December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Hahaha ik heb ook regelmatig van die suffe dingen....Mijn man vond laatst een gebruiksaanwijzing in de koelkast. :) :oops:

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik krijg ook een extra echo....de eerste was omdat de termijn erg onduidelijk was....en 1juni krijgen we er nog 1 om de termijn duidelijk vast te stellen :)

3. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Dat had ik ook ;)

4. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hallo dames,
    Vandaag een redelijke dag, gister behoorlijk beroerd geweest en alleen mijn 4 slaapkamermuren bekeken. Maar goed, het hoort er bij hé.

Loopy, ik was afgelopen maandag zo opgelucht dat ik in de eerste instantie alleen maar naar het beeld kon staren, de gyn. vertelde wat dingen (dat het hoofdje nu wat groter is dan het rompje, etc..), dat heb ik dus allemaal niet echt mee gekregen.
    Even later zagen we het kindje duidelijk vanuit de romp bewegen en het maakte bewegingen met het linkerarmpje, en toen heb ik inderdaad een paar traantjes gelaten. Van opluchting en blijschap.

Lizzie, bij mij was het inwendig. Maar ik las inmiddels dat het bij meerderen inwendig is. Ze kunnen dan ook veel meer bekijken, de echo is dan veel duidelijker.
    Ik zag al echt een mini-mensje, met beginnende armpjes en beentjes. Ook kon je goed het vruchtzakje zien en de boog van ganglion(?), schrijf je het zo, weet ook niet wat dit is.Iets van een afscheiding van het vruchtwater en de baarmoederwand die later tegen de baarmoederwand aan ligt. En in het midden zag ik heel duidelijk het hartje. een soort blokje wat knippert.
    Ik probeer de echo in te scannen, kunnnen jullie ook meespieken!

Essebes: Ook ik ben nog niet veel aangekomen en momenteel val ik af.
    Ben niet aan het lijnen, maar het schijnt dat de baby heel wat voedingsstoffen/energie van je vraagt. En ik eet echt heel wat meer dan anders. In totaal ben ik een halve kilo aangekomen en inmiddels 8 ons afgevallen. Dus 0,3 kilo minder zwaar toen ik begon.

Vandaag heb ik kraamzorg geregeld en hebben we alvast een afspraak gemaakt met een 3d echo-bureau. Beetje vroeg maar we wilden graag voor onze 4e trouwdag wat bijzonders doen ! En aangezien augustus ook een vakantiemaand is..nou ja dat hebben we alvast vast staan.
    Ik zou morgen de huisarts es efe op de hoogte brengen, die weet nog van niks :oops:
    Vrijdag hebben we nog een afspraak staan bij de gyn. waarschijnlijk ter afsluiting van de MMM, en het IVF gebeuren. Misschien kan ik me dan ook aanmelden bij de verloskundige. En ze wilde dan de echo nog even bespreken, want maandag was daar schijnbaar erg weinig tijd voor.
    Toch weer spannend, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. :)

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    zo net ook de kraamzorg geregeld.....ik ben er klaar voor! :D

6. Niet meer actief

Hier in onze praktijk gooien ze je sowieso met de echo's om de oren, bij mn vorige had ik er ook al iedere maand eentje.
    Heb nu al vier echo's gehad weer inmiddels..
    (maar dat kwam door de bloedingen)

Heb vandaag drie truitjes gekocht, lekker strech dus kan er weer in groeien.

Loopy lekkerrrrr olijfolie hmm... :)

7. mamsiedebsie

10 mei 2007
    6
    0
    0
    Hoofddorp
    @ moon85
    Wat leuk ik ben ook 31 december uitgerekend!
    echt heel erg leuk! gister me eerste echo gehad en nu 30 mei weer.. was nu te vroeg voor termijn echo.
    Had maandag gevloeid dus ik moest naar het ziekenhuis toe om te kijken of het nog goed was...

heb het hartje zien kloppen echt heel erg gaaf:D

8. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden mooie verhalen over de echo's HEERLIJK!
    Ik moet nog heel even volhouden nog 6 daagjes dan hoop ik ook wat moois te zien :rolleyes:

Meiden die ook voor 31 december gaan: we knallen het oude jaar uit en het nieuwe jaar weer in met een mooi wondertje in de armen ;)

Liefssss

9. ikkie

ikkie Actief lid

28 dec 2006
    221
    0
    0
    Vandaag hebben we de eerste echo gehad. Het kindje bewoog alle kanten op! Prachtig om te zien hoe echt het al een mensje is!
    Vanavond zal ik proberen om de foto´s in mijn album te plaatsen.
    Nu lekker genieten!

10. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    Hoi,

Ik woon in België en krijg ook elke maand een echo, ik vind het wel leuk. Maar echt nodig is het medisch gezien niet...

Morgen om 19.00 echo én nekplooimeting, ben behoorlijk zenuwachtig

kan precies nog altijd niet geloven dat ik zwanger ben!

11. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Hallo allemaal,

Iedereen met een mooie echo proficiat.

Ik heb vandaag ook mijn eerste afspraak gehad bij de gyneacoloog mijn bloeddruk is prima,was uiteraard ook zenuwachtig maar nergens voor nodig zag er prima uit,hartje zien kloppen geweldig gewoon,manlief big smile op zijn gezicht.
    Volgende week woensdag nog een echo omdat ze het termijn niet goed kon bepalen dus krijg volgende week een termijn echo,heb ook gelijk bloed laten prikken.
    Je bent hier wel verplicht om naar het verpleegkundige spreekuur te gaan om de artsen wat te verlichten.
    Dus daar moet ik in juni naar toe en over 5 weken bij de gyneacoloog terug komen,ze vroeg me ook of ik mee wilde doen met het prenataal onderzoek maar ik heb dat bij onze eerste dochter ook gehad en doe dit nu weer.
    Ik moet nog wel een echo laten maken van mijn gal omdat ik verdenk dat ik galstenen heb maar de huisarts denkt dat het van mijn maag afkomt dus dat wachtte we nog ff af.
    Zo allemaal weer op de hoogte,ga ik lekker voor de tv.
    groetjes jeslin

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Caruli en Moon: welkom terug meiden!

Iedereen met een mooie echo: gefeliciteerd!

Ik heb zelf een beetje de neiging om onder te duiken tot 6 juni. Vanavond gezellig avondje met vrienden waarvan een paar weten dat ik zwanger ben, maar de meeste niet. Gaat wel opvallen als iedereen aan wijn en bier zit en ik niet ...

Morgen lekker naar Terschelling voor het weekend- uitwaaien en hopelijk niet te veel natregenen. Het weekend daarop naar Engeland (schoolreisje) en dan is het mijn buurt voor de echo ...

Ik heb trouwens ook meer last van migraine, maar dat komt ook door mijn drukke baan en lange dagen (moet bijna 2u reizen naar mijn werk).

Fijn (lang) weekend allemaal!

13. Niet meer actief

goedemorgen meiden
    wat een mooie berichten hier zeg....

hier gaat het redelijk
    heb sinds gisteren een angelsound
    wat een apparaat zeg
    het liefst zou ik de hele dag liggen luisteren
    maar goed dat kan niet he
    maat het is toch wel heel mooi hoor
    zijn er nog meer meiden die hem hebben?

zo ja hoevaak luisteren jullie?

14. Niet meer actief

Caruli ik heb er ook een, ik luister ongeveer 2 tot 3 keer per week.

Ik heb vanmorgen een kauw in mn tuin gevonden met een gebroken vleugel, heb hem nu in een kooi zitten anders eet de kat hem op, maar wat moet ik met dat beest?
    Als ik het asiel bel, gaan ze hem dan dood maken?
    Want dat vind ik zielig...

15. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Jipeeeeee! :D :D :D Vandaag 3 mnd zwanger! Raar om te bedenken dat er al 1derde van de zwangerschap opzit, als je het zo bekijkt gaat het toch snel.
    Ben vandaag heerlijk vrij, ook nog n lekker zonnetje erbij 8) .
    Ik ga zo met m'n moeder naar Burgerhout (babysuperstore) kijken voor de babykamer & m'n GRATIS badje ophalen die we van de kraamzorg krijgen.

Sorry Ilona & Lisette, beetje dom & kort door de bocht van mij om te denken dat dames die afvallen lijnen, was denk een beetje aan het suffen achter de computer :rolleyes: , komt natuurlijk omdat bij mij de kilo'tjes er aan vliegen hihi.

Goede berichten allemaal over mooie echo's, erg leuk om te lezen!

O,ja Lisette hoeveel weken ben je dan als je die 3d echo krijgt? Is er een wachttijd voor pretecho's? Ik wil ook eerder hoor, wil zo graag dat m'n ventje ook ons kindje kan zien!

Liefs Es

16. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik lees net je berichtje lentefee, je kan proberen de dierenambulance te bellen, nemen alleen niet altijd vogels mee.
    Als er een vogelasiel in de buurt zit kan je hem daar beter brengen.
    Ik heb zelf jaren vrijwilligerswerk op een vogelasiel gedaan, vogels met gebroken vleugels lieten we nooit inslapen hoor, die hielpen we. Maak je daar geen zorgen over. Lief van je dat je je erover ontfermd!
    XXX Es

17. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    @ Essebes: Geeft niks hoor :)

18. linny0903

linny0903 Actief lid

11 apr 2007
    439
    0
    0
    ik heb ook een angelsounds maar gebruik m bijna iedere dag vooral in t begin om te zoeken nu gaat t steeds makkelijker.super he dat apparaat!

19. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

dinsdag een echo gehad en alles was goed! Ik ben 4 dagen terug gezet en ben uitgerekend op jawel 31 december.. Over 2 weken krijgen we weer een echo om te kijken of de uitgerekende datum wel klopt.

Essebes veel plezier met shoppen he!

Salapio, lekker genieten van een paar daagjes terschelling, heerlijk zeg..

Carulli, ik vind je een moedige vrouw!

20. Niet meer actief

ik ging net naar de vk om even naar t hartje te luisteren maar kreeg toch een echo (mn vijfde alweer) en aaaah wat is de baby al groooot!

Deel Deze Pagina