hey meiden ben even weggeweest ga nog even teruglezen hoop niet dat er nog erge dingen zijn gebeurd..maar ga er vanuit dat iedereen lekker doorrommeld. wij hebben met angelsounds de hartslag gehoord!was zo apart..tranen van geluk! liefs lin
zo ik heb erg last van me rug en raad naar me billen toe zo pijn. Me man heeft me gemasseerd. bben jullie ook last van ?
@Arka: herkenbaar hoor, die baaldagen...mijn lontje is soms ook heel wat korter dan anders, ik kan me erg irriteren aan dingen/mensen waar ik normaal niet zo'n last van heb! @waterlelie: wat kunnen mensen knullig reageren he? Ik had het pas ook dat ik het aan iemand vertelde en dat diegene ook zei: oh, dus het is nog heel pril...nou, maar hopen dan dat het allemaal goed gaat. Grrrrr! Vind ik echt zo'n stomme reactie! @Lisette: gefeliciteerd met je mooie echo meid!
Ja, heel bekend! Dit heb ik voornamelijk als ik even verkeerd heb gelegen...Massage helpt dan zeker goed! Liefs Nollie
Ik heb ook last van me rug merk dat wel als ik een hele dag heb gewerkt nog 2 nachtjes dan mijn kleintje zien
hallo allemaal,,,, volgende week dinsdag 29 mei krijg ik mijn tweede echo,,ik wordt weer nerveus zal alles nog goed zijn,,voel me al drie dagen redelijk goed,,en ik heb al drie dagen niet hoeven over te geven,,en dan maak ik me weer druk hebben meer van jullie dat als je je even lekker voelt dat je denkt dat er iets niet goed is ,,of dat je bijna de tweede echo krijgt dat je weer net zo nerveus wordt,, groetjes gerda
Ik ben al een tijdje op dit forum, ontdek nu pas de december mama's. Ik ben op 31 december uitgerekend! Dit is met een echo van 6 weken en 2 dagen vastgesteld, dus zou nog best kunnen dat het met de 12 weken echo weer anders is. Mijn verloskundige zei dat je het beter kunt zien met de 12 weken echo. Nog 4 weekjes!
welkom manon! klets gezellig met ons mee! voelde me vandaag echt een stuk beter, wel nog steeds erg moe...... heb vanmiddag na het werk ook nog even lekker een tukkie gedaan hahaha gerda ik herken het hoor de zenuwen voor de tweede echo! wij mogen 31 mei weer ...... hopelijk is alles ok! lindy; nog ff geduld twee daagjes arka; ja die hormonen he! wisselende stemmingen bij het leven! ik kan vaak al kort door de bocht komen maar nu..................! ayse; ik heb vaak 'snachts last van mijn heupen weet ik van gekkigheid niet hoe ik moet liggen... onderrug voel ik vaak als ik moeier word. waterlelie; schijt aan wat iedereen vind! als het voor jou maar goed is! ikkie; soms weet ik heel goed waar ik trek in heb, soms kan ik alles door elkaar eten en soms lust ik even helemaal niks! caruli welcome back!
manon: welkom meid geniet van je zwangerschap hier gaat het redelijk om 11:45u weer bij de gyn zijn ben benieuwd gisteren nekplooimeting gehad maar bloeduitslag was er nog niet dus krijg hem via de post maar nekplooi zag er keurig uit dus.... ben nu op zoek naar een angelsound had er wel 1 bij kijkshop gezien maar ander merk en via bellytalk kun je huren maar voor 30 euro per maand vind ik best prijzig eerlijk gezegt waar hebben jullie je angelsound vandaan? en hoe duur en goede ervaringen? ben benieuwd we kunnen het hartje ook al een aantal weken bij de echo uitwendig horen dus dan moet het toch kunnen ? fijne dag meiden ik laat straks weten hoe het bij de gyn was
Caruli, ik heb op internet gezien dat er een angelsound is voor ca. 45 euro, maar heb geen idee of de kwaliteit dan goed is. Er is er nu toevallig ook een aangeboden op marktplaats (25 euro). Misschien een goede plek om te zoeken als je op zoek ben naar een goedkopere.... Huren lijkt me in ieder geval zonde...
Goedemorgen, Cauli welcome back! wat een vechtertje is dat beebje van jullie, en wat sla jij je er goed doorheen hoop voor je dat je toch kunt gaan genieten van de zwangerschap. Doe maar lekker rustig aan. @manon Welkom klets gezellig mee, ik ben ook 31 december uitgerekend athans volgens de berekeningen nu. ik krijg volgende week dinsdag de eerste echo end an zullen we het exact horen Meiden die echo's krijgen veel succes en geniet ervan! en meiden die alweer een echo hebben gehad wat mooi om je beeb dan zien rond te spartelen. Mijn geduld zal hopelijk ook snel beloond worden nog 7 daagjes gister moest ik ineens onverwachts aan het werk ik had de dienst over het hoofd gezien dus ik wist van niets maar goed heb een dienst tot half 10 gedraaid ging op zich aardig maar wel erg moe! en gister ook goed misselijk geweest heb ook flink staan overgeven. ale: tot nu toe voel ik me nog aardig goed maar al sik wat eet is het meestal mis, eet maar gewoon kleine beetjes en wat vaker op de dag. Mijn collega's zijn ook lekker bezig het is groot roddel, en oordeel circuit momenteel en volgens mij hebben ze het aardig op mij gemunt dat is dus wat ik dan weer hoorde van mijn collega waar ik mee werkte gister nou het is mij allemaal wel WORST ze zoeken het maar uit. Morgen hebben we een vergadering en dan zal het er wel heftig aan toe gaan want mijn hoofd wil het onderste uit de kan halen nou ik ben benieuwd wat er te klagen valt. Ze hebben niet echt respect voor de hele situatie ik heb echt een klote tijd gehad met al die hormonen en behandelingen en als ik dan even een keer moe of niet fit op mijn werk kom blijkt het dus dat ze dit meteen doorgeven aan mijn hoofd NOU JA ZEG Maar goed morgen the big day en dan zal ik het allemaal wel horen. Sorry meiden voor mijn verhaal maar wou het ff kwijt! Thanxx Liefssss
Kom ook nog eens een keertje kijken. Ben er een tijdje tussenuit geweest, maar wou het even doen zonder forum Nog belangrijke nieuwtjes gemist? Knuf Fientje
@manon: welkom! ik heb net een gesprekje gehad met de dame van PZ. Ik denk dat er geen andere optie is dan 36 uur te blijven werken. bij 32 uur verdien ik eigenlijk te weinig om van rond te komen. als iemand een goede raad heeft hoor ik dat graag.
Hai Hai! @ kreeftje, super vervelend dat gezeur op je werk! Dat kan je er dan net even niet bij hebben nu met al die gierende hormoontjes, probeer je er niet teveel van aan te trekken meis! @ Caruli WELCOME BACK! Fijn dat je er weer bent, en fijn dat de nekplooimeting goed was, is toch altijd spannend, uitslag van je bloed al bekend? @ Manon, gezellig, klets lekker mee , ik las dat je met 6w n echo hebt gehad en met 12 weken krijg je er nog 1, waarom? Het is toch zo dat je een termijnecho krijgt en een 20 weken echo? Meer niet. Of verschilt dit per verloskundige? @ linny, gaaf dat jullie het hartje gehoord hebben, lijkt me toch ook wel mooi om dat thuis te kunnen doen, m'n vriend & ik hebben n drukke baan dus kunnen nooit samen naar de VK of echo, misschien ga ik toch ook angelsounds aanschaffen dan kunnen we dat wel samen luisteren, toch n mooi moment om te delen! Ik ben bijna 3 maanden, toch wel heel fijn gevoel. Ik wil binnen nu en niet al te lange tijd al m'n babykamertje gaan bestellen, nog meer meiden die dit zo vroeg doen? Ik moet ook wel een beetje want in de zomer is het altijd druk op m'n werk en heb ik er helemaal geen tijd voor en na de zomer, dan ben ik dus ong 6 mnd, tsja dat vind ik weer eng laat . Ben trouwens al bij Burgerhout in R'dam wezen kijken, leuke aanbiedingen hebben ze daar! M'n vriend is nu voor 10 dagen naar Amerika voor z'n werk, ik voel me zo zielig alleen, normaal geen last van (hormonen?) Ben de daagjes aan het aftellen tot hij terug is. Voor de rest voel ik me goed, m'n borsten doen alleen echt ontzettend pijn, heb contant harde tepels, volgens mij niets aan te doen he? Smeer m'n buik & borsten elke dag met Zwitsal mama in, weet niet of het helpt, maar goed het ruikt iig lekker Meiden tot schrijfs weer! Liefs Es
Vanmorgen naar de VK geweest en het mooiste geluid ter wereld gehoord! De bloedtesten waren allemaal negatief, dus dat is positief Alleen snap ik de termijn niet helemaal meer...Volgens haar computerberekening was ik vandaag 12wkn1 dag met als uitgerekende datum 27 november. Ik kom zelf op 12wkn6dgn met als uitgerekende datum 1 december (obv de termijnecho). Als ik uitga van uitgerekende datum 27 november kom ik zelf op precies 13wkn vandaag?! Ikke niet meer snappe....
Vanmorgen mochten we weer naar de VK...kreeg weer een echo We hebben het duidelijk zien kloppen en hij/zij doet het errug goed. De VK vond de beeb ook goed gegroeid en ligt goed op schema Op de echo zie je hem/haar op de buik liggen, erg grappig! Verder was mijn bloeddruk goed :120/70 Met mijn gewicht gaat het ook goed, was nu van 101 naar 100 gegaan, dus 1 kilo afgevallen Verder waren de resultaten van het bloedonderzoek aanwezig...ik ben erg gezond Alleen had ik geen antistoffen tegen de rode hond, terwijl ik er 2 keer voor ingeent ben, maar nu kan het zijn dat mijn lichaam de inenting niet pakt. Dus moet gewoon voorzichtig zijn met rode hond gevallen En ik weet nu ook mijn bloedgroep: A positief Mag over 4 weekjes weer terug komen en 17 juli heb ik mijn 20 wkn echo Echo foto zit in mijn fotoalbum
@ Barbabintje, volgens mij wordt er in de 40 weken zwangerschap ook de 1ste week eisprong tot bevruchting mee gerekend, ik leg dit vast heel onduidelijk uit, maar gebruik anders even de zoekfunctie er is vast iemand die dit al heel duidelijk omschreven heeft Suc6!
Hey Iloon, super zeg dat je n mooie echo gehad hebt, ik heb meteen even in je album gekeken. Ik zou zelf ook zo graag weer willen. Je schreef dat je afgevallen bent, maar je bent nu toch niet aan het lijnen? Wat bizar dat je geen antistoffen voor rode hond hebt?! Kijken ze dat altijd na? Mijn bloed is al onderzocht en de resultaten waren goed, hebben ze dat bij mij dan ook gecheckt? XX Es
Tja ik kan natuurlijk niet in jouw geldpotje kijken en kan me voorstellen dat het in jouw situatie net allemaal even moeilijker is..... Ik moet in ieder geval drie dagen blijven werken om het thuis een beetje op poten te houden (we zitten namelijk ook nog met alimentatie voor de twee zoons van mijn man...). Ik heb dan overigens het 'geluk' dat mijn man ook 's nachts moet werken en dus 's middags ons kindje bij de oppas kan ophalen (en die uren dan wegvallen) en oma die afhankelijk van mijn mans rooster bijspringt.... Heb je overigens dan ook rekening gehouden met de kosten van kinderopvang/gastouder (of kan je dat anders regelen?), vergoeding van kinderopvang van de werkgever (is niet veel, maar alle beetjes helpen immers) kinderbijslag e.d. Ik weet dat er een mogelijkheid is om bijv. opa/oma als 'betaalde' oppas in te schakelen er zit dan een stukje voordeel wat betreft evt. schenking in, maar weet niet precies hoe dat werkt.....
In mijn berekening (die op 27 nov.) ga ik uit van de 1ste dag van mijn laatste menstruatie. Zou de vk dan uitgaan van de vermoedelijke conceptiedag? Iloon, fijn dat je een mooie echo hebt gehad! Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat ik bloedgroep A positief heb