geruchten dat ik overspannen zou zijn wil ik ook uit de lucht hebben.
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat..

Vandaag doe ik het nog lekker rustig aan en geniet nog een beetje van het mooie weer...

9. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hallo decembermamma's! Vanmorgen lekker gewandeld met mijn hond in het zonnetje en voor het eerst sinds dat ik zwanger ben echt van kunnen genieten! Hiervoor was ik iedere keer zooooo moe :)

Ook ik laat geen nekplooimeting doen. De uitslag is naar mijn mening onvoldoende betrouwbaar. Zo kun je ten onrechte je zorgen gaan maken en je ten onrechte opgelucht voelen. Zit qua leeftijd niet in de risicogroep en geen aangeboren afwijkingen in de familie.

Ben inderdaad de magische grens van 3 maanden voorbij, maar voel me toch best nog wel wat onzeker soms. Met 9 wkn echo gehad en dat was allemaal prima, maar dat is alweer een paar weken terug. Nu voel ik me echt prima: amper misselijk, niet overgeven, beetje moe (maar ook dat gaat beter) en verder helemaal geen klachten/symptomen. Daar word ik dus erg onzeker van... :oops: Herkenbaar?

Mag dinsdag weer naar de VK. Zij hebben geen echo-apparaat, maar wel een doptone, dus hopelijk kunnen we het hartje horen en dan zal ik me vast weer wat geruster voelen.

Bloeden heb ik zelf niet gehad, maar bij de novembermamma's zijn er ook een aantal geweest die dat hebben gehad. Alleen als het bloeden aanhoudt en je zelf geen reden kunt benoemen (harde ontlasting, gemeenschap, etc), dan zou ik voor de zekerheid contact opnemen met VK/gyn.

10. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo dames
    Ik voel me zo misselijk en voel me niet lekker. Ik begon spontaan de huilen wist niet eens waarom. Maar het was wel weer snel weer over.

hoe gata het met jullie

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi ayse, ik heb dat ook vaak. dan hoor ik een liedje en lopen de tranen over mijn wangen... vanmorgen ook weer. hormonen denk ik ;)

12. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Hihi...mag ik die club ook joinen...Krijg er ook steeds meer last van...heerlijk!

Heb trouwens weer nieuwe foto's in mijn album staan, buikfoto's.... :) !

Liefs Nollie

13. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden ben ff niet geweest,, Jeetje wat kletsen jullie veel zeg :).
    als ik iets over het hoofd heb gezien sorry..

ben ook zo zenuwachtig voor woensdag..
    nog eventje en dan hoop ik een levendige
    hummel te zien :)
    heb echt onwijs last van mijn borsten
    en ben smorgens misselijk voor de rest moe moe
    en nog is moe.. en heb al snel nergens zin meer in

hoe is het met jullie?

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

ik ben nu ook al 10 weken, en de misselijkheid zou dus moeten verdwijnen.
    Mooi niet, ik heb al 2x de HA moeten laten komen en nu komt het een kanjer van een buikgriep.
    Ik heb mij in geen jaren zo slecht gevoeld, die zwangerschapsmisselijkheid was er nog hemels tegenover.
    Maar ik heb wel zetpillen/suppo's primperan (heet zo in België) gehad en die werken wel.
    Dus mss een tip voor de misselijken, en het kan geen kwaad

15. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meid ik werk bij h&M en onze positie mode gaat tot XL,,
    dacht ik. je zou het kunnen proberen bij MIss etam.

16. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hey lindy je was er ook weer.....spannend meid woensdag je eerste echo, ik mag nog even 9 daagjes wachten gelukkig gaan de dagen lekker snel om, ik kan ook niet langer meer wachten wil het zo graag zien allemaal dan wordt het pas allemaal werkelijkheid JOEHOEEE :D Ben benieuwd wat we te zien krijgen..altijd spannend.

17. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    hey lindy ik zie dat we even ver zijn en ik heb ook een woensdag mijn eerste echo,ben echt benieuwd.
    Soms heb ik van die dagen dan gaan wel eens de gedachte voorbij van volgens mij ben ik nie zwanger dan ben ik nie misselijk of moe,hebben jullie dat ook?
    De moeiheid is bij mij trouwens wel minder aan het worden,wel ben ik nog misselijk met vlagen,mijn dochter heeft nu 2 weken mei vakantie erop zitten en hebben we lekker rustig aan kunnen doen iedere ochtend dus mischien dat ik daarom niet meer zo moe ben.
    Morgen even naar de huisarts omdat ik denk dat ik last heb van galstenen,ik heb dit eerder gehad met de aller eerste zwangerschap is dit begonnen,en in de 2e zwangerschap heb ik er ook last van gehad maar naar de bevalling heb ik het maar een enkele keer gehad,en nu eigenlijk al een paar keer achter elkaar en geloof me het doet echt ontzettend zeer,ze zeggen ook dat je in de zwangerschap dus een bepaald hormoon aanmaakt die de wanden van de organen slapper maakt en je meer kans hebt op galstenen,ik denk dat ik het heb omdat een vriendin van me hetzelfde heeft gehad en die haar gal heeft moeten laten verwijderen,nu zal dat in een zwangerschap niet meevallen maar ik hoop echt dat er wel iets bestaat dat de pijn weg neemt want om iedere dag na het eten al 2 paracetamol in te nemen daar wil ik toch ook niet aan,het kan meschien wel geen kwaad verder maar ben nie zo pillen slikkert.
    Nou tja dit is het wel een beetje zijn vandaag naar een speelboederij geweest is leuk voor de kids daar en ja hier regent het weer eens maar ja hier moeten ze morgen weer naar school en ja hoor de temp. gaat weer omhoog.
    Veel groetjes jeslin

18. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    jeslin ja ik zie het :)
    bij mij gaan er ook echt dagen voor bij dat ik
    denk van nou ik voel helemaal niks,,
    hoelaat krijg jij woensdag je echo?