December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Sanneke, haha nou ik woon in Limburg en ken het echt helemaaaal niet :rolleyes:
    haha ben wel gewoon nederlands hoor

Vlindertje,
    heb je nu dan nog helemaal geen last?
    van haarde buiken en krampen enzo

Xx

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    dit was een hollands pannetje brocolli...mjummie.
    Nu even een verse ananas er achteraan ;)

spannend vlindertje...hopelijk zet het nu verder door...2cm is een begin..

3. @dreams....ik voel er zekr wat van.
    Volgens mij is het echt begonnen.....weet het zeker dit zijn weeen.
    Maar nog geen regelmaat maar duidelijk voelbaar en pijnlijk.
    Laat maar komen ik ben er klaar voor.

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    oeh wat spannend vlindertje, heel veel succes!

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goedenavond dames!

na lange tijd meld ik me hier ook weer eens voorzichtig. ik zie dat een aantal dames al gevolgd is in het bevallen, gefeliciteerd allemaal! ik hoop dat het met iedereen goed gaat? heeft iemand een update voor me? zie dat miep erg vroeg bevallen is?!

ik zal even een update geven over onze afgelopen anderhalve week. ik zag dat gerben al een berichtje had gegeven over de bevalling. deze was helaas niet zo'n fijne ervaring. zal er niet teveel over uitbreiden, aangezien er nog genoeg dames zijn die nog meoten ;) in het ziekenhuis verblijven was ook niks voor mij. ik voelde me erg eenzaam en kreeg geen slaap. ik ben dus eerder het ziekenhuis uit gegaan dan normaal, want ik deed het lichamelijk goed.

geestelijk gaat het wat minder. ik ben erg labiel en heb inmiddels medicijnen gekregen tegen paniekaanvallen en angsten. hier had ik altijd al last van, dus hierdoor komen de welbekende kraamtranen bij mij 10x zo hard aan.

ik heb nog veel last van mijn buik en kan nog niet veel zelf. gisteren zijn we wel al even kort op de koffie geweest bij mijn ouders.

met sven gaat alles perfect! hij groeit en doet als een tierelier. hij wordt steeds rustiger en slaap toch gemiddeld 3 a 4 uur tussen de voedingen door.

de borstvoeding gaat op zich prima, ik heb een ware overproductie en kolf dan ook 1 keer per dag af. mijn tepels zijn wel erg pijnlijk en dus geven we sven soms moedermelk uit de fles ipv de borst. dit accepteert hij prima door elkaar, zo'n hongerlap is het wel.

de hielprik heeft meneertje inmiddels gehad en de gehoortest was ook helemaal goed.

de kraamhulp waar ik me zo druk over gemaakt had was een geschenk uit de hemel! het klikte gewoon perfect en we hopen echt dat we contact kunnen houden met haar. het was echt janken geblazen toen ze donderdag weg ging.

ik zal mijn best doen wat vaker weer binnen te komen vallen, maar door mijn depressiviteit valt dit me soms erg zwaar.

in ieder geval heeeeeeeel erg bedankt voor alle lieve woorden en berichtjes! ik heb ze inmiddels terug gelezen en het is hart verwarmend hoe iedereen hier mee leeft!

oh ja, meer foto's zijn te vinden op http://choekzema.hyves.nl/album/20256568/Sven/7rXh/

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    claartje wat goed om weer van je te 'horen'. Vervelend dat het nog niet zo denderend gaat...maar voel je vrij om af en toe langs te denderen en mee te kletsen..juist hartstikke gezellig. Wat een prachtig mannetje heb je gekregen daar kan je trots op zijn. Ik hoop dat je je snel beter voelt....*knuff*

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Pareltje, ik heb ook van die lieve schoonouders. We hebben met Sinterklaas ook weer een enorm bedrag op onze rekening gekregen en daarbij ook nog lieve kadootjes. Vorig jaar hebben we ook al een droger van ze gehad. Wordt er helemaal verlegen van en weet dan niet goed hoe ze te bedanken.

Boontje, uiterlijk nog een week doorlopen moet je maar denken....Maar dat je het zat bent kan ik me voorstellen meid. Hoop dat de kleine snel aanstalten gaat maken!

Loessie, je buik heeft echt een groeispurt gehad zeg! Wel mooi hoor!

Hier wordt ik ook erg aangestaard in de C1000. Zo van 'arm meisje, moet ze ook nog alleen boodschappen doen'. En het personnel kijkt me echt aan 'oh daarben je weer, nog steeds met buik'.

Maar mijn vriend is ook heel trots op me en vind het leuk dat iedereen naar me kijkt.

Vlindertje, kijk al 2 cm ontsluiting, dus het heeft wel geholpen. Eens afwachten hoe snel het nu zal gaan...

Claartje, neem je tijd hoor meid. Het is al heel leuk als je af en toe wat laat horen. Wat is Sven een prachtig jochie en fijn dat het zo goed gaat met hem.

Liefs Olga

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Vanmiddag even met mijn vriend naar de stad geweest en wederom geen normale emmer kunnen vinden. Zelfs niet bij Blokker! En van de Xenos doe ik liever niet, want die zien er zo gaar uit. Ik zie het handvat al loslaten en het hele sopje over mijn laminaat boven vliegen...

Daarna een kerstboompje gehaald. Heel leuk klein ding. Toen even bij mijn schoonouders langs en daarna thuis het boompje opgetuigd. Dat was zo gedaan. Net lekker chinees gehaald en vanavond samen op de bank!

Meiden die rommelen veel succes en ik hoop dat het mag doorzetten. Voor de anderen een fijne avond en misschien tot morgen!

Kus Olga

9. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Heel veel succes Vlindertje dat het maar snel door mag zetten.

Wat fijn om wat van je te horen claartje. Dikke knuffel. Hopelijk zit je snel weer lekker in je vel.

Lekker hoor Chinees olga
    En wat raar dat je geen gewone emmer kunt krijgen. Ik heb ze bij de blokker gehaald.

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Amber ik ga maandag wel bij de praxis kijken voor een goede emmer, daar verkopen ze ook schoonmaakspullen volgens mij....

11. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    @Claartje: fijn van je te horen en de foto's zijn er prachtig uit (vooral in badje!). Hopelijk zit je snel weer beter in je vel.

KREEFTJE GEFELICITEEEEEEEERD! Ook namens Caruli. Een gewone bevalling én een keizersnee, jeetje meid wat zal je je beurs voelen. Maar de meiden hebben een mooi gewicht zeg, en mooie namen natuurlijk.

Hier natuurlijk al maanden veel harde buiken, last van m'n darmen etc. Durf daarom ook niet te zeggen dat het nu rommelt, al heb ik wel het idee dat ze steeds langer aanhouden en ze doen zeer zeker meer pijn. Maar ja.

Fijne avond allemaal!

12. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    kreeftje gefeliciteerd !

vlindertje zet m op !

hier gaat het nog steeds prima...ik kan alleen nog steeds niet zitten en ik loop nog erg moeilijk :(...begin het wel beetje zat te worden ...ik heb vandaag weer eens op de weegschaal gestaan en ik zit alweer op mijn oude gewicht ...en dat al na 4 dagen ! ...nu moet mijn velletje weer een beetje strak trekken en dan zie je er niks meer van :D

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Claartje, fijn weer wat van je te horen. Sterkte met je tranen en doe maar lekker rustig aan! Ik ga zo even op je hyves kijken.

Frederike, wat lekker dat je al op je oude gewicht zit! hoeveel was je aangekomen?En met je velletje komt het wel goed hoor!

Djaminah, hopelijk is het nu wel echt serieus werk!

Olga, wat raar dat ze bij de blokker geen emmer hadden! Bij de supermarkt kijken ze mij ook wel aan van: oja, jij was dik. En als ik dan voor mn man sigaretten haal, zie ik ze ook kijken... Wil me dan altijd gaan verontschuldigen.

Boontje, hou vol, nog hooguit een weekje toch?

dreams, haha, toch een beetje buitenlands dus ;)

Ik heb net trouwens even gekeken bij het topic: wat heb je geroepen tijdens de bevalling. Echt om je rot te lachen. Ik heb mn man al meerdere keren gewaarschuwd dat als ik hele rare dingen ga zeggen, dat het niet persoonlijk is. :) Maar misschien keer ik wel helemaal in mezelf. Kan ook.

14. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Er wordt wel echt weinig gekletst hier, zeg! Zooo rustig. Waar is iedereen?
    allemaal aan het bevallen?

Miep is trouwens weer thuis. ZE mochten vandaag al weer. Alles is goed.

15. Dandelion

Dandelion Actief lid

20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Ja het is hier zeker rustig!

Dank je wel voor de updateover Miep, Sanneke!
    Ik zou het ook wel een beetje raar vinden als ik sigaretten haalde!
    Ik heb nu al dat de bezorgers van AH me raar aankijken als er een kratje bier bij zit!

Nou even eten en forum lezen!

X Elise

16. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Miep is snel thuis zeg !

Dan zal het zeker heel goed gaan met haar en de kleine

olga bij praxis hebben ze zeker emmers !

Weet je wat ik net op heb :oops: oliebollen :oops:
    Ben nu heel braaf een sinaasappel aan het eten

17. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    knap hoor frederike nu alweer op je eigen gewicht !

Dat zal bij mij wel even duren vrees ik. 18 kg aangekomen pfffffffff

18. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    @ sanneke ... ik was ook maar 7 kilo aangekomen hoor dus dat viel ook wel mee ... had alleen niet gedacht het zo snel zou gaan :D

19. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    7 kilo is ook niet veel zeg! ik zit nu op bijna 15.

t Is hier nog steeds rustig.

Amber, ik wil ook oliebollen maar ben ook bang dat het niet heel goed is voor maagzuur.

Had vanavond een frikandel speciaal en dat brandde ook al behoorlijk. Maar nu geen last meer van hoor.
    Ik hoor trouwens niet veel mensen meer over maagzuur klagen, is dat met het indalen een beetje over gegaan? Of zijn we er inmiddels aan gewend?

Elise, kratjes bier ga ik niet meer meenemen. Die zijn veelste zwaar. Gelukkig drinkt mn vent momenteel niet zoveel bier (was de hele week een beetje ziekjes en hij drinkt ook niet zoveel meer ivm de mogelijkheid dat ie plots in de auto moet naar het ziekenhuis), dus vandaag kon ik het met 4 losse flesjes uit de supermarkt af.

Vanavond was hier een vriend van ons en die wilde echt alles van de bevalling weten, haha. Echt grappig. Mn man zat met flapperende oortjes te luisteren. die is niet zo vragerig. Die laat het meer over zich heenkomen denk ik. (en ik vertel uiteraard veel dingen die ik lees aan hem en hij heeft kluun gelezen :) )

20. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Kreeftje en man...gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters...wat een mooie namen zeg. :)
    Hoop dat je snel opknapt en geniet er lekker van meid!

claartje... wat fijn dat je er weer bent meid en super dat het zo goed gaat met Sven..geniet er lekker van meid! :)

gewicht...sta nu zelfs onder mijn eigen gewicht...ben in de zwangerschap van Yaeda ook niks aangekomen ;)

Het kraambezoek van Maria79 was erg leuk...Serena is enorm verwend voor haar verjaardag en Yaeda met kraamkadootjes :)
    We hebben weer gezellig bijgekletst en ze heeft zelfs Yaeda de fles gegeven :)

Verder lekker rustig hier, Serena is een nachtje bij oma slapen...Oma wilde Yaeda ook meenemen, maar dat vond ik nog te vroeg, dus heb tegen oma gezegd dat ik dat nog te vroeg vond....vond ze wel jammer, maar ze snapte het ;)

Deel Deze Pagina